Så så vi ikke den samme kamp. Det tekniske niveau, det sammenspil og 1. berøringer, retningsbestemte tæmninger, timing i løbet og afleveringer, effektivitet og ja så er det vist ikke hver dag de taber 2-0 hjemme. Jo det var ikke en drømmekamp, men masser af barca-magiRobbie_God_Fowler skrev:Magi og magi. Barca gør hvad de skal, men der var ikke megen magi over nogle af de to hold, som var på banen idag.
Dagens Kampe
Re: Sv: Dagens Kampe
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
-
Re: Dagens Kampe
Jeg hader Goal show på 3+ og ender alligevel med altid at se det, på trods af, at man får afbrudt kampe af reklamer, hører på ligegyldigt snak for Jes Dorph. Og reklamer igen. Og nu fik de også lige afsløret hvad Leverkusen - PSG blev.
Fan af Manchester United
-
Nej det gjorde vi tydeligvis ikke. Barcelona spillerne er fantastisk dygtige tekniske, så meget vil jeg give dig.Jesper skrev:Så så vi ikke den samme kamp. Det tekniske niveau, det sammenspil og 1. berøringer, retningsbestemte tæmninger, timing i løbet og afleveringer, effektivitet og ja så er det vist ikke hver dag de taber 2-0 hjemme. Jo det var ikke en drømmekamp, men masser af barca-magiRobbie_God_Fowler skrev:Magi og magi. Barca gør hvad de skal, men der var ikke megen magi over nogle af de to hold, som var på banen idag.
Inden udvisningen formåede Barcelona dog ikke at spille sig frem til eneste markant chance. Deres spil på den sidste tredjedel af City's banehalvdel var ikke sammenhængende og uden den timing, som du på mystisk vis fremhæver.
Så snart City kastede benovelsen af sig var de indtil udvisningen det hold, som bejlede mest til en scoring, uden det dog var specielt skarp. Sejren er fortjent, det anfægter jeg ikke, men at kalde det magi er i mine øjne meget misvisende.
Jeg så absolut heller ingen magi iaften. Forstår slet ikke den indstilling City kommer på banen med. De overlader spillet til Barca på Etihad...de har nærmset scoret 5 kasser i gns hjemme i denne sæson ??? de ligner et udehold - jeg forstår det ikke og var det Liverpool ville jeg være rasende over denne indstilling...Robbie_God_Fowler skrev:Nej det gjorde vi tydeligvis ikke. Barcelona spillerne er fantastisk dygtige tekniske, så meget vil jeg give dig.Jesper skrev:Så så vi ikke den samme kamp. Det tekniske niveau, det sammenspil og 1. berøringer, retningsbestemte tæmninger, timing i løbet og afleveringer, effektivitet og ja så er det vist ikke hver dag de taber 2-0 hjemme. Jo det var ikke en drømmekamp, men masser af barca-magiRobbie_God_Fowler skrev:Magi og magi. Barca gør hvad de skal, men der var ikke megen magi over nogle af de to hold, som var på banen idag.
Inden udvisningen formåede Barcelona dog ikke at spille sig frem til eneste markant chance. Deres spil på den sidste tredjedel af City's banehalvdel var ikke sammenhængende og uden den timing, som du på mystisk vis fremhæver.
Så snart City kastede benovelsen af sig var de indtil udvisningen det hold, som bejlede mest til en scoring, uden det dog var specielt skarp. Sejren er fortjent, det anfægter jeg ikke, men at kalde det magi er i mine øjne meget misvisende.
Forøvrigt en dødsyg kamp synes jeg.
Fodboldæstetik betyder meget for mig. Så for mig kan det være ren magi at se på de mange, mange små detaljer i spillet, som er så hundesvære at lære og for mig er en nydelse at se på. Det førte ikke til noget, det ved jeg. Så med andre ord kigger jeg ikke nødvendigvis på en kamp med samme øjne som Harvey, hvor det kun er resultatet der tæller.
Jeg træner selv et hold knægte og det er den slags kampe igår, hvor man kan tage detaljer frem og bagefter øve dem med spillerne. Så er det fedt.
Dog tilhører jeg ikke dem hvor boldbesiddelsesstatistikken er en nydelse i sig selv, for selvfølgelig skal det føre til noget. Da jeg brugte ordet magi handlede det om alle de bitte små detaljer, som barca som hold og individuelt udførte igår.
Jeg træner selv et hold knægte og det er den slags kampe igår, hvor man kan tage detaljer frem og bagefter øve dem med spillerne. Så er det fedt.
Dog tilhører jeg ikke dem hvor boldbesiddelsesstatistikken er en nydelse i sig selv, for selvfølgelig skal det føre til noget. Da jeg brugte ordet magi handlede det om alle de bitte små detaljer, som barca som hold og individuelt udførte igår.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Det må være et tegn på, at AS's indre City Fan snart er klar til at springe udSurf skrev:@AllenShore
Hvorfor har du taget LarsU's avatar? Hver gang du skriver er jeg kommet til at tænke: "LarsU plejer da at være sådan en flink fyr", men så ser jeg, at det er dig og forstår bedre.

