Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » mandag, 27. maj, 2013 11:20

Nice, at Crystal Palace-Watford bliver vist på TV 3 sport. Verdens vigtigste kamp rent økonomisk set.

Det bliver interessant at følge hvordan Watfords trup kommer til at se ud næste år, egentlig uanset om de rykker op eller ej.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 27. maj, 2013 12:01

LarsU skrev:
Aquilani4 skrev:ManU svækkede:

Arsenal(Van Persie)
Leeds(Cantona, Ferdinand)
Everton(Rooney, kommer garanteret flere nu)
Spurs(Carrick, Berbatov)
Villa(Yorke)
West Ham(Tevez)

Man kunne snildt have endt med Shearer og Le Tissier, men de ville ikke.

Og man kan blive ved.
Andy Cole (Newcastle).

Sheringham (Tottenham)
Ferdinand bliver købt pga. dårlig økonomi i Leeds. De endte desuden på 5. pladsen i den sæson, og dumpede helt ned på 15. den efterfølgende. Cantona blev på det nærmeste selv tilbudt til United, da ham og Leeds ikke kom så godt ud af det. Igen der kan man da ikke forvente, at man lader sådan en mulighed gå fra sig.

Everton har aldrig været rivaler til United, så det er næsten useriøst at sætte Rooney på.

Ligeledes har Tottenham heller aldrig været det, og da Carrick blev købt var de endt på en 5. plads, mens Tottenham lå på 8. pladsen da Berbatov blev købt.

Dwight Yorke og Villa var ligeledes på en 6. plads, og her var det desuden Yorke, der tiggede om en transfer. Ikke United.

West Ham lå til nedrykning inden sidste spillerunde. Var det bare for at sætte et navn på? Så kan man også klandre Liverpool for at køre samme "taktik" med købet af Charlie Adam.

Andy Cole var rendt ind i problemer med Kevin Keegan, og det var Keegan selv, der besluttede at sælge ham. De forbedrede i øvrigt deres ligaposition fra en 6. til en 2. plads efter salget af Cole.

Sheringham og Tottenham lå i 1997 på en 10. plads, og kan vel heller ikke karakteriseres som noget nær rivaler.

I det hele taget lyder det som om, at man ikke må købe spillere fra andre engelske klubber, men det er da klart, at managers først scouter markedet i England før man kigger rundt i de andre lande. Det er spillere, der kender mentaliteten og spillets gang.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » mandag, 27. maj, 2013 12:10

Everton havde et virkeligt godt hold i 2004-05 med Carsley og Gravesen i midten. Klart bedst hold udbed Moyes' periode.

De endte på 4. Pladsen den sæson, og hvis de havde Rooney, hvem ved, måske kunne de blande sig i mesterskabskampen.

ManU gør det samme som Bayern i Tyskland. De kan ikke svække klubber med oliemilliarder, men gør det med alle andre hold. Hold som Spurs, Everton og Leeds pre-Baetes er 3 af holdene som udfordre CL-pladserne og er derfor en del af toppen.
Hent Shelvey tilbage!

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 27. maj, 2013 12:15

Ja, men sæsonen før, hvor United købte Rooney, endte de på 17. pladsen. Desuden vil jeg vurdere Evertons hold, som det er nu, til at være det stærkeste under Moyes.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » mandag, 27. maj, 2013 12:26

Så hvorfor kom de ikke i CL-kval ligesom 2004-05 holdet?
Hent Shelvey tilbage!

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 27. maj, 2013 12:30

Fordi konkurrencen er større. Det burde være rimelig åbenlyst.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » mandag, 27. maj, 2013 12:39

Bollocks.

Chelsea var MEGET bedre dengang end idag.

Arsenal var MEGET bedre dengang end idag.

United var nogenlunde på niveau.

Liverpool vandt Champions League den sæson!

Det var en umulig opgave at snyde en af de 4 hold. Efter 2004-05 sæsonen gik der 4-5 sæsoner inden Spurs gjorde det, fordi Liverpool begyndte at gå ned.
Hent Shelvey tilbage!

