Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rasmus » lørdag, 24. okt, 2015 20:13

Arsenal, Liverpool, Man City og nu Chelsea. Det er både imponerende og vildt. Og vildt imponerende, for den sags skyld. Og om du kan se det eller ej, så er det altså at overfortolke, når man af flere omgange insisterer på, at en midaldrende herre fra Egaa skal bevare roen, bare fordi han lader sig småbegejstre af, at et middelmådig fodboldhold har tolv ud af tolv point mod tre mesterskabskandidater og så os. Hvorfor ikke bare lade den ligge, hvis du ikke mener det er værd at lade sig imponere af? Spørger egentlig bare af ren undren.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 24. okt, 2015 20:38

Rasmus skrev:Arsenal, Liverpool, Man City og nu Chelsea. Det er både imponerende og vildt. Og vildt imponerende, for den sags skyld. Og om du kan se det eller ej, så er det altså at overfortolke, når man af flere omgange insisterer på, at en midaldrende herre fra Egaa skal bevare roen, bare fordi han lader sig småbegejstre af, at et middelmådig fodboldhold har tolv ud af tolv point mod tre mesterskabskandidater og så os. Hvorfor ikke bare lade den ligge, hvis du ikke mener det er værd at lade sig imponere af? Spørger egentlig bare af ren undren.
Fordi vi er på et debatforum, ikke en blog - er jeg uenig i en påstand er jeg velkommen til at angribe den. Ellers hære indlægget til på en blog.

Jeg finder det på ingen måder vildt eller vildt imponerende , det er heller ikke vildt når en målmand redder et straffespark, eller når et undertippet hold kommer langt i FA cuppen. Det er set SÅ mange gange at jeg undres over man kan blive SÅ forbløffet over det, man kan bliver imponeret, og man kan anderkende det flotte i deres bedrift, men vildt imponerende er det simpelthen ikke.

Retfærdigvis skal det siges at jeg nu ikke længere modstrider den oprindelige påstand at det skulle være vildt imponerende, der har jeg fremlagt mine argumentere for det modsatte , jeg mener ikke at kunne se jeres argumenter for hvorfor der skulle være så vildt og så overraskende. Derfor anser jeg det emne for afdebateret da der ikke kommer et kontra argument mod mit eget.
- hvad jeg så nu opponere imod er hvorvidt jeg har overfortolket det oprindelige indlæg, hvilket jeg ikke mener jeg har, jeg syntes ikke det er vildt overraskende at et godt spillene West ham kan slå et ringe spillene Chelsea , det er simpelthen set så mange gange før, jeg spillede selv på en uafgjort men var fristet til at spille på en West ham sejr. Det er en imponerende start, det er flot spillet , det er værd at anerkende deres nuværende form - men det gør dem ikke til et emne som top hold (hvilket jeg endnu ikke har fået et klart svar på om det er dette der menes, eller det er deres tilstedeværelse i PrL der henvises til når der siges de er kommet for at blive).

Det er måske for nogle en ligegyldig debat at tage op, det syntes jeg så personligt ikke det er. Da jeg, som jeg også henviser til, mener fodboldfans har ufattelig korttidshukommelse, både hvad angår en præstation som bliver begået næsten hver eneste sæson, bare af forskellige klubber (sidste år Southhampton og West ham, i år måske West ham og leicester hvem ved) eller det er spillere der den ene Kamp skal fyres fordi han er uduelig og næst efter er Gud.

Derudover så har jeg det personligt stramt med påstande der for kraftigt spiller på pathos (følelser) argumentation og i den kategori hører TV3sport2 og deres tåbelige dækning hvor ALT gøres til en kæmpe sag - ligesom en midter/bundklub altså ikke, i mine øjne, bliver til en kæmpe historie når de slår Chelsea, City, Arsenal og os . West ham slog os også sidste sæson og Chelsea sejler fuldstændigt (plus var i undertal i en halvleg og deres træner vist ud).

