Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Nogen der kan bidrage med lidt viden om hvordan Serbien har valgt at udtage deres U20 VM hold og deres EM u21 hold? Hvis u20 kan blive verdensmestre ville der nok være et par stykker der muligvis kunne spille med mod DK her til aften.
Viser i hvert fald en seriøs bredde.
Viser i hvert fald en seriøs bredde.
We need a new Fowler...
Det er altså et ret unikt kuld vi har gang i, hvor bredden også er stor. AC imponerer kæmpe stort
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Ser både Jesper og Thommo heller ikke kender til hvordan Serbien har udtaget de to hold. Et spg som de danske sportsjournalister heller ikke har fundet vigtigt:-).
We need a new Fowler...
Korrekt. Men mon ikke de bedste er til EM, gætter på der er mere prestige i u21 fremfor u20. Gætter på dette, da JEG er fløjtende ligeglad med u20nikand skrev:Ser Thommo heller ikke kender til hvordan Serbien har udtaget de to hold. Et spg som de danske sportsjournalister heller ikke har fundet vigtigt:-).

Edit, og hvor er Fischer da fraværende, men okay mål tæller også fint ud for hans stat, ikke at han burde have været pillet ud efter 5 minutter. Lader til vi vinder i dag, trods han er på banen.
Verden er smask fuld af hyklere....
Hvorfor skulle et EM være vigtigere end et VM?
"We're not racist, we only hate the mancs"
Fordi det er u20. Og det giver jeg intet for, det gør andre vel, men tror bare u21 har langt mere power og prestige. Men behøver jo ikke have ret 

Og Viktor tæt på at blive dobbelt mål scorer for 5 minutter siden, ikke dårligt på de to eneste gode aktioner på 61 minutter
Det er et godt spørgsmål! Et gæt kunne være skæringsdatoen, for hvornår man tilhører gruppen. Normalt er det jo u17, u19 og u21, hvoraf man i den sidste gruppe reelt kan være 23, da man tæller fra kvalifikationsturneringens påbegyndelse, hvis jeg ikke tager helt fejl. Det vil sige, at der, måske, reelt er 2 år i mellem dem. Kun et gæt.
Et kvalificeret gæt. Tak for input.Jesper skrev:Det er et godt spørgsmål! Et gæt kunne være skæringsdatoen, for hvornår man tilhører gruppen. Normalt er det jo u17, u19 og u21, hvoraf man i den sidste gruppe reelt kan være 23, da man tæller fra kvalifikationsturneringens påbegyndelse, hvis jeg ikke tager helt fejl. Det vil sige, at der, måske, reelt er 2 år i mellem dem. Kun et gæt.
We need a new Fowler...
Til U20-VM skulle man være født 1. januar 1995 eller senere. Ved U21-EM hedder det 1992. Så spillerne er langt mere erfarne på topniveau ved EM.
Serbien har ikke udtaget 95'ere til EM. Det kan der være to grunde til. Fordi ingen af dem er gode nok alligevel. Eller for at give VM-holdet optimale betingelser.
U21-landstræneren Dodic har dog også udeladt fem spillere, der var med ved seneste A-landshold mod Danmark. Bl.a. Markovic. De havde ellers stillet sig til rådighed ved U21-EM, men Dodic ville kun udtage folk, der var med i hele optakten.
Hvis Thorup anlagde samme stil, så ville hverken Christensen, Vestergaard, Højbjerg, Poulsen, Sisto eller Fischer være med...
Serbien har ikke udtaget 95'ere til EM. Det kan der være to grunde til. Fordi ingen af dem er gode nok alligevel. Eller for at give VM-holdet optimale betingelser.
U21-landstræneren Dodic har dog også udeladt fem spillere, der var med ved seneste A-landshold mod Danmark. Bl.a. Markovic. De havde ellers stillet sig til rådighed ved U21-EM, men Dodic ville kun udtage folk, der var med i hele optakten.
Hvis Thorup anlagde samme stil, så ville hverken Christensen, Vestergaard, Højbjerg, Poulsen, Sisto eller Fischer være med...
Spændende vinkel på hvor forskelligt landsholdene tænker spillerne ind på diverse ungdomshold. Jeg tænker at Serbien må have været lidt i vildrede over hvordan de skulle udtage holdene til de to turneringer, og derfor imponerende at de ikke udtager fx. Markovic.AJ skrev:Til U20-VM skulle man være født 1. januar 1995 eller senere. Ved U21-EM hedder det 1992. Så spillerne er langt mere erfarne på topniveau ved EM.
Kan godt lide Serbiens stil, hvor man tager spillere med der har været i ungdomskampene og ikke tager de spillere med der er begyndt deres etablering af deres landsholdskarriere. (Højbjerg er et eksempel).
We need a new Fowler...
Danny Ings starter inde for England i aften. Glæder mig lidt til at se ham få en hel kamp.
Hvem vil I helst møde i semifinalen på lørdag?
For mig kommer det lidt an på hvordan man drejer den.Jesper skrev:Hvem vil I helst møde i semifinalen på lørdag?
Størst chance for at gå videre, mener jeg vi har mod Sverige og England.
For spændende kamp, kunne det være sjovt mod Portugal, men den kan vi jo fint gemme til finalen.

Hvad mener du?