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 27. maj, 2013 12:48

Chelsea og Arsenal var bedre ja, men United er meget bedre i dag, end dengang. Derudover er Tottenham og City kommet med i ligningen samtidig med at de mindre hold har fået langt flere penge, og derfor er i stand til at investere kraftigere i spillere. Normalt er det også på kampe mod de andre hold man vinder mesterskaber, og de er bare blevet stærkere de seneste år, hvilket gør ligaen meget mere konkurrencedygtig.

Derudover synes jeg faktisk at Liverpools hold i dag er bedre end det var dengang, men det er en anden diskussion.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » mandag, 27. maj, 2013 12:58

United havde flere profiler. Rooney, Ronaldo, Van Nistelrooy, Scholes, Giggs, Keane, Neville etc.

Det er helt til grin at du mener at Liverpool er bedre nu end degang. Holdet i 2005, slog Juventus og Chelsea ud over 2 kampe. 2 af verdens bedste hold. Idag kan dagens hold ikke engang slå ZENIT.

Gerrard var måske verdens bedste spiller dengang sammen med Ronaldinho. Benitez er selvfølgelig niveauer over Rodgers.
Hent Shelvey tilbage!

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » mandag, 27. maj, 2013 13:36

Billede

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 35

Indlæg af zalcos » mandag, 27. maj, 2013 15:15

Det er god humor. Engelsk charme
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » mandag, 27. maj, 2013 15:36

Der er Barcelona-Dortmund om halv time på TV3 Sport.
Hent Shelvey tilbage!

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » mandag, 27. maj, 2013 16:45

LarsU: Point taken. Jeg kan godt forstå dine synspunkter. Omvendt må vi jo heller ikke glemme, at Bill Shankly jo også var rimelig arrogant i sine udtalelser mod Everton. Mange vil jo så nok mene det var med et glimt i øjet, men så har engelsk "glimt i øjet"-humor vel også altid haft lidt nedladende undertoner? Nu har Liverpool så ikke været specielt gode i siden Dalglish første periode som træner, og der har ikke været ret meget at hænge hatten på.

Kigger man ud i Europa synes jeg man finder mange klubber der opfører sig langt værre end Bayern. Barcelona eksempelvis har jo arbejdet med en tydelig strategi at unsettle spillere, især i PL, men har ikke haft samme syn på tingene når eks Real Madrid gik efter deres spillere. Real Madrid derimod er vel nærmest arrogancen "personificeret". Måden man behandlede Del Bósque på, den måde man sælger ud af fodboldens sjæl osv. Juventus og Milan har været indblandet i korruptionsskandaler, den seneste med Juventus var jo helt ekstrem. Noget der ligner mordforsøg på Pessotto.

At Bayern var jødernes klub var jeg ikke klar over. Men det giver god mening med tanke på de mange rige jøder i området Bayern.

Nu vil jeg da også lige sige, at jeg er lidt farvet. Jeg har en mor der altid har været glødende Bayern-fan, hendes favoritspiller var Beckenbauer. Jeg har desuden mange venner fra München, og jeg har også været dernede og trives utroligt godt der. Stik imod gængse opfattelse synes jeg ikke de er så arrogante og overlegne som folk gerne gør dem til. Noget jeg ellers ofte har oplevet steder som Stuttgart og Frankfurt.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 27. maj, 2013 17:15

Det er da så godt som fakta, at det var lettere at blive nr. 4 i 2005, end det er nu.

I 2005 fik 5. pladsen 58 point. I år fik 5. pladsen 72 point.

Hvordan kan man argumentere mod det?

Everton anno 2013 fik flere point end Everton anno 2005. Det kan man heller ikke komme uden om.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 27. maj, 2013 17:30

Der er gang i oprykningsfinalen. Først lidt tumult, hvor O'Keefe sparker bolden provokerende i hovedet på Abdi, der lige har begået et frispark på ham. Atkinson giver korrekt dem begge gult - flot håndteret. Palace har haft fire store chancer på kort tid og kommer tættere og tættere på. Det skal nok blive spændende i sidste ende!
Liverpool Football Klopp

Besvar