Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af ilusio » torsdag, 29. maj, 2008 08:46

Hæske skrev:Var der nogen der så Dags dato igår på TV2?

Handlede om Zidan, hvor man kom mere ind under huden på ham.
Samt de snakkede med tidligere medspillere og trænere omkring ham som person, og som fodbold spiller.

Det jeg så, der fulgte de ham fra han offentlig gjorde at han stoppede og i hans sidste 3 kampe, samt finalen mod Italien.

Hvor kunne den mand dog spille fodbold, på et niveau som der ikke er mange der når idag. Sparke teknikken og hans teknik med bolden puha.

Så absolut en af de bedste spillere igennem tiderne.

(programmet valgte bevist ikke at vise den sidste hændelse fra finalen, hvor han stanger Matterazi)
Nu kan jeg stadig huske Maradona fra hans gode dage og Laudrup. Zizo står for mig som den bedste af de 3. Man kunne simpelt hen ikke tage bolden fra ham.

Specielt husker jeg et klip fra hans dage i Real Madrid:
1. Han modtager bolden centralt på midten og presses af en modspiller
2. Da ingen medspillere er frie holder han på bolden og afviser sin modstander.
3. Endnu en modspiller presser ham, men da ingen medspillere er frie holder han stadig på bolden.
4. Da den 3. modstander kommer hen for at presse ham, tager han køligt og afviser ham og afleverer sikkert bolden videre.

Den måde hvorpå bolden var KLÆBET til hans fødder var eminent. Desuden kunne han drible, lave assist, sparke frispark, score på langskud og lavede meget meget få fejl. En komplet midtbanespiller/offensiv spiller som for mig altid vil være en af de aller aller bedste gennem tiderne.

Desuden en meget sympatisk mand som har gjort og stadig gør meget for integrationen i Frankrig og for at hjælpe de svage i samfundet.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Pongolle
Alder: 36

Indlæg af Pongolle » torsdag, 29. maj, 2008 10:35

Jeg så lige da alle på Bernabeu, havde et hvidt skilt, hvor der stod Zidane (eller Zizou) på. Det så sygt ud.. :o

Fandt lige et klip.
http://www.youtube.com/watch?v=XYm2erzEq8c
Billede

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » torsdag, 29. maj, 2008 12:16

ilusio skrev:Desuden en meget sympatisk mand som har gjort og stadig gør meget for integrationen i Frankrig og for at hjælpe de svage i samfundet.
Bestemt, udenfor banen ihvertfald.

Synes én af de klichéer jeg ofte render i er, at Zidane også på banen var en ultrasympatisk fætter, og det er dælme ikke den endegyldige sandhed imo.

Men bestemt enig - en guds gave til fodbolden og en stor stor ambassadør for bolden udenfor banen og i 99,9 % af tiden på den.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » torsdag, 29. maj, 2008 12:22

Er der nogen der har links til episoder, hvor man kan se han ikke var så sympatisk?

Altså udover episoden til VM.

Fup

Indlæg af Fup » torsdag, 29. maj, 2008 13:20

Hæske skrev:Er der nogen der har links til episoder, hvor man kan se han ikke var så sympatisk?

Der er ingen tvivl om at Zidane høstede en række velfortjente røde kort i sin karriere, men lige netop den sidste der vil jeg til tid og evighed stædigt holde fast i at han blev provokeret og den usympatiske i dén situation i virkeligheden var Materazzi. Men hvad forventer man ellers af en italiener?

Brugeravatar
tue69

Indlæg af tue69 » torsdag, 29. maj, 2008 13:36

jens fup skrev:
Hæske skrev:Er der nogen der har links til episoder, hvor man kan se han ikke var så sympatisk?

Der er ingen tvivl om at Zidane høstede en række velfortjente røde kort i sin karriere, men lige netop den sidste der vil jeg til tid og evighed stædigt holde fast i at han blev provokeret og den usympatiske i dén situation i virkeligheden var Materazzi. Men hvad forventer man ellers af en italiener?
Uden tvivl - men diskussionsemnet i den situation vil så altid være, om en mand, med en så lang og gloværdig karriere bag sig og dermed en enorm rutine, i en VM finale i karrierens sidste kamp, ikke bør være kold nok til ikke at svigte sig selv, sit hold og sit land på den måde?

Men det faktum at Materazzi var bundusympatisk og provokerende kan man bestemt ikke se bort fra - jeg mener dog at en veteran som Zidane bør holde hovedet kold i sådan en situation.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
Kofoed
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Kofoed » torsdag, 29. maj, 2008 19:55

Så blir det spændene om vi/Danmark (nu her kl. 20.00) kan slå Holland i en venskabskamp. Også spændene at se om Babel eller kuyt spiller.

EDIT: de sidder på bænken
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Nicoen » torsdag, 29. maj, 2008 21:17

Flot arbejde af Nicklas. Godt mål.

Brugeravatar
Nicoen

Indlæg af Nicoen » torsdag, 29. maj, 2008 21:28

Sikke et brøl der kom da Kuyt kom ind :)

Brugeravatar
Nicoen

Indlæg af Nicoen » torsdag, 29. maj, 2008 21:36

Hvilken misser af Kuyt :o

Godt han ikke fyrede sådan en af for Liverpool.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » torsdag, 29. maj, 2008 21:39

Zizou fik 13 røde kort i sin karriere mener jeg. Det er ikke så sympatisk.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » torsdag, 29. maj, 2008 21:52

nikand skrev:Zizou fik 13 røde kort i sin karriere mener jeg. Det er ikke så sympatisk.
Wikipedia siger" Zidane was also well-known for his short temper on the pitch, as he was sent off fourteen times throughout his career"...
Svært at forstå, at en så gennemympatisk mand har så svært ved at styre hans temperemant på banen...
Jeg håber, at Zizou vil gøre en karriere - af en eller anden slags. Åbenbart bliver det ikke til noget med QPR, det må vel også have været en and. Men Zizou i fransk politik, det har spøget lidt. Hvis Arnold kan, så kan Zizou ihvertfald også. Og så tror jeg Zizou ville være meget bedre.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

clauzen

Indlæg af clauzen » torsdag, 29. maj, 2008 22:17

jørgen lk skrev:
nikand skrev:Zizou fik 13 røde kort i sin karriere mener jeg. Det er ikke så sympatisk.
Wikipedia siger" Zidane was also well-known for his short temper on the pitch, as he was sent off fourteen times throughout his career"...
Svært at forstå, at en så gennemympatisk mand har så svært ved at styre hans temperemant på banen...
Jeg håber, at Zizou vil gøre en karriere - af en eller anden slags. Åbenbart bliver det ikke til noget med QPR, det må vel også have været en and. Men Zizou i fransk politik, det har spøget lidt. Hvis Arnold kan, så kan Zizou ihvertfald også. Og så tror jeg Zizou ville være meget bedre.
Her er et klip med tre af de røde kort. Vm-finalen 06, VM 1998 og en CL-kamp mod HSV
http://www.youtube.com/watch?v=-Ic9vhKeqSE

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » fredag, 30. maj, 2008 09:12

Antaget at hans karriere har varet i 15 år (19-34), så er 14 røde kort altså ikke så slemt. Gerrard har vel allerede 10 minimum?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
tue69

Indlæg af tue69 » fredag, 30. maj, 2008 09:24

ilusio skrev:Antaget at hans karriere har varet i 15 år (19-34), så er 14 røde kort altså ikke så slemt. Gerrard har vel allerede 10 minimum?
Der er vel heller ingen der har sagt at Gerrard er bundsympatisk på en fodboldbane?

Min pointe med Zidane og hans mange røde kort var alene, at han under Materazzi episoden af mange medier blev "undskyldt" fordi han jo var sådan en sympatisk spiller, og det mener jeg blot er langt fra virkeligheden.

Besvar