Jeg synes det lyder urealistisk at de skulle opdigte en løgn. Forestil jer situationen at sandheden så dagens lys. Det ville jo være en skandale, at der blev løjet om sådan noget.MP skrev:Helt enig Texy.texy skrev:Måske jeg er lidt sølvpapirshat-agtig, men jeg tænker, at det er langt bedre at melde ud, at der var tale om en ufarlig attrap, også selvom det reelt have været en bombe.Aarhus skrev:Selvom den slags skal tages dybt alvorligt, så er det godt nok snotdumt at glemme at rydde ordentlig op efter en terrorøvelse.
Hvis sandheden var, at der havde været en bombe, ville man skabe frygt hos mange tilskuere og måske risikere, at de ville vælge fodbold fra i en periode. Mon ikke der hos både politi og klub kan være en interesse i at undgå at skabe panik? Og måske en eventuel efterforskning også vil have gavn af, at kortene holdes tæt til kroppen.
For mig virker ovenstående langt mere sandsynligt, end at man skulle bruge tid på at designe en flot attrap med mobiltelefon og ledninger, og derefter glemme at finde den under en øvelse? Jeg går da ud fra, at man har styr på, hvor mange attrapper, der skal lokaliseres ved en sådan øvelse, og at der ikke er tale om et så højt antal, at man let kan overse en enkelt, når man gør status.
Jeg har også svært ved at tro på man kan "glemme" en attrap.. Og ydermere under evakueringen ikke tænke "Hov kunne den 'bombe' der rapporteres om være en vi glemte her i sidste uge? Den ligner godt nok synderligt meget dem vi brugte under øvelsen"
Det virker sgu ikke som om hele sandheden er fortalt og fred være med det. De har nok deres grunde.
Jeg melder mig sgu også på med sølvpapirshatten her
Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Ikke for på nogen måde at drage paralleller, men hvem sagde Hillsborough?Mambo skrev: Jeg synes det lyder urealistisk at de skulle opdigte en løgn. Forestil jer situationen at sandheden så dagens lys. Det ville jo være en skandale, at der blev løjet om sådan noget.
I dette tilfælde tænkte jeg dog, at man måske vægter højere at bevare roen i samfundet, end at fortælle en sandhed, der kan skabe panik eller besværliggøre en efterforskning?
Men jeg indrømmer blankt, at jeg ser mange konspirationer og dermed ofte tvivler på diverse udmeldinger fra myndighederne.
Jeg kan sagtens præsentere yderligere teorier. Eller i hvert fald en. Attrap-historien ER sand, men det er en bevidst handling fra Man Utd for at kende udfaldet af Man City's kamp, således at de ved, om de kan spare de bedste spillere til FA cup-finalen eller ej.
Kloppite
- Bellamy_fever
Jeg kan sagtens følge texy at historirn lyder for dum til atvære sand, SELV for scum.
MEN ! hvis formålet var at berolige folket, kunne man så ikke bare have brugt den gode gamle 'mistænkelig genstand der for sikkerheds skyld blev bragt til kontrolleret sprængning - viste sig at være en glemt pose/taske/LVG's taktik notesbog (som man alligevel ønskede at sprænge i luften' - historie som bliver brugt så tit ?
Jeg udelukker ikke der måske ligger mere bag - men er historien næsten ikke så utroværdig at den er troværdig ? Det ville jo være verdens letteste ting for ISÆR de engelske medier at pille den løgn fra hinanden
MEN ! hvis formålet var at berolige folket, kunne man så ikke bare have brugt den gode gamle 'mistænkelig genstand der for sikkerheds skyld blev bragt til kontrolleret sprængning - viste sig at være en glemt pose/taske/LVG's taktik notesbog (som man alligevel ønskede at sprænge i luften' - historie som bliver brugt så tit ?
Jeg udelukker ikke der måske ligger mere bag - men er historien næsten ikke så utroværdig at den er troværdig ? Det ville jo være verdens letteste ting for ISÆR de engelske medier at pille den løgn fra hinanden
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
-
- Geografisk sted: Odder
- Alder: 53
Historien er bekræftet flere steder fra, inkl. fra ham der glemte attrappen.texy skrev:Ikke for på nogen måde at drage paralleller, men hvem sagde Hillsborough?Mambo skrev: Jeg synes det lyder urealistisk at de skulle opdigte en løgn. Forestil jer situationen at sandheden så dagens lys. Det ville jo være en skandale, at der blev løjet om sådan noget.
I dette tilfælde tænkte jeg dog, at man måske vægter højere at bevare roen i samfundet, end at fortælle en sandhed, der kan skabe panik eller besværliggøre en efterforskning?
Men jeg indrømmer blankt, at jeg ser mange konspirationer og dermed ofte tvivler på diverse udmeldinger fra myndighederne.
