Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » tirsdag, 14. okt, 2014 10:42

Cynwal skrev:Jeg synes det virker som om, at alle fokuserer på fysisk træthed i relation til Sterling. Vurderet på det , jeg har set ham spille de sidste par kampe, tror jeg ligesåvel det kan være et spørgsmål om psykisk "træthed/overbelastning".
Med Sturridge skadet og en Balotelli, som stadig leder efter den røde tråd, har der hængt et kæmpe forventningspres på et par 19-årige skuldre. Nogen har en psyke, så de bare kan klare det, eller ryste udfordringerne af sig, men sådan virker Sterling ikke på mig.
Eller sagt på en anden måde: Jeg tror mere, at Sterling er træt "mellem ørerne", end træt i benene.
Det tror jeg i øvrigt, at du har fuldstændigt ret i. Det er med at få Sturridge tilbage og Lallana, Coutinho og Gerrard helt op i topgear hurtigst muligt, så presset foredeles på flere skuldre. Alternativt, hvis vi kan lære at lukke af i egen ende, så er der ikke et lige så stort pres på at få scoret mange mål.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 14. okt, 2014 13:49

Så vil jeg tune tråden lidt in på aftenens landskamp, som desværre rager en del en døjt, men for mig er det betydningsfuldt, spændende og vigtigt. Jeg har set Portugal spille live de sidste to gange de var i Parken, men jeg skal desværre ikke afsted i aften. Belært af de sidste kampe, så vil jeg mene at vi har en ret god chance, selvom hverken deres eller vores hold er de samme. Portugal spiller som regel temmelig omstændigt på den sidste 1/4 del af banen og hvis man bare er tålmodig i sit defensive spil, så opstår der kontramuligheder den anden vej. Derudover er der også dødboldsmuligheder, hvor de naturligvis også har et atomvåben.

Jeg synes at Morten Olsens fleksibilitet med de 3-4 forreste, som enten er meget boldfaste eller mere hurtige og direkte, er en positiv udvikling- jeg er så mere i tvivl om de enkelte spillere har nok kvalitet til at matche tilliden. At Bendtner er tilbage og i form er en klar forstærkning og jeg mener faktisk er temmelig god, når han vel og mærke er i form.

Defensivt er vi ret godt kørende, så jeg er fortrøstningsfuld.

Skulle man tage Liverpool-brillen på, så vil jeg som så mange gange før skrive, at Boilesen er et talent som kunne være interessant for en gang.

Tip: 2-1 til os:-)
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » tirsdag, 14. okt, 2014 16:42

Jesper skrev:Så vil jeg tune tråden lidt in på aftenens landskamp, som desværre rager en del en døjt, men for mig er det betydningsfuldt, spændende og vigtigt. Jeg har set Portugal spille live de sidste to gange de var i Parken, men jeg skal desværre ikke afsted i aften. Belært af de sidste kampe, så vil jeg mene at vi har en ret god chance, selvom hverken deres eller vores hold er de samme. Portugal spiller som regel temmelig omstændigt på den sidste 1/4 del af banen og hvis man bare er tålmodig i sit defensive spil, så opstår der kontramuligheder den anden vej. Derudover er der også dødboldsmuligheder, hvor de naturligvis også har et atomvåben.

Jeg synes at Morten Olsens fleksibilitet med de 3-4 forreste, som enten er meget boldfaste eller mere hurtige og direkte, er en positiv udvikling- jeg er så mere i tvivl om de enkelte spillere har nok kvalitet til at matche tilliden. At Bendtner er tilbage og i form er en klar forstærkning og jeg mener faktisk er temmelig god, når han vel og mærke er i form.

Defensivt er vi ret godt kørende, så jeg er fortrøstningsfuld.

Skulle man tage Liverpool-brillen på, så vil jeg som så mange gange før skrive, at Boilesen er et talent som kunne være interessant for en gang.

Tip: 2-1 til os:-)

Jeg glæder mig osse til kampen!

Tror det bliver det typiske scenarie, kan vi kontrollere Ronaldo nogenlunde, og ikke laver nogle dumme fejl i forsvaret, så burde vi kunne lave en kontra eller 2.

Jeg lader mig dog gerne overraske, alt kan jo ske på 90 minutter :)

Håber og tror på et brag af en kamp.

2-0 til de røde :flag5: :aliboronz3:

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 14. okt, 2014 19:48

texy skrev:
Jesper skrev:Nu fortsætter han i bedste stil og i første omgang blev jeg pisse sur.. http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... gs-4432159
Men må indrømme at han jo nok har en pointe. Han serverer den bare så hamrende uelegant.
Jeg synes stadig, at manden fremstår som en komplet i...t i den artikel.

Han gør sig selv til ekspert i tyske restitutionsforhold og generaliserer, selvom Rodgers og Sturridge har gjort det meget klart, at Sturridge var på et program special-designet til ham på grund af tendens til belastningsskader (lige som Agger var i sin tid). I øvrigt så stod Brian Laudrup og Frank Arnesen og postulerede op til kampen, at det var almen viden, at andendagen var den vigtigste i restitutionsforløbet. Ifølge Arnesen kunne man reelt presse sig selv fuldt ud dagen efter, mens andendagen var værre. Jeg ved ikke, om det er sandt. Men jeg er altid blevet bildt ind, at eksempelvis en forstuvet fod eller træthed i musklerne efter meget hård træning også føles værre på andendagen, og deler nu gladeligt ud af den skrøne til mine unger sammen med andre universelle sandheder som det "faktum" at en svane kan brække din arm?? Jeg har tendens til at tro mere på Arnesen, Laudrup, Rodgers og mig selv, end jeg har tiltro til Hodgson, da jeg anser ham for decideret uintelligent. Men i forhold til Sturridge-situationen er den debat bare lige gyldig, da Sturridge har en anderledes fysisk sammensætning, end flertallet åbenbart har.

