Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Det er vel også en kunst i sig selv at være coach for disse stjerne. Og nogle af barcas spillere blomstrede op under Guardiola, det er også noget af han kan tage (med)æren for.
Og så skal man da heller ikke glemme, at Barcelona pludseligt var førende på det konceptuelle plan, som man skal tilbage til Cruyff-tiden for at finde noget der matcher.
Tesen om at man skal have trænet et på papiret mindre godt hold og ført dem frem til et højere niveau for at være en supertræner, mener jeg er ude i hampen. Skal en topspiller så have gjort det samme? Der er jo en grund til at de træner de klubber de gør, og det må de folk der har den nødvendige viden og kompetence kunne afgøre og at vi skal betvivle det, inddirekte, finder jeg svært uforståelig.
At betvivle Guardiolas evner på det absolutte niveau, det er for mig komplet uforståeligt. Jeg siger ikke at der ikke findes og har fandtes bedre trænere, men derfor kan man vel ikke sætte spørgsmål ved mandens evner qua de reultater han fik i barca.
Og så skal man da heller ikke glemme, at Barcelona pludseligt var førende på det konceptuelle plan, som man skal tilbage til Cruyff-tiden for at finde noget der matcher.
Tesen om at man skal have trænet et på papiret mindre godt hold og ført dem frem til et højere niveau for at være en supertræner, mener jeg er ude i hampen. Skal en topspiller så have gjort det samme? Der er jo en grund til at de træner de klubber de gør, og det må de folk der har den nødvendige viden og kompetence kunne afgøre og at vi skal betvivle det, inddirekte, finder jeg svært uforståelig.
At betvivle Guardiolas evner på det absolutte niveau, det er for mig komplet uforståeligt. Jeg siger ikke at der ikke findes og har fandtes bedre trænere, men derfor kan man vel ikke sætte spørgsmål ved mandens evner qua de reultater han fik i barca.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Deri er vi fuldstændigt enige. Men jeg mener nu også, at min tre-årige datter kunne gøre et bedre manager-arbejde end Hodgson. Af uransagelige årsager mener FA (og Aquilani4) at det er en fodboldmæssig kvalitet at være engelsk? Derudover forstår jeg ikke, at de konstant lader til at fokusere på manager-emner, hvis taktiske oplæg ofte handler om stram (nærmest rigid) organisation i stedet for at udnytte noget at det fantastiske spillermateriale, som igennem lang tid har været til rådighed.Redmaniac skrev:Det kan godt være, at Riijkards havde lagt fundamentet, men kom ikke og sig, at man i fodboldverdenen ikke var forundret og ekstremt imponeret af den måde, hvorpå Guardiola løftede dem til et fuldstændig uhørt højt niveau i hans første sæson.texy skrev:Det er korrekt, at Barca havde haft en enormt skuffende sæson. Men Riijkard havde flyttet Barca helt vanvittigt i de 5 sæsoner, han var der. Han havde lagt et fundament for den succes, som Guardiola høster æren for. Naturligvis skulle Guardiola selv gøre arbejdet færdigt, hvilket han også dygtigt gjorde. Men hans arbejde var langt nemmere, end det arbejde Riijkard gik igang med 5 sæsoner tidligere.Redmaniac skrev:1. Vi er helt enige om, at han i Barca havde de rigtige forudsætninger. Folk glemmer bare tit, at sæsonen før Guardiola trådte til, der opnåede Barca en skuffende 3. plads i ligaen hele 18 point efter mesterholdet. I hans første sæson vandt de med 9 point ned til nærmeste samt scorede 105 mål.
Og det var jo ikke fordi, at Guardiola efterlod et mesterhold heller. De endte nummer to - 9 point efter Real Madrid i hans sidste sæson. Derfor forstår jeg heller ikke, hvorfor du ikke mener, at Tito fortsatte ufortrødent? De blev mestre foran Real Madrid med en margin på 15 point i hans første (og eneste) sæson, hvilket gør den pointmæssige forskel på overgangen næsten lige så stor, som du påpegede den var imellem Riijkards sidste sæson og Guardiola's første sæson.
Guardiola er muligvis en fantastisk manager. Han er i hvert fald dygtig. Men jeg vil ikke forære ham betegnelsen fantastisk, før han begår noget stort (altså svært). Barca spiller i en liga med to fodboldhold og 18 gange kanonfodder. Det samme gør Bayern - og her er der endda perioder (eksempelvis lige nu, hvor de opkøber alt i Dortmund) hvor forholdet er 1 til 19. Det er ikke svært, at vinde titler med de to hold i den forfatning, som Guardiola har overtaget dem.
Hvis han havde taget et job i eksempelvis LFC, Arsenal eller Spurs og vundet titler, så havde jeg ikke tøvet med at kalde ham en fantastisk manager. Men han HAR virkelig haft det let.
