Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 10. apr, 2019 22:23

Klassisk match mellem Barcelona og et engelsk hold. Tempo, fysik og indlæg fra United, hvor de rent taktisk forsøger at lægge pres på specielt Busquet, som er ret alene til at stå imod.
Og Barcelona, som med Valverde rent defensivt har fået et lidt andet udtryk, men ellers rent offensivt spiller i et helt vanvittigt tempo momentvis.
Jeg ved ærligt talt ikke hvem vi vil stå bedst overfor rent stilmæssigt, omend der målt i ren kvalitet nok pt er mest at hente for os mod United.

Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 10. apr, 2019 22:53

Sledgehammer skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Hård skæbne for Ajax der ellers har domineret hele første halvleg. Det Ajax hold står for alt det som fodbolden idag mangler.

Frankie De Jong er vanvittig god. Han kommer til at blive midtbanegeneral for Barcelona de næste ti år, hvis han holder den kadence han har vist i de sidste tre CL kampe. Et rendyrket talent.
De Ligt. David Neres. Dem kommer vi også til at høre meget mere til.
Helt sikkert. Og Van De Beek er også en dygtig ung spiller. Ajax har nu over 3 kampe været det bedste hold mod henholdsvis 2x Real Madrid og nu Juventus. Det er flot og drager paralleller til Van Gaals Ajax mandskab i 94/95.

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 34

Indlæg af jensemand » onsdag, 10. apr, 2019 22:58

Flot af Ajax ja og synd de ikke vinder nu når de var bedste hold. Neres kunne jeg godt tænke mig vi kiggede på til sommer som en ung dygtig backup til angrebet.

Barcelona - United var lidt en kedelig kamp hvor United intet kunne og Barcelona var utroligt sløsede og samtidig havde det lidt stramt ved Uniteds fysik. De spillede sig dog let igennem et par gange med flotte engangsafleveringer og hurtigt spil, men desværre for dem havnede bolden hos Sergi Roberto hver gang, og jeg har da sjældent set en mand være så rådvild og elendig med bolden i kontrasituationer

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 11. apr, 2019 09:12

Fantastisk sports-weekend venter. Paris-Robaix - mit absolutte ynglings cykelløb (jeg ser næsten ligeså meget cykling som fodbold), The Masters i golf og så har jeg bare på fornemmelsen af at der kommer til at ske absolut drama på drama på søndag.
Først Palace mod City. Det er her den første banan kan komme ind i billedet i en 3-trins raket for City. Tottenham og scum er de næste og måske Leicester). Og optakten har været et ualmindeligt hårdt program forinden, hvor de ikke har roteret helt vildt, så truppen er brugt. Og det synes jeg faktisk også godt man kan se. Der var en engelsk analytiker på The Guardian (kan ikke huske navnet på stående fod), der beskrev deres spil i de to sidste kampe som værende et, hvor spilkonceptet var lagt til side til fordel for et rent resultatorienteret spil.
Det pudsige er også, at for 14 dage siden var Guardiola ude at sige, at træthed ikke kommer til at blive et tema, når man går efter at vinde 4 titler, idet motivationen og ønsket for at blive historisk vil fjerne enhver træthed. Selvfølgelig krydret med en stærk trup. Nu omtaler både han selv og spillerne træthed som et tema, så bare rent retorisk er der sket noget. Selvfølgelig kan de mærke trætheden. Palace har et hold, der på hjemmebane kan gøre ondt på alle hold. Især hvis de lugter blod.
Og så er der os selv. Mod den modstander som vi måske har det allersværest ved. Den her kamp kan i min optik også være en direkte hævn for den berygtede/berømte kamp i Rodgers ene glanssæson. Der hvor Gerrard som bekendt gled.
Også i år har vi haft det svært mod dem. Jeg ved egentlig ikke hvorfor, fordi de virker ikke frygtindgydende, men de har bare en evne til at gøre ondt på os. En af de ting, de typisk gør, er, at tage kampen op mod os. Det bliver ofte nogle højintense, fysiske brag. Lige på det punkt, så har vi (måske) en gigantisk fordel, fordi Chelsea spiller i aften på udebane, og de må være en smule slidt. De spillede jo også en hård kamp i mandags. Når jeg skriver måske, så kommer det eget an på holdudtagelsen.
Vinder vi den kamp, puha, så kan vi (måske) selv afgøre det. Vi har i hvert fald overstået den absolut sværeste del af vores program.
Et andet aspekt er den psykiske del. Vi kommer til at spille med et gigantisk pres uanset hvad. Enten SKAL vi vinde for at holde trit med City. Den del tror jeg faktisk godt vi kan kapere. Det andet pres er, hvis City skulle tabe point. Så har vi pludselig alt at tabe. Det er en påstand, men lige præcis den del så vi tidligere på sæsonen, at vi ikke var så gode til. Vi virkede forkrampede.
Puha, uanset hvad bliver det spændende!
Nå ja, vi starter hvor vi slutter: Stybar vinder Paris-Robaix (og måske med endnu en dansk overraskelse) og Rory Mcllroy fuldender jagten på en career grand slam.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 38