Vi SMADRER det PIShold !
Godt lavet af Özil indtil han brænder straffesparket 

-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Har LarsU patent på det avatar?Surf skrev:@AllenShore
Hvorfor har du taget LarsU's avatar? Hver gang du skriver er jeg kommet til at tænke: "LarsU plejer da at være sådan en flink fyr", men så ser jeg, at det er dig og forstår bedre.
-
Jeg synes den regel er dræbende for kampe som den vi lige er vidne til. Straffe og gult kort må være en rimelig straf. Det er alt for kampafgørende!
-
- Geografisk sted: Ringsted
- Alder: 45
Wenger er svær at tage seriøs, når han prøver at hidse sig op 

1-1 i dårlige straffespark.
hvis det havde været gerrard. så havde det været sikkerheden selv.
hvis det havde været gerrard. så havde det været sikkerheden selv.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”
-
- Geografisk sted: Ringsted
- Alder: 45
Syntes den er svær. Du skal jo have et rødt kort, for at fratage en oplagt scorings mulighed.Robbie_God_Fowler skrev:Jeg synes den regel er dræbende for kampe som den vi lige er vidne til. Straffe og gult kort må være en rimelig straf. Det er alt for kampafgørende!
Men det gør selvfølgelig mere ondt, når det er rødt kort til keeperen og straffe oven i hatten
-
Jeg kan også sagtens nyde en kamp, som er fattig på chancer, men som indeholder flot teknisk eller taktisk fodbold.Jesper skrev:Fodboldæstetik betyder meget for mig. Så for mig kan det være ren magi at se på de mange, mange små detaljer i spillet, som er så hundesvære at lære og for mig er en nydelse at se på. Det førte ikke til noget, det ved jeg. Så med andre ord kigger jeg ikke nødvendigvis på en kamp med samme øjne som Harvey, hvor det kun er resultatet der tæller.
Når man snakker om magi, eller ikke magi, så synes jeg det er væsentligt at betragte, under hvilke forudsætninger, som de udførte detaljer har fundet sted. Derfor min reference til, at Barcelonas spil overhovedet ikke hang sammen, når de ramte den sidste tredjedel af modstanderens banehalvdel, hvor omstændighederne for at udfolde sig er langt sværere.
Jeg har selv prøvet på egen krop at spille overfor superligaspillere og periferære landsholdsspillere, hvis tekniske niveau i kampens hede virkede til at være markant højere end hvad man var vidne til, når man så dem spille i superligaen og på landsholdet. Men eftersom vores hold var et, eller flere niveauer under disse spillere, fik de tid og plads til at udfolde sig. Dermed ikke sagt, at Iniesta og co. ikke kan udføre disse detaljer i højeste tempo, og når de er allermest presset, for det har vi set eksempler på et utal af gange. I går var bare ikke én af disse dage, da der var et, i Barca perspektiv, uhørt antal tekniske fejl, når City intensiverede deres oppres og begyndte at sætte sig tættere i de enkelte markeringer.
Det munder nok altsammen ud i, hvordan man definerer begrebet magi. Men i mine øjne er noget ikke magisk, hvis man ikke formår at presse citronen så meget, at man præsterer langt over det sædvanlige under de sværeste omstændigheder. Det synes jeg langt fra Barcelona gjorde igår.