Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13799
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 17. jun, 2016 16:27

Der er for mange bløde kampe, det var lang mere koncentreret ved sidste EM. Gruppespillet er en tynd kop the. Der er scoret under 2 mål pr. Kamp. Ved sidste EM havnede England og Frankrig i samme gruppe. Holland, Tyskland og Portugal, i en anden gruppe løb Italien, Spanien og Kroatien ind i hinanden. Grupperne ved dette EM minder om CL, de store hold må ikke møde hinanden i gruppespillet, tyndt og udvandet.

De små hold gør det godt, men de står jo også nede i eget felt (på nær Albanien).
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Emil_Stenz_Aardestrup
Indlæg: 9
Tilmeldt: fredag, 08. maj, 2015 09:03

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emil_Stenz_Aardestrup » fredag, 17. jun, 2016 16:57

Hr. Drejer skrev:Der er for mange bløde kampe, det var lang mere koncentreret ved sidste EM. Gruppespillet er en tynd kop the. Der er scoret under 2 mål pr. Kamp. Ved sidste EM havnede England og Frankrig i samme gruppe. Holland, Tyskland og Portugal, i en anden gruppe løb Italien, Spanien og Kroatien ind i hinanden. Grupperne ved dette EM minder om CL, de store hold må ikke møde hinanden i gruppespillet, tyndt og udvandet.

De små hold gør det godt, men de står jo også nede i eget felt (på nær Albanien).
Jeg synes nu, det er meget romantisk at se de små hold kæmpe for sensationerne i gruppespillet. Måske ikke så meget i CL (uden i øvrigt helt at kunne sige hvorfor), men her til EM synes jeg, det er superfedt.

Og så skal man altså ikke glemme, at tamme, taktisk låste kampe uden flydende spil, store chancer og mange mål bestemt også forekommer, når de større hold mødes - både hvad angår klub- og landshold. I høj grad endda.

Du nævner 2 mål per kamp som lidt, så jeg kan da hurtigt gå tilbage til den omtalte 2012 turnering og i flæng nævne

Tyskland 1-0 Portugal
Spanien 1-1 Italien
Frankrig 1-1 England
Italien 1-1 Kroatien
Spanien 1-0 Kroatien
England 0-0 Italien (gik i straffe)
Portugal 0-0 Spanien (gik i straffe)

Jeg kan ikke se, at flere hold skader turneringens underholdningsværdi. Generelt er kampene i de her turneringer som oftest meget låste affærer (jeg tænker, at det er en kombination af generel safety first tankegang og nok også nogle relativt uøvede offensive spilmønstre, fordi landshold ikke træner lige så meget sammen som klubhold gør). Og så vil jeg lige så gerne se et lille hold jagte en folkefest til deres landsmænd, som jeg vil se to store hold neutralisere hinanden.

I øvrigt skal de store hold jo nok ende med at mødes i knockout fasen. Så mon ikke det går alt sammen.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14401
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » fredag, 17. jun, 2016 18:08

Jeg gider ikke det pjat med romantik. Jeg vil se god fodbold og min definition på god fodbold er ikke defensive hold der kæmper som død og helvede og scorer sig et point i ny og næ. Jeg vil se topspillere præstere mod hinanden på absolut højeste niveau. Det må så vente til kvartfinalerne.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RedRedRed » fredag, 17. jun, 2016 18:35


Jeg må erklære mig meget enig med Gilnvad.
Holdene kan jo nærmest være heldige med, at kvalificere sig til knock-out fasen, med 3 gange 0-0 kampe. Så vil man jo få kampe, hvor holdene ikke satser ret meget for sejren. Det synes jeg man har kunnet se og det er ærgerligt.

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sivi » fredag, 17. jun, 2016 18:40

Ville have været bedre med 4 grupper med 5 eller6 hold i hver. Hvor 2 eller 3 fra hver gruppe gik videre, alt efter om der er 5 eller 6
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
Icipher
Indlæg: 596
Tilmeldt: lørdag, 01. feb, 2014 12:14
Geografisk sted: København

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Icipher » fredag, 17. jun, 2016 18:46

Utroligt at Lovren ikke er med for Kroatien, med tanke på hvordan han har spillet i denne sæson. Istedet vælger man så en spiller fra Kiev, som på ingen måde har samme klasse.

Er han mon raget uklar med træneren? Det er der noget der kunne tyde på.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » fredag, 17. jun, 2016 18:50

Icipher skrev:Utroligt at Lovren ikke er med for Kroatien, med tanke på hvordan han har spillet i denne sæson. Istedet vælger man så en spiller fra Kiev, som på ingen måde har samme klasse.

Er han mon raget uklar med træneren? Det er der noget der kunne tyde på.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ulti ... -em-plads/
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 17. jun, 2016 18:50

Icipher skrev:Utroligt at Lovren ikke er med for Kroatien, med tanke på hvordan han har spillet i denne sæson. Istedet vælger man så en spiller fra Kiev, som på ingen måde har samme klasse.

