Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
sjampen
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af sjampen » torsdag, 16. jun, 2016 17:00

Victor1605 skrev:
Spazzjack skrev:
Thommo skrev:mon ikke raheem er den eneste spiller der har kostet over 45 mill£ der kan brænde den direktør, for et par minutter siden. Han gør det dælme godt nok ofte, altså brænder 100%´ere, som for raheem er en 10 %´er
Jeg fatter ikke de starter med ham inde, efter kampen mod Rusland.
En sidebemærkning: Werge nævner ham som Verdens dyreste teenager, men de nævner også Martial som værende verdens dyreste teenager. Hvem af dem er det egentlig?
Så vidt jeg har forstået, kostede Raheem: 50 000 000£, men Martial kostede 37 000 000£. Dog var der nogle klausuler i Martials kontrakt, der gør at beløbet kan komme op på 63 000 000£.
Derfor er Raheem verdens dyreste teenager, men Martial kan stadig blive det.
Raheem Sterling var vel 20 år da han skiftede til City, hvorfor han af gode grunde ikke kan være verdens dyreste teenager.
Imod moderne fodbold.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 16. jun, 2016 17:46

Det var en klassisk demonstration af det værste af Sturridge og det bedste af Sturridge i dagens kamp imellem England og Wales.

Falder ofte for dybt ned for at modtage bolden. Holder AAAAALLLT for længe på den, når han har den og sænker farten i opspillet.

Men får vist, at det er svært at vriste bolden fra ham. Tør at udfordre. Viser at han er dygtig i de ekstremt små rum i feltet. Involveret i udligningen. Og så scorer han et helt umuligt mål med en i mine øjne verdensklasseafslutning.

Den mand formår at gøre mig så ufatteligt forvirret.
Kloppite

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » torsdag, 16. jun, 2016 19:05

Frankrig SIKKER 1 og nu England (Ihvertfald som nr2) videre til EL slutrunden.
De nuværende verdensmestre: Tyskland krydrer det nok med en sikker sejr over Polen her kl 21.00 , ovenpå Nordirland har drillet Ukraine... som er en alt eller intet kamp i dag for de kære nordirere.... Der må være glade, for bare deltagelsen med til EM ligesom Island, Albanien, Rumænien, og nu Rusland som jeg håber ryger langt ud i den sidste kamp mod Wales.
Hvilket kan gøres med kryds i den sidste Gruppe B's kampe.... :music:

Iøvrigt vildt med Irland, der med til EM også .. de kan drille Sverige eller Belgien uden problemer...

EDIT: 1-0 til Nordirland over Ukraine... Spændende, wauuuuuw!
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » torsdag, 16. jun, 2016 20:15

texy skrev:Det var en klassisk demonstration af det værste af Sturridge og det bedste af Sturridge i dagens kamp imellem England og Wales.

Falder ofte for dybt ned for at modtage bolden. Holder AAAAALLLT for længe på den, når han har den og sænker farten i opspillet.

Men får vist, at det er svært at vriste bolden fra ham. Tør at udfordre. Viser at han er dygtig i de ekstremt små rum i feltet. Involveret i udligningen. Og så scorer han et helt umuligt mål med en i mine øjne verdensklasseafslutning.

Jeg er enig i, at han har for mange touches på bolden, men han gør det, fordi han konstant leder efter aflevering ind i feltet eller en åbning til skud, fordi han ved, at han helt ud af det blå godt kan finde den, som han gør i dag. Derfor betyder det faktisk ikke så meget for mig, at han gør det, for jeg ved, hvor tit han får det til at ske. Men selvfølgelig er jeg enig i, at han sommetider også kan spolere et godt angreb eller miste bolden, som han er tæt på et par gange i dag. Det er dog en risiko, som jeg som træner til hver en tid ville tillade. Fænomenalt lavet af Englands bedste angriber.
Liverpool Football Klopp

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 16. jun, 2016 20:38

Øv! Havde håbet at Zielinski skulle starte inde i dag, så man havde en chance for at vurdere evnerne og potentialet...
Kloppite

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 16. jun, 2016 21:00

Hvor har kvaliteten været dårlig ved dette EM. Europa mangler virkelig angribere, der kan noget på egen hånd. Jeg synes ikke EM kan bære 24 hold. Så mange gode hold er der simpelthen ikke. Der er blevet spillet utroligt henholdende og til tider utroligt langsomt.

Brugeravatar
Spazzjack

Indlæg af Spazzjack » torsdag, 16. jun, 2016 21:05

Hr. Drejer skrev:Hvor har kvaliteten været dårlig ved dette EM. Europa mangler virkelig angribere, der kan noget på egen hånd. Jeg synes ikke EM kan bære 24 hold. Så mange gode hold er der simpelthen ikke. Der er blevet spillet utroligt henholdende og til tider utroligt langsomt.
Fuldstændig enig. Det sænker kvaliteten at have så mange hold med
Billede

Brugeravatar
Surf
Alder: 35

Dagens Kampe

Indlæg af Surf » torsdag, 16. jun, 2016 21:16

Det er da lige så meget fordi nogle af de større hold har været dårlige. Det er vel ikke fordi Albanien er med, at Frankrig skuffer. At Portugal skuffer skyldes vel ikke at Island er for dårligt et hold. Slovakiet-Wales var en fremragende kamp. Østrig var også ringe mod Ungarn, og Schweiz er heller ikke kommet igang.

Så kan man måske sige, at de mindre hold spiller destruktivt eller defensivt. Men Albanien spillede jo friskt til mod Frankrig. Og Rumæniens og Islands fights har for mit vedkommende været fede at se på.

Og det er vel egentligt altid lidt sådan her i de indledende runder - altså taktisk præget.

