Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » mandag, 23. nov, 2015 10:32

@ AS

Det er jo den slags der er sjovt at diskutere for fodboldnørder!

Hvor rangerer Iniesta? Hmm, det er jo ikke en hemmelighed, at jeg også er ganske passioneret Barcelona-fan, så jeg vil godt give mit besyv med. I forhold til dem du lige nævner, så vil jeg gerne have Henry med på listen, men det er underordnet. Iniesta er majestætisk, glidende med bolden, utroligt visionær i sit spil og elegant som få. Hans samspil med Xavi kan vel ikke undervurderes, så de to små troldmænd skal næsten med i samme sætning og på samme lister, selvom de kan/kunne lidt forskelligt. En manden spiller som først for relativt nyligt bliver nævnt i samme åndedrag er en ofte usynlig Busquets, men det er måske mest blandt Barcelona-fans, det ved jeg faktisk ikke.
Jeg har Iniesta lige en lille bitte smule under de herrer du nævner, fordi han trods det utrolige pokalskab, er en smule mindre kampafgørende end de andre. Det betyder noget i min bog, men hvad der betyder noget andres "bog", det må næsten være individuelt. Om end er det et uretfærdigt parameter, for midtbanefolk kan jo være lige så vigtige end dem der scorer målene. Så i virkelighedne er det en smule mavefornemmelse, der vel afgør hvem der er bedst.
Så nævner du Zidane vs Iniesta. Spændende diskussion. Det Zidane var helt enestående god til, det var at gøre andre spillere gode. Han var en ener på den vis. Iniesta mindre mig allermest om Laudrup, og det er i min verden en gigantisk kompliment. Igen, det er bitte små ting, men Zidane var bare en lille smule bedre, uden egentlig at kunne forklare hvorfor.
Det er lidt det samme med Messi, som ganske givet vel gå over i historien som den bedste, hvilket er fuld fortjent. Alligevel holder jeg Maradona over ham, og det er pga den der uforklarlige magi, som han viste og blev tændt i mig.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 23. nov, 2015 14:05

For mig er Maradona den største. Han udvidede og udviklede spillet med nogle sindssyge detaljer.

Men vanskelig diskussion. Hver generation har vel sine store stjerner.

Noget helt andet: så har RM indkaldt til pressemøde i aften. Måske Rafa får sparket.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 23. nov, 2015 14:54

Efter et bestyrelsesmøde står der endda. Det kan vist kun betyde én ting.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » mandag, 23. nov, 2015 17:35

AndreasN skrev:Efter et bestyrelsesmøde står der endda. Det kan vist kun betyde én ting.
100 % opbakning fra Florentino Perez.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 23. nov, 2015 19:57

Ja, det var da også det, jeg mente. ;-)
Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 23. nov, 2015 20:01

Mads T. skrev:
AndreasN skrev:Efter et bestyrelsesmøde står der endda. Det kan vist kun betyde én ting.
Hmmm, hvor efterlader det Ronaldo?

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 23. nov, 2015 20:19

AllanShore skrev:Kampen i weekenden må da i høj grad være noget, der falder tilbage på Benitez. Der var intet rigtigt, der kom fra trænerbænken, og så kan man altid sige, at spillerne ikke leverede som de skulle, men det er jo ofte trænerens opgave at sætte dem op til (især) en kamp som i lørdags.

Men jeg kom egentlig herind for at høre, delvist hvor den tråd jeg oprettede for noget tid tilbage, der var dedikeret til fodboldens største, er blevet af, og i tilfælde af dens sletning, poste et cameo med Iniestas præstation, samt høre hvor højt i rangerer Iniesta, ikke bare i forhold til nutidens fodbold, men også sammenlignet med pensionerede.
Han blev klappet fra banen af Reals tilhængere og spillede endnu engang helt fantastisk i en kamp mod et andet storhold. Jeg tror man skal lede længe efter en spiller, der så konsekvent og i så mange år, næsten altid har været blandt banens bedste, når det virkelig har betydet noget.

Hvis man kigger på hans meritter er det også svært at finde nogle, der kan matche den kollektion. Han har vundet La Liga 7 gange, Champions League 4 gange og VM 1 gang og EM 2 gange. Selvom man ikke skal lade de individuelle kårringer veje for tungt, så var han konsekvent på årets internationale hold fra 2009 frem til 2014.

Jeg har fulgt med i fodbold siden '99 og jeg er tilbøjelig til at rangere ham helt oppe blandt de allerbedste. Messi er den bedste jeg nogensinde har set, men jeg synes helt klart, at han er tilhørende kategorien hvor Ronaldinho, Ronaldo x 2 og Zidane befinder sig i. Sidstnævnte har et eller andet mytisk over sig, der gør, at han af stort set alle vil blive kaldt den bedre fodboldspiller af de to, men hvad gjorde ham lige, som fodboldspiller, bedre end Iniesta?

Den her assist skal næsten med: http://screamer.deadspin.com/oh-my-god- ... 1699253958

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » mandag, 23. nov, 2015 20:33

Hr. Drejer skrev:
Mads T. skrev:
Hmmm, hvor efterlader det Ronaldo?
Ronaldo forlader senest Real Madrid til sommer. Det tror jeg hele tiden har været planen. Forhåbentlig tager han til PSG, som jeg tror vil betale ham bedst.

Derfor er der vel heller ingen grund til at pleje hans ego mere end højest nødvendigt.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 23. nov, 2015 23:05

Jeg vil give Jesper ret, Iniesta minder i sin spillestil om Michael Laudrup, der jo også var Iniesta's store idol. Jeg ser Iniesta som en noget bedre dribler end Michael, men uden samme absurde blik for spillet og evne til at splitte modstanderens forsvar.

Det er svært at sammenligne de to, da de spiller forskellige positioner. Men jeg har altid anset Iniesta for at være en mere komplet spiller end Xavi, og derfor i mine øjne også en større spiller. Iniesta er samtidig en sympatisk spiller, der lader fødderne tale. Vi kunne godt bruge flere spillerne med hans talent og personlighed i moderne topfodbold.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 24. nov, 2015 21:12

Det kører da bare for Barca og Bayern for tiden.

I øvrigt kunne det være meget rart med Michael Laudrup som mere fast ekspert. Han lyder da i det mindste som én, der rent faktisk har noget brugbart at sige.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 24. nov, 2015 21:31

Jeg savner Suarez!! Tænk hvor god han havde været under Klopps højoktanfodbold. ..suk

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 25. nov, 2015 06:36

Mads T. skrev:
Benitez har kun opbakning til han ikke har det længere. Historien viser vel egentlig, at når klubledelser offentligt giver deres trænere "100% opbakning", så kan de - trænerne - godt så småt begynde at kikke sig om efter et nyt job.

Synes bestemt ikke man kan konkludere noget om CR7´s fremtid på dén baggrund.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 25. nov, 2015 07:24

Jesper skrev:Jeg savner Suarez!! Tænk hvor god han havde været under Klopps højoktanfodbold. ..suk
Ak ja, det kunne have været fantastisk... :love3:

Men man kan ikke bebrejde Suarez at han forlod os. Jo, man kan bebrejde ham den/de episoder, der gjorde at vi måtte sælge ham. Men at komme væk fra det engelske vejr, væk fra dommere og et FA der forfulgte ham nådesløst, og i stedet blive en del af et Barcelonahold som det de har nu. Det må være enhver spillers drøm.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » onsdag, 25. nov, 2015 22:45

Lækkert med uafgjort i scumchester. De ryger ud af CL nu
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Pede