Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » tirsdag, 13. maj, 2008 13:33

Sys selv det er temmelig godt klaret at have vundet det her bare ved at synge en sang inden kamp...

Mesterskaber (18 gange):
1900-01, 1905-06, 1921-22,1922-23, 1946-47, 1963-64, 1965-66, 1972-73, 1975-76,
1976-77, 1978-79, 1979-80, 1981-82, 1982-83, 1983-84, 1985-86, 1987-88, 1989-90.

Mesterskab - "Runners up" (10 gange):
1898-99, 1909-10, 1968-69, 1973-74, 1974-75, 1977-78, 1984-85, 1986-87, 1988-89, 2001-02

2. divisions vindere (4 gange):
1893/94, 1895/96, 1904/05, 1961/62

The Double (Mesterskab + Fa Cup) (1 gang):
1985/86.

FA Cup vindere (7 gange):
1964/65, 1973/74, 1985/86, 1988/89, 1991/92, 2000/01, 2005/06.

FA Cup "Runners up" (6 gange):
1913/14, 1949/50, 1970/71, 1976/77, 1987/88, 1995/96.

Charity/Community Shield (15 gange): * Kampen endte uafgjort - begge hold vinder trofæet.
1964*, 1965*, 1966, 1974, 1976, 1977*, 1979, 1980, 1982, 1986*, 1988, 1989, 1990*, 2001, 2006

Liga Cup vindere (7 gange):
1980/81, 1981/82, 1982/83, 1983/84, 1994/95, 2000/01, 2002/03.

Liga Cup "Runners up" (3 gange):
1977/78, 1987/88, 2004/05.

Europa Cup - vindere (5 gange):
1976/77, 1977/78, 1980/81, 1983/84, 2004/05.

Europa Cup - "Runners up" (2 gange):
1984/85, 2006/07

UEFA Cup vindere (3 gange):
1972/73, 1975/76, 2000/01.

Europæiske pokal vinder turnering - taber (1 gang): Turneringen er nu nedlagt.
1965/66.

Europa Super Cup vinder (3 gange): Kampene blev dog først spillet i efterfølgende sæson.
1976/77, 2000/01, 2004/05

World Club Championship - taber (3 gange): Kampene blev dog først spillet i efterfølgende sæson.
1980/81, 1983/84, 2004/05

Mesterskaber - reserveholdet (17 gange):
1956/57, 1968/69, 1969/70, 1970/71, 1972/73, 1973/74, 1974/75, 1975/76, 1976/77, 1978/79,
1980/81, 1981/82, 1983/84, 1984/85, 1989/90, 1999/2000, 2007/08

FA Youth Cup (3 gange):
1995/96, 2005/06, 2006/07

Coppell

Indlæg af Coppell » tirsdag, 13. maj, 2008 15:06

LFC Søren skrev:
robinho skrev:
Sølle ja, men hvad kunne man ha forventet, han er vel kun 14 år men har i alle de 4 år han har fulgt scum, set sine 20-årige medløber fans bruge halvdelen af tiden på, at synge og svine os til, istedet for at støtte sine egen.
haha jamen dog.

Man kan godt mærke det svier at i ikke vinder det mesterskab.....
Men ja alle man utd fans er medløbere. Hvis man ikke støttede united før deres storhedstid, så er det forbudt at støtte dem, før de igen er i et sort hul. Altså unge mennesker skal jo lige fødes først inden de vælger sig et fodboldhold at støtte ikke. Og man vælger sig da det hold man bedst kan lide og sgu da ikke om holdets tilskuere kan sidde og synge en sang før kampstart. Det er jo ikke melodi grand prix, men fodbold.
Selvfølgelig gør det ondt langt inde i sjælen hvergang scum vinder et mesterskab, og vi kan yderlig tæller et år mere, hvor mesterskabet ikke kommer hen hvor det hører hjemme :D

Jeg kan godt forstå mange helt unge mennesker vælger klubber som manc, chelsea etc. fordi det er sgu altid lettere at følge flokken, og det er altid også sjovere at vinde. Men der hvor kæden sgu hopper af, det er når man ikke kan dy sig for at oprette en profil hos "fjenden" også hovere i stor stil.

Det er helt i orden i sviner os til og nedgøre LFC på jeres eget forum, men hold det der. Jeg har flere venner som er manc fans, men de har også oplevet knap så gode tider, og derfor opfører de sig ikke som om fodbolden blev opfundet i 90-erne, men din sidste bemærkning viser vel bare du ikke har fattet så meget af det hele.

