Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Ligegyldig info?
http://onside.dk/premier-league/saa-dyr ... vert-point
Talksport har lavet en liste over, hvor mange millioner hver enkelt Premier League-klub har brugt pr. point, de har tjent i denne sæson.
I sommer brugte Premier League-klubberne hele 637,2 millioner pund på nye spillere, hvilket svarer til over 5,6 milliarder kroner.
Det engelske medie Talksport har set på, hvilke klubber der har fået mest for pengene, og ganske bemærkelsesværdigt har topklubber som Manchester City og Tottenham måttet lægge store summer for at hente de 13 point hver, som klubberne er noteret for.
Til gengæld er Newcastle sluppet billigt for de ti point, som nordenglænderne har pt.
Det er værd at bemærke, at Sunderlands ene point også betyder, at Newcastles nordengelske rivaler har brugt mest pr. point.
Herunder er Talksports liste over, hvor meget Premier League-klubberne har brugt hver især pr. point (Et pund står i 8,83 kroner):
1. Newcastle 0,2 millioner pund pr. point
2. Stoke 0,71 millioner pund pr. point
3. Hull 0,97 millioner pund pr. point
4. Fulham 1,14 millioner pund pr. point
5. West Bromwich Albion 1,33 millioner pund pr. point
6. Everton 1,75 millioner pund pr. point
7. Aston Villa 1,85 millioner pund pr. point
8. Arsenal 2,66 millioner pund pr. point
9. Southampton 2,68 millioner pund pr. point
10. West Ham 2,69 millioner pund pr. point
11. Liverpool 2,74 millioner pund pr. point
12. Swansea 2,84 millioner pund pr. point
13. Manchester United 2,99 millioner pund pr. point
14. Norwich 3,34 millioner pund pr. point
15. Cardiff 4,19 millioner pund pr. point
16. Chelsea 4,51 millioner pund pr. point
17. Crystal Palace 5,53 millioner pund pr. point
18. Manchester City 7,94 millioner pund pr. point
19. Tottenham 7,98 millioner pund pr. point
20. Sunderland 21,3 millioner pund pr. point
Til sammenligning er her den aktuelle stilling i Premier League efter syv runder:
1. Arsenal 16 point
2. Liverpool 16 point
3. Chelsea 14 point
4. Southampton 14 point
5. Manchester City 13 point
6. Tottenham 13 point
7. Everton 12 point
8. Hull 11 point
9. Manchester United 10 point
10. Aston Villa 10 point
11. Newcastle 10 point
12. West Bromwich Albion 9 point
13. West Ham 8 point
14. Cardiff 8 point
15. Swansea 7 point
16. Stoke 7 point
17. Fulham 7 point
18. Norwich 7 point
19. Crystal Palace 3 point
20. Sunderland 1 point
http://onside.dk/premier-league/saa-dyr ... vert-point
Talksport har lavet en liste over, hvor mange millioner hver enkelt Premier League-klub har brugt pr. point, de har tjent i denne sæson.
I sommer brugte Premier League-klubberne hele 637,2 millioner pund på nye spillere, hvilket svarer til over 5,6 milliarder kroner.
Det engelske medie Talksport har set på, hvilke klubber der har fået mest for pengene, og ganske bemærkelsesværdigt har topklubber som Manchester City og Tottenham måttet lægge store summer for at hente de 13 point hver, som klubberne er noteret for.
Til gengæld er Newcastle sluppet billigt for de ti point, som nordenglænderne har pt.
Det er værd at bemærke, at Sunderlands ene point også betyder, at Newcastles nordengelske rivaler har brugt mest pr. point.
Herunder er Talksports liste over, hvor meget Premier League-klubberne har brugt hver især pr. point (Et pund står i 8,83 kroner):
1. Newcastle 0,2 millioner pund pr. point
2. Stoke 0,71 millioner pund pr. point
3. Hull 0,97 millioner pund pr. point
4. Fulham 1,14 millioner pund pr. point
5. West Bromwich Albion 1,33 millioner pund pr. point
6. Everton 1,75 millioner pund pr. point
7. Aston Villa 1,85 millioner pund pr. point
8. Arsenal 2,66 millioner pund pr. point
9. Southampton 2,68 millioner pund pr. point
10. West Ham 2,69 millioner pund pr. point
11. Liverpool 2,74 millioner pund pr. point
12. Swansea 2,84 millioner pund pr. point
13. Manchester United 2,99 millioner pund pr. point
14. Norwich 3,34 millioner pund pr. point
15. Cardiff 4,19 millioner pund pr. point
16. Chelsea 4,51 millioner pund pr. point
17. Crystal Palace 5,53 millioner pund pr. point
18. Manchester City 7,94 millioner pund pr. point
19. Tottenham 7,98 millioner pund pr. point
20. Sunderland 21,3 millioner pund pr. point
Til sammenligning er her den aktuelle stilling i Premier League efter syv runder:
1. Arsenal 16 point
2. Liverpool 16 point
3. Chelsea 14 point
4. Southampton 14 point
5. Manchester City 13 point
6. Tottenham 13 point
7. Everton 12 point
8. Hull 11 point
9. Manchester United 10 point
10. Aston Villa 10 point
11. Newcastle 10 point
12. West Bromwich Albion 9 point
13. West Ham 8 point
14. Cardiff 8 point
15. Swansea 7 point
16. Stoke 7 point
17. Fulham 7 point
18. Norwich 7 point
19. Crystal Palace 3 point
20. Sunderland 1 point
Verden er smask fuld af hyklere....
Hvordan har de regnet de tal ud? Hvad der er brugt på transfermarkedet? eller er det net-spend? eller er det ret beset hvad klubberne har brugt på træningsudstyr, lønninger, hele svineriet?
Ligegyldig og ubrugelig info imo.
Ligegyldig og ubrugelig info imo.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.
-
Tanken er da helt i orden, da formålet er at vise hvilket afkast klubberne har fået ud af deres investeringer, men det havde nok givet et mere retvisende billede, hvis det var blevet lavet ved sæsonafslutningen.
Fan af Manchester United
Hent Shelvey tilbage!
- ThunderZtorm
- Geografisk sted: Haderslev
- Alder: 46
- Kontakt:
Sammen med din elskede Woy endda - det må da lige være drømmen der bliver til virkelighed der.
Hent Shelvey tilbage!
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Det er fanme stort det her. Nu ved jeg selv hvilken glæde jeg har og har haft igennem fodbold.
Jeg har aldrig skulle tænke på om udstyret manglede - det har jeg taget for givet, selvom der da har været et par gange, hvor kontoen har fået et knæk pga indkøb af nye støvler.
Men tanken om at skulle spille fodbold på grus/sten jord i bare tær, frem for en grøn græsplæne i et par fodboldstøvler er virkelig fjern.
http://www.euroman.dk/sport/Nyheder/chr ... il-afrika/
Jeg har aldrig skulle tænke på om udstyret manglede - det har jeg taget for givet, selvom der da har været et par gange, hvor kontoen har fået et knæk pga indkøb af nye støvler.
Men tanken om at skulle spille fodbold på grus/sten jord i bare tær, frem for en grøn græsplæne i et par fodboldstøvler er virkelig fjern.
http://www.euroman.dk/sport/Nyheder/chr ... il-afrika/
Jeg ved ikke helt hvad man skal sige om Fergusons bog, da brudstykker nogle gange kan ekstra hårde uden for kontekst, men underholdende er det da. At han sviner os til er forventeligt og det bliver jeg ikke forarget over. Det ville dog klæde manden med lidt selvindsigt..Bare lidt
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Har du et link til disse brudstykker?Jesper skrev:Jeg ved ikke helt hvad man skal sige om Fergusons bog, da brudstykker nogle gange kan ekstra hårde uden for kontekst, men underholdende er det da. At han sviner os til er forventeligt og det bliver jeg ikke forarget over. Det ville dog klæde manden med lidt selvindsigt..Bare lidt
Samtlige engelske medier!Redmaniac skrev:Har du et link til disse brudstykker?Jesper skrev:Jeg ved ikke helt hvad man skal sige om Fergusons bog, da brudstykker nogle gange kan ekstra hårde uden for kontekst, men underholdende er det da. At han sviner os til er forventeligt og det bliver jeg ikke forarget over. Det ville dog klæde manden med lidt selvindsigt..Bare lidt
-
The Guardian har sågar haft liveupdate på hans bog. Jeg ved ikke om de har sat en eller anden læsesprinter til at køre den igennem og rapportere videre, men det virke lidt overdrevet.
