Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Champi ... 095337.htm
Sjældent har jeg været mere enig! Statistikker mv., det kan stikkes op hvor solen ikke skinner. Det var simpelthen en af de største nydelser set meget, meget længe, man var vidne til i går. Som fodbold-æstetiker, så var det et spørgsmål om leg, kunst og glæde smeltede sammen til en højere enhed.
Sjældent har jeg været mere enig! Statistikker mv., det kan stikkes op hvor solen ikke skinner. Det var simpelthen en af de største nydelser set meget, meget længe, man var vidne til i går. Som fodbold-æstetiker, så var det et spørgsmål om leg, kunst og glæde smeltede sammen til en højere enhed.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Dagens Kampe
Jeg er helt enig i, at man skal læne sig tilbage og nyde, at vi har to så store fænomener som Ronaldo og Messi frem for konstant at diskutere, hvem der er bedst. Men jeg forstår ikke, hvorfor statistik "skal op hvor solen ikke skinner", som du udtrykker det. Jeg er helt enig i, at det langt fra altid fortæller hele historien, men i specifikke spilleres tilfælde, så kan det imø. være en øjenåbner for, hvad den pågældende spiller har præsteret. Især tænker jeg på spillere - for vores vedkommende - som Lucas, Allen og Sakho.
Alle spillere, der enten er eller blev hængt ud på hver dages måde, men som nærmest konstant har været altdominerende statistisk. Eksempelvis Allen i sidste kamp, der stort set spiller fejlfrie afleveringer, vender med bolden (som det blev påstået han aldrig gjorde det) og vinder adskillige dueller. Sakho som gang på gang på gang bliver hængt ud som en elendig pasningsspiller (indrømmet; han er ingen æstetiker), men som har en af de procenter afleveringsprocenter i ligaen. Det er blot eksempler, og jeg ved, at man kan argumentere mod ved at sige, at en håbløs aflevering, der rammer en medspiller, som ikke har en chance med den, tæller i statistikken, men jeg synes, det er decideret urimeligt helt at afskrive statistik.
Nu ved jeg godt, at du muligvis ikke mente det så bogstaveligt, som jeg ellers giver udtryk for gennem indlægget, Jesper, men det kommer også efter en person som Morten Bruun helt afskrev statistik for at fortsætte sin ensporede kritik af Sakho.
Alle spillere, der enten er eller blev hængt ud på hver dages måde, men som nærmest konstant har været altdominerende statistisk. Eksempelvis Allen i sidste kamp, der stort set spiller fejlfrie afleveringer, vender med bolden (som det blev påstået han aldrig gjorde det) og vinder adskillige dueller. Sakho som gang på gang på gang bliver hængt ud som en elendig pasningsspiller (indrømmet; han er ingen æstetiker), men som har en af de procenter afleveringsprocenter i ligaen. Det er blot eksempler, og jeg ved, at man kan argumentere mod ved at sige, at en håbløs aflevering, der rammer en medspiller, som ikke har en chance med den, tæller i statistikken, men jeg synes, det er decideret urimeligt helt at afskrive statistik.
Nu ved jeg godt, at du muligvis ikke mente det så bogstaveligt, som jeg ellers giver udtryk for gennem indlægget, Jesper, men det kommer også efter en person som Morten Bruun helt afskrev statistik for at fortsætte sin ensporede kritik af Sakho.
Liverpool Football Klopp
Selvfølgelig mente jeg det ikke så bogstaveligt. Jeg er også helt på det rene med at statistik giver mening i forhold til analysearbejde, argumentation mv. Om end jeg i mange tilfælde synes at man begår den fejl at lade statistikken stå alene og ikke laver en mere dybdegående analyse af eks. afleveringsmønstre, som f.eks. bygger på andre fodboldmæssige vurderinger.AndreasN skrev:Jeg er helt enig i, at man skal læne sig tilbage og nyde, at vi har to så store fænomener som Ronaldo og Messi frem for konstant at diskutere, hvem der er bedst. Men jeg forstår ikke, hvorfor statistik "skal op hvor solen ikke skinner", som du udtrykker det. Jeg er helt enig i, at det langt fra altid fortæller hele historien, men i specifikke spilleres tilfælde, så kan det imø. være en øjenåbner for, hvad den pågældende spiller har præsteret. Især tænker jeg på spillere - for vores vedkommende - som Lucas, Allen og Sakho.