Du har dog helt ret i, at jeg undervurderede Titos præstation. De vandt selvfølgelig overlegen pointmæssigt. De scorede endda også masser af mål - jeg ved faktisk ikke hvorfor, men jeg synes bare ikke, at de spillemæssigt (altså, hvordan det så ud) var lige så godt kørende, som under Guardiola.
Jeg siger heller ikke, at han er en den bedste manager i verden. Jeg siger bare, at han er niveauer over Hodgson. Og der vil jeg gerne ligge hovedet på blokken på trods af, at han ikke har været træner i nær så lang tid. Jeg siger heller ikke, at Hodgson just er en dårlig manager. Han sværger bare til en kedelig spillestil, som ikke passer til hold, der forventer at være spildominerende.
Kloppite
Det er fint, at vi er uenig. Jeg vedholder, at Laudrup, Faxe, ja sikkert endda Keld Bordingaard kunne have overtaget Barca og opnået succes med dem efter Riijkard.Jesper skrev:Det er vel også en kunst i sig selv at være coach for disse stjerne. Og nogle af barcas spillere blomstrede op under Guardiola, det er også noget af han kan tage (med)æren for.
Wenger i Arsenal, Klopp i Dortmund, Fergie et eller andet ligegyldigt sted, og naturligvis Rafa i Valencia+LFC. Det er managers, der har skabt noget selv. De er fantastiske. At vinde med Real, Barca eller Bayern er dygtigt, men forventeligt uanset hvem du er.
Kloppite
Jeg tror aldrig, at jeg har været enig med dig i et helt indlæg før, men her rammer du godt nok spot on. Både hvad angår Hodgson, FA, og Englands materiale.texy skrev: Deri er vi fuldstændigt enige. Men jeg mener nu også, at min tre-årige datter kunne gøre et bedre manager-arbejde end Hodgson. Af uransagelige årsager mener FA (og Aquilani4) at det er en fodboldmæssig kvalitet at være engelsk? Derudover forstår jeg ikke, at de konstant lader til at fokusere på manager-emner, hvis taktiske oplæg ofte handler om stram (nærmest rigid) organisation i stedet for at udnytte noget at det fantastiske spillermateriale, som igennem lang tid har været til rådighed.
I dit andet indlæg er jeg måske delvist enig. Mener du, at enhver manager kunne have gjort det lige så godt, som Guardiola gjorde det, eller mener du blot, at enhver manager ville have fået en form for succes med dem?
Jeg er dog stærkt uenig, hvad angår Faxe. Han ville slet ikke få noget ud af hans træningspas med dem. Samtlige spillere ville ligge på jorden i mavekramper, hver eneste gang, han skulle råbe en spiller an...
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Som skrevet tidligere, er talentudviklingen i England langt efter andre sammenlignelige fodboldnationer. Der har du svaret på, hvorfor Welbeck ofte starter.AllanShore skrev:Hvorfor er Welbeck så en sikker starter når han er klar, modsat Sturridge?
SCUM filmer løs og har prøvet at appellere for straffe flere gange nu, den med lille evra var særligt klam, men først nu med Young at der bliver uddelt ostemad. Er saf-effekten på dommerstanden væk?
Senest rettet af phl lørdag, 14. sep, 2013 14:06, rettet i alt 1 gang.
-
Ashley Young er pinlig.
Først appellerer han for et straffespark, hvor han sparker bolden op i brystkassen på en modspiller. Dernæst lader han sit ben hænge, og får fortjent et gult kort for at filme.
Først appellerer han for et straffespark, hvor han sparker bolden op i brystkassen på en modspiller. Dernæst lader han sit ben hænge, og får fortjent et gult kort for at filme.
Moyes sagde sidste år at Suarez skræmmer tilskuere væk fra fodbold pga hans skuespil.
Hent Shelvey tilbage!
Hvilket blev fuldt op af en af verdenshistoriens bedste mål fejringerAquilani4 skrev:Moyes sagde sidste år at Suarez skræmmer tilskuere væk fra fodbold pga hans skuespil.

Nevermind, straffe dømt. Tyndt, klamt, United.
Hvor er det gule kort til Anderson for at kræve rødt til Palace spilleren? #doublestandards
Young skulle have haft rødt kort for sit andet film
flot dommer.
pinligt.
kun united er endnu mere pinligt.
3 kæmpe dives i feltet af MOYES drenge. Diver hold
flot dommer.
pinligt.
kun united er endnu mere pinligt.
3 kæmpe dives i feltet af MOYES drenge. Diver hold
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”
Hvor er det tyndt. Der er jo ikke straffe. Ærgerligt igen en dommer skal ødelægge kampens forløb.
Føj.
Føj.
Jeg holder kun med to hold... Liverpool, og dem der spiller mod Mancs !