Fan af Manchester United
Hvordan reageres der i Man U-miljøet på bogen?AllanShore skrev:The Guardian har sågar haft liveupdate på hans bog. Jeg ved ikke om de har sat en eller anden læsesprinter til at køre den igennem og rapportere videre, men det virke lidt overdrevet.
For en gangs skyld vil jeg faktisk give Aquilani ret - Ferguson virker egentlig stadig lidt sammenbidt og bitter. Det er som om ligegyldigt hvor mange trofæer og titler han sidenhen har vundet, så er der stadig et eller andet, der gnaver i ham. Det kan muligvis være den gang, Liverpool gennemtæskede hans Aberdeen-hold. Hans mange år og successer hos ManU har i hvert fald stadig ikke givet ham det overskud, der skulle være med til at give ham noget format. Han er og bliver en fantastisk manager, men samtidig stadig et forholdsvis lille menneske uden format. Han kommer til at dø en bitter mand, og det har jeg egentlig ikke noget problem med.AllanShore skrev:The Guardian har sågar haft liveupdate på hans bog. Jeg ved ikke om de har sat en eller anden læsesprinter til at køre den igennem og rapportere videre, men det virke lidt overdrevet.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"
Det der med formatet havde jeg egentlig forventet komme efter hans pensionering og især efter de lange reflekterende interviews han har givet. Bogen i dag, eller rettere de dele jeg har læst, viser rigtigt nok ikke noget format. Snarere en alfaderlig figur, der belærer. Det vil han tilsyneladende gerne, men resultatet er imø at han får karakter af at være hoven og uden refleksiv selvspejling.LarsU skrev:For en gangs skyld vil jeg faktisk give Aquilani ret - Ferguson virker egentlig stadig lidt sammenbidt og bitter. Det er som om ligegyldigt hvor mange trofæer og titler han sidenhen har vundet, så er der stadig et eller andet, der gnaver i ham. Det kan muligvis være den gang, Liverpool gennemtæskede hans Aberdeen-hold. Hans mange år og successer hos ManU har i hvert fald stadig ikke givet ham det overskud, der skulle være med til at give ham noget format. Han er og bliver en fantastisk manager, men samtidig stadig et forholdsvis lille menneske uden format. Han kommer til at dø en bitter mand, og det har jeg egentlig ikke noget problem med.AllanShore skrev:The Guardian har sågar haft liveupdate på hans bog. Jeg ved ikke om de har sat en eller anden læsesprinter til at køre den igennem og rapportere videre, men det virke lidt overdrevet.
-
Det har jeg ikke rigtigt styr på. Jeg tror de fleste venter med en samlet bedømmelse efter at have læst bogen i stedet for at bero deres meninger på diverse citater fra Twitter. Der er selvfølgelig nogle, der allerede klager over, at han ikke har snakket mere om den seneste "saga" med Rooney, men taget i betragtning af, at han stadig er direktør i klubben, så kan jeg ikke se hvad man ellers havde forventet. Og måske har der bare ikke været mere at sige i den sag.Jesper skrev:Hvordan reageres der i Man U-miljøet på bogen?AllanShore skrev:The Guardian har sågar haft liveupdate på hans bog. Jeg ved ikke om de har sat en eller anden læsesprinter til at køre den igennem og rapportere videre, men det virke lidt overdrevet.
Jeg glæder mig i hvert fald til at få fingre i bogen om denne fantastiske mand.
Fan af Manchester United