Det jeg ville frem til, det er at jeg synes - det står helt for egen regning - at alt snak om statistik dræber noget det banale/basale i, hvorfor man egentlig elsker fodbold. Og når man ser på Messis glidende løb, spilglæden, de små detaljer der er så svære at udføre, de små cuts, tricks, spilforståelse og så videre, så finder jeg snakken om hvad der efterfølgende kan måles hamrende ligegyldig. Vi er her inde på kernen - hvorfor drenge (og piger) begynder at spille fodbold, følge fodbold og blive fans. Vi er inde på emotionelle værdier som glæde, æstetik og man fristes til at sige kunst. Og Ronaldo, ja, han kan da også en hulens masse ting - jeg er ikke ude i en snart klassisk Ronaldo vs Messi-debat. Jeg vil kun frem til, at det vi så i går, det var noget af det ypperste jeg meget, meget længe har set og det skal sådan set bare nydes og glædes (over). Jeg var simpelt vidne til et stykke fodboldhimmel og derfor glædede den kommentar mig, hvor det blev fortalt, at det bare er at le.
Jeg kan også sagtens begejstres over en indsats som Messis i går. Han er noget for sig, når han er i dén form. Hvorfor der i artiklen er behov for at skulle lange ud efter statistikker, forstår jeg ikke lige. Hvorfor ikke bare glædes over hans spil? Men det er jo ofte sådan, hurtig journalistik fungerer - klare modpoler/budskaber og ikke så mange gråtoner.
Suárez begynder at ligne sig selv mere og mere hos Barca. En ting jeg elsker ved ham er, når han er retvendt mod bagkæden og laver sine vilde retningsskift. Det synes jeg dog desværre ikke man ser ham gøre så tit mere, nok fordi han ikke har lige så stor andel i det opbyggende spil som hos os.
Suárez begynder at ligne sig selv mere og mere hos Barca. En ting jeg elsker ved ham er, når han er retvendt mod bagkæden og laver sine vilde retningsskift. Det synes jeg dog desværre ikke man ser ham gøre så tit mere, nok fordi han ikke har lige så stor andel i det opbyggende spil som hos os.
-
Englands netop udvalgt trup. Der er satme ikke meget interessant i den. Man kan godt forstå hvorfor de ligger på en 20. plads.
Goalkeepers
Fraser Forster
Joe Hart
Defenders
Leighton Baines
Gary Cahill
Nathaniel Clyne
Keiran Gibbs
Phil Jagielka
Phil Jones
Chris Smalling
Luke Shaw
Kyle Walker
Midfielders
Ross Barkley
Michael Carrick
Fabian Delph
Jordan Henderson
Adam Lallana
James Milner
Raheem Sterling
Andros Townsend
Theo Walcott
Strikers
Harry Kane
Wayne Rooney
Daniel Sturridge
Danny Welbeck
Goalkeepers
Fraser Forster
Joe Hart
Defenders
Leighton Baines
Gary Cahill
Nathaniel Clyne
Keiran Gibbs
Phil Jagielka
Phil Jones
Chris Smalling
Luke Shaw
Kyle Walker
Midfielders
Ross Barkley
Michael Carrick
Fabian Delph
Jordan Henderson
Adam Lallana
James Milner
Raheem Sterling
Andros Townsend
Theo Walcott
Strikers
Harry Kane
Wayne Rooney
Daniel Sturridge
Danny Welbeck
Fan af Manchester United
Jeg kan nu godt finde 4 interessanteAllanShore skrev:Englands netop udvalgt trup. Der er satme ikke meget interessant i den. Man kan godt forstå hvorfor de ligger på en 20. plads.
