PS Sverige var nu også ynkelige, men prøvede trods alt.
Enig med det meste, selvom jeg nu ikke syntes Sverige prøvede, men blot har en alt for defensiv, taktisk træner og et alt for dårligt hold. Men det har som du skriver været en sejr for fodbolden, at den offfensive fodbold har været i fokus. Håber dette er en tendens der udvikler. Også meget gerne for Liverpools vedkommende. Tyskland har spillet en 4-2-3-1 opstilling der er meget lig vores, og ligesom hos os har det ikke været så frygteligt spændende at se på, måske primært fordi den spiller der ligger bag angriberen har været en allround-fighter snarere end en rigtig kreatør. Ligesom hos os. Spaniens, Hollands og Ruslands varianter af 4-5-1 har derimod appeleret meget. En enlig angriber med en meget teknisk, hurtig, driblestærk spiller bagved. Det er sagen, mens man hurtigt kan veksle over til en 4-4-2.Thommo skrev:Pis. Der er i nærheden af 400 timer til næste ordentlige kampOg når det er sagt, synes jeg det har været et super EM, med noget godt bold.Rusland,Holland,Tyskland,Tyrkiet og sidst men ikke mindst Spanien har været en fornøjelse at se på.grækenland,italien og frankrig direkte en skændsel for fodbold elskere. men de 3 kan nu ikke ødelægge det hele.
PS Sverige var nu også ynkelige, men prøvede trods alt.
Jeg synes, at du har et lidt forældet syn på Gerrard. Ja, han var en allround fighter, da han kom frem, men siden er hans offensive spil altså udviklet i fantastisk grad (hvilket i høj grad skyldes Benitez, mener jeg), så han nu jævnligt laver +20 mål per sæson.henrik1 skrev:Tyskland har spillet en 4-2-3-1 opstilling der er meget lig vores, og ligesom hos os har det ikke været så frygteligt spændende at se på, måske primært fordi den spiller der ligger bag angriberen har været en allround-fighter snarere end en rigtig kreatør. Ligesom hos os.
jackass skrev:Jeg synes, at du har et lidt forældet syn på Gerrard. Ja, han var en allround fighter, da han kom frem, men siden er hans offensive spil altså udviklet i fantastisk grad (hvilket i høj grad skyldes Benitez, mener jeg), så han nu jævnligt laver +20 mål per sæson.henrik1 skrev:Tyskland har spillet en 4-2-3-1 opstilling der er meget lig vores, og ligesom hos os har det ikke været så frygteligt spændende at se på, måske primært fordi den spiller der ligger bag angriberen har været en allround-fighter snarere end en rigtig kreatør. Ligesom hos os.
Ligesom i den foregående sæson, hvor han lavede 21 mål og 23 assists. Hvis ikke, det er en rigtig kreatør på den offensive midtbane, så ved jeg snart ikke.
Det er vel kun Kaka i verden, der kan måle sig med Gerrard på den position.
Vi tager den over drinks.henrik1 skrev:jackass skrev:Jeg synes, at du har et lidt forældet syn på Gerrard. Ja, han var en allround fighter, da han kom frem, men siden er hans offensive spil altså udviklet i fantastisk grad (hvilket i høj grad skyldes Benitez, mener jeg), så han nu jævnligt laver +20 mål per sæson.henrik1 skrev:Tyskland har spillet en 4-2-3-1 opstilling der er meget lig vores, og ligesom hos os har det ikke været så frygteligt spændende at se på, måske primært fordi den spiller der ligger bag angriberen har været en allround-fighter snarere end en rigtig kreatør. Ligesom hos os.
Ligesom i den foregående sæson, hvor han lavede 21 mål og 23 assists. Hvis ikke, det er en rigtig kreatør på den offensive midtbane, så ved jeg snart ikke.
Jeg har skrevet et langt indlæg om dette emne Niels, men det slettede åbenbart sig selv, så vi må tage diskussionen over en drink, men kort sagt så er jeg uenig med stort set alt du skriver, og din Stevie-statistik hjælper jo ikke så meget, når vi havde en af vores dårligste sæsoner hidtil denne sæson. Prøv at sammenlign med ManUs måde at bruge Anderson/Scholes og tre "rigtige" teknikere i front på og så vores måde Eller Arsenals med Hleb. Gerrard er trods sin udvikling ikke en spiller som disse, og han vil altid trække tilbage i banen og han har stadig ikke de færdigheder. Han er mere som Ballack eller Lampard. Det er effektivt til en vis grad. Men der findes både effektivere og flottere måder at gøre det på. Især med tanke på at vi også kan bruge pengene klogere end på en spiller som Barry.
