Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AllanShore

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 29. okt, 2013 23:04

Hvornår indførte man det i NFL? Og taler du om hele fodboldverdenen eller kun i England?
Fan af Manchester United

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 29. okt, 2013 23:13

Hr. Drejer skrev:
Mysjkin skrev:Chelsea's bredde er givetvis en stor (afgørende?) styrke i en lang sæson. Men burde man ikke snart indføre et salary cap som i NFL og se at få begrænset den skævhed?
Det har jeg argumenteret for de sidste mange år her på forum. En salary cap, og en rankering af talenter på nationalt plan, ville være et langt bedre våben mod utilsigtet konkurrence, end FFP. Som du skriver, har de det i USA, som vel er det mest kapitalistiske land i vesten. FFP, som forudsagt, virker ikke, og vil aldrig komme til det. Salary cap giver klubberne råderum til at bestemme, om de vil brænde det meste af lønnen af på få stjerner, eller flere talenter. Det vil give gode og spændende kampe og sæsoner.

Se her:

De sidste 20 års Super Bowl vindere:
Baltimore Ravens
NY Giants
Green Bay Packers
NO Saints
Pittsburg Steelers
NE Patriots
Indianapolis Colts
TB Buccaneers
ST Louis Rams
Denver Broncos
Dallas Cowboys
SF 49ers

I alt 12 forskellige vindere af Super bowl

De sidste 20 års vindere af Premier League:
Man U
Chelsea
Man C
Arsenal
Blackburn

I alt 5 forskellige vindere af Premier League

Salary cap er netop forskellen på de to ligaer. Salary cap giver en mere spændende liga, og en mere lige liga, hvor det er trænernes kompetencer der afgør sæsonen, og ikke størrelsen på ejerens pengepung.
Jeg tror så til gengæld det der ville betyde et farvel til international succes, for de engelske klubber. Man ville falde gevaldigt bagud, i forhold til Spanien, Tyskland og Italien.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 29. okt, 2013 23:14

AllanShore skrev:Hvornår indførte man det i NFL? Og taler du om hele fodboldverdenen eller kun i England?
Salary cap blev introduceret i NFL fra 1994 sæsonen, og var på $34.6 M.

For at skabe ligevægt i eksempelvis Champions League, skal det indføres på europæisk plan, da klubberne i Europa konkurrere mod hinanden. Men spørgsmålet er om Tyskland vil være med, da de har indført deres "tillid" i Bundesliga regi. Men salary cap vil i hvert fald sikre mod en sportslig ødelæggende adfærd hos nogle klubber, seneste vist af f.eks. PSG og Monaco.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 29. okt, 2013 23:26

Jeg kan bare ikke se, at det er muligt at indføre. De store klubber vil 100 % opponere mod det, og jeg vil også tro, at det vil falde ind under EU-traktaternes bestemmelser om fri konkurrence mv.
Fan af Manchester United

Scherwin

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 29. okt, 2013 23:29

Kan vi også få en lov omkring de dårligest klubber skal have the bedste spillere sådan som in NFL, for at balancer det.

Grunden til at NFL er så balanceret er at de dårligest klubber fra forige season kan vælge de bedste spiller i draften. og så får de dårligest hold også det nemmeste på papiret kampprogram næste år.

Hvis du endte sidst i prl skulle du kun spiller mod nr 16 15 14 13 12 11 10 9 3 gange og ikke møde nogle top 8 hold. sådan klare du dig bedre næste år :)
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 29. okt, 2013 23:35

AllanShore skrev:Jeg kan bare ikke se, at det er muligt at indføre. De store klubber vil 100 % opponere mod det, og jeg vil også tro, at det vil falde ind under EU-traktaternes bestemmelser om fri konkurrence mv.
Jean-Marc Bosman tog kampen op mod de store klubbers dominans, og han vandt mod alle odds.

De store klubber vil opponere, lige så længe de kan se at ikke kan vinde på det, men den dag, når tilstrækkelig mange rigmænd fra Kina, Rusland, Mellemøsten, har opkøbt såkaldte små klubber i England, og sprøjtet milliarder ind i dem, så vil de muligvis komme på andre tanker. Rigmænd forandrer spillet, og tildeler spillet nogle værdier, som ikke genspejles hos supporterne, og den dag, når supporterne ikke kan se sig selv i spillets værdier, forlader de stadionerne, og begynder at se anden sport. Den dag er det for sent at gøre noget.

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » tirsdag, 29. okt, 2013 23:56

Wormie skrev:Kan vi også få en lov omkring de dårligest klubber skal have the bedste spillere sådan som in NFL, for at balancer det.

Grunden til at NFL er så balanceret er at de dårligest klubber fra forige season kan vælge de bedste spiller i draften. og så får de dårligest hold også det nemmeste på papiret kampprogram næste år.

Hvis du endte sidst i prl skulle du kun spiller mod nr 16 15 14 13 12 11 10 9 3 gange og ikke møde nogle top 8 hold. sådan klare du dig bedre næste år :)
Så vil holdene jo tabe med vilje.

Premier League er meget mere åben nu end den var for 6-7 år siden, hvor der kun var 4 klubber. Der var aldrig kamp om Top 4, fordi MU/CFC/Arsenal/LFC var så suveræne.