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 11. apr, 2019 11:49

Jesper skrev:Fantastisk sports-weekend venter. Paris-Robaix - mit absolutte ynglings cykelløb (jeg ser næsten ligeså meget cykling som fodbold), The Masters i golf og så har jeg bare på fornemmelsen af at der kommer til at ske absolut drama på drama på søndag.
Først Palace mod City. Det er her den første banan kan komme ind i billedet i en 3-trins raket for City. Tottenham og scum er de næste og måske Leicester). Og optakten har været et ualmindeligt hårdt program forinden, hvor de ikke har roteret helt vildt, så truppen er brugt. Og det synes jeg faktisk også godt man kan se. Der var en engelsk analytiker på The Guardian (kan ikke huske navnet på stående fod), der beskrev deres spil i de to sidste kampe som værende et, hvor spilkonceptet var lagt til side til fordel for et rent resultatorienteret spil.
Det pudsige er også, at for 14 dage siden var Guardiola ude at sige, at træthed ikke kommer til at blive et tema, når man går efter at vinde 4 titler, idet motivationen og ønsket for at blive historisk vil fjerne enhver træthed. Selvfølgelig krydret med en stærk trup. Nu omtaler både han selv og spillerne træthed som et tema, så bare rent retorisk er der sket noget. Selvfølgelig kan de mærke trætheden. Palace har et hold, der på hjemmebane kan gøre ondt på alle hold. Især hvis de lugter blod.
Og så er der os selv. Mod den modstander som vi måske har det allersværest ved. Den her kamp kan i min optik også være en direkte hævn for den berygtede/berømte kamp i Rodgers ene glanssæson. Der hvor Gerrard som bekendt gled.
Også i år har vi haft det svært mod dem. Jeg ved egentlig ikke hvorfor, fordi de virker ikke frygtindgydende, men de har bare en evne til at gøre ondt på os. En af de ting, de typisk gør, er, at tage kampen op mod os. Det bliver ofte nogle højintense, fysiske brag. Lige på det punkt, så har vi (måske) en gigantisk fordel, fordi Chelsea spiller i aften på udebane, og de må være en smule slidt. De spillede jo også en hård kamp i mandags. Når jeg skriver måske, så kommer det eget an på holdudtagelsen.
Vinder vi den kamp, puha, så kan vi (måske) selv afgøre det. Vi har i hvert fald overstået den absolut sværeste del af vores program.
Et andet aspekt er den psykiske del. Vi kommer til at spille med et gigantisk pres uanset hvad. Enten SKAL vi vinde for at holde trit med City. Den del tror jeg faktisk godt vi kan kapere. Det andet pres er, hvis City skulle tabe point. Så har vi pludselig alt at tabe. Det er en påstand, men lige præcis den del så vi tidligere på sæsonen, at vi ikke var så gode til. Vi virkede forkrampede.
Puha, uanset hvad bliver det spændende!
Nå ja, vi starter hvor vi slutter: Stybar vinder Paris-Robaix (og måske med endnu en dansk overraskelse) og Rory Mcllroy fuldender jagten på en career grand slam.
Jeg blive SÅ associal på søndag, skal se Helvedet i Nord hele dagen, jeg kunne desværre ikke se de Ronde, :cry: .

Jeg var meget skuffet over Styby i Vlandern Rundt, men Quick-Step har noget at skulle bevise, jeg tror måske de splitter løbet helt ad, så vi får en ret overraksende vinder, Yves Lampaert måske. Degenkolb har også kørt sig gevaldigt op, og så har EF jo fået medvind, så de vil helt sikkert lege med.
Ellers tror jeg dette er året hvor Kristoff leverer et godt Paris-Roubaix.

Golf vil jeg ikke kloge mig på.