Jeg vil lige skynde mig at slå fast, at ham Petersens hovering naturligvis var tåbelig og ikke særlig gennemtænkt.

Når man er på fremmed græs, skal man træde en smule varsomt, men det er som om at respekten for hinanden kun skal gælde den ene vej på dette forum (refererer til eksempelvis det seneste indlæg fra ilusio).

Hvorfor vil jeg nu blande mig og vi bliver alligevel aldrig enige (og heldigvis for det), men jeg er sgu træt at høre at vi er glory hunters og er specielt træt af Jeres højhellige prædiken, hvordan "rigtige" fodboldfan er.

Jeg er fra den tid hvor wingerne hed henholdsvis Heighway og Hill og I sad på tronen og i folkeskolen og handelskolen var der kun LFC "fans", med enkelte afstikkere til andre klubber. Når man så år senere mødte de såkaldte "fans", var deres interesse for LFC forduftet. Jeg vil umiddelbart tro, at der er tale om en 30 "fans" fra mine ungdomsår, som jeg så senere hen har mødt igen, der ikke fandt det interessant at følge med i LFC længere. INGEN (jeg ved af) fra dengang følger med længere, så tænk over det næste gang I kalder os glory hunters!!!

Jeg naturligvis godt klar over, at vi har en del glory hunters "blandt" os (men er de ikke alle vegne i forskellige sammenhæng?), for mig er det ikke nok, blot at tage en Unitedtrøje på! Den skal bæres med viden og stolthed.

En kommentar LFC Søren, med hensyn til "valg" af klub: Nu er det ikke fordi LFC ikke har vundet noget i lang lang tid, i ligaen har det haltet, ja, men alene de sidste 7-8 år, har I vundet FA Cup'en 2 gange, Liga Cup'en to gange, CL 1 gang, m.m. plus at I har spillet med i diverse finaler. Så I har da haft betydelig mere succes fra 2000 end vi havde i både 70'erne og i 80'erne.

Ryehauge

Indlæg af Ryehauge » tirsdag, 13. maj, 2008 15:25

Coppell, Robinho, Petersen, El-insciablablabla, og hvad I ellers hedder. Kunne I ikke tage hinanden i hænderne og smutte tilbage til OldTrafford.dk? I kunne eventuelt tage den forvirrede Chelsea-fan med jer og parkere ham på et Chelsea-forum, hvis der findes sådan et. Det er ved at være pissehamrende trættende, at man skal læse indlæg af ManU-fans hele tiden. Selv hvis I kom herind med en nogenlunde anstændig hensigt, ville det stadig være bekvalmende at skulle tvinges igennem jeres indlæg, men når i nu ligefrem kommer herind kun for at håne, hovere eller sågar belære, er det decideret uudholdeligt.

Jeg har sgu aldrig haft behov for at skrive på jeres forum, og det håber jeg så sandelig heller ikke, der er andre Liverpool-fans, der har. Rivaliseringen lægger ikke lige frem op til, at vi skal hyggesnakke på hinandens fora', og hvis man endelig har dette behov for at snakke på kryds og tværs, så er der heldigvis skabt Generelle fodboldfora', for dem der har tålmodighed til dette. Jeg har gennem erfaringer fundet ud af, at ManU-fans er det eneste folkefærd, man ikke kan diskutere seriøst med. Derfor opfordrer jeg til, at I finder "Log ud" oppe i venstre hjørne, og dribler ind på OldTrafford.dk. Derinde er jeg helt sikker på, at jeres åh-så-venlige administrator tillader både hovering, hån og belæring af Liverpool-fans. I kan endda måske digte et par nye sange om vores tragedier og bilde hinanden ind, at det er naturlig adfærd. Så kan vi herinde holde os til det essentielle ved et Liverpool-forum og fortsætte de seriøse og saglige diskussioner, som fungerer så fint uden jeres indblanding.

Og hvis jeg lige til sidst må opråbe Mugge, så synes jeg altså, der skal sættes en grænse. Hvis vi bare åbner op for sluserne og tillader Petersen-indlæg, så må jeg overveje et alternativ, for det gider jeg sgu ikke bruge min tid på.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 13. maj, 2008 15:43

Coppell skrev: Jeg vil lige skynde mig at slå fast, at ham Petersens hovering naturligvis var tåbelig og ikke særlig gennemtænkt.

Når man er på fremmed græs, skal man træde en smule varsomt, men det er som om at respekten for hinanden kun skal gælde den ene vej på dette forum (refererer til eksempelvis det seneste indlæg fra ilusio).