1) Enig i at det var fortjent Spanien vandt.Styf skrev:Fortjent sejr til Torres og Spanien som endelig fik bugt med deres så berømte slutrundekompleks. Nu kan vores spanske spillere tage på en velfortjent ferie hvorefter de forhåbentlig vender tilbage til Liverpool med masser af gejst og fulde af selvtillid. Spanien har klart været det bedste hold ved dette EM da de har spillet fremragende ligesom Holland og Rusland men samtidig også været effektive i modsætning til de to andre nationer. Torres slog til da det virkelig gjaldt og viste endnu en gang sin store klasse imod et tysk hold som virkede meget trætte og de kunne ikke for alvor svare igen. Forhåbentlig er Alonso stadig i klubben når vores spaniere genoptager træningen og så ville det da bestemt heller ikke gøre noget at både Villa og Silva også ville være at finde på Melwood om tre ugers tid.
Effektivitet gælder i begge ender.veffe skrev:1) Enig i at det var fortjent Spanien vandt.Styf skrev:Fortjent sejr til Torres og Spanien som endelig fik bugt med deres så berømte slutrundekompleks. Nu kan vores spanske spillere tage på en velfortjent ferie hvorefter de forhåbentlig vender tilbage til Liverpool med masser af gejst og fulde af selvtillid. Spanien har klart været det bedste hold ved dette EM da de har spillet fremragende ligesom Holland og Rusland men samtidig også været effektive i modsætning til de to andre nationer. Torres slog til da det virkelig gjaldt og viste endnu en gang sin store klasse imod et tysk hold som virkede meget trætte og de kunne ikke for alvor svare igen. Forhåbentlig er Alonso stadig i klubben når vores spaniere genoptager træningen og så ville det da bestemt heller ikke gøre noget at både Villa og Silva også ville være at finde på Melwood om tre ugers tid.
2) Uenig i at de var mere effektive.
--> Spanien havde en målgns i ordinær tid på 2 mål pr kamp, mens Holland havde et på 2.5 mål pr kamp, sååå imo har Holland været mere effektive. (i ordinær tid)
Holland = indkasseret 1 mål pr kamp i snitStyf skrev:Effektivitet gælder i begge ender.veffe skrev:1) Enig i at det var fortjent Spanien vandt.Styf skrev:Fortjent sejr til Torres og Spanien som endelig fik bugt med deres så berømte slutrundekompleks. Nu kan vores spanske spillere tage på en velfortjent ferie hvorefter de forhåbentlig vender tilbage til Liverpool med masser af gejst og fulde af selvtillid. Spanien har klart været det bedste hold ved dette EM da de har spillet fremragende ligesom Holland og Rusland men samtidig også været effektive i modsætning til de to andre nationer. Torres slog til da det virkelig gjaldt og viste endnu en gang sin store klasse imod et tysk hold som virkede meget trætte og de kunne ikke for alvor svare igen. Forhåbentlig er Alonso stadig i klubben når vores spaniere genoptager træningen og så ville det da bestemt heller ikke gøre noget at både Villa og Silva også ville være at finde på Melwood om tre ugers tid.
--> Spanien havde en målgns i ordinær tid på 2 mål pr kamp, mens Holland havde et på 2.5 mål pr kamp, sååå imo har Holland været mere effektive. (i ordinær tid)
Så lad os bare sige at Spanien kendte deres besøgelsestid ved at slå til på de rigtige tidspunkter.veffe skrev:Holland = indkasseret 1 mål pr kamp i snitStyf skrev:Effektivitet gælder i begge ender.veffe skrev:1) Enig i at det var fortjent Spanien vandt.Styf skrev:Fortjent sejr til Torres og Spanien som endelig fik bugt med deres så berømte slutrundekompleks. Nu kan vores spanske spillere tage på en velfortjent ferie hvorefter de forhåbentlig vender tilbage til Liverpool med masser af gejst og fulde af selvtillid. Spanien har klart været det bedste hold ved dette EM da de har spillet fremragende ligesom Holland og Rusland men samtidig også været effektive i modsætning til de to andre nationer. Torres slog til da det virkelig gjaldt og viste endnu en gang sin store klasse imod et tysk hold som virkede meget trætte og de kunne ikke for alvor svare igen. Forhåbentlig er Alonso stadig i klubben når vores spaniere genoptager træningen og så ville det da bestemt heller ikke gøre noget at både Villa og Silva også ville være at finde på Melwood om tre ugers tid.
