AndreasN skrev:Javist, men nu er det da ikke Sakhos skyld, at FIFA ikke har styr på deres egne regler. Om han har konsulteret lægestaben eller ej, så har han ikke forbrudt sig på reglementet. Så at påstå, at han kan være skyld i ikke at have vundet EL passer jo ikke. Hvis nogen er skyld i det, så er det da FIFA.
Men igen. Jeg tror samtlige herinde kender hinandens holdning til Sakho, så det var ikke for at starte en større diskussion. Jeg synes bare, at man skylder en eller anden form for forklaring, når man gambler og sender en midterforsvar væk for at stå tilbage med to, der er kilometer dårligere.
Det synes jeg er at spille terninger med klubbens fremtid, og det vil jeg som fan gerne have en bedre forklaring på end, at en spiller er kommet for sent til træning og sendt noget på sin Snapchat.
Den eneste der skylder en forklaring er Sakho. Ingen andre har gjort noget forkert. Klubben var jo nødt til at reagere, da ingen kendte de eventuelle konsekvenser af at have brugt spiller under mistanke for doping, hvis han blev dømt.
Heldigvis har vi to midterforsvarere, der er bedre end ham. Desværre er de tit skadet. Men det er Sakho så også.
Prisen for at have beholdt Sakho i truppen kunne være, at Klopp havde mistet sin autoritet. Og det ville potentielt kunne være langt mere kostbart.
Hvis du alligevel ikke anerkender, at Sakho's fravær i EL kunne have haft indflydelse, så forstår jeg slet ikke, hvorfor du bringer dette på banen. Så ville han vel heller ikke i denne sæson kunne have haft indflydelse på de resultater, der ikke er gået vores vej? Vi har trods alt hentet Matip og Klavan ind. To spiller der ikke var til rådighed, da Sakho blev udelukket sidste sæson.