Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AllanShore

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 17. jun, 2014 10:18

Det ved jeg godt, og der synes jeg så, at hans argument hvorfor er meget vagt. Skal han være kritisk over for alle deres spillere? Han har jo som alle andre fans, sine egne favoritter, og dem har man det med at se i et bedre lys end andre. Omvendt er han muligvis den, der stiller skarpest, og til tider også mest unuanceret, kritik af nogle af Uniteds spillere. Rafael har han aldrig ment har været god, selv ikke i sidste sæson. Rooney bliver han aldrig stor fan af. Nani er en evig syndebuk for ham, og sådan kan man fortsætte.

Pointen er bare, at man ikke kan kritisere end person for ikke at skjule sit tilhørsforhold bare fordi man giver sin egen mening om nogle enkelte spillere.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » tirsdag, 17. jun, 2014 10:48

AllanShore skrev:Det ved jeg godt, og der synes jeg så, at hans argument hvorfor er meget vagt. Skal han være kritisk over for alle deres spillere? Han har jo som alle andre fans, sine egne favoritter, og dem har man det med at se i et bedre lys end andre. Omvendt er han muligvis den, der stiller skarpest, og til tider også mest unuanceret, kritik af nogle af Uniteds spillere. Rafael har han aldrig ment har været god, selv ikke i sidste sæson. Rooney bliver han aldrig stor fan af. Nani er en evig syndebuk for ham, og sådan kan man fortsætte.

Pointen er bare, at man ikke kan kritisere end person for ikke at skjule sit tilhørsforhold bare fordi man giver sin egen mening om nogle enkelte spillere.
Jo man kan så. Hvis han står i et objektivt erhverv. Jeg ønsker f.eks., at finansministeriets embedsmænd skjuler deres egne politiske meninger, når de arbejder for en given minister. Er klar over, at fodbold er noget andet. Men hvis han har notorisk sværere ved at stille sig objektivt over for man u's spillere, så må de sætte en anden til at kommentere man u.

Det er min holdning helt principielt, og ikke så meget relateret til Morten Bruun.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 17. jun, 2014 12:30

AllanShore skrev:Han overdriver også kritikken af nogle. Burde det så ikke udligne hinanden? Der er ikke en facitliste på hvordan ens meninger skal være om fodboldspillere, som du ellers prøver at fremstille. Der er så meget forkert ved dit indlæg, at det næsten bare burde stå for sig selv.
Hvad mener du?
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 17. jun, 2014 13:28

Det jeg skriver Henrik.
Fan af Manchester United

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 17. jun, 2014 13:30

Surf skrev:Jo man kan så. Hvis han står i et objektivt erhverv. Jeg ønsker f.eks., at finansministeriets embedsmænd skjuler deres egne politiske meninger, når de arbejder for en given minister. Er klar over, at fodbold er noget andet. Men hvis han har notorisk sværere ved at stille sig objektivt over for man u's spillere, så må de sætte en anden til at kommentere man u.

Det er min holdning helt principielt, og ikke så meget relateret til Morten Bruun.
Fair nok. Så er vi nok bare så uenige, at det nok er bedst bare at lade den ligger der.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 17. jun, 2014 13:57

AllanShore skrev:Det jeg skriver Henrik.
Jeg mener også det jeg skriver. Ikke mere og ikke mindre. Du lægger andet i det end det der står. Men det jo op til dig selv.

Du forstår måske ikke pointen.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 17. jun, 2014 22:27

@ Hekkem
li·a·bil·i·ty (l-bl-t)
...
3. Something that holds one back; a handicap.

Mht. det med den centrale midtbane, så har han da netop ment, at de skulle have forstærkning på den plads. Også før denne sæson.

Men hvordan kan det, at han fremhæver Evra som værende en af de præsterende spillere være et argument for, at han er farvet i sine udtalelser? Hvis han var farvet, så ville han vel slet ikke sige, at der kun havde været præsterende spillere.

Som Allan skriver, så har hans vurdering af diverse spillere da ikke noget med tilhørsforhold at gøre. Allan skriver eksemplerne med Rafael, Nani og Rooney.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 18. jun, 2014 11:04

AJ skrev:@ Hekkem
li·a·bil·i·ty (l-bl-t)
...
3. Something that holds one back; a handicap.

Mht. det med den centrale midtbane, så har han da netop ment, at de skulle have forstærkning på den plads. Også før denne sæson.

Men hvordan kan det, at han fremhæver Evra som værende en af de præsterende spillere være et argument for, at han er farvet i sine udtalelser? Hvis han var farvet, så ville han vel slet ikke sige, at der kun havde været præsterende spillere.

Som Allan skriver, så har hans vurdering af diverse spillere da ikke noget med tilhørsforhold at gøre. Allan skriver eksemplerne med Rafael, Nani og Rooney.
Det var bare en af de ting han vrøvlede. Mener bestemt ikke Evra har spillet en god sæson, og kan være sin sæson bekendt.
Kan ikke komme med flere eksempler, men derfor kan jeg da stadig godt mene han er forfærdelig at høre på når han kommenterer man utd. Det behøver man ikke komme med alle mulige fakts omkring.
Jeg forstår skam godt engelsk. Men forstår stadig ikke hvad du mener med Skrtel og liability. Er der nogen der mener han har et handicap? Eller der er noget der holder ham tilbage?

