Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
mawope

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mawope » tirsdag, 04. feb, 2014 21:07

Du har fuldstændig ret, det gik lidt hurtigt ;)

Lad ham blive Olsens assistent... igen

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 05. feb, 2014 15:36

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 05. feb, 2014 15:38

Og lidt om udlån af talenter. Jeg var faktisk temmelig chokeret, da jeg læste den artikel. Men jeg har ikke nødvendigvis en bedre løsning..http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... teams.html

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » onsdag, 05. feb, 2014 15:59

Jesper skrev:Og lidt om udlån af talenter. Jeg var faktisk temmelig chokeret, da jeg læste den artikel. Men jeg har ikke nødvendigvis en bedre løsning..http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... teams.html
Nej, det er en svær problemstilling, men jeg bryder mig generelt ikke om, at man kan udleje spillere til hold i samme liga og dermed opnå en sportslig fordel ved, at spilleren ikke må spille imod "moderklubben".

Derfor synes jeg kun, at udlejninger skulle tillades til klubber i lavere divisioner eller i udenlandske ligaer.

Everton kan ende med at tage fjerdepladsen med Lukaku og Barry som to af de absolut bærende kræfter på det hold. Fed taktik for Man City og Chelsea. Knap så fedt for os, der kæmper om fjerdepladsen med dem. Og lidt et tab for CL, at de måske ikke råder over de spillere, der bar dem frem til turneringen, når de når den.

Ligeledes kan bundkampen komme til at handle lidt om, hvem der lejer de bedste reservespillere fra topklubberne. Zaha vs. Borini vs. Assaidi vs. .....

Man må sgu' nøjes med at tilhøre en klub ad gangen i en liga.
Kloppite

Brugeravatar
Ponzac
Geografisk sted: Danmark
Alder: 36

Indlæg af Ponzac » onsdag, 05. feb, 2014 16:03

Jesper skrev:God fodboldlir: Om driblere..http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -time.html
sjovt at Suarez egentlig ikke er nævnt.

Jeg ser ham som en fantastisk dribler, men måske det er med farvede briller?

Scherwin

Indlæg af Scherwin » onsdag, 05. feb, 2014 19:28

Meget af det suarez laver er ikke så meget driblinger men mere vendinger. hans tyngtepunkt ligger i sko sålen.
det sker lidt klundet ud nogen gange men han er umulig af stoppe. i forhold til mange af de andre gode spil ikke kan noget af det suarez kan men kan lave flashy driblinger.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

mortenbak

Indlæg af mortenbak » onsdag, 05. feb, 2014 19:35

texy skrev:
Jesper skrev:Og lidt om udlån af talenter. Jeg var faktisk temmelig chokeret, da jeg læste den artikel. Men jeg har ikke nødvendigvis en bedre løsning..http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... teams.html
Nej, det er en svær problemstilling, men jeg bryder mig generelt ikke om, at man kan udleje spillere til hold i samme liga og dermed opnå en sportslig fordel ved, at spilleren ikke må spille imod "moderklubben".

Derfor synes jeg kun, at udlejninger skulle tillades til klubber i lavere divisioner eller i udenlandske ligaer.

Everton kan ende med at tage fjerdepladsen med Lukaku og Barry som to af de absolut bærende kræfter på det hold. Fed taktik for Man City og Chelsea. Knap så fedt for os, der kæmper om fjerdepladsen med dem. Og lidt et tab for CL, at de måske ikke råder over de spillere, der bar dem frem til turneringen, når de når den.

Ligeledes kan bundkampen komme til at handle lidt om, hvem der lejer de bedste reservespillere fra topklubberne. Zaha vs. Borini vs. Assaidi vs. .....

Man må sgu' nøjes med at tilhøre en klub ad gangen i en liga.
Meget enig i dette.

Er det ikke også en problemstilling der er blevet mere og mere aktuel efterhånden som "pengeklubberne" støvsuger markedet for spillere, hvorved rigtig mange gode spillere ikke får spilletid i deres klubber og derved udlejes...

Synes ikke det har været et "issue" tidligere...

