Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 24. maj, 2013 18:15

Aquilani4 skrev:Monaco har købt James Rodriguez, Joâo Mouinho og snart Falcao.

Franskmændende virker ikke til ikke til at tage Financial Fair Play, og hurra for det. Så længe det udstiller Michel Tw*tini(som provokerede under Heysel) er jeg meget tilfreds.
Rent principielt går jeg ind for frie markedskræfter, så på den måde fint nok. Og kigger man på ffp over 5 år er det heller ikke sikkert at der er noget at komme efter der.
På plussiden så har den slags med at starte en dominoeffekt, der kan komme alle til gode, da det sætter penge i omløb. Porto sætter næppe alle pengene i banken
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 24. maj, 2013 18:20

Jesper skrev:
Aquilani4 skrev:Monaco har købt James Rodriguez, Joâo Mouinho og snart Falcao.

Franskmændende virker ikke til ikke til at tage Financial Fair Play, og hurra for det. Så længe det udstiller Michel Tw*tini(som provokerede under Heysel) er jeg meget tilfreds.
Rent principielt går jeg ind for frie markedskræfter, så på den måde fint nok. Og kigger man på ffp over 5 år er det heller ikke sikkert at der er noget at komme efter der.
På plussiden så har den slags med at starte en dominoeffekt, der kan komme alle til gode, da det sætter penge i omløb. Porto sætter næppe alle pengene i banken
Monaco har vel stadig en fordel frem for andre klubber, i form af, at hvis spilleren bosættes i Monaco, så er skatten på spillerlønnen til at overse.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » fredag, 24. maj, 2013 18:24

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » fredag, 24. maj, 2013 18:26

Helt enig.

Er træt når folk brokker sig over det. Porto er nok lykkelige for disse rigmandsklubber, se hvor mange penge de har fået ud af det. De solgte mange af deres til Roman's Chelsea(Ferreira, Carvalho etc.), Zenit(Hulk) og Monaco(Rodriguez, Moutinho) for gigantiske summer.

Det samme kan du sige om Arsenal.
Hent Shelvey tilbage!

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Callesen » fredag, 24. maj, 2013 22:04

Er det ikke noget med at de franske klubber ikke må kører med minus/have gæld?

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » fredag, 24. maj, 2013 22:25

Jeg bliver simpelthen lige nød til at dele det her uddrag fra en artikel på Liverpoolecho.co.uk

"Finally, in a bizarre story Zimbabwean president Robert Mugabe has slammed Luis Suarez for his involvement in biting Chelsea's Branislav Ivanovic insisting 'Sport is sport. It is not war.'"

Det godt nok for komisk!
:lol:
Artiklen kan læses her: http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ll-4010948

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 25. maj, 2013 11:30

Alonso skrev:Benitez fortsætter i Napoli.

http://metro.co.uk/2013/05/24/rafael-be ... l-3808058/
....arrhhhh - er det nu så stensikkert? Kilden er metro, og artiklen indeholder en mængde spekulative udtryk, som alle åbner en kattelem for "journalisten" den dag det viser sig, at historien ikke holder vand:
Benitez had been heavily linked with the Serie A job and it looks to be a done deal, with reports from Italy suggesting Napoli president Aurelio De Laurentiis has confirmed the appointment.

MORE: Benitez wants Liverpool’s Lucas Leiva at Napoli

De Laurentiis is reported to have said: ‘I’ve given myself a birthday gift, I’ve signed Benitez.

‘I’ll make it official in the next few days as Benitez needs to end things with Chelsea.’

Artiklen er i vanlig dårlig journalistisk stil heller ikke bebyrdet med nogen kildeangivelser.
Vi SMADRER det PIShold !

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 26. maj, 2013 10:08

Barcelona har købt Neymar. Angiveligt for €28m.

Selvom det er kommet på mode at kalde Neymar overvurderet, så har han i en alder af 21 år spillet 224 kampe for Santos og scoret 136 mål. Desuden har han scoret 20 mål i 32 kampe for A-landsholdet. Så noget må han da kunne.

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » søndag, 26. maj, 2013 10:13

Lad os nu se. Barcelona's system passer ikke godt til disse driblere. Se Alexis Sanchez.

Men jeg håber Barca kommer tilbage og erobre verdenstoppen fra lorte-Bayern.
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 26. maj, 2013 10:33

Aquilani4 skrev:Lad os nu se. Barcelona's system passer ikke godt til disse driblere. Se Alexis Sanchez.

Men jeg håber Barca kommer tilbage og erobre verdenstoppen fra lorte-Bayern.
Hold nu debatten på et vist niveau. Glæder mig meget til at de ham og kan slet ikke se hvordan han ikke skulle passe ind
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 26. maj, 2013 11:01

Det bliver spændende at følge ham i Europæisk fodbold. Han er en spiller der virkelig kan lave det uventede i en kamp. Om han bliver så stor en succes for Barca, det kan jeg godt være i tvivl om. Spændende er det i hvert fald.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

mawope

Indlæg af mawope » søndag, 26. maj, 2013 19:44

Hvad bunder denne skepsis over for Neymar i? Den er ny for mig.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 26. maj, 2013 20:55

Jeg ved ikke helt hvad, skepsissen bunder i. Måske er det en reaktion på den hype-bølge af forskellige talenter, der har været, så man nu ryger over i den helt modsatte grøft, og stiller spørgsmålstegn ved selv de mest åbenlyse talenter.

Jeg har set Neymar en gang for Santos (VM-finalen mod Barca), ved OL og så i en del venskabskampe for det brasilianske landshold. Det er klart, at han har noget at arbejde med, hvad angår beslutninger og stabilitet, men der er helt sikkert et stort potentiale, hvilket hans end-product stats (fra en brasiliansk liga, der efter sigende er stærkere end længe set) da også vidner om.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 26. maj, 2013 21:14

Min skepsis bunder i at han ikke er særlig gammel. Der har floreret rygter om ham til Barca i flere år. Nu køber de ham endelig (til en formodentlig stor pose penge). Der ligger jo et kæmpe pres på han skuldrer.
Derudover synes jeg ikke hans spillestil passer til Barcas. Se bare alexis. En dribler som ikke har fået den succes som man forventede. Han har ikke været dårlig, men de Barcafans jeg kender er ikke helt tilfredse.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

AllanShore

Indlæg af AllanShore » søndag, 26. maj, 2013 21:35

Det er da noget af en myte at man ikke må drible i Barcelona. Ellers er det en instruks, der er gået forbi næsen på Messi og Iniesta.
Fan af Manchester United

Besvar