Hvorfor vil jeg nu blande mig og vi bliver alligevel aldrig enige (og heldigvis for det), men jeg er sgu træt at høre at vi er glory hunters og er specielt træt af Jeres højhellige prædiken, hvordan "rigtige" fodboldfan er.

Jeg er fra den tid hvor wingerne hed henholdsvis Heighway og Hill og I sad på tronen og i folkeskolen og handelskolen var der kun LFC "fans", med enkelte afstikkere til andre klubber. Når man så år senere mødte de såkaldte "fans", var deres interesse for LFC forduftet. Jeg vil umiddelbart tro, at der er tale om en 30 "fans" fra mine ungdomsår, som jeg så senere hen har mødt igen, der ikke fandt det interessant at følge med i LFC længere. INGEN (jeg ved af) fra dengang følger med længere, så tænk over det næste gang I kalder os glory hunters!!!

Jeg naturligvis godt klar over, at vi har en del glory hunters "blandt" os (men er de ikke alle vegne i forskellige sammenhæng?), for mig er det ikke nok, blot at tage en Unitedtrøje på! Den skal bæres med viden og stolthed.

En kommentar LFC Søren, med hensyn til "valg" af klub: Nu er det ikke fordi LFC ikke har vundet noget i lang lang tid, i ligaen har det haltet, ja, men alene de sidste 7-8 år, har I vundet FA Cup'en 2 gange, Liga Cup'en to gange, CL 1 gang, m.m. plus at I har spillet med i diverse finaler. Så I har da haft betydelig mere succes fra 2000 end vi havde i både 70'erne og i 80'erne.
Hvor er jeg dog ganske træt af at blive 'belært' af man utd fans der kommer herind og skal spille 'kloge'.

Påfaldende er det, der var ganske mange man utd, fans der pludselig blev Chelsea fans, da lykken var vendt den anden vej. Ja, alle klubber har såkaldte 'glory-hunters' - hvilket jeg egentlig også selv var da, jeg i sin tid holdt med Liverpool FC- og vi fik da også vores del efter 2005 triumfen. Vi har dog været ganske gode til at få holdt fast på en stor del af de glory-hunters der kom i 2005.

Da jeg i 2003 var i manchester, kom jeg i snak med en kvinde der var født og opvokset i manchester. Hun virkede ganske sød og var ganske kløgtig og havde en fin humor. Hun interesserede sig ikke det mindst for fodbold, og da snakken gik på Liverpool, var det eneste hun snakkede om i 15 minutter om hvor meget hun hadede Scousers og hvor stor en arbejdsløshed der var i Liverpool. Dette viser meget godt at haddet ikke behøver at handle om fodbold, men blot byerne imellem.

Ja i tænker nok, hvorfor jeg overhovedet snakkede med en kvinde fra manchester og hvorfor jeg overhovedet opholde mig i den by, men Danny Murphy gav mig svaret på hvorfor jeg var i byen. Oogså ville jeg gerne høre fra en ikke fodboldinteresseret hvad deres mening er om Liverpool og scouserne.

Et andet er, jeg huske ganske tydeligt, da ot.dk skiftede forum, hvorledes alle - pånær et håndfuld af de garvede - skulle markere det nye forum, ved at fortælle hvor meget de hadder Liverpool FC og Liverpool fans. Jeg opholdte mig på ot.dk for at finde stemningen og hvorfor man utd fans nu engang valgte at blive man utd fans. Mit første indtryk var at der var ganske mange, der var blevet fans ved en tilfældighed og var blevet grebet af denne gruppering og stemning. Men jo længere tid jeg var aktiv, jo mere kom det sande udtryk frem. Flere og flere viste at de var blevet fans af man utd, for at kunne håne Liverpool.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » tirsdag, 13. maj, 2008 16:02

@Coppel

Jeg respekterer scumfans ved at holde mig fra deres forum. Jeg var ikke inde på old lokum i 2005 og fortælle jer at i kunne komme til Liverpool for at se den pokal i snublede over i 99. Eller at jeres føretrøje i engelsk fodbold stadig er hypotetisk da i stadig er gevaldigt bagud. Eller at det halve antal mennesker på Anfield kan skabe mere stemning end rejespiserne på old lokum. Eller at kriminaliteten faktisk er værre i Manchester end i Liverpool. Eller når jeg viser folk rundt i England, så er det naturligt at tage dem til Liverpool pga historien og kulturen der, hvorimod Manchester er byen hvor man evt tager hen og shopper. Eller at scum ikke er den største klub i Manchester. Eller at scumfans er en flok hykleriske småbørn når de efter 15 år eller mere som et aktieselskab pludselig mener at deres ejerform er noget lort. Eller at jeres identitet er bygget op om at være i opposition mod den største engelske klub LIVERPOOL, hvorimod vores identitet er bygget op om det fællesskab, holdånd og fantastiske historie vores klub har.

