Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Sevilla fører mod RealMadrid og A.Madrid fører ligaen. Den spanske liga er sgu spændende i år.
Nu ved jeg der nok vil være meget delte meninger om det her, MEN.
Er jeg den eneste der har lagt mærke til når man kigger på Real Madrid som har 2 verdensklasse frisparksskytter, at de alligevel har 2 skytter som er ALT for ens.
Det jeg mener er at nu efter jeg har set Sevilla mod Real, at de her i de døende minutter får et frispark som det vi fik idag mod Sunderland hvor de så kun har en "måde" at skyde på. Dvs, direkte over muren uden at den skruer, men skudet afhænger af hvor meget den brækker for målmanden.
Selvfølgelig er Ronaldo og Bale eminente fodboldspillere, som kan sparke til en bold på måder de fleste kun kan drømme om. Men synes faktisk at deres frisparksmetoder er for enkle og forudsigelige, da det faktisk at ret nemt at regne ud hvor de skyder og hvor den nogenlunde ender. Det var noget jeg har tænkt over nu efter jeg har set mange spanske kampe, især med R.Madrid, hvor hverken Ronaldo eller Bale har scoret på frispark. Og især Bale er ikke nær så effektiv som han var i Spurs, på frispark. Han reddede Spurs utallige gange i de sluttende minutter på frispark lige uden for feltet.
Men nu når man så LFC mod Sunderland, og så nu R.Madrid mod Sevilla, og så LFC score på frispark og derimod Ronaldo brænde noget der for Pirlo ville betegnes som et straffe, så kan jeg ikke andet et at tænke de burde variere det lidt.
Suarez skyder med en ekstrem præcision, og med skrue uden lige, der gør det nærmest umuligt for målmanden at nå den, og hvis det ikke passer til situationen så har vi Gerrard der kan sætte den hårdt og præcist som idag, uden en verden af skrue som Suarez. Og det er lidt det samme med Yaya Toure, som os har et tilløb som Suarez til bolden, hvor man egentlig ikke aner hvor han skyder, men den sidder der bare.
Er Ronaldo og Bale blevet for forudsigelige? Og er deres sparketeknik på frispark blevet lidt for nem at gennemskue? For det handler for dem på 90% af deres frispark på om den kan nå at dykke nok efter muren, og så må de "håbe" den brækker lidt så målmanden ikke kan nå den. De ændrer MEGET sjældent deres frisparksmønster, uanset afstanden, os selvom det ville være en fordel for dem.
Jeg mener ikke der er nok variation i deres frispark. Og det egentlig er blevet for nemt, OS pga deres tilløbsmønster, at finde ud af hvor de vil skyde.
Anyways, bare en tanke efter vores mål på frispark idag, og Real Madrids gentagne frispark der ikke bliver til noget.
Er jeg den eneste der har lagt mærke til når man kigger på Real Madrid som har 2 verdensklasse frisparksskytter, at de alligevel har 2 skytter som er ALT for ens.
Det jeg mener er at nu efter jeg har set Sevilla mod Real, at de her i de døende minutter får et frispark som det vi fik idag mod Sunderland hvor de så kun har en "måde" at skyde på. Dvs, direkte over muren uden at den skruer, men skudet afhænger af hvor meget den brækker for målmanden.
Selvfølgelig er Ronaldo og Bale eminente fodboldspillere, som kan sparke til en bold på måder de fleste kun kan drømme om. Men synes faktisk at deres frisparksmetoder er for enkle og forudsigelige, da det faktisk at ret nemt at regne ud hvor de skyder og hvor den nogenlunde ender. Det var noget jeg har tænkt over nu efter jeg har set mange spanske kampe, især med R.Madrid, hvor hverken Ronaldo eller Bale har scoret på frispark. Og især Bale er ikke nær så effektiv som han var i Spurs, på frispark. Han reddede Spurs utallige gange i de sluttende minutter på frispark lige uden for feltet.
Men nu når man så LFC mod Sunderland, og så nu R.Madrid mod Sevilla, og så LFC score på frispark og derimod Ronaldo brænde noget der for Pirlo ville betegnes som et straffe, så kan jeg ikke andet et at tænke de burde variere det lidt.
Suarez skyder med en ekstrem præcision, og med skrue uden lige, der gør det nærmest umuligt for målmanden at nå den, og hvis det ikke passer til situationen så har vi Gerrard der kan sætte den hårdt og præcist som idag, uden en verden af skrue som Suarez. Og det er lidt det samme med Yaya Toure, som os har et tilløb som Suarez til bolden, hvor man egentlig ikke aner hvor han skyder, men den sidder der bare.
Er Ronaldo og Bale blevet for forudsigelige? Og er deres sparketeknik på frispark blevet lidt for nem at gennemskue? For det handler for dem på 90% af deres frispark på om den kan nå at dykke nok efter muren, og så må de "håbe" den brækker lidt så målmanden ikke kan nå den. De ændrer MEGET sjældent deres frisparksmønster, uanset afstanden, os selvom det ville være en fordel for dem.
Jeg mener ikke der er nok variation i deres frispark. Og det egentlig er blevet for nemt, OS pga deres tilløbsmønster, at finde ud af hvor de vil skyde.
