Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Dieks
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Dieks » søndag, 14. feb, 2016 22:47

Det er for vildt med deres offensive trio. Kan ikke rigtig se nogen hold slå dem, hvis de er i det spil humør.

Med de absurde priser der har været på fodboldspillere på det sidste, så sidder man vel lidt med følelsen af at Suarez er blevet solgt alt alt alt for billigt.
YNWA..!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 14. feb, 2016 22:51

Jeg synes de har et endnu bedre hold end Peps hold, selvom Xavi mangler. De spiller mere direkte og de tre i front er en oplevelse af dimensioner. Jeg har et meget blødt hjerte for Suarez og under ham al den succes han kan få. 5 titler har han allerede fået og lige nu er han fuld fortjent også ved at blive anerkendt som verdens bedste angriber. 39 mål og 13 assist i denne sæson. Det er jo helt vildt, men det er det dynamiske og vanvittigt tekniske og spilintelligente niveau de tre imellem der er så vildt.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » søndag, 14. feb, 2016 23:21

Emmy skrev:Iøvrigt skandaløst ringe dømt straffe til Spurs idag. Han bliver ramt i ryggen og der er ikke skyggen af straffe
Jeg synes godt den kan dømmes. Bolden rammer Sterlings albue. Man tager en risiko når man hopper op på den måde og armen var ikke ind til kroppen.

Scherwin

Indlæg af Scherwin » søndag, 14. feb, 2016 23:48

han spiller mod norwich hver uge..
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 15. feb, 2016 09:58

Mads T. skrev:
Emmy skrev:Iøvrigt skandaløst ringe dømt straffe til Spurs idag. Han bliver ramt i ryggen og der er ikke skyggen af straffe
Jeg synes godt den kan dømmes. Bolden rammer Sterlings albue. Man tager en risiko når man hopper op på den måde og armen var ikke ind til kroppen.
Albuen er ikke kriminel og desuden rammer den ham i ryggen
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » mandag, 15. feb, 2016 10:31

Jesper skrev:Jeg synes de har et endnu bedre hold end Peps hold, selvom Xavi mangler. De spiller mere direkte og de tre i front er en oplevelse af dimensioner. Jeg har et meget blødt hjerte for Suarez og under ham al den succes han kan få. 5 titler har han allerede fået og lige nu er han fuld fortjent også ved at blive anerkendt som verdens bedste angriber. 39 mål og 13 assist i denne sæson. Det er jo helt vildt, men det er det dynamiske og vanvittigt tekniske og spilintelligente niveau de tre imellem der er så vildt.
78 kampe og 64 mål for Barcelona er jo også fuldstændig vanvittigt.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » mandag, 15. feb, 2016 15:48

Emmy skrev:
Mads T. skrev:
Albuen er ikke kriminel og desuden rammer den ham i ryggen
Selvfølgelig er albuen kriminel, lige som resten af armen. Og jeg ser det bestemt også som om, den rammer albuen, selv om jeg godt vil medgive, at der ikke er ret gode kamerabilleder at vurdere det ud fra. I mine øjne lignede det dog albuen og ikke ryggen.

Jeg har altid syntes, at reglen om hands har været utrolig uklar og svær at vurdere. Ifølge Fifas reglement er håndtering af bolden ulovlig, hvis den er 'deliberate' - altså forsætlig. Men hvornår er den det? Skal man gå ud fra den sproglige betydning af ordet, så er det stort set kun forseelser som Suárez' redning for Uruguay, der skal ses som en forseelse - for det er selvsagt kun ved de færreste hands-forseelser, at spilleren med fuldt overlæg rækker armen ud for at stoppe bolden. Bevares, det sker (i forbindelse med kontrachancer eksempelvis), men det er godt nok sjældent.

Fodboldtolkningen af 'forsætlig', som jeg har forstået den, er imidlertid, at kontakten enten skal ske med fuldt overlæg (Suárez/Maradona), eller som konsekvens af et bevidst forsøg på at blokere bolden i det hele taget.

Det sidste passer i mine øjne godt på Sterlings aktion i går. Han kaster sig med overlæg ind foran bolden i et forsøg på at blokere indlægget, så når han som konsekvens kommer til at håndtere bolden med albuen, må det betragtes som forsætligt ud fra fodboldtolkningen af begrebet - også selv om Sterling ikke bevidst fører hånden ind foran bolden.

Så i mine øjne kunne straffet i går godt forsvares.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » mandag, 15. feb, 2016 16:01

Kenn Hansen har analyseret situationen her: http://lortedommer.dk/kontroversielt-st ... tottenham/

I øvrigt en fantastisk blog, hvis der er nogen, som endnu ikke har opdaget den.

Edit: det er vidst kun nødvendigt med et link
Senest rettet af Mazter81 mandag, 15. feb, 2016 17:38, rettet i alt 1 gang.

Repsej
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 53

Indlæg af Repsej » mandag, 15. feb, 2016 16:46

Må indrømme at det er et af de tyndeste straffe jeg længe har set. Han hopper op, med armen ind til kroppen sågodt som det nu er muligt, den flagre jo ikke langt væk fra kroppen.
Hvis der skal være straffe eller frispark i sådan en situation kan man jo lige så godt lave en ny lov hvor der står man ikke må hoppe når dewr kommer et indlæg, for det er da helt umuligt at hoppe uden at bruge armene til det.
Jeg er bestemt ikke City eller Sterling fan men synes godt nok de bliver bortdømt her.

Som en skriver i nogle af kommentarerne, på lortedommer.dk, hvad gør man så med glidende tacklinger, det er de færreste der kan glide med hænderne langs siden, og sådan kan man blive ved.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » tirsdag, 16. feb, 2016 17:25

Så nærmer vi os snart begyndelsen på 2 halvdel af Champions League.

Glæder mig til at få fri, komme hjem og knappe op for et par Leffe/Hoegarden og så ellers nyde Veratti og Co. komme med 200 km/t mod det for forp*lede møg hold.

En sejr på 2-3 mål ville fryde mig, og hvis Costa så samtidigt bliver ramt af en uheldig tackling, vil det det nu ha' været en rimeligt god dag :army7:

Aldrig i mit liv, havde jeg troet jeg skulle heppe på et hold med Ibrahimovic i truppen, men det har Diego Costa dog i den grad fået ændret på.

Fyr den af Zlatan

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 16. feb, 2016 20:57

Verratti er en nydelse at opleve!

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 16. feb, 2016 21:12

Kevin Trapp er endnu et bevis på Tysklands utal af fantastiske målmænd.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 16. feb, 2016 21:22

Zlatan har i øvrigt også spillet rigtig godt. Imponerende at han i en alder af 34 år kan opretholde så højt et niveau. Hatten af for ham!

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 16. feb, 2016 22:08

Sanches og Gaitan fra Benfica, synes jeg godt Klopp kunne kigge lidt nærmere på...

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 16. feb, 2016 22:17

Det kan undre, at Gaitan ikke er blevet solgt til en europæisk topklub. Han er vel efterhånden rygtet til Manchester United over de seneste 5 år.

Sanchez har jeg ikke set spille endnu, men han skulle eftersigende være et kæmpetalent, som dog også er rygtet til Manchester United.

Besvar