For at få det på det rene, så har jeg ikke nogen problemer med Morten Bruun, som jeg også indleder med, og han er ganske dygtig - i forhold til dansk standard ;) - både i analyser og som medkommentator. Super han har oppet sig fra da han startede og blevet enorm seriøs omkring alle aspekter i sit erhverv.
Senest rettet af Hekkem onsdag, 18. jun, 2014 12:02, rettet i alt 1 gang.

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » onsdag, 18. jun, 2014 11:17

Det var godt nok en lang Bruun debat. Jeg synes, at Bruun fremstår ret sympatisk, men som en meget gennemsnitlig ekspert. Jeg har intet problem med, at han har et tilhørsforhold. Det skal man i mine øjne have, hvis du dækker fodbold.

Mit minimale problem er, at jeg synes, at hans tilhørsforhold hæmmer nogle af hans analyser. Af og til ses det ved, at eksempelvis Liverpoolspilleres kvalitet ophøjes helt urealistisk, mens nogle Man Utd spillere på samme måde kritiseres lidt mere, end hvad der er nødvendigt. Det drejer sig typisk om de næstbedste Liverpool-spillere og de bedste Man Utd-spillere. Suarez får bare hug uanset hvad. Der adskiller Bruun sig ikke fra resten af den Neymar/Pirlo-elskende og Suarez-hadende verdenspresse. Go figure??

Så for det meste har jeg det fint med, at Morten Bruun er en af de to kommentatorer. Jeg var dog langt fra imponeret under England-kampen. Jeg synes, at England spillede fremragende og ville mere end italienerne, men alligevel blev det til den traditionelle ekstatiske savlen over Pirlo.
Kloppite

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » onsdag, 18. jun, 2014 11:50

texy skrev:Så for det meste har jeg det fint med, at Morten Bruun er en af de to kommentatorer. Jeg var dog langt fra imponeret under England-kampen. Jeg synes, at England spillede fremragende og ville mere end italienerne, men alligevel blev det til den traditionelle ekstatiske savlen over Pirlo.
Var England-Italien ikke på TV2? For jeg mindes da, at det var Flemming Toft, der savlede over Pirlo. Er Morten Bruun og Peter Piil ikke på DR?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 18. jun, 2014 12:00

Surf skrev:
texy skrev:Så for det meste har jeg det fint med, at Morten Bruun er en af de to kommentatorer. Jeg var dog langt fra imponeret under England-kampen. Jeg synes, at England spillede fremragende og ville mere end italienerne, men alligevel blev det til den traditionelle ekstatiske savlen over Pirlo.
Var England-Italien ikke på TV2? For jeg mindes da, at det var Flemming Toft, der savlede over Pirlo. Er Morten Bruun og Peter Piil ikke på DR?
Jo.

texy

Indlæg af texy » onsdag, 18. jun, 2014 12:01

Surf skrev:
Jeg synes bestemt, at jeg lagde mærk til, at Bruun blev helt stille, da det blev nævnt af den anden kommentator, at der muligvis havde været noget skummelt i fohold til en transfer af en af Man Utd-spillerne. Og derudover så lagde jeg mærke til, at kommentatorerne næsten kun kunne se Pirlo.

Men, det er da muligt, at jeg husker forkert, og så må Morten Bruun meget unskylde.
Kloppite

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » onsdag, 18. jun, 2014 12:33

England mod Italien blev sendt på tv2 og kommenteret af Flemming Toft og Morten Bisgaard.

texy

Indlæg af texy » onsdag, 18. jun, 2014 12:36

Alonso skrev:England mod Italien blev sendt på tv2 og kommenteret af Flemming Toft og Morten Bisgaard.
Ham er jeg træt af.
Kloppite

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N

Indlæg af Mambo » onsdag, 18. jun, 2014 12:49

texy skrev:
Alonso skrev:England mod Italien blev sendt på tv2 og kommenteret af Flemming Toft og Morten Bisgaard.
Ham er jeg træt af.
Jeg synes generelt TV2's kommentatorer er irriterende. Især håndboldkommentatoren, Thomas Kristensen, og hans evigt kiksede forsøg på at tale i metaforer. Bare for at komme med et eksempel, så blev Di Maria omtalt som "den vandrende pind Di Maria", hvilket gav 0 mening.

Jess Thorup er også irriterende. Det er ikke til at høre, at han er træner på højt niveau. Hans analyser går mest ud på at sige "På dét niveau SKAL man score der", "Han skal tackle der" og lignende. Udråb som mest minder om noget min far sidder og råber hjemme i sofaen når han ser fodbold.

Men det virker til at TV2 har valgt den folkelige tilgang og sat brugen af Familien Danmarks darlings i højsædet. Det er der sikkert mange ude i landet der er glade for, men det er ikke noget der udvider éns fodboldviden.

Besvar