Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Dieks
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Dieks » søndag, 14. feb, 2016 10:23

Cynwal skrev:Bliver spændende at se, hvordan Leicester reagerer på en mulig "lille matchbold" i dag, når nr. 1 og 3 mødes samtidig med at 2 og 4 og 4 også møder hinanden.
Potentielt kan Leicester - efter dagens kampe - ligge 7 point foran Tottenham på 2. pladsen og og 8 point foran hhv Man City på 3. pladsen og Arsenal på 4. pladsen.
Det havde jeg ikke forestillet mig kunne være en mulighed, med kun 12 kampe tilbage at spille.

Danny Murphy har nogen spændende betragtninger og analyser omkring Leicesters måde at spille på på BBC:

http://www.bbc.com/sport/football/35553082
Det er fuldstændig vanvittigt hvis det lykkes. Har de sidste mange runder tænkt, at nu må de da snart tabe pusten ryge ned i tabellen. Men de bliver bare ved med at imponere. Og det fede ved deres sejre er, som med City kampen, at det ikke bare er en fesen 1-0 sejr. Hvor de er heldige at score i overtiden. Nogen der ved hvad det ville have givet i odds, hvis man havde spillet på dem inden sæsonstart? Bliver spændende at se hvad de henter ind i løbet af sommeren, og om de kan holde dampen oppe i næste sæson med CL deltagelse.

Et eller andet sted syntes jeg, at det er lidt ærgerligt set med LFC briller, hvis de fortsætter med at være i toppen næste sæson. For det vil gøre konkurrencen om CL pladserne endnu mere tæt. Men samtidig er det også utrolig befriende at City, Chelsea og andre storklubber ikke bare kan købe sig til et mesterskab. Men at man ved fornuftige, og billige indkøb, også kan vinde fodboldkampe. Så må vi bare se om de kan holde på profilerne. eller om topholdene gør det samme som med Southampton, efter deres gode sæson, og køber deres bærende kræfter. Tror dog at CL deltagelsen i næste sæson kan holde på de fleste af deres spillere, i hvert faldet næste sæson med.
YNWA..!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 14. feb, 2016 11:26

Dieks skrev:
Cynwal skrev:
Nogen der ved hvad det ville have givet i odds, hvis man havde spillet på dem inden sæsonstart?
Der er en Leicester fan, der inden sæsonen har spillet £5 på dem som mester til odds 5.000:
http://www.bbc.com/sport/football/35520842
Vi SMADRER det PIShold !

Dieks
Alder: 38

Indlæg af Dieks » søndag, 14. feb, 2016 11:37

Cynwal skrev:
Dieks skrev:
Cynwal skrev:
Nogen der ved hvad det ville have givet i odds, hvis man havde spillet på dem inden sæsonstart?
Der er en Leicester fan, der inden sæsonen har spillet £5 på dem som mester til odds 5.000:
http://www.bbc.com/sport/football/35520842
:o :o sindsygt.. Men ja det viser vel også bare hvor vildt det er hvis de går hele vejen..
YNWA..!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 14. feb, 2016 12:56

Jeg er Leicester fan i dag. Synes det kunne være så sjovt! Og næste år er de luret ved eks at lade dem stå for spillet. Det frygter jeg ikke.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 14. feb, 2016 13:18

Jesper skrev:Jeg er Leicester fan i dag. Synes det kunne være så sjovt! Og næste år er de luret ved eks at lade dem stå for spillet. Det frygter jeg ikke.
Min følelse er nok nærmere: Befriende!
Vi SMADRER det PIShold !

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 14. feb, 2016 13:38

Kante er helt fantastisk. Vel nærmest den bedste balancespiller i ligaen.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 14. feb, 2016 13:42

Det er længe siden, jeg har set en enkelt spiller eje en midtbane så meget, som Kante gør det i dag. Han får alt, og er god fremadrettet med bolden, når han så vinder den. Og så gav de halvt så meget for ham, som vi gjorde for Can.. Det er helt vildt, det Leicester har gang i.

Tom_Jorsal

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 14. feb, 2016 13:45

Ja tak!!! Kæmpe straffe jo

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 14. feb, 2016 13:53

Tom_Jorsal skrev:Det er længe siden, jeg har set en enkelt spiller eje en midtbane så meget, som Kante gør det i dag. Han får alt, og er god fremadrettet med bolden, når han så vinder den. Og så gav de halvt så meget for ham, som vi gjorde for Can.. Det er helt vildt, det Leicester har gang i.
Enig. En helt igennem fantastisk præstation i første halvleg.

Kante udviser helt eminent spilforståelse. Det er tydeligt, at han udnytter sin taktiske forståelse til at være på forkant med tingene, hvorfor han ofte er forudseende og undgår de fysiske nærkampe. Hvor kunne vi godt bruge en spillertype som ham.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 14. feb, 2016 14:07

Tom_Jorsal skrev:Ja tak!!! Kæmpe straffe jo
Jeg synes ikke der er straffe. Men Vardy narer både dommeren og Monreal ved at tage et langt træk og derefter sparke Monreal
"We're not racist, we only hate the mancs"

Tom_Jorsal

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 14. feb, 2016 14:14

Der er forskel på at søge at straffe og blive begået en forseelse imod og så filme. Hvis det var Sturridge i den situation, ville du så ikke mene, der er straffe. Monreal spænder ben uden overhovedet at røre bolden, så det er et klart straffe.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 14. feb, 2016 14:33

Monreal spænder jo ikke ben. Vardy sparker derimod ind på hans ben og det er helt bevidst fra hans side. Uanset hold og spiller synes jeg ikke der er straffe.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 14. feb, 2016 14:46

Schmeichel udfører jo rene mirakler i dag! Jeg håber...

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » søndag, 14. feb, 2016 14:48

Jesper skrev:Schmeichel udfører jo rene mirakler i dag! Jeg håber...
Ren Schmeichel-redning, og måske er det endda en af de bedste redninger i denne sæson.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 14. feb, 2016 14:55

Arhrr, næsten ikke få fair! Fortjent nok, men føler med Leicester

Besvar