Jeg vil påstå at der i denne sæson er lige så mange hold der kan vinde PL, som der er hold der kan vinde NFL.
Hent Shelvey tilbage!

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 29. okt, 2013 23:58

Wormie skrev:Kan vi også få en lov omkring de dårligest klubber skal have the bedste spillere sådan som in NFL, for at balancer det.

Ja, det skaber også mere retfærdig konkurrence. Draften er også afgørende. De store klubber stjæler spillerne tidligere og tidligere for at ungå at betale store beløb. Hvis det stoppes, og man lavede en regel om, at spillere først må købes/sælges, når de er 18 år, vil det hjælpe. Liverpool købt jo Sterling som 15 årige for billige penge (for Liverpool). Her kunne draften være en hjælp til Sterling tidligere klub.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » onsdag, 30. okt, 2013 08:41

Jeg tror, at det er umuligt at indføre i fodbold, fordi fodbold er bygget så meget anderledes op. Måske en salary cap kan indføres, men en draft er helt umulig. Her ser jeg følgende problemer:

- Draften: Hvis et hold nu ligger på 12. pladsen i PL, og umuligt kan nå en placering der giver europæisk deltagelse, og kan få markant bedre talenter ved at ende på en 17. plads, hvorfor så ikke lade sig falde? Her er NFL jo bygget op helt anderledes med 4 hold i hver pulje.

- Oprykningssystemet: Så vidt jeg ved, et det de samme hold der dyster i NFL, NBA osv. hvert år. I fodbold er der op- og nedrykning. Skal oprykkerne så have de bedste talenter? Hvilke talenter skal klubberne i The Championship have? Og gælder draften så kun for England? Betyder det, at engelske hold kun kan få fat i engelske talenter? Ellers er det pludselig alle hold i hele europa, som skal være med i én stor draft.

- Amerikanerne rekruterer ret naturligt fra college. Men i Europa er der ikke sådan et system, så hvor gamle skal talenterne være, før de kommer i draften? Vi køber jo for øjeblikket spillere helt ned til 15 års alderen. Skal teenagere nu draftes, inden de er færdige med gymnasiet, for at få en ordentlig karriere?

Til sidst, ang. salary systemet, så vil jeg tro at de individuelle juridiske og politiske systemer (læs: skattesystemer) er så forskellige, at det ville være svært at sætte et fair niveau på tværs af Europa. Specielt fordi hvert lands fodboldforbund vil gøre alt for at få en fordel i talentudvikling og holdniveau. Det er ikke et problem i USA, hvor hele NFL er under fælles organisation.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 30. okt, 2013 11:20

Kan det højere antal forskellige vindere i NFL ikke ligeså vel skyldes, at vinderen findes via et knock-out system? Hvis man i PL begyndte at bruge kvartfinaler osv., ville der givetvis også kommer flere forskellige vindere.

I Soccernomics betragter forfatterne, hvordan resultaterne i NFL og PL ser ud i forhold til i en såkaldt 'coin-tossing league', hvor alle kampe er fifty-fifty. Resultatet var, at NFL afviger 60 procent fra en sådan liga, mens PL afviger med 70 procent. Så PL er mere ulige, men forfatterne betragter forskellen som negligibel.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 30. okt, 2013 15:55

AJ skrev:Kan det højere antal forskellige vindere i NFL ikke ligeså vel skyldes, at vinderen findes via et knock-out system? Hvis man i PL begyndte at bruge kvartfinaler osv., ville der givetvis også kommer flere forskellige vindere.
Det har helt sikkert noget at skulle sige. Det er vanskeligt at 'måle' hvorfor så mange forskellige hold vinder Super Bowl, set ift. Premier League. Min pointe er, at indførelsen af salary cap, drafting system etc. gør NFL mere lige. Min anden pointe er, at FFP ikke vil gøre ligaen mere lige. FFP er et svagt instrument, som let kan omgås.

Personligt synes jeg vi skal kigge til USA, da de har vist, at nogle ganske enkelte regler, kan skabe mere retfærdig konkurrence.

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » onsdag, 30. okt, 2013 20:08

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... um=twitter

Pele's drømmefinale: England-Brasilien.
Hent Shelvey tilbage!

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » onsdag, 30. okt, 2013 20:19

Aquilani4 skrev:http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... um=twitter

Du har ret! Nu er det endelig gået op for mig!

England er det bedste land i verden - de har det bedste og mest succesrige landshold, de har det mindst konservative fodboldforbund ever, deres kulinariske evner er out-of-this-world, and don't even get me started on the beauty of their ladies!

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » onsdag, 30. okt, 2013 21:22

Ja, når han er i London, så er det hans drømmefinale. Når han er i Madrid, så er det Spanien - Brasilien. Når han er i Rom, så er det Brasilien - Italien. Når han er i Harare, så er det Brasilien - Zimbabwe.

Og så fremdeles.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 30. okt, 2013 22:09

LarsU skrev:

Ja, når han er i London, så er det hans drømmefinale. Når han er i Madrid, så er det Spanien - Brasilien. Når han er i Rom, så er det Brasilien - Italien. Når han er i Harare, så er det Brasilien - Zimbabwe.

Og så fremdeles.
Så glæder jeg mig til han kommer til Danmark ;)

Besvar