Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Manchester United køber Di Maria for 70mil Euro ifølge
Efter Ronaldo har fortalt ham at det er klubben at tage til.
Tror Real madrid griner helevejen til banken
Guillem Balague
https://twitter.com/GuillemBalague
Guillem Balague
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”
Ja, det er godt nok mange penge. Også for mange for en spiller som Di Maria. Men det ændrer desværre ikke på, at det er en formidabel spiller, de får ind, og endvidere en spiller, der giver dem de playmaker-egenskaber, deres midtbane så desperat har savnet de senere år.Wormie skrev:Manchester United køber Di Maria for 70mil Euro ifølge
Guillem Balague
Vi kan sagtens grine af beløbet, de har brugt. Men der er ikke så meget at grine af, hvis det er ham, der sender dem det afgørende stykke tilbage mod toppen. Og det kunne det meget vel være, som jeg ser det. Det er en ærgerlig signing.
Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden
Det skal du ikke være bekymret for. Dertil mangler de flere profiler, men det kan de selvfølgelig få. De har pengene!Aarde skrev:Det er mange penge. Også for mange for en spiller som Di Maria. Men det ændrer desværre ikke på, at det er en formidabel spiller, de får ind, og endvidere en spiller, der giver dem de playmaker-egenskaber, deres midtbane så desperat har savnet de senere år.Wormie skrev:Manchester United køber Di Maria for 70mil Euro ifølge
Guillem Balague
Vi kan sagtens grine af beløbet, de bruger. Men der er ikke så meget at grine af, hvis det er ham, der sender dem det afgørende stykke tilbage mod toppen. Og det kunne han meget vel være i min optik. Det er en ærgerlig signing.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Nu synes jeg ikke, at vi skal gøre ManU svagere, end de er. De Gea, Rafael, Evans, Jones, Rojo, Shaw, Carrick, Herrera, Di Maria, Mata, Rooney, Van Persie og til dels Welbeck, Fletcher, Kagawa, Januzaj og Valencia er alle rigtig stærke spillere, der med den rette pleje fra en dygtig træner sagtens kunne være mesterskabskandidater i min bog. Heldigvis lignede de ingenlunde en mesterskabskandidat mod Swansea, men det kan snildt ændre sig over de kommende uger, hvis de får Di Maria ind til at give noget kreativ gnist til offensiven, samtidig med at Van Gaal får implementeret sit taktiske setup. At deres trup er smal behøver heller ikke nødvendigvis blive et problem, når de ikke har europæisk fodbold at tænke på.Jesper skrev:Det skal du ikke være bekymret for. Dertil mangler de flere profiler, men det kan de selvfølgelig få. De har pengene!Aarde skrev:Det er mange penge. Også for mange for en spiller som Di Maria. Men det ændrer desværre ikke på, at det er en formidabel spiller, de får ind, og endvidere en spiller, der giver dem de playmaker-egenskaber, deres midtbane så desperat har savnet de senere år.Wormie skrev:Manchester United køber Di Maria for 70mil Euro ifølge
Guillem Balague
Vi kan sagtens grine af beløbet, de bruger. Men der er ikke så meget at grine af, hvis det er ham, der sender dem det afgørende stykke tilbage mod toppen. Og det kunne han meget vel være i min optik. Det er en ærgerlig signing.
Jeg frygter, at mange har alt for lave tanker om ManU, taget i betragtning, hvor godt et hold de trods alt stadig har. Der er ingen grund til at undervurdere dem.
Jeg er lidt i samme båd. Man kan sagtens kritiserer hvor mange penge de bruger på Shaw, Herrera og Di Maria, og det var selvfølgelig alt for meget, men man må alligevel applaudere at de rent faktisk reagere på en utilfredsstillende sæson. Herrera er selvfølgelig ikke 30 millioner pund værd, men han gav dem en spiller der kan ligge tilbage og kontrollere kampende. Di Maria er selvfølgelig ikke 70 millioner værd, men resultatet er at de får tilført en stjernespiller der absolut har leveret på topniveau der kan give dem kreativitet og så er manden jo mr. assist hvilket jo ikke er skidt når man har Van Persie og til dels Rooney og Hernandez. Vi kunne godt lære noget af United når det kommer til rent faktisk at smide pengene for spillere fra den absolutte top.Aarde skrev: Ja, det er godt nok mange penge. Også for mange for en spiller som Di Maria. Men det ændrer desværre ikke på, at det er en formidabel spiller, de får ind, og endvidere en spiller, der giver dem de playmaker-egenskaber, deres midtbane så desperat har savnet de senere år.
Vi kan sagtens grine af beløbet, de har brugt. Men der er ikke så meget at grine af, hvis det er ham, der sender dem det afgørende stykke tilbage mod toppen. Og det kunne det meget vel være, som jeg ser det. Det er en ærgerlig signing.
Jeg synes stadig deres forsvar, medmindre Van Gaal laver nogle sindsyge genialiteter, ser meget svagt ud. Rafael, Evans, Jones, Smalling, Shaw og Rojo synes jeg altså ikke er en skræmmende gruppe. Det samme kunne man jo så sige om hollands defensiv. Al respekt til De Vrij og Vlaar, Martins Indi og Janmaat men det er sq heller ikke skræmmende, men det virkede da til VM. Kan deres defensiv komme nogenlunde under kontrol, tror jeg at de kan kæmpe med om top 4 på ryggen af RvP, Rooney, Di Maria og Mata, men jeg synes nu ikke de er direkte skræmmende(Ligesom City og Chelsea er) bare fordi de køber Di Maria.
Imod moderne fodbold.
Vi læser ikke i samme bog,mata persie, maria hvis han er bekræftet(shrek? næh egentlig ikke)er noget nær klasse, resten er jævne. Som ikke var "et navn" hvis ikke deres arbejdsgiver var scum.Aarde skrev: Nu synes jeg ikke, at vi skal gøre ManU svagere, end de er. De Gea, Rafael, Evans, Jones, Rojo, Shaw, Carrick, Herrera, Di Maria, Mata, Rooney, Van Persie og til dels Welbeck, Fletcher, Kagawa, Januzaj og Valencia er alle rigtig stærke spillere, der med den rette pleje fra en dygtig træner sagtens kunne være mesterskabskandidater i min bog. .
I min bog

Er med på at undlade shrek er...tjah, ved ikke, men han er ikke ret meget i min bog.
Verden er smask fuld af hyklere....
United lønninger må også være ved at være over cities, 150k for shaw og 300k for rooney RvP 250k, mata 130k, young 118k
DI maria får nok 250k... (ved det ikke)
pund om ugen ofc..
I forhold til vores.
Gerrard 140k, Coutinho 60k, Sterling 40k, Sturridge 80k, Glen johnson 90k (hopefully not for long)
pund om ugen ofc..
I forhold til vores.
Gerrard 140k, Coutinho 60k, Sterling 40k, Sturridge 80k, Glen johnson 90k (hopefully not for long)
- JudgeArdaStudge
Det er jo slet ikke en Di Maria type, de står og mangler. Det er sågar mine glødende Manure-venner enige i. Ja, han kan spille på central midtbane, men dertil mener jeg ikke, at de har dygtige nok defensive midtbanespillere og box to box spillere og Di Maria er ikke god nok defensivt, så der skal stærke defensive folk ind ved siden af ham. Så kan man også smide Di Maria på kanten, men de bruger jo ikke kanter under van Gaal, de bruger wingbacks og der lider han igen under manglende defensive evner. Jeg ved ikke, hvad van Gaals plan er med Di Maria, måske vil han lave ham til en slags Robben for Holland, men igen, så ryger Mata, Rooney eller RvP på bænken. Der er ikke plads til dem alle - Jeg kan i hvert fald ikke få den kabale til at gå op - Men who cares, jeg håber jo han og resten af holdet flopper big time alligevel.Aarde skrev:Ja, det er godt nok mange penge. Også for mange for en spiller som Di Maria. Men det ændrer desværre ikke på, at det er en formidabel spiller, de får ind, og endvidere en spiller, der giver dem de playmaker-egenskaber, deres midtbane så desperat har savnet de senere år.Wormie skrev:Manchester United køber Di Maria for 70mil Euro ifølge
Guillem Balague
For mig at se, er det et fuldstændig desperat indkøb til en vild overpris. De skulle have Vidal om nogen, ikke Di Maria.
Men en god fodboldspiller, det er han, selvom han altså har haft sin dele af dårlige kampe for Real Madrid forinden sidste sæson, hvor han ret beset, var deres bedste mand sammen med Modric. Det må være en mærkelig følelse at være sæsonens spiller for Champions League mestrene og nu skal man ned og spille på et hold, som end ikke er i Champions League - Et tilbageskridt for en lovende spiller i sin bedste alder - Han må klø sig meget i håret, i disse dage. Retfærdigvis, vil han jo heller ikke spille for et hold, som ikke kan tilbyde Champions League, men det er angiveligt kun PSG og Man Utd, som har været interesseret i ham og derfor er der jo ikke så pokkers meget at vælge imellem - Jeg forstår dog godt, at han ikke gider fransk fodbold.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
-
Jeg kan ikke forestille mig, at Van Gaal ikke er pragmatisk nok til at skrotte hans 3-5-2 og gå tilbage til en 4-3-3, som han tidligere har foretrukket, skulle han ikke lykkedes med at hente de spillere, som han ønsker.
En offensiv bestående af Van Persie i front med Rooney, Di Maria og Mata til de resterende offensive positioner er skræmmende. Lykkedes Manchester United med at hente en midtbanespiller og en forsvarsspiller, vil de i mine øjne stadigvæk være realistiske kandidater til mesterskabet.
En offensiv bestående af Van Persie i front med Rooney, Di Maria og Mata til de resterende offensive positioner er skræmmende. Lykkedes Manchester United med at hente en midtbanespiller og en forsvarsspiller, vil de i mine øjne stadigvæk være realistiske kandidater til mesterskabet.
- JudgeArdaStudge
En skræmmende offensiv måske ja, men kan den veje op for en skræmmende ringe defensiv? van Gaal spillede trods alt, i store perioder, hamrende defensivt med Holland under VM og jeg kunne forestille mig, han over flere kampe vil forsøge en lignende taktik med Manure. Det er en Vidal type, de skal have og så en stærk forsvarsspiller.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
-
At Van Gaal stillede så defensivt op skal mere ses ud fra det materiale, som han havde til rådighed. Dette understøtter min tro på, at Van Gaal er pragmatisk til trods for, at han altid har haft tiltro til sin 4-3-3. I Ajax, Barcelona og Bayern har Van Gaal leveret flot fodbold, hvorfor jeg også forventer, at det vil være hans målsætning i Manchester United. Landsholdsfodbold er ikke sammenlignelig med klubfodbold, da Van Gaal skal levere i 7 kampe, hvorfor tilgangen bliver endnu mere resultatorienteret.
Van Gaal skal bruge tid til at implementere sine ideer, så tror jeg desværre nok vi skal få et konkurrencedygtigt mandskab at se. Jeg vil ligeledes blive overrasket, hvis Manchester United ikke henter en midtbane og forsvarsspiller inden vinduet lukker. De har stadigvæk den sportslige og økonomiske tiltrækningskraft til at hente talent, der kan styrke deres start 11'er.
Skulle dette ikke ske vil jeg stadigvæk mene, at det er en overdrivelse at kalde De Gea - Rafael - Jones - Evans - Shaw/Rojo - Carrick og Herrera for skræmmende ringe. Det er ikke topklasse, men vi så i vores eget tilfælde om noget, hvordan en potent offensiv kunne opveje et vaklende forsvar.
Men nok Van Gaal og Manchester United herfra. Det giver dårlig smag i munden. Som Aarde var inde på, synes jeg bare også, at mange herinde i den grad undervurderer deres trup.
Van Gaal skal bruge tid til at implementere sine ideer, så tror jeg desværre nok vi skal få et konkurrencedygtigt mandskab at se. Jeg vil ligeledes blive overrasket, hvis Manchester United ikke henter en midtbane og forsvarsspiller inden vinduet lukker. De har stadigvæk den sportslige og økonomiske tiltrækningskraft til at hente talent, der kan styrke deres start 11'er.
Skulle dette ikke ske vil jeg stadigvæk mene, at det er en overdrivelse at kalde De Gea - Rafael - Jones - Evans - Shaw/Rojo - Carrick og Herrera for skræmmende ringe. Det er ikke topklasse, men vi så i vores eget tilfælde om noget, hvordan en potent offensiv kunne opveje et vaklende forsvar.
Men nok Van Gaal og Manchester United herfra. Det giver dårlig smag i munden. Som Aarde var inde på, synes jeg bare også, at mange herinde i den grad undervurderer deres trup.
Jeg har læst på Sunday mirror at di Maria skulle ha 1.620.000 om ugen! Det er godt nok Sunday mirror og han får sikkert ikke SÅ meget men jeg tror vi er højere oppe end 200.000 (om ugen)Wormie skrev:United lønninger må også være ved at være over cities, 150k for shaw og 300k for rooney RvP 250k, mata 130k, young 118k
pund om ugen ofc..
I forhold til vores.
hvor er jeg glad for, at vi kører vores strategi, selvom man har svært ved at købe spillere fra øverste hylde.Wormie skrev:United lønninger må også være ved at være over cities, 150k for shaw og 300k for rooney RvP 250k, mata 130k, young 118k
pund om ugen ofc..
I forhold til vores.
Lad os nu se om, Maria synes om Prl stilen, hvis det da bliver til noget ?
Sunday Mirror skriver da, at han får £180.000 om ugen?Jonathan skrev:Jeg har læst på Sunday mirror at di Maria skulle ha 1.620.000 om ugen! Det er godt nok Sunday mirror og han får sikkert ikke SÅ meget men jeg tror vi er højere oppe end 200.000 (om ugen)Wormie skrev:United lønninger må også være ved at være over cities, 150k for shaw og 300k for rooney RvP 250k, mata 130k, young 118k
pund om ugen ofc..
I forhold til vores.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... in-4096970
Kloppite