Jeg kan sagtens præsentere yderligere teorier. Eller i hvert fald en. Attrap-historien ER sand, men det er en bevidst handling fra Man Utd for at kende udfaldet af Man City's kamp, således at de ved, om de kan spare de bedste spillere til FA cup-finalen eller ej.
http://www.telegraph.co.uk/news/2016/05 ... s-evacuat/
- Sivi
- Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
- Alder: 28
Hvis nogen af jer keder jer, og evetuelt har Viaplay/Viasat, så er der en konge kamp igang mellem Brighton og Sheffield Wednesday. Retur kampen, Shef vandt 2-0 første opgør. Der er nu spillet 17 minutter, og Brighton kunne have scoret 3-4 stykker, men stadig 0-0.
Justice for the 96! <3
Fuldstændig enig. Vildt tempo og masser af chancer.Sivi skrev:Hvis nogen af jer keder jer, og evetuelt har Viaplay/Viasat, så er der en konge kamp igang mellem Brighton og Sheffield Wednesday. Retur kampen, Shef vandt 2-0 første opgør. Der er nu spillet 17 minutter, og Brighton kunne have scoret 3-4 stykker, men stadig 0-0.
Mystisk med 20 spillere i blå tøj, ret træls at skal se forskel på mit tv. Vel er der forskel, men underligt den kombi går, i prof bold.
Verden er smask fuld af hyklere....
Spændende... Chris Smalling ryger ud i FA Cup forlænget spilletid...
KOM SÅ Crystal Palace, som er på vej mod en overraskelse mere i engelsk fodbold efterfuldt af Leicesters mesterskab.
15 min kan godt være fatale minutter for Van Gaal og co... Han får vel en fyrer selv, hvis hans hold taber(?)
Rygterne har været José Mourinho til det gamle træford
KOM SÅ Crystal Palace, som er på vej mod en overraskelse mere i engelsk fodbold efterfuldt af Leicesters mesterskab.

15 min kan godt være fatale minutter for Van Gaal og co... Han får vel en fyrer selv, hvis hans hold taber(?)
Rygterne har været José Mourinho til det gamle træford

You'r Never Walk Alone. ///
Det må være dejligt at få alle kendelserne med sig i finalerne, forbandet pisklub. Jeg tror jeg kommer til at hade Sevilla resten af mine dage.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3
- Sivi
- Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
- Alder: 28
Sad og tænkte det samme. Dog kan den godt forsvares, selvom det er hårdt dømt. Tænker bare om den havde været dømt i den anden ende.Skovdal skrev:Det må være dejligt at få alle kendelserne med sig i finalerne, forbandet pisklub. Jeg tror jeg kommer til at hade Sevilla resten af mine dage.
Justice for the 96! <3
Jeg synes nu det røde kort er temmelig klart, om end en anelse hårdt i en finale. Jeg synes dog alligevel at Sevilla får lov til at lave både en masse små frispark og nogle temmelig hårde tacklinger en gang imellem, foruden det faktum at de har fået et par offside kendelser deres vej.Sivi skrev:Sad og tænkte det samme. Dog kan den godt forsvares, selvom det er hårdt dømt. Tænker bare om den havde været dømt i den anden ende.Skovdal skrev:Det må være dejligt at få alle kendelserne med sig i finalerne, forbandet pisklub. Jeg tror jeg kommer til at hade Sevilla resten af mine dage.
Det kan godt være jeg bare er bitter, men jeg har også meget lidt til overs for Barca. Havde det været spaniens hårde hund Atletico der havde spillet som Sevilla, var der blevet uddelt flere advarsler.
Imod moderne fodbold.
Suarez gået ud, svært at holde med nogen...
Og ved den næste spanske finale holder jeg heller ikke med nogen.
Crapseason.
Og ved den næste spanske finale holder jeg heller ikke med nogen.
Crapseason.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.
I think of a man. And then I take away reason and accountability.
Tjaa vi ser det nok forskelligt, men ifølge reglerne var det et klokkeklart rødt kort, og imø var Suarez heldig ikke at ryge samme vej for den albue, han fyrede af. Jeg er måske farvet af, at jeg hader Uefalona og Franco klubben i Madrid pga deres evigt usolidariske ageren ift. tv penge. Er det omkring 70% de to klubber stikker i lommen? Ikke noget at sige til, at de er foran de andre klubber rent sportsligt.Sivi skrev:Sad og tænkte det samme. Dog kan den godt forsvares, selvom det er hårdt dømt. Tænker bare om den havde været dømt i den anden ende.Skovdal skrev:Det må være dejligt at få alle kendelserne med sig i finalerne, forbandet pisklub. Jeg tror jeg kommer til at hade Sevilla resten af mine dage.
Der er sgu ikke meget fokus på film i Spanien...