Men jeg er meget enig i, at der mangler gode angribere. Og det hæmmer turneringen. Kun England har vel mange gode af slagsen. Det er vel også lidt derfor der ikke scores så mange mål. Hvilket igen gør kampene mere taktiske, fordi færre hold tvinges frem efter at være kommet bagud.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 16. jun, 2016 21:29

AndreasN skrev:
texy skrev:Det var en klassisk demonstration af det værste af Sturridge og det bedste af Sturridge i dagens kamp imellem England og Wales.

Jeg er enig i, at han har for mange touches på bolden, men han gør det, fordi han konstant leder efter aflevering ind i feltet eller en åbning til skud, fordi han ved, at han helt ud af det blå godt kan finde den, som han gør i dag. Derfor betyder det faktisk ikke så meget for mig, at han gør det, for jeg ved, hvor tit han får det til at ske. Men selvfølgelig er jeg enig i, at han sommetider også kan spolere et godt angreb eller miste bolden, som han er tæt på et par gange i dag. Det er dog en risiko, som jeg som træner til hver en tid ville tillade. Fænomenalt lavet af Englands bedste angriber.
Enig. Jeg er vild med Sturridge, og jeg sidder altid med følelsen af, at vi vil score, når han er med. Det er der ikke rigtig andre af vores spillere, der gør.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 16. jun, 2016 21:30

Det er vel bare ligsom med Champions League:
Det indledende puljespil er at betragte som forspil, og der kommer først gang i sa'erne og sang i ga'erne når cup-turneringen sætter i gang!
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » torsdag, 16. jun, 2016 21:38

Javist i har ret - Gruppespillet er taknisk præget primært, og med en masse nerve... og tætte kampe minus 2 eller 3 kampe.
Frankrig har en brandvarm angrebsduer, men England har også lige efter. Eller Italien som gode underdogs.
Belgien skal nok komme i gang, og det samme med Tyskland - der kan gå direkte videre som 1'er i aftens kamp med en SEJR . (Das Müller sætter gang i showet, og et godt bud som en EM topscorer) alternativt vil jeg sige Griezmann fra Frankrig eller Liverpool FC's top angriber Daniel Sturridge. :oops: GET IN!!! en sukkerkasse, og hvilket et comeback af en søvndyser 1. halvleg - som jeg så ...( har kun set højdepunkterne fra slutningen) mens Nordirland overraskede stort.. Mon der kommer endnu en 2004 Grækenland EM vinder, det kunne være sjovt :lol:
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 16. jun, 2016 22:13

texy skrev:Øv! Havde håbet at Zielinski skulle starte inde i dag, så man havde en chance for at vurdere evnerne og potentialet...
Det siger måske alligevel en del, hvis han ikke er på det hold...
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 52

Indlæg af Niche » torsdag, 16. jun, 2016 22:54

AndreasN skrev: Jeg er overrasket over franskmændenes niveau - eller mangel på samme. Især i går mod et så svagt hold som Albanien formår de slet, slet ikke at ramme et niveau, der bare er nogenlunde tæt på, hvad man må forvente af et favorithold. Når man kigger på, hvilke spillere de kan stille op med, så er jeg chokeret over, hvor lidt de får ud af det. Personligt havde jeg dem som forholdsvis store favoritter før slutrunden, men indtil videre har jeg været mest imponeret af Tyskland, Spanien og især Italien.

Belgien har jeg altid kæmpe forventninger til, men forhelvede, hvor var det pinligt at se dem mod Italien. De lignede nogle, der mødte hinanden for første gang i spillertunellen på vej ind til kampstart. Dem kan jeg slet ikke se nå langt.
Har du været imponeret over Tyskland? De var da om ikke elendige, så højest middelmådige og yderst heldige i deres første kamp.
Og mht. debatten om hvorvidt det er godt ellerskidt for niveauet med udvidelsen, synes jeg man skal have i tankerne, at vi stort set kun har set første runde, hvor samtlige hold skal igang, og ryste nerver af sig. Jeg har været godt underholdt, og synes virkelig det er forfriskende med hold som Island, Ungarn, Albanien, wales og Nordirland, der imod alle odds giver de store kamp til stregen. Specielt Islands præstation mod cremekongerne frydede mig. Og nu Polen der lige så godt kunne have vundet over Tyskland, som måske spillede bedst, men var ganske ineffektive. Jeg er som sagt fint tilfreds, og som en anden skrev, så er forspillet kun lige overstået. Der skal nok komme mange super fede kampe de næste uger.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » torsdag, 16. jun, 2016 23:07

Mest imponeret skriver jeg. De sprudler ikke - slet ikke i dag - men jeg synes da, at de i første kamp var et af de bedste hold. Selvom der selvfølgelig ikke har været mange at vælge mellem. Tror nu stadig på, at de skal komme langt.
Liverpool Football Klopp

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 17. jun, 2016 06:26

@ Surf

Helt enig. De mindre hold har jo netop gjort det godt. Klasseforskellen mellem de bedste og dårligste er slet ikke så stor, hvilket taler for at udvidelsen (indtil videre) ikke har sænket niveauet betydeligt.

Alt efter hvordan man gør det op, så ville tre af følgende hold ikke være med ved deltagelse af 16 hold:

Island
Wales
Slovakiet
Polen
Schweiz
Rumænien
Rusland
Kroatien
Albanien,

mens følgende hold ikke ville være med:

Tyrkiet
Ukraine
Irland
Ungarn
Sverige.

Det er vel kun Rusland og Ukraine, der har decideret skuffet. At der mangler gode angribere nærmest over hele linjen - inklusiv hos topholdene - kan de øvrige hold jo ikke gøre for.

Besvar