Med henblik på pointen om, at Sterling bliver træt i Liverpool, så har han ret. Men det er sgu også Liverpool, som han arbejder for. Liverpool betaler lønnen og har dermed ret til at bruge spilleren. Hvis det bliver for meget for Sterling (hvilket jeg godt kan se, at det bliver), så er det helt rigtige at bruge landsholdspauserne til at slappe af i. Om han sætter sig på banen og tager en lur, eller om Roy lader ham sidde på bænken, er jeg ligeglad med. Bare han gør sit bedste for at passe hans arbejde, hvilket betyder at holde sig mest muligt frisk til Liverpool. Landholdet er en fritidshobby. Hvis landsholdet begyndte at betale leje af spillerne til klubberne, så kunne de begynde at stille krav. Indtil da må de leve med, at klubberne kun tænker på, hvordan de selv kan få mest muligt ud af spillerne.
Et godt indlæg i Sterling-gate http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... xpert.html
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 14. okt, 2014 21:11

Hold kæft Peter Piil er bias.

Han føler sig godt nok dårligt behandlet af dommeren. :lol:

mawope

Indlæg af mawope » tirsdag, 14. okt, 2014 21:44

Det er altid intense og underholdende kampe, når vi møder Portugal. Også i aften. De er til at tale med, men i modsætning til os har de spillere oppe foran som kan afgøre kampen på egen hånd. En skam vi næsten aldrig får Eriksen i spil i gode positioner mellem de bagerste kæder eller omkring feltet. Han falder tit ned i banen for at være med. Synes ellers vi gør det fornuftigt, godt hjulpet på vej af at dagens modstander ikke står så kompakt som de mindre nationer. Et frisk talent til at overtage for Kvist ville pynte på holdet. Højbjerg er bare klasse. Sikke en sikkerhed og udstråling.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 14. okt, 2014 22:12

Morten Bruun og Morten Olsen siger "Portugal" på samme måde. Det er en fornøjelse at høre på.
Fan af Manchester United

mawope

Indlæg af mawope » tirsdag, 14. okt, 2014 22:42

Og så nådeløs kan fodbold være. En rigtig fin 2. halvleg, hvor Portugal ikke har det store, og så i de døende minutter viser Ronaldo sin styrke.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 14. okt, 2014 22:50

Ikke at det har nogen decideret kampafgørende virkning, men hold nu kæft en ringe dommer præstation. Han bar da helt væk!
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 14. okt, 2014 22:58

Vilde scener mellem Serbien og Albanien. Kampen blev afbrudt, og den blev ikke spillet færdigt.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 14. okt, 2014 23:09

Skuffende præstation af Eriksen under svære forhold. Men jeg synes vi endnu en gang ser, at Eriksen ikke formår at bringe sig selv ind i kampene, når vilkårene er svære. Det er som om han mangler den sidste vilje til at sætte sig igennem selvom han yder et stort løbearbejde. Han gemmer sig for ofte.

Store roser til defensiven, hvor Højbjerg foruden et par blundere viste prøver på sit store talent.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » tirsdag, 14. okt, 2014 23:47

RedRedRed skrev:Hold kæft Peter Piil er bias.

Han føler sig godt nok dårligt behandlet af dommeren. :lol:
Nå var det Piil, han kørte godt nok i ring, i 15-20 min. omkring dommer præstationen. Ret træls at høre på, men han blev bedre. Dommeren blev det ikke, som jeg så det
Verden er smask fuld af hyklere....

Scherwin

Indlæg af Scherwin » onsdag, 15. okt, 2014 01:07

der er vel ikke rigtigt nogle rigtige vindere af den kamp mellem serbien og albanien, det er jo reelt set de albanske spillere som går amok over at en serbisk spiller pillet flaget ned fra dronen. hvorfor fatter jeg ikke fordi de jo skal spille kampen og de kan jo ikke have en drone flyvende med et flag på banen.

At tilskuerne så går amok derefter er jo hellere ikke godt.

måske bør begge lande smides ud af kvalifikationen
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 15. okt, 2014 11:12

Så vidt jeg har forstået var flaget et storalbansk flag (dvs. et flag for Kosovo og Albanien). Mitrovic piller flaget, hvilket gør et par albanere sure. Dommeren afbryder kampen, han har reelt ikke andet valg, og på vej ud, bliver de albanske spillere overfaldet af tilskuere og kontrollører. Lorik Cana ender tillige i slagsmål med en baneløber, som kastede en stiol i ryggen på en af hans holdkammerater. Jo, det gik vildt for sig.

Spørgsmålet er om kampen skal spilles om, hvilket vil give mulighed for nye uroligheder, eller om UEFA sætter kampen som uafgjort. Ingen af holdene kan vel taberdømmes?

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » onsdag, 15. okt, 2014 11:21

Besvar