Hvem ville du helst i kanen med? Carl Mar Møller eller Stig Tøfting?Aarhus skrev:Med den diskussion igang, hvem ville folk så helst have? Moyes eller Hodgson?
Dagens Kampe
- TomViolence
- Alder: 36
Re: Dagens Kampe
Scouser by heart.
Siden 2009.
Siden 2009.
- ThunderZtorm
- Geografisk sted: Haderslev
- Alder: 46
- Kontakt:
Pest eller kolera - tjah. Moyes, tror jeg. Hodgson har for længst bevist at han ikke magter en storklub og var godt på vej til at få os til at rykke ned.Aarhus skrev:Med den diskussion igang, hvem ville folk så helst have? Moyes eller Hodgson?
Moyes kan da umuligt gøre det værre end det.
Man Utd har godt nok mere end 6 point ned til nedrykningsstregen. Det var hvad vi lå fra stregen, da Roy blev fyret.Aarhus skrev:Med den diskussion igang, hvem ville folk så helst have? Moyes eller Hodgson?
Men ja, Moyes har godt nok formået at fucke up. Vil stadig påstå, at de med en anden træner ville være tophold.
Senest rettet af AJ mandag, 10. feb, 2014 09:57, rettet i alt 1 gang.
Har det præcis på samme måde omkring Everton. Når det ikke lige er når vi møder dem, så har jeg ikke noget imod de vinder deres kampe. Selvom jeg havde oddset 1-1, så håbede jeg mest på en Everton sejr.Jesper skrev:De gange jeg har været i Liverpool, har jeg kun mødt venlige og søde blå. At de skal tabe mod os er en selvfølge, men derudover ønsker jeg denne ærlige arbejderstil held og lykke.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Jeg vil med det samme tilstå at mit indlæg er skrevet med et lille skælmsk smil på læben, for hold kæft det morer mig det der sker i Manchester United, og hold kæft hvor er det vigtigt for Liverpool!!!AllanShore skrev:Dengang Ferguson overtog klubben var fodboldverdenen en helt anden end i dag, og konkurrencen var ikke en brøkdel af hvordan den er i dag. Selv bundklubberne i dag er ejet af rigmænd.Erode skrev:Giv nu Moyes en chance, HVIS det ikke går godt i denne sæson (meget kan jo ske endnu), så synes jeg han skal have en chance i næste sæson med en frisk start.
Ting tager tid og Fergusson fik den tid enhver træner drømmer om Det bør Moyes også få... Lang lang tid!
Derudover var der brug for at Manchester United skulle omlægges og omstruktureres, og det var altså den opgave, som Ferguson blev ansat til at udføre, og som han fik overbevist Edwards og Charlton om ville tage tid.
Moyes derimod har overtaget en klub, der er en af de største i verden, med en indtægtskilde, der er i samme liga som Bayern, Real og Barca, og som derudover har et træningsanlæg i absolut topklasse med en netop nyerhvervet afdeling, der kun arbejder med alt det "fodboldtekniske". Samtidig er akademiet det mest produktive i England, og kvaliteten af dem, som de spytter ud er også på vej opad. Alt dette takket være mr. Alex Ferguson.
Moyes' opgave har været at opretholde succes. Ikke nødvendigvis i samme mængde som mr. Alex Ferguson, for det er der ikke nogle med deres sunde fornuft i orden, der ville kunne kræve. Og han har selvfølgelig selv fået lov til at sætte sit præg på holdet, så han ikke bare skulle videreføre holdet fra sidste sæson, så han har også skullet indføre et generationsskifte. Det ville han så åbenbart først indføre i sommeren 2014, til trods for at han allerede i maj 2013 vidste, at han skulle til Old Trafford. Og nu er det ikke engang sikkert, at han kan overbevise bestyrelsen om, at han skal have lov til at spendere penge til sommer, da alt indtil videre i denne sæson har peget på, at han ikke er den rette mand. Det er meget få ting, som han har gjort rigtigt.
Grundstenen for succes var der fra starten af, og jeg forstår ikke hvorfor man partout skal holde sig til en manager i et bestemt antal år for at give ham chancen. Kontinuitet som man så det under mr. Alex Ferguson er åbenbart ikke noget, som ser særlig realistisk ud i dagens fodboldverden og er i samme ombæring heller ikke lig med succes. Bare se på Arsenal og Arsene Wenger, der snart er gået 9 år uden trofæer.
Bærret er for mig flydt over. Jeg havde forsvaret ham såfremt jeg kunne se hvilken retning han ville med holdet, og at det ligesom jer i Liverpool under Rodgers bare var en indkøringsperiode, men når taktikken tydeligvis kun går på at lave indlæg, så kan jeg simpelthen ikke længere stå bag det.
Men når nu du ikke forstod joken, så kan jeg da godt skrive noget seriøst!
