Nu kan jeg stadig huske Maradona fra hans gode dage og Laudrup. Zizo står for mig som den bedste af de 3. Man kunne simpelt hen ikke tage bolden fra ham.Hæske skrev:Var der nogen der så Dags dato igår på TV2?
Handlede om Zidan, hvor man kom mere ind under huden på ham.
Samt de snakkede med tidligere medspillere og trænere omkring ham som person, og som fodbold spiller.
Det jeg så, der fulgte de ham fra han offentlig gjorde at han stoppede og i hans sidste 3 kampe, samt finalen mod Italien.
Hvor kunne den mand dog spille fodbold, på et niveau som der ikke er mange der når idag. Sparke teknikken og hans teknik med bolden puha.
Så absolut en af de bedste spillere igennem tiderne.
(programmet valgte bevist ikke at vise den sidste hændelse fra finalen, hvor han stanger Matterazi)
Specielt husker jeg et klip fra hans dage i Real Madrid:
1. Han modtager bolden centralt på midten og presses af en modspiller
2. Da ingen medspillere er frie holder han på bolden og afviser sin modstander.
3. Endnu en modspiller presser ham, men da ingen medspillere er frie holder han stadig på bolden.
4. Da den 3. modstander kommer hen for at presse ham, tager han køligt og afviser ham og afleverer sikkert bolden videre.
Den måde hvorpå bolden var KLÆBET til hans fødder var eminent. Desuden kunne han drible, lave assist, sparke frispark, score på langskud og lavede meget meget få fejl. En komplet midtbanespiller/offensiv spiller som for mig altid vil være en af de aller aller bedste gennem tiderne.
Desuden en meget sympatisk mand som har gjort og stadig gør meget for integrationen i Frankrig og for at hjælpe de svage i samfundet.