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » onsdag, 05. feb, 2014 23:51

Emmy skrev:De ryger ud af FA Cuppen i weekenden og inden sæsonen er ovre er han fyret. Og de ender med at rykke ud af PL.
De overlevede i FA cuppen, men Laudrup er så færdig allerede nu. Så er det bare at vente og se om de ryger ud...
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » torsdag, 06. feb, 2014 08:13

Emmy skrev:
Emmy skrev:De ryger ud af FA Cuppen i weekenden og inden sæsonen er ovre er han fyret. Og de ender med at rykke ud af PL.
De overlevede i FA cuppen, men Laudrup er så færdig allerede nu. Så er det bare at vente og se om de ryger ud...
Jeg ville nu stadig sige, at dit forudsigelse var forkert. ;)
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 06. feb, 2014 08:47

TomViolence skrev:
Emmy skrev:
Jeg ville nu stadig sige, at dit forudsigelse var forkert. ;)
Ja det ender kun med 2 ud af 3
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy

Indlæg af texy » torsdag, 06. feb, 2014 11:12

Et dejligt interview med Dalglish, som ikke deler mange andres bekymring om, at der ikke produceres nok dygtige spillere i England. Jeg er i øvrigt meget enig i hans sidste pointe om, at det burde være nemmere og billigere for skolebørn at komme ind og se nogle PL-kampe. Det er sgu' dem, der er sportens fremtid.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... ikers.html
Kloppite

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 06. feb, 2014 15:23

Tillykke Ricardo! http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 211817.ece

Du var medvirkende til at gøre det umulige og din humor, charme og personlighed kunne nutidens maskiner godt lære noget af. Dog havde han en noget defensiv tilgang til fodbolden, men det var også et tidstypisk billede på, hvordan mange taktiske oplæg rundt omkring på landshold og klubhold var funderet. Jeg føler nogle gange, at han aldrig helt fik den kredit han skulle have (dengang), måske også fordi der var episoder med Laudrup, "vi kom med på et afbud" og fremdeles, der havde en lidt negativ klang. I øvrigt lidt a la Bo (Bosse) Johansson, der rent faktisk også havde fremragende resultater med landsholdet.

Håber du bliver frisk igen, Ricardo!!

texy

Indlæg af texy » torsdag, 06. feb, 2014 21:08

Vel ikke den bedste sag at tage videre i det rigtige retssystem, da Carrolls udvisning sikkert godt kan forsvares på trods af, at han ikke rammer Chico, og Chico i meget høj grad malker situationen.

Alligevel glæder det mig et eller andet sted, at West Ham vil tage skridtet videre. Det er sgu på tide, at nogen tør stille spørgsmål ved FA og deres "uafhængige" tre-mands paneler. Personligt mener jeg, at det burde have været os der gjorde det med Suarez-Evra sagen, som jeg stadig anser for et justitsmord af rang.

http://www.bbc.com/sport/0/football/26039222
Kloppite

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » torsdag, 06. feb, 2014 23:15

Jeg har set Andy Carroll situationen mange gange, og hver gang er jeg overbevist om, at hans intention var ondsindet. Så er jeg ligeglad hvor lidt han rammer, og hvor meget Chico overspiller den, for enhver voldelig intention på en fodboldbane bør straffes. Jeg synes West Ham er pinlige, og håber de bliver straffet godt og grundigt for det her.

Brugeravatar
Hendo
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Indlæg af Hendo » fredag, 07. feb, 2014 01:55

Alonso skrev:Jeg har set Andy Carroll situationen mange gange, og hver gang er jeg overbevist om, at hans intention var ondsindet. Så er jeg ligeglad hvor lidt han rammer, og hvor meget Chico overspiller den, for enhver voldelig intention på en fodboldbane bør straffes. Jeg synes West Ham er pinlige, og håber de bliver straffet godt og grundigt for det her.
Enig. Det er en tydelig dumhed selvom Chico overspiller, så er det en spøjs unaturlig bevægelse som nok ikke er helt flink i intentionen. Enig i at FA er en joke på mange punkter, men spøjst at tage den her så langt. Enig i at Evra-sagen havde været mere oplagt at udfordre FA's stil.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Besvar