Det gemmer jeg til dette forum. På oldlokum kan i sidde og diskutere jeres holdning til den største klub i England (LIVERPOOL) lige så meget i vil, men hold det der!
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

robinho

Indlæg af robinho » tirsdag, 13. maj, 2008 17:18

Det er helt i orden i sviner os til og nedgøre LFC på jeres eget forum, men hold det der. Jeg har flere venner som er manc fans, men de har også oplevet knap så gode tider, og derfor opfører de sig ikke som om fodbolden blev opfundet i 90-erne, men din sidste bemærkning viser vel bare du ikke har fattet så meget af det hele.
kan så fortælle dig at jeg begyndte at holde med united i starten af 90´erne, før de begyndte deres serie af titler. Men hvorfor pokker er i så indebrændte at i ikke kan diskutere fodbold fangrupper imellem på forskellige fora??? Altså fordi nogle lige prikker til jer fordi united tager titlen hva så? Hvis det nu var normalt at vi kunne snakke fodbold på tværs af fangrupper, så ville oldtrafford.dk nok også acceptere i kiggede ind og drillede os, hvis i vandt titlen. Men ok sådan er det så ikke

Sinama P
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Sinama P » tirsdag, 13. maj, 2008 18:00

robinho skrev:Hvis det nu var normalt at vi kunne snakke fodbold på tværs af fangrupper...
Det kan vi også sagtens, det foregår tit herinde (hvad man vil vide hvis man følger med regelmæssigt), også med fans fra Man Utd. Så velkommen til, men hvis det eneste du er lyst til at snakke om er, at Man Utd lige har vundet mesterskabet og haha, det har Liverpool ikke, ja så er der ikke fandens meget baggrund for at skabe en dialog.

Brugeravatar
martinsommer
Geografisk sted: Viborg
Alder: 44

Indlæg af martinsommer » tirsdag, 13. maj, 2008 19:00

Att. manu-fans: I har lige vundet Premier League. Nyd det da for pokker, i stedet for at skrive tåbelige kommentarer herinde.

Hvis I gerne vil diskutere fodbold, så er det fint - men tidspunkterne og ikke mindst tonen er sjældent velvalgte. Jeg tvivler på, at LFC-fans brugte tid på mavesure, belærende indlæg på jeres forum, da vi f.eks. vandt CL i 2005 - og hvis det var sket så tror jeg næppe I bare havde trukket på skuldrene.

Indebrændt? Næh. Træt af manu-fans der kommer herind for "skabe en saglig debat"? Præcis. ;)

robinho

Indlæg af robinho » tirsdag, 13. maj, 2008 20:43

Det kan vi også sagtens, det foregår tit herinde (hvad man vil vide hvis man følger med regelmæssigt), også med fans fra Man Utd. Så velkommen til, men hvis det eneste du er lyst til at snakke om er, at Man Utd lige har vundet mesterskabet og haha, det har Liverpool ikke, ja så er der ikke fandens meget baggrund for at skabe en dialog.
jo men når nu i har brugere herinde fra andre fangrupper end lige liverpool, så må man da kunne tåle et lille stik, hvis i bliver slået af det hold, eller nupper en titel, som i også kunne tænke jer. Nu har jeg set på denne tråd siden den dag det blev en kendsgerning at united vandt titlen, og synes da ikke der er ret mange beskeder fra united-fans. Men ok

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » tirsdag, 13. maj, 2008 22:24

@ copell og robinho

Jeg kender jer ikke, men i er sikkert nogle flinke mennesker, men respekt er ikke noget man bare får, det er noget man gør sig fortjent til.

I havde vel ikke i jeres vildeste fantasi forventet, at vi havde budt jer velkommen med åbne arme, og syntes det var fantastisk i tog jeres 10 mesterskab på 18-20 år. Vi har desværre så mange dårlige eksempler på især manc fans som opfører sig tåbeligt herinde.

Personligt vil jeg gerne diskutere fodbold med andre her på dette forum, men jeg vil personligt aldrig, og jeg håber heller ikke andre danske LFC fans vil være aktive på OT.dk, da jeg aldrig vil være aktiv på et forum som kalder os mordere, og andre usmagelige ting, og halvdelen af de sangtekster som er på siden handler om jeres had til LFC.