De Man U fans jeg har talt med eller læst på nettet forstår ikke hvad Moyes vil - og det er heller ikke rigtig til at se. Dog må der være udarbejdet en udførlig plan på baggrund af den dialog der har været ved ansættelsen - så en plan må der være!
Mht. fyring eller ej, pest eller kolera - så har de færreste United fans forstået situations alvor, og jeg hører ting som:
Vi fornyr truppen i næste vindue, det er begyndervanskeligheder, det skal nok gå vi har gode scouts og et godt ungdomsarbejde osv.
men HVIS der ikke kommer tegn på at United har styrke, og de misser europa - så kan de altså ikke vælge mellem de spillere de er vandt til (jvf. Liverpool m.fl.), og må tage til takke med spillere fra den næste hylder - og uden den rigtige manager, så vil sådanne spillere ikke blomstre!
Måske er det begyndervanskeligheder, men Moyes er en prøvet træner i PL og han overtog sidste sæsons mesterhold - det spil og den placering Man u har, er altså MERE end begyndervanskeligheder - det er decideret dårligt. Når man samtidig ser hvordan han har ageret i transfervinduet, er det hovedrystende (Ja, Ja Mata i Know - men her forstår man jo ikke Mourinho)
med andre ord kan dette forkerte valg af manager.
Fergussons manglende evne til at forny sin trup
spillernes manglende evne til at præstere uden Fergusson
mm.
få fatale konsekvenser for Man U, ikke bare i år men flere/mange år frem!
(og sker det ... vil jeg nyde hvert et sekund af det!)
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Erode skrev:.........få fatale konsekvenser for Man U, ikke bare i år men flere/mange år frem!
Vi SMADRER det PIShold !
Der må jeg nok sige jeg trak lidt på smilebåndet Cynwal, for ikke at sige jeg storgrinedeCynwal skrev:Erode skrev:.........få fatale konsekvenser for Man U, ikke bare i år men flere/mange år frem!

- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
@Erode:
Jo, hvis man har fulgt Mourinho, så ønsker han offensive spillere med hurtighed, og Mata er altså ikke hurtig.
Det skal lige siges, at jeg synes Mata er en utrolig god spiller.
Jo, hvis man har fulgt Mourinho, så ønsker han offensive spillere med hurtighed, og Mata er altså ikke hurtig.
Det skal lige siges, at jeg synes Mata er en utrolig god spiller.
Tror godt du kan sige hurtighed kombineret med arbejdsomhed er en spiller lige efter Mourinhos hoved. At Mata hverken er hurtig eller arbejder specielt hårdt defensiv er nok en del af forklaringen på, hvorfor han blev solgt. Indtil videre savner de ham jo ikke ligefrem, og de har brugt pengene fornuftigt ved at hente Matic, som ligner et godt køb. Chelsea har, som det ser ud nu, styrket deres trup og det er tilmed med et økonomisk overskud.
-
Alle Unitedfans har forstået situationens alvor ved ikke at komme i Champions League. Jeg ved ikke hvor du har fået den modsatte opfattelse fra Erode. Når det er sagt, så skal optimisterne og pessimisterne nok prøve at finde ud af at mødes på halvvejen.
For selvom United ikke kommer i Champions League, så vil det ikke automatisk betyde, at man skal kæmpe sig hele den lange vej tilbage til toppen, som I stadig efter 23 år er i gang med. Kapitalapparatet er så stort, at hvis det findes nødvendigt, vil man kunne gå ud og investere kraftigt for at få hentet de fornødne investeringer. En enkelt katastrofesæson kan en klub som Manchester United godt overleve, men hvis det forsætter på den måde, så er det, at man skal begynde at kigge efter alternative løsninger.
For selvom United ikke kommer i Champions League, så vil det ikke automatisk betyde, at man skal kæmpe sig hele den lange vej tilbage til toppen, som I stadig efter 23 år er i gang med. Kapitalapparatet er så stort, at hvis det findes nødvendigt, vil man kunne gå ud og investere kraftigt for at få hentet de fornødne investeringer. En enkelt katastrofesæson kan en klub som Manchester United godt overleve, men hvis det forsætter på den måde, så er det, at man skal begynde at kigge efter alternative løsninger.
Fan af Manchester United
Re: Sv: Dagens Kampe
Hvis man undgår at tale om jinx (hjernedødt, middelalderligt overtro-begreb) og at fans heller ikke skal tale mesterskabet op (igen, ingen af spillerne læser det her), så hvor tror I, at de øverste 3 kan tabe point foruden naturligvis møderne med os? Altså hvis vi leger lidt med tanken.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
katastrofesæsoner avler katastrofesæsoner ... just saying! (Vi er Liverpool fans - you know)AllanShore skrev:Alle Unitedfans har forstået situationens alvor ved ikke at komme i Champions League. Jeg ved ikke hvor du har fået den modsatte opfattelse fra Erode. Når det er sagt, så skal optimisterne og pessimisterne nok prøve at finde ud af at mødes på halvvejen.
