Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » tirsdag, 25. mar, 2014 22:53

Arsenal skal passe på, at de ikke bliver overhalet af Everton i kampen om fjerdepladsen. Everton har en hjemmekamp imod Palace i baghånden. Vinder de den, så er de kun tre point efter.

Faktisk et glimrende scenario for os. Arsenal skal have et resultat imod Man City. Og Everton vil være motiverede i deres hjemmekamp imod både Arsenal og Man City, hvis de kan vinde de "lettere" kampe.

Først og fremmest er vi dog nødt til selv at hente tre point i morgen imod Sunderland.
Kloppite

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » tirsdag, 25. mar, 2014 22:54

Arsenal skal stadig til Goodison, og Everton har en kamp til gode hjemme mod Crystal Palace. Vinder Everton de to kampe, er de foran Arsenal.

Ligegyldigt hvad man ellers synes om Everton, så synes jeg sgu det er imponerende, at de er så godt med. Og det er ski' lige før, jeg under dem en fjerdeplads...
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 25. mar, 2014 23:01

LarsU skrev:Arsenal skal stadig til Goodison, og Everton har en kamp til gode hjemme mod Crystal Palace. Vinder Everton de to kampe, er de foran Arsenal.

Ligegyldigt hvad man ellers synes om Everton, så synes jeg sgu det er imponerende, at de er så godt med. Og det er ski' lige før, jeg under dem en fjerdeplads...
Ser ihf ud som om det var Everton der gjorde den bedste handel da de sendte Moyes til United :lol:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

thefugle

Indlæg af thefugle » tirsdag, 25. mar, 2014 23:03

ScouserTommy skrev:
LarsU skrev:Arsenal skal stadig til Goodison, og Everton har en kamp til gode hjemme mod Crystal Palace. Vinder Everton de to kampe, er de foran Arsenal.

Ser ihf ud som om det var Everton der gjorde den bedste handel da de sendte Moyes til United :lol:
Og fellaini
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Skøtt
Geografisk sted: København Ø
Alder: 31

Indlæg af Skøtt » tirsdag, 25. mar, 2014 23:05

Schmeichel har udlignet for Leicester i overtiden..
Ja.. SCHMEICEHL :dance:

https://vine.co/v/MOmYgApld3X
“Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.” - Bill Shankly

Hede
Alder: 31

Indlæg af Hede » tirsdag, 25. mar, 2014 23:09

Skøtt skrev:Schmeichel har udlignet for Leicester i overtiden..
Ja.. SCHMEICEHL :dance:

https://vine.co/v/MOmYgApld3X
Men desværre blev Chris Wood noteret for målet, da den ikke bliver dømt inde og han så scorer efterfølgende.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Alder: 38

Indlæg af Callesen » tirsdag, 25. mar, 2014 23:21

Bayerns stats for deres kamp idag er... vanvittige.

Tjek @JacobPanum's tweet: https://twitter.com/JacobPanum/status/4 ... 3299142656

Mener det blev til 1006 afleveringer der ramte en medspiller.

Lahm havde 133 gode ud af 133. Kroos med 158 forsøgte og kun 11 missere.

Scherwin

Indlæg af Scherwin » onsdag, 26. mar, 2014 00:54

Siger det noget om united når de var nød til at sende 12 stewards op for at beskytte "The choosen one" banneret, for ikke at blive revet ned af united fansne.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 26. mar, 2014 09:18

Hr. Drejer skrev:I aften ser vi forskellen på Silva og Mata. Mata har ikke hurtige fødder, det har Silva, og det giver ham lige lidt ekstra tid på bolden. Der er klasseforskel på de to, og jeg fatter ikke de gav £37 M. for ham.

Jeg håbede lige at Man C snublede i aften. Man C kører Arsenal over, som de spiller for tiden. De bliver høst sandsynlige mestre i år.
Jeg ved nu ikke, om Silva overhovedet er hurtigere end Mata. Hvis han er, så er det nok ikke meget. Ingen af de to er dog deciderede lyn. Det med, at der er klasseforskel på de to, synes jeg også er lidt et øjebliksbillede. Man skal jo kun én sæson tilbage for at finde en situation, hvor styrkeforholdet var omvendt. Men ja, Mata har været dårlig i den her sæson, og ligefrem elendig siden han kom til Man Utd.

Og ja, Man City bliver nok mestre, desværre. Selv hvis vi skulle slå dem - hvilket langt fra er sikkert - så skal de stadig smide point andetsteds.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 26. mar, 2014 09:45

@AJ:

Nej ingen af dem er lyn, men Silva har lige det ekstra, så han kan true på ydersiden. Det kan Mata ikke.

Det var ikke tilfældigt at Mourinho solgte Mata. Han var den langsomste af de offensive spillere, og ligesom Rodgers foretrækker han hurtigere spillere i offensiven. Men hvorfor Man U købte ham, forstår jeg ikke. Moyes system er meget rigidt, og de har Rooney, som vel har patent på pladsen bag Van Persie. Det betyder at Mata ryger ud på fløjen, men han har ikke hurtigheden til at gå forbi sin direkte modspiller, hvilket efterlader ham med en mulighed, og det er at gå indenom, og det er let at dække op for, som vi så i kampen mod os.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 26. mar, 2014 11:23

Hr. Drejer skrev:@AJ:

Nej ingen af dem er lyn, men Silva har lige det ekstra, så han kan true på ydersiden. Det kan Mata ikke.

Det var ikke tilfældigt at Mourinho solgte Mata. Han var den langsomste af de offensive spillere, og ligesom Rodgers foretrækker han hurtigere spillere i offensiven. Men hvorfor Man U købte ham, forstår jeg ikke. Moyes system er meget rigidt, og de har Rooney, som vel har patent på pladsen bag Van Persie. Det betyder at Mata ryger ud på fløjen, men han har ikke hurtigheden til at gå forbi sin direkte modspiller, hvilket efterlader ham med en mulighed, og det er at gå indenom, og det er let at dække op for, som vi så i kampen mod os.

Pladsen bag RvP, siger du. Nu forlyder det, at han er ude resten af sæsonen, måske misser han også VM, så spørgsmålet bliver måske, om han overhovedet nogensinde kommer tilbage til det niveau, han havde hos Arsenal og sidste år hos Manure. Måske han er ved at være slidt op?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 26. mar, 2014 13:17

@ Hr. Drejer

Ja, det er jo så det med, at Silva har det ekstra (mht. fart), som jeg sætter spørgsmålstegn ved. For mig ligner det, at de er nogenlunde lige hurtige.

Lige for tiden er Mata nede i et dybt hul, men man så jo i de to første sæsoner i Chelsea, hvordan han sagtens kunne spille på kanten. I den første sæson var det sågar i venstre side, hvor han også kunne gå til baglinien. Da han også var stærkt spillende i Valencia ville det være mærkeligt, hvis han som 25-26-årig allerede skulle være færdig.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 26. mar, 2014 17:37

Silva og Mata er relativt ens spillertyper.

I mine øjne er den største forskel på de to, at Silva er mere boldsikker og en bedre dribler, da hans fod- og dermed retningsskifte er hurtigere end Mata's. Mata er til gengæld farligere foran mål, og er måske også bedre til at fordele bolden længere tilbage på banen, da Silva oftere søger de korte pasninger og spillet på tredje mand.

Mata skal nok komme igang i Manchester United, desværre, da det er et spørgsmål om tid inden han bliver placeret som 10'er - formentlig af Moyes afløser.

Brugeravatar
Surf
Alder: 35

Indlæg af Surf » onsdag, 26. mar, 2014 19:01

Her kan man skrive, hvor man har brug for en dårlig undskyldning:
http://www.manchestereveningnews.co.uk/ ... id-6877533
Random Moyes excuse generator

Dog ate your homework? Late for work? Ask Moyesie for the perfect get out
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 26. mar, 2014 19:19

ScouserTommy skrev:Pladsen bag RvP, siger du. Nu forlyder det, at han er ude resten af sæsonen, måske misser han også VM, så spørgsmålet bliver måske, om han overhovedet nogensinde kommer tilbage til det niveau, han havde hos Arsenal og sidste år hos Manure. Måske han er ved at være slidt op?
Problemet er, som jeg ser det, Rooney. Hvis ham og Van Persie skal spille sammen, så bliver han nødsaget til at tage sig af 10'er rollen, hvilket skubber Mata ud på en af fløjene. Rooney er bare ikke boldfast og teknisk nok til at bestride den plads med samme kvalitet som Mata. Læg dertil, at han netop har forlænget og derved vil blive i klubben indtil slutningen af karrieren, så bliver han nødt til at spille og det skaber en ubalance på holdet såfremt Van Persie også skal spille.

Spillet glider slet ikke når de spiller sammen, og jeg ville egentlig mene, at Van Persie burde sælges for holdets bedste, da man så kan få Mata ind bag ved Rooney og samtidig også gøre plads til en hurtig wingtype (jeg har i 2½ år ønsket Nani tilbage til det niveau han har vist). Man så mod West Ham, at Kagawa, Rooney og Mata offensivt fungerede rigtig godt sammen, og qua Youngs hurtighed på fløjen havde man også en, der kunne true på en anden måde end de tre andre. Han var så lettere miserabelt spillende, men typemæssigt han ind i opstillingen.

Selvom Van Persie er en verdensklasseangriber, og formentlig også bedre end Rooney på toppen, så er det sidstnævnte, der passer bedst ind på holdet, da han også er langt mere dynamisk. Som opspilsstation findes der ikke mange bedre i verden end Van Persie, men det er der bare ikke brug for, hvis man har tænkt sig at gøre brug af så boldfaste spillere lige bag ved frontangriberen.
Jeg får associationer til dengang man skilte sig af med Van Nistelrooy. Verdensklasseangriber, men pludselig fandt man ham alt for statisk i sit spil og erstattede ham med Saha, hvilket fik sat et hold op, hvis spillestil jeg stadig har våde drømme om.
Fan af Manchester United

Besvar