Er han mon raget uklar med træneren? Det er der noget der kunne tyde på.
Lovren blev uvenner med den kroatiske landstræner grundet noget opvarmnings gøgl.

http://www.espnfc.com/european-champion ... -euro-2016
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RedRedRed » fredag, 17. jun, 2016 20:06

Fuck sake!!



Fucking idioter. Vamle pikhoveder!

Lige ved at sprænge hovedet af manden. Forbandet svineri!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » fredag, 17. jun, 2016 22:01

Fuldkommen hjernedødt at kaste kanonslag ned blandt spillere og vagter. Det var dog ikke bare ballade for balladens skyld - det er en protest mod det bundkorrupte kroatiske fodboldforbund, der er i fuld gang med at smadre kroatisk fodbold.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mugge » fredag, 17. jun, 2016 22:08

RedRedRed skrev:Fuck sake!!



Fucking idioter. Vamle pikhoveder!

Lige ved at sprænge hovedet af manden. Forbandet svineri!
Vi er ikke voldsom imponeret over dit sprogvalg!

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RedRedRed » fredag, 17. jun, 2016 22:18

Mugge skrev:
RedRedRed skrev:Fuck sake!!

Fucking idioter. Vamle pikhoveder!
Lige ved at sprænge hovedet af manden. Forbandet svineri!
Vi er ikke voldsom imponeret over dit sprogvalg!
Ved det.

Jeg er ikke voldsomt imponeret over, lad os for god ordens skyld kalde dem mennesker så, disse "menneskers" ageren..
Nogle gange er spaden altså bare en kæmpe skovl.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 17. jun, 2016 22:28

Clattenburgh sku ha stoppet kampen og uefa taberdømt dem.. De bør i samme omgang få samme advarsel som Rusland - hvis deres fans så meget som slår en skid på tribunen kan de pakke deres lort og fise hjem - så kan de prøve igen efter 4 års karantæne. Jeg er så UENDELIG træt af Balkan landene ikke kan opføre sig ordentlig , de er intet andet end dyr. Jeg nyder det faktum at de loge præcis 'tabte sejren' i de tillægs minutter der kom fordi deres fans skabte ballade...

vamle øverste del sf det mandlige formeringsorgan !!!
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » fredag, 17. jun, 2016 23:12

Det er da bedøvende ligegyldigt om kroatiske sportsterrorister laver en såkaldt protest eller ej. Det må man tage op i sit hjemland og gerne på demokratisk vis. Jeg støtter efterhånden de stemmer, der siger at landene skal smide ud, hvis der er mere ballade og så må de taberdømmes i de enkelte kampe. Det kunne tvinge lande som Kroatien, Rusland (delvis England) til at tage vare på egne fans. Desuden må man kunne sikre at de enkelte landes tosser ikke får billetter via registre (hvis det er lovligt).
Derudover virker det som om at Frankrigs myndigheder virker noget uforberedt på de forskellige (skræk)scenarier. Sørgeligt EM
Så kan det også øvrigt undre at Danmark på et tidspunkt blev taberdømt for noget der ligner en bagatel ift hvad vi set i disse dage...
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » lørdag, 18. jun, 2016 01:11

Nu forsøger jeg bare at forklare, hvorfor det skete, Jesper. Ikke undskylde en åbenlys utilgivelig adfærd. Det kroatiske fodboldforbund er selv styret af gruppe dybt kriminelle mennesker, der får FIFA og UEFA til at ligne ballademagere i børnehaven. Aktionen kommer som reaktion på det, kroatisk fodbold er blevet til - de kroatiske fans er nået dertil, hvor de hader fodboldforbundet så meget, at de er ligeglade med følgerne. Sålænge det falder tilbage på forbundet - og det kommer det selvfølgelig til at gøre. Man er nødt til at tænke over, hvordan kroatisk fodbold har tilladt sig selv at nå til den tilstand i første omgang. De kroatiske fans er ikke fjendske eller hadske over for deres hjemland (snarere tværtimod), men som jeg siger, så er fodbold i Kroatien så dybt nede i hullet, at der ikke er meget vej tilbage.


Jeg stemmer helt klart for, at Kroatien taberdømmes og fratages retten til at kvalificere sig til VM - men det er ligeså meget pga tilstanden i fodboldforbundet som fansenes hjernedøde opførsel i dag. Især håber jeg virkelig, at den berørte vagt er okay og ikke har fået alvorlige skader. Der er ingen, der fortjener at blive udsat for fare, fordi vedkommende passer sit arbejde.

Man kan med fordel lytte til hende journalisten, der var med i studiet i dag, som jeg ikke kan huske, hvad hedder. Hun ved rigtig meget om tilstandende i østeuropæisk fodbold og forklarede også situationen fint i dag.
Liverpool Football Klopp

Besvar