Jeg har slet ikke noget imod at vi går i front i ligaen, vi er jo nødt til at føre for at vinde og jeg tør ikke satse ret meget på at City ikke kan slå brighton i sidste kamp. Jeg tror at der var mange andre faktorer end bare presset da vi var foran, vi rendte ind i en skades krise i forsvaret, der var nogle kampe i sjap imod f.eks. Leicester, Shaqiri og Sturridge var gået i stå og kunne ikke længere levere ret meget fra bænken og Trent får ikke de pauser han har brug for fordi Gomez er skadet og det tror jeg også går ud over hans stabilitet, Matip syntes jeg har spillet sig meget op i takt med at han fik mere spilletid.
Henderson og Milner havde også nogle småskader, så vores midtbanemuligheder var heller ikke så gode, det blev ikke hjulpet af at begge måtte vikariere som back. Klopp kan godt lide at skifte ud på midtbanen og altid have friske folk med, det kunne vi ikke i flere af de kampe.
- sådan ser jeg på det, det mentale spiller selvfølgelig også ind, men jeg tror ikke det er så slemt som det nogle gange bliver gjort til.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 12. apr, 2019 22:51

Så fik Rafa lige vist hvem der er den bedste tidligere Liverpool træner. Taktisk har han lige jordet Rodgers fuldstændigt
"We're not racist, we only hate the mancs"

Red Man Walking
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 39

Indlæg af Red Man Walking » lørdag, 13. apr, 2019 13:00

Dejligt at se at Spurs sparer spillere før næste uges 2 kampe mod City. Son, Alderweireld og Rose er alle på bænken mod Huddersfield.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 13. apr, 2019 14:05

Så skal Spurs bare spare kræfter - ALT hvad de kan, og så spadsere den 2-0 føring hjem :D
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » lørdag, 13. apr, 2019 14:51

Det er i hvert fald ikke nødvendigt at bruge nogen kræfter. Huddersfield er godt nok ringe.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 13. apr, 2019 15:35

Red Man Walking skrev:Dejligt at se at Spurs sparer spillere før næste uges 2 kampe mod City. Son, Alderweireld og Rose er alle på bænken mod Huddersfield.

Ja hvis man ikke sparer spillere hjemme mod det med afstand ringeste hold PrL har set i flere år, hvornår så? :dontknow:

De kunne sikkert også godt have ladet CE og Lucas Moura sidde på bænken, men okay ...
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 13. apr, 2019 15:50

Sledgehammer skrev:
Red Man Walking skrev:Dejligt at se at Spurs sparer spillere før næste uges 2 kampe mod City. Son, Alderweireld og Rose er alle på bænken mod Huddersfield.

Ja hvis man ikke sparer spillere hjemme mod det med afstand ringeste hold PrL har set i flere år, hvornår så? :dontknow:

De kunne sikkert også godt have ladet CE og Lucas Moura sidde på bænken, men okay ...
Nu fik Lucas Moura sgu da noget selvtillid :D
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 13. apr, 2019 15:59

Nu kunne jeg godt bruge et hattrick til Danny-Boy Ings mod Wolves.
Vi SMADRER det PIShold !

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 38

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 13. apr, 2019 20:18

Cynwal skrev:Nu kunne jeg godt bruge et hattrick til Danny-Boy Ings mod Wolves.
Han måtte nøjes med en assist, beskeden mand som han er.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 13. apr, 2019 21:01

Det var godt nok en mærkelig fornemmelse at sidde og holde med United i dag. Normalt ville det have frydet mig at se dem være på hælene mod et upåagtet hold som WHU, men nu er situationen jo den, at de nødigt skal miste så mange points inden de møder City, at de til den tid er ude af top 4 ræset.

Så dejligt, at de igen-igen er heldige og vinder over en bedre spillende modstander på et tvivlsomt straffespark ... :dance:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » lørdag, 13. apr, 2019 21:20

Sledgehammer skrev:Det var godt nok en mærkelig fornemmelse at sidde og holde med United i dag. Normalt ville det have frydet mig at se dem være på hælene mod et upåagtet hold som WHU, men nu er situationen jo den, at de nødigt skal miste så mange points inden de møder City, at de til den tid er ude af top 4 ræset.

Så dejligt, at de igen-igen er heldige og vinder over en bedre spillende modstander på et tvivlsomt straffespark ... :dance:
Sad med nøjagtigt samme ambivalente følelse. Godt, at de kun har en enkelt kamp mere, inden de skal møde Man City. Og skulle de gå hen og smide point i den kamp mod Everton, så vil de for alvor have brug for at vinde over Man City.

I øvrigt godt, at Spurs' kamp mod Man City ligger før Man Utd's kamp mod Everton, så Spurs ikke ved, om der er råd til at smide point eller ej.
Kloppite

Besvar