Bevares der er penge i i klubben, det er ikke en hemmelighed - Men hov, det, sammen med den alment kendte desperation (hvis krisen fortsætter), ja det skal nok sætte prisen op på alle de spillere de kontakter - så det skal nok blive dyrt!
Hvis den nuværende 7. plads holder - så skal du ikke fortælle mig at det ikke vil få indflydelse på topspillernes lyst til at skifte. Tiltrækningsskraften vil i høj grad bero på om man kan 'sælge' sig som en topklub, der tilbyder titelruns og CL kampe fast, eller om det er et overstået kapitel med Fergusson.
- kom ikke at sige at du som fan ikke tvivler lidt på om det vil fortsætte godt - den tvivl vil være hos enhver topspiller!
det bliver det vist også dyrt at fyre Moyes - hvad skal han have for en fyring?
Nu tror jeg det er "Vi er stadig verdens største klub selvom vi ikke kommer i top 4"-brillerne der taler.AllanShore skrev:Alle Unitedfans har forstået situationens alvor ved ikke at komme i Champions League. Jeg ved ikke hvor du har fået den modsatte opfattelse fra Erode. Når det er sagt, så skal optimisterne og pessimisterne nok prøve at finde ud af at mødes på halvvejen.
Manchester United (Hvis de ikke kommer i top 4), vil mærke hvordan det er ikke at kunne tiltrække topspillere fordi man ikke kan tilbyde CL fodbold. Så er de nødsaget til at lave en Man City og betale vanvittige lønninger for at tiltrække spillere. Om Glazers så vil det, det er jo op til dem. Men når man har en håbløs manager så er de gode spillere ligegyldige.
Men kom nu ikke og sig at hvis i kommer uden for top 4, så betyder det ingenting. For det er jo løgn. Mange spillere vil os kigge på at muligheden for at spille under AF ikke er der mere, som er tiltrækkende. Men derimod få lov at spille under "The Chosen One" !
@Jesper
Efter Man City ude mod Norwich. Alle steder. Intet er sikkert. De eneste der har en træls tendens pga deres arrogante nar af en træner, til at hive de vigtige 0-1 sejre eller lignende hjem er Chelsea. Chelsea bliver mestre i år.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
-
Jeg bliver ikke nervøs oven på én katastrofesæson. Det vil i øvrigt i sidste ende resultere i en fyring af Moyes, som forhåbentlig kun vil udmunde i en større positivitet omkring klubben.
Og hvornår har United nogensinde sikret sig en af de mest eftertragtede spillere på markedet, som I siger nu definitivt vil være en umulig opgave? Hazard, Lucas, Benzema, Sneijder, Ronaldinho, Essien og mange flere har alle skrottet idéen om at spille for United under Ferguson, og det er sjældent, at det er sådanne typer, der de seneste 10 er blevet købt ind. Så man er vant til at scoute markedet efter andet en den absolutte verdenstop.
Og hvis vi er ude i at snakke om lønudbetalinger, så er det ikke noget, som klubben skyer fra. Van Persie, Ferdinand, Mata, Rooney og Young (!!!) ligger alle på et niveau, som matcher det de har i City. Og Rooneys løn er endda ved at ryge op på et endnu højere beløb.
Og hvornår har United nogensinde sikret sig en af de mest eftertragtede spillere på markedet, som I siger nu definitivt vil være en umulig opgave? Hazard, Lucas, Benzema, Sneijder, Ronaldinho, Essien og mange flere har alle skrottet idéen om at spille for United under Ferguson, og det er sjældent, at det er sådanne typer, der de seneste 10 er blevet købt ind. Så man er vant til at scoute markedet efter andet en den absolutte verdenstop.
Og hvis vi er ude i at snakke om lønudbetalinger, så er det ikke noget, som klubben skyer fra. Van Persie, Ferdinand, Mata, Rooney og Young (!!!) ligger alle på et niveau, som matcher det de har i City. Og Rooneys løn er endda ved at ryge op på et endnu højere beløb.
Fan af Manchester United
-
@ Erode
Katastrofesæson kan avle katastrofesæson, men det er meget nemmere for store klubber at afvige fra den tese. Barcelona op indtil Ronaldinho kom til klubben var også helt ude og skide, men se på hvor de er i dag. Bayern var for ikke mange år tilbage et meget lidt imponerende hold. Det er de ikke i dag. Juventus var helt nede i en anden division, men er nu igen et af de stærkeste hold i Europa.
Katastrofesæson kan avle katastrofesæson, men det er meget nemmere for store klubber at afvige fra den tese. Barcelona op indtil Ronaldinho kom til klubben var også helt ude og skide, men se på hvor de er i dag. Bayern var for ikke mange år tilbage et meget lidt imponerende hold. Det er de ikke i dag. Juventus var helt nede i en anden division, men er nu igen et af de stærkeste hold i Europa.
Fan af Manchester United