Men må GERNE være imponeret af West ham, der er jeg også , jeg mener dog bare ikke at det er AÅ imponerende.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 24. okt, 2015 20:45

Bellamy_fever skrev:Fodbold fans har simpelthen den korteste hukommelse af alle arter på planeten jorden :D
Ja, det bekræfter den afsked Rodgers fik, masser husker udelukkende det der skete sidst/lortet. Er nu også glad for Wham succes, har godt kunnet lidt dem i vel sagtens 20-25 år, årsagen tjoh det var og er det fedeste trøjer, lidt derfor Atl. Madrid også er en nær "ven" i Spanien...Og så havde de Hasselbaink, som var supercool. Topscorer i ligaen og nedrykker på en og samme tid.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 25. okt, 2015 07:05

I optakten til Manchester derbyet, så er der her en ret interessant artikel om, hvad det egentlig er City er ved at bygge op. Det er langt fra et quick-fix, men derimod en satsning på ungdomsfodbold, der ser ud til at give pote.http://www.theguardian.com/football/blo ... uth-policy
Det man måske kunne lære af, set fra vores perspektiv, det er at nok har (haft) vi en transferpolitik med primært fokus på ungdommen, men spørgsmålet er om vi er gode nok til at udvikle spillere? Vi har købt ret mange helt unge, og jeg går ud fra at de unge lokale stadigvæk vælger os, men det er alligevel temmeligt få, der lige nu står på spring til et gennembrud.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 25. okt, 2015 08:02

nrg skrev: Nu har du så valgt at overfor(tolke) de sidste indlæg......
Næste gang den midaldrende herre fra Egaa besøger den midaldrende herre i Ringe, så tager vi lige et lille lynkursus i brugen af parenteser ;)
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » søndag, 25. okt, 2015 11:11

Man C sejr i dag.
Liverpool sejr i dag.
Selvom begge kampe er på papiret 50/50 kampe...

Så bliver det en konge- weekend .. Ovenpå en god lørdag. Go reds! We gonna win the FxxxxKING game for JÛRGEN KLOPP ! :love3: :violin:
- Bemærkningsmærket: Må være at der kommer masser af fortrinlig bold i dag.
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » søndag, 25. okt, 2015 13:48

Katastrofedom i Sunderland - Newcastle kampen....
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » søndag, 25. okt, 2015 13:55

Fuldkommen vanvittig beslutning. Og jeg har da sjældent oplevet noget så ufortjent. Sunderland er jo pinligt dårlige.

Men hvor er det bare et røvfedt derby!
Liverpool Football Klopp

Scherwin

Indlæg af Scherwin » søndag, 25. okt, 2015 13:59

en af de værste fejldomme i Premier league i nyere tid.

Mon den dommer kommer til at dømme PrL mere i år. doubtful
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 25. okt, 2015 14:07

Wormie skrev:en af de værste fejldomme i Premier league i nyere tid.

Mon den dommer kommer til at dømme PrL mere i år. doubtful
Selvfølgelig gør han det , det er FA vi snakker om.

Jeg drømmer lidt om en december tur næste år med Liverpool i den første weekend, sunderland i midtugen (sikke en stemning) og så måske Arsenal eller en anden London klub i weekenden efter , 3 kampe på en uge kunne være fedt - Sunderland gør ihvertfald god reklame for sig selv Idag, stemnings mæssigt

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 25. okt, 2015 14:31

Så det desværre ikke. Hvad skete der?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
McHelmer
Geografisk sted: Nykøbing F
Alder: 63

Indlæg af McHelmer » søndag, 25. okt, 2015 14:40

Giver modstander et hårdt rent skulderskub. Men der er, som jeg ser det, straffe da skulderskubbet sker uden at bolden er inden for rækkevidde.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 25. okt, 2015 15:36

McHelmer skrev:Giver modstander et hårdt rent skulderskub. Men der er, som jeg ser det, straffe da skulderskubbet sker uden at bolden er inden for rækkevidde.
Omvendt har målmanden jo bolden.. Syntes det er et MEGET lille straffe mener de gik begge to lige Meget ind i den, og ihvertfald ikke rødt

Brugeravatar
McHelmer
Geografisk sted: Nykøbing F
Alder: 63

Indlæg af McHelmer » søndag, 25. okt, 2015 16:22

Hov der mangler et IKKE foran straffe.
Altså IKKE steaffe

Brugeravatar
McHelmer