Som sagt kender jeg jer ikke, og derfor ved jeg heller ikke noget om hvornår i begyndte a holde med manc, men som i begge har skrevet, så var det inden pokalerne begyndte at vælte ind, og respekt for det. Jeg startede med at holde med LFC i 70-erne (som 10-årig medløber :D ) så jeg har været med til de absolut store tider, men så absolut også magre år. Jeg støder da også ind imellem på såkaldte LFC fans, som fortæller mig de altid har været LFC fan (især omkring 2005) men når mam så spørger lidt ind, så aner de ingenting omkring LFC, men dette kan nok ikke undgås.

Der er i de forskellige indlæg (nogle bedre end andre) blevet fortalt om, hvorfor vi har det så svært med manc fans. Jeg mener så absolut en af ens pligter som fan er, at "opdrage" på nye unge fans, lærer dem noget om hvilke værdier ens klub har. Vi slår f.eks ret hårdt ned på fans, som f.eks kommer med dumme kommentarer om Munchen, for disse ting kommer desværre også frem, for der er tåber alle steder, men så skal flertallet reagere kraftigt. Hvis i fulgte denne side jævnligt vil i også vide, at vi hver år ved årsdagen for tragedien i Munchen, opretter en hyldest tråd for ofrene, og i denne tråd bliver der aldrig skrevet frastødende indlæg.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Mikkel K
Geografisk sted: Århus C
Alder: 36

Indlæg af Mikkel K » tirsdag, 13. maj, 2008 22:47

robinho skrev:hvorfor pokker er i så indebrændte at i ikke kan diskutere fodbold fangrupper imellem på forskellige fora??? Altså fordi nogle lige prikker til jer fordi united tager titlen hva så? Hvis det nu var normalt at vi kunne snakke fodbold på tværs af fangrupper, så ville oldtrafford.dk nok også acceptere i kiggede ind og drillede os, hvis i vandt titlen. Men ok sådan er det så ikke
Fordi det her er et Liverpool-forum.

Vil du diskutere på tværs og snakke med andre klubbers tilhængere, så smut på bold.dk, premierleague.dk eller hvad de forskellige sider hedder.
Billede

Fup

Indlæg af Fup » tirsdag, 13. maj, 2008 23:20

robinho skrev:hvorfor pokker er i så indebrændte at i ikke kan diskutere fodbold fangrupper imellem på forskellige fora??? Altså fordi nogle lige prikker til jer fordi united tager titlen hva så? Hvis det nu var normalt at vi kunne snakke fodbold på tværs af fangrupper, så ville oldtrafford.dk nok også acceptere i kiggede ind og drillede os, hvis i vandt titlen. Men ok sådan er det så ikke
Fordi der sjovt nok er lidt for mange af jer, der lige tilmelder sig forummet her efter pinse-weekenden, eller sjovt nok lige netop vælger dette tidspunkt til at begynde at vise aktivitet - dig og Coppell har f.eks. været tilmeldt hhv. siden marts i år og engang sidste sommer, alligevel har I tilsammen ikke præsteret 10 indlæg endnu, og de fleste - langt de fleste af jeres indlæg er skrevet i dagene siden d. 11/5-2008. Tilfældighed? I think not! Tiltænkt provokation? I think so!

Brugeravatar
DD
Geografisk sted: Hells Kitchen, Aarhus

Indlæg af DD » onsdag, 14. maj, 2008 21:40

Er jeg den eneste, der ser UEFA Cup finalen? I så fald kan jeg oplyse, at det står 0-0 ved halvleg, men Zenit har været klart spilstyrende og bedst og burde vel ha' ført nu. Bl.a. blev de snydt for et straffe i sidste minut.
Bortset fra det første kvarter har det nu været noget stillestående.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » onsdag, 14. maj, 2008 21:43

DD skrev: Bortset fra det første kvarter har det nu været noget stillestående.
ÆV. Så lige netop ikke de første 15, men fik en sms fra en kami med kampen var udmærket så slog om...... og blev skuffet :cry:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 14. maj, 2008 22:06

DD skrev:Er jeg den eneste, der ser UEFA Cup finalen? I så fald kan jeg oplyse, at det står 0-0 ved halvleg, men Zenit har været klart spilstyrende og bedst og burde vel ha' ført nu. Bl.a. blev de snydt for et straffe i sidste minut.
Bortset fra det første kvarter har det nu været noget stillestående.
Rangers har dog været bedst her i anden halvleg.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar