Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mads T. » mandag, 29. apr, 2019 20:24

texy skrev:
Red Man Walking skrev:På den anden side vil det være næsten uvirkeligt lunkent at ende 29 års mesterskabstørke med en skrivebordssejr
Det gider jeg ikke. Hvis Man City skal straffes, så må det blive en eller anden fremadrettet straf. For uanset hvordan de har opført sig i forhold til FFP, så jeg gigantisk respekt for det arbejde deres spillere og Pep har leveret igennem nu to sæsoner. Og hvis de vinder PL, er de MEGET værdige mestre.
Har du også stor respekt for en 100-meter løber der vinder og bagefter viser sig at være dopet?
Senest rettet af Mads T. mandag, 29. apr, 2019 21:52, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 29. apr, 2019 20:36

Bellamy_fever skrev:Om jeg så forsøgte, hvilket jeg overhovedet ikke har tænkt mig, ville jeg ikke kunne mønstre nogen som helst form for respekt for Citys, måske, kommende mesterskab. Ikke så meget som et enkelt tarveligt ligegyldigt Oscar-klap.

Jeg kan overhovedet ikke se det imponerende og respektfremkaldende ved at snyde sig til et mesterskab. På samme måde som jeg overhovedet ikke imponeres sf Armstrongs 7 Tour de france når han var krudtet op til begge øre, eller Skys dominans for nogle år siden i cyklingen, så kan jeg altså ikke imponeres over at City snyder sig til at være så meget bedre end alle andre hold. Det tror da fanan når man kan dominere modstanderne og vinde masser kampe og kunne spille med i samtlige turneringer når man har spillere som de bruyne og leroy sane skadet eller siddende på bænken uden det betyder en skid fordi man har 2-3 andre verdens stjerner i truppen til samme position.

FUCK City og fuck ALT hvad den bæ klub står for ! Arsenal, Tottenham og United kommer langt før i min optik når vi snakker om top klubber. Chelsea og City bliver ALDRIG en respekteret top klub i min optik. Asta basta.
Enig, jeg har ingen respekt for de snydepelse.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » mandag, 29. apr, 2019 20:47

Emmy skrev:Den manglende udvisning af kompany i city kampen afgør sæsonen hvis man absolut vil finde et enkelt moment.
Mere afgørende er det hvor ufatteligt let city kommer til mange af deres sejre. Det er pinligt hvor mange hold der stiller med decimerede hold og bare opgiver på forhånd. Det er skamfuldt i professionel sport at møde op med den indstilling.
Jeg kan ikke klare det hykleri. Hvad med alle de mål vi har fået godkendt på offside?

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 30. apr, 2019 14:20

Sledgehammer skrev:
Jesper skrev:
AJJ skrev:Det er jo ingen tilfældighed, at det er CP og Leicester af midterholdene, der har slået City. Det kræver noget offensiv kvalitet - ikke mindst i omstillinger. Det har Burnley bare ikke - og derfor vil de med den tilgang, de havde i går, tabe 9 ud af 10 gange mod City - mindst.

Og hvis City vinder mesterskabet, så kan forskellen bestemt ikke koges ned til 1 cm og manglende udvisning på Etihad.

De er generelt bare lige det nøk stærkere end os i PL og kommer lettere til deres sejre, som Emmy skriver. Man må tage hatten af for den måde, de har klaret april på.
Selvfølgelig har du ret i at et par detaljer ikke afgjorde sæsonen. Men hvis leger legen, så at sige, så er det den mest afgørende kamp. Der har været et utalt af andre situationer. Pointen er at det var en 6 points kamp og den var et springbræt til den sidste del af sæsonen.
Jeg vil også mene, at lektien fra sæsonen er, at vi jo faktisk i meget lang tid havde sagen i egne hænder. Og her var det min holdning, som jeg vidst delte med en del jf kamptråde, at vi var dårlige rent mentalt til den del. Simpelthen fordi det mentale forplantede sig til banen, hvor både spillere og træner til tider var lidt forkrampede. Så i bund og grund har vi jo kun os selv at bebrejde. Så ved jeg godt det er et hårdt ord at bruge - bebrejde - men standarden er bare høj og så er det perfektionen man må stile efter.
Og det er jo lige det. Sæsonen kan med et godt CL resultat, hvilket vil sige samlet sejr, være springbræt til et yderligere angreb på City til næste sæson. Ellers frygter jeg lidt det modsatte sker. At vi rent mentalt skal fordøje det her virvar og det vil koste os i næste sæson.
Men intet er afgjort endnu. Den sidste kamp mod Brighton taber City ikke, det vil jeg garantere, men begge tophold har faktisk nogle ret så svære kampe i næste runde.

Sent from my iPad using Tapatalk
Det er også min teori, og jeg har også tidligere argumenteret for det her på forum. Faktum er jo, at vores "formkrise", hvis man ellers kan kalde det sådan, kom, da vi havde opbygget det der forspring til City, hvilket udover nederlaget til dem også kostede nogle uafgjorte, som vi ellers kunne/burde have vundet. For mig lignede det gummiben, og som følge heraf tror jeg heller ikke, at det er nogen tilfældighed, at vi har været nærmest uovervindelige, siden de igen overhalede os, således at det igen blev os, der havde alt at vinde og intet at tabe.

Vi har kort sagt haft det bedre med at ligge i baghjul; vores uheld er så, at City desværre ikke på samme måde har rystet på hånden, men i stedet (også) vundet rub og stub siden. I PrL, i hvert fald ... :mrgreen:

Uanset hvordan det ender - det bliver formentlig med en andenplads - så skal vi glæde os over en historisk flot sæson, samtidig med at vi selvfølgelig skal ærgre os gule og grønne, hvis det ikke kaster pokaler af sig.
I glemmer lige et par ting I al den her lommepsykologi med mentalitet/gummiben. Da City tabte til Chelsea kom vi foran med 1 point. Efterfølgende vandt vi svære kampe mod Wolves og Man U. Så tabte City til CP, hvilket vi fejrede ved at banke Newcastle - samtidigt med at City tabte til Leicester.

7 p-forspringet fejrede vi så ved at feje Arsenal af banen. Så kom der et knebent nederlag mod City på Etihad. Men på trods af det skrumpede forspring vandt vi svære kampe mod Brigthon og CP. Specielt sidstnævnte viste stor mentalitet.

Så kom perioden med uafgjorte - hvor specielt den mod Leicester var uheldig (straffe til Keita). Men også store sejre mod Watford og Bournemouth. Siden har det bare været lutter PL-sejre og fremragende indsatser i CL.

Det er et ualmindeligt tyndt grundlag for vidtgående konklusion om mentalitet/gummiben, synes jeg. Og jeg har jer mistænkt for at ville drage den konklusion, uanset hvordan City var gået forbi os.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 30. apr, 2019 14:44

AJJ skrev:Det er et ualmindeligt tyndt grundlag for vidtgående konklusion om mentalitet/gummiben, synes jeg. Og jeg har jer mistænkt for at ville drage den konklusion, uanset hvordan City var gået forbi os.
Jeg er med på, at man skal passe på med at lægge for meget i det, men jeg synes nu også, at der er noget om det, hvis vi ser på perioden efter nederlaget til City.

Det er da alligevel påfaldende, at vi i den periode hvor vi stadig selv kan afgøre det spiller 8 PL-kampe, hvoraf de 4 bliver uafgjort, hvorimod vi siden da har vundet 7 ud af 7.

Igen der kan spille alle mulige faktorer ind. Det ærgrer mig, at vi som altid var elendige i januar. Det har vi ofte været, og det frustrerer mig. Ser man bort fra perioden mellem kampene mod City og Everton, så har sæsonen jo været uovertruffen.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 30. apr, 2019 17:41

Selvom det muligvis er "lommepsykologi", så kan der jo godt være noget om snakken. Sportshistorien - og ikke bare fodbold - er rig på eksempler på, at det har kunnet betale sig at ligge i baghjul og så overhale på opløbsstrækningen. Udover os selv i år kan man nævne Brøndby herhjemme sidste år, og som jeg lige har fulgt med, så er Ajax i gang med at lave den på PSV i år. Mine favorithold i håndbold og ishockey - GOG og Odense Bulldogs - har også ofte "brilleret" ved at lægge ud som død og h..... for så at falde sammen når afgørelsen skulle findes.

Og uden på nogen måde at sammenligne, så har jeg personligt i min sports"karriere" også altid befundet mig bedre med at have alt at vinde i stedet for alt at tabe.

Jeg er med på, at det er farligt bevidst at satse på sådan en taktik, eftersom det jo indebærer en gambling på, at førerholdet faktisk får gummiben/bliver træt/på anden vis kikser, og desværre tyder noget jo på at det ikke sker for City.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 30. apr, 2019 20:51

Kom så Ajax!
Magter ikke at møde Tottenham i finalen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 30. apr, 2019 21:13

Hold da op, hvor spiller Ajax godt fodbold.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 30. apr, 2019 21:16

Ja det er sgu flot som de bare presser og spiller frisk frem ad banen.

Red Man Walking
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 39

Indlæg af Red Man Walking » tirsdag, 30. apr, 2019 21:16

mortenbak skrev:Kom så Ajax!

Du er tydeligvis ikke tilhænger af hybris-nemesis konceptetBillede

Scherwin

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 30. apr, 2019 21:17

Dejligt mål

ligner dog offside...
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Scherwin

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 30. apr, 2019 21:20

Det her ajax hold vil dø til Vores counter-attack fodbold. så snart vi vinder bolden er vil vi være i overtal.

Tottenham presser ovehoved ikke.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 30. apr, 2019 21:35

Jeg tror mit ur må være bagud... hvad blev resultatet mellem os og Barcelona ? Måske jeg kan nå at odss’e det...
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 30. apr, 2019 21:41

Red Man Walking skrev:
mortenbak skrev:Kom så Ajax!

Du er tydeligvis ikke tilhænger af hybris-nemesis konceptetBillede

Jeg erkender blankt at jeg ikke ved hvad det betyder og aldrig har hørt om konceptet før.

Jeg har kun fokus på hvem vi skal slå i chl finalen Billede

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 30. apr, 2019 21:43

Bellamy_fever skrev:Jeg tror mit ur må være bagud... hvad blev resultatet mellem os og Barcelona ? Måske jeg kan nå at odss’e det...
Vi vandt!
Messi er stoppet på topplan og vil nu dedikere sig til at træne U-12 i Liverpool

Besvar