Goalkeepers
Fraser Forster
Joe Hart
Defenders
Leighton Baines
Gary Cahill
Nathaniel Clyne
Keiran Gibbs
Phil Jagielka
Phil Jones
Chris Smalling
Luke Shaw
Kyle Walker
Midfielders
Ross Barkley
Michael Carrick
Fabian Delph
Jordan Henderson
Adam Lallana
James Milner
Raheem Sterling
Andros Townsend
Theo Walcott
Strikers
Harry Kane
Wayne Rooney
Daniel Sturridge
Danny Welbeck

Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3
Jeg synes bestemt, at materialet er til mere end en 20. plads. Problemet er bare, at personen, der træner dem, har det bedst med at være i spidsen for underdogs.AllanShore skrev:Englands netop udvalgt trup. Der er satme ikke meget interessant i den. Man kan godt forstå hvorfor de ligger på en 20. plads.
Jeg er enig i, at Messi spillede en meget flot kamp. Men jeg må blankt erkende, at jeg ikke forstod, at han og senere Rakitic stod for at tage frisparkene. Fint, at Messi fik lov at prøve første gang. Og måske endda også anden gang. Men Suarez er bare ganske enkelt bedre til den disciplin end fænomenet Messi. Hvorfor hulen får han så ikke lov?Jesper skrev:http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Champi ... 095337.htm
Kloppite
Det er sjovt - jeg tænkte akkurat det samme. Derudover bed jeg også mærke i, at Neymar og Messi oftest søger at spille hinanden fremfor at spille Suarez.texy skrev:Jeg er enig i, at Messi spillede en meget flot kamp. Men jeg må blankt erkende, at jeg ikke forstod, at han og senere Rakitic stod for at tage frisparkene. Fint, at Messi fik lov at prøve første gang. Og måske endda også anden gang. Men Suarez er bare ganske enkelt bedre til den disciplin end fænomenet Messi. Hvorfor hulen får han så ikke lov?
Suarez har gjort det ganske godt i Barca qua min optik; han ville bare kunne gøre det bedre i en klub, hvor han ikke skulle spille 3. violin.
-
- Alder: 37
Shit, nogle mål i Dynamo Kiev-Everton..! Mon ikke Martinez snart ryger?
Statistik kan ellers godt bidrage til at understrege Messis klasse i går. Whoscored, der baserer deres bedømmelser på statistisk data, gav Messi 10.0 (ud af 10) for præstationen. Noget, jeg aldrig har set en spiller få uden at score. Men uanset statistikker, så var Messi ganske rigtigt i en liga helt for sig selv i går.Jesper skrev:http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Champi ... 095337.htm
http://www.whoscored.com/Matches/904243/Live
Så var Besiktas altså ikke bedre end at de tabte begge deres kampe til Club Brügge. Ikke ligefrem noget der sætter vores indsats i et bedre lys, må man sige. Æv for vores indsats i Europa i denne sæson. Pinligt for en klub der engang ruled Europe....
Delvis enig. Synes dog ganske godt er lidt beskedent formuleretRedmaniac skrev:Det er sjovt - jeg tænkte akkurat det samme. Derudover bed jeg også mærke i, at Neymar og Messi oftest søger at spille hinanden fremfor at spille Suarez.texy skrev:Jeg er enig i, at Messi spillede en meget flot kamp. Men jeg må blankt erkende, at jeg ikke forstod, at han og senere Rakitic stod for at tage frisparkene. Fint, at Messi fik lov at prøve første gang. Og måske endda også anden gang. Men Suarez er bare ganske enkelt bedre til den disciplin end fænomenet Messi. Hvorfor hulen får han så ikke lov?
Suarez har gjort det ganske godt i Barca qua min optik; han ville bare kunne gøre det bedre i en klub, hvor han ikke skulle spille 3. violin.

"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."
For at følge lidt op på debatten og perspektivere engelsk fodbold, så har Neville begået en fremragende artikel: http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... -mugs.html
- CVLiverpool
- Geografisk sted: Aarhus
Hold da kæft. Efter 2 min. bliver West Brom reduceret til 10 mand. Fair dømt.
Edit: dog er det den forkerte, der får det røde kort.
Edit: dog er det den forkerte, der får det røde kort.
Sendt fra min Samsung Android m. intel processor, Gorilla skærm, touchscreen, opkaldsfunktion, sms-funktion, dataforbindelse og sort cover