Spanien = indkasseret 0,6 mål pr kamp i snit
Hvilket imo ikke er større forskel end omvendt, så jeg mener stadig at Holland var ligeså effektive som Spanien, bare ikke gode nok i kampen mod Rusland.
Ellers havde de jo nok ikke vundet fortjent.Styf skrev:Så lad os bare sige at Spanien kendte deres besøgelsestid ved at slå til på de rigtige tidspunkter.veffe skrev:Holland = indkasseret 1 mål pr kamp i snitStyf skrev:Effektivitet gælder i begge ender.veffe skrev:1) Enig i at det var fortjent Spanien vandt.Styf skrev:Fortjent sejr til Torres og Spanien som endelig fik bugt med deres så berømte slutrundekompleks. Nu kan vores spanske spillere tage på en velfortjent ferie hvorefter de forhåbentlig vender tilbage til Liverpool med masser af gejst og fulde af selvtillid. Spanien har klart været det bedste hold ved dette EM da de har spillet fremragende ligesom Holland og Rusland men samtidig også været effektive i modsætning til de to andre nationer. Torres slog til da det virkelig gjaldt og viste endnu en gang sin store klasse imod et tysk hold som virkede meget trætte og de kunne ikke for alvor svare igen. Forhåbentlig er Alonso stadig i klubben når vores spaniere genoptager træningen og så ville det da bestemt heller ikke gøre noget at både Villa og Silva også ville være at finde på Melwood om tre ugers tid.
Spanien = indkasseret 0,6 mål pr kamp i snit
Hvilket imo ikke er større forskel end omvendt, så jeg mener stadig at Holland var ligeså effektive som Spanien, bare ikke gode nok i kampen mod Rusland.
jackass skrev:Vi tager den over drinks.henrik1 skrev:jackass skrev:Jeg synes, at du har et lidt forældet syn på Gerrard. Ja, han var en allround fighter, da han kom frem, men siden er hans offensive spil altså udviklet i fantastisk grad (hvilket i høj grad skyldes Benitez, mener jeg), så han nu jævnligt laver +20 mål per sæson.henrik1 skrev:Tyskland har spillet en 4-2-3-1 opstilling der er meget lig vores, og ligesom hos os har det ikke været så frygteligt spændende at se på, måske primært fordi den spiller der ligger bag angriberen har været en allround-fighter snarere end en rigtig kreatør. Ligesom hos os.
Jeg har skrevet et langt indlæg om dette emne Niels, men det slettede åbenbart sig selv, så vi må tage diskussionen over en drink, men kort sagt så er jeg uenig med stort set alt du skriver, og din Stevie-statistik hjælper jo ikke så meget, når vi havde en af vores dårligste sæsoner hidtil denne sæson. Prøv at sammenlign med ManUs måde at bruge Anderson/Scholes og tre "rigtige" teknikere i front på og så vores måde Eller Arsenals med Hleb. Gerrard er trods sin udvikling ikke en spiller som disse, og han vil altid trække tilbage i banen og han har stadig ikke de færdigheder. Han er mere som Ballack eller Lampard. Det er effektivt til en vis grad. Men der findes både effektivere og flottere måder at gøre det på. Især med tanke på at vi også kan bruge pengene klogere end på en spiller som Barry.
Men tillad mig alligevel at gentage: 21 mål og 23 assists. Det er mere end svært at være mere effektiv end det.
Sorry at jeg så lige indskyder et ord til så. Jeg tror også du har ret i det med Barry. Men forestiller mig bare stadig at vi, såfremt vi ikke har så mange penge, kunne bruge lidt færre penge på Van Der Vaart til den plads, hvis han altså er billigere end Barry. Så får vi også en mere kreativ spiller end Gerrard, der heller ikke trækker tilbage i banen og skaber afstand til angrebet, og Stevie ville kunne tage skridtet tilbage.jackass skrev:Vi prøver begge desperat at tage det sidste ord online. Nu forsøger jeg:
Det er præcis på grund af det du skriver, at Rafa er ved at bytte Xabi med Barry, tror jeg.
Så får vi nemlig en målscorende box-to-box spiller på pladsen ved siden af Mascherano uden at opsplitte det telepatiske og effektive Gerrard-Torres partnerskab.