Anyways, bare en tanke efter vores mål på frispark idag, og Real Madrids gentagne frispark der ikke bliver til noget.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
Nej, jeg kan faktisk godt følge dig, thefugle. Derudover tror jeg, der er andre ting, der spiller ind i denne situation. De såkaldte ,,knækspark'', eller hvad man nu end kalder dem, er jo ofte meget afhængige af enten fart eller ja, held... Altså forstået på den måde, at bolden gerne skal slå på en bestemt måde i luften, før de bliver decideret farlige eller præcise. David Luiz havde jo også meget held i en periode sidste år med en tilsvarende teknik, men præcisionen svigtede følgende. Jeg ved egentlig ikke, hvad årsagen kan være. Ej heller, hvor jeg egentlig vil hen med dette indlæg, foruden at sige, jeg også har tænkt over det. Pirlo er faktisk (næsten) altid eminent, og jeg vil næsten sige det samme om Toure, hvis sparketeknik, særligt i år, har imponeret mig gevaldigt.
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
De bestemmer selv hvilken side bolden skal knække til. Hvis i søger på youtube er der en del videoer, af folk der viser sparket i step by step.
Jeg fandt i hvert fald en på et tidspunkt der viser hvordan man kan bestemme retningen af knækket. Dog ikke hvornår det skal komme.
Det er egentlig bare om man rammer med indersiden eller ydersiden af vristen. Også på den rigtige måde.
Ronaldo har jo vist før han kan krølle bolden ind. Men nu er det blevet et signatur-spark for ham at lave en "knuckleball".
Jeg fandt i hvert fald en på et tidspunkt der viser hvordan man kan bestemme retningen af knækket. Dog ikke hvornår det skal komme.
Det er egentlig bare om man rammer med indersiden eller ydersiden af vristen. Også på den rigtige måde.
Ronaldo har jo vist før han kan krølle bolden ind. Men nu er det blevet et signatur-spark for ham at lave en "knuckleball".
Hvad skal man håbe på mellem City og Arsenal?? Tænker x da Arsenal ikke kommer for tæt på og City taber 2 point i topstriden.
Hvad tænker I andre??
Hvad tænker I andre??
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Uafgjort eller Citysejr, da vores førsteprioritet imo stadig er at holde Arsenal på afstand. Uafgjort det optimale, eftersom det også bringer City indenfor rækkevidde.Belloni skrev:Hvad skal man håbe på mellem City og Arsenal?? Tænker x da Arsenal ikke kommer for tæt på og City taber 2 point i topstriden.
Hvad tænker I andre??
Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
No way, Arsenal seer!ScouserTommy skrev:Uafgjort eller Citysejr, da vores førsteprioritet imo stadig er at holde Arsenal på afstand. Uafgjort det optimale, eftersom det også bringer City indenfor rækkevidde.Belloni skrev:Hvad skal man håbe på mellem City og Arsenal?? Tænker x da Arsenal ikke kommer for tæt på og City taber 2 point i topstriden.
Hvad tænker I andre??
Vil ha den 1 plads!!!!!!11!111!11
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Arsenal sejr helt klart. Uafgjort er også ok. Bare ingen sejr til City.
Moyes er begyndt at forsvare sig og siger han får opbakning.
Presset... tror desværre han ryger snart..
Kæmpe tab for engelsk fodbold!
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”
Mon ikke han hurtigt får et job igen? Bare spørg Hodgson.Wormie skrev:Moyes er begyndt at forsvare sig og siger han får opbakning.
Men kæmpe tab for Liverpool, det er det da.
Skidt kørende United-hold, og endnu engang laver Rafael dumheder i forsvaret.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"
Re: Sv: Dagens Kampe
Jeg har ikke den store fidus til Palace om lidt, men håbe kan man jo altid.
Arsenal.. Wenger er i grunden under et kolossalt pres, for knækker de endnu engang, så er mesterskabet definitivt væk og kontraktsnakken kan fortsætte. Hans livsværk og ære er på spil. Alligevel vurderer jeg ikke de har de store chancer.
Arsenal.. Wenger er i grunden under et kolossalt pres, for knækker de endnu engang, så er mesterskabet definitivt væk og kontraktsnakken kan fortsætte. Hans livsværk og ære er på spil. Alligevel vurderer jeg ikke de har de store chancer.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Jeg har faktisk ret god fidus til Palace. Organisatorisk stærke og fysikken til at stå imod. Når Chelsea så samtidig er uden spillere som Oscar og Willian, der er de dygtigste til at sikre et nødvendigt højt tempo i pasningsspillet, så mener jeg Palace bør have bedre chancer end normalt for at tage point.
De taber maks med 1 mål.
De taber maks med 1 mål.
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Vi kan da håbe at dagens sejr køber ham lidt ekstra tid. En god afslutning på sæsonen, incl et hæderligt CL nrderlag mod BM, så får han måske lov i det mindste at starte næste sæson...Alonso skrev:Mon ikke han hurtigt får et job igen? Bare spørg Hodgson.Wormie skrev:Moyes er begyndt at forsvare sig og siger han får opbakning.
Men kæmpe tab for Liverpool, det er det da.

Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp