Det kan jeg godt følge! Men det er mange år siden vi har haft grund til smil, så lad os nu smile i fred og mon ikke vi så kan komme igen på et tidspunkt. Hvis man var på stadion mod Fcn, så var den del i hvert fald tilbage og det var fedt!AndreasN skrev:@Jesper
Jeg finder det blot morsomt, at brøndby er sunket så dybt, at man fejrer en overlevelse i Superligaen, og at man derefter kan læse udtalelser om, hvor "stort" det er. Så er jeg sådan set fuldkommen ligeglad, hvad andre mener om det. Når Liverpool har været så skuffende i så mange år, så er det sgu rart, at ens danske klub er så overlegen - især over for den direkte konkurrent.
Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Når man skal forære billetter væk i en desperat søgen efter tidligere tider, så burde man måske bare opgive... Når det så er sagt, så tror jeg desværre, at i er fri fra nedrykningskampen de næste par sæsoner, men mesterskaber kommer i godt nok til at kigge langt efter.
Liverpool Football Klopp
Fribilletter har man nu i mange år via sponsorer og aktionærer kunnet få hos jer også. Det er en del jeg aldrig har forstået.AndreasN skrev:Når man skal forære billetter væk i en desperat søgen efter tidligere tider, så burde man måske bare opgive... Når det så er sagt, så tror jeg desværre, at i er fri fra nedrykningskampen de næste par sæsoner, men mesterskaber kommer i godt nok til at kigge langt efter.
Nej, mht mesterskaber. Men jeg er nu også fan alligevel. Ligesom med Liverpool
Øh ja, men der er en verden til forskel på at forære hele stadion billetter og give til dem, der spytter penge i klubben. Og ja, selvfølgelig er man da fan. Alt andet ville da også være underligt.
Liverpool Football Klopp
Hmm, selvfølgelig er der forskel. Men lige mht den kamp gav det mening. Det rokker ikke noget ved stemningen!AndreasN skrev:Øh ja, men der er en verden til forskel på at forære hele stadion billetter og give til dem, der spytter penge i klubben. Og ja, selvfølgelig er man da fan. Alt andet ville da også være underligt.
AndreasN, det er jo sådanne fornærmelser vi må tage imod fra Man Utd fans, når vi drømmer om top4 (ja, end ikke mesterskabet). Når det sker, så har jeg en følelse af at vi lidt begræder deres jalousi.
Tro mig, jeg kan sagtens forstå hvor du kommer fra. Jeg driller dig også kun med det eneste vi har tilbage i disse magre år, om du vil være ved det eller ej.
Vi glæder os så meget, fordi vi oprigtig har set døden i øjnene. Først om klubben hørte til i divisionerne, så om vi var gode nok til Superligaen. Det har ikke været sjovt, så derfor finder vi så meget oprigtig glæde frem over lettelsen.
Ligesom de fleste Liverpool fans lever vi i håbet om at næste år bliver meget bedre, selvom der er en irriterende lille stemme i vores hoved der fortæller os at vi bliver nødt til at vågne op.
Vi misunder jer for jeres succes. Vi misunder jer for jeres åbenlyse kvalitet på banen, der trods omstændighederne var tydelig i vores seneste opgør.
Men alligevel vil vi ikke være jer. Især de seneste 2-3 uger har vist os hvilken identitet vores klub har, og hvor vi adskiller os fra så mange andre. Jeg forventer hverken at du kan eller vil forstå det, men det er sådan vi føler.
Under alle omstændigheder er jeg glad for at vores lokalopgør kan fortsætte mindst en sæson endnu. Jeg tror begge vi deler håbet om et konkurrencedygtigt Brøndby, da det bringer det bedste frem i både Brøndby og FCK. Som FCK fan må du da også have holdt af de indbyrdes kampe om mesterskabet, selvom det ikke altid gik som man håbede. Det var sjovt.
Lad mig sidst tilføje at jeg er glad for den måde FCK er begyndt at lukke egne talenter ind i varmen. Det gør det nemmere for mig at finde sympatien frem, når jeres hold skal ud på europæiske togter.
Tro mig, jeg kan sagtens forstå hvor du kommer fra. Jeg driller dig også kun med det eneste vi har tilbage i disse magre år, om du vil være ved det eller ej.
Vi glæder os så meget, fordi vi oprigtig har set døden i øjnene. Først om klubben hørte til i divisionerne, så om vi var gode nok til Superligaen. Det har ikke været sjovt, så derfor finder vi så meget oprigtig glæde frem over lettelsen.
Ligesom de fleste Liverpool fans lever vi i håbet om at næste år bliver meget bedre, selvom der er en irriterende lille stemme i vores hoved der fortæller os at vi bliver nødt til at vågne op.
Vi misunder jer for jeres succes. Vi misunder jer for jeres åbenlyse kvalitet på banen, der trods omstændighederne var tydelig i vores seneste opgør.
Men alligevel vil vi ikke være jer. Især de seneste 2-3 uger har vist os hvilken identitet vores klub har, og hvor vi adskiller os fra så mange andre. Jeg forventer hverken at du kan eller vil forstå det, men det er sådan vi føler.
Under alle omstændigheder er jeg glad for at vores lokalopgør kan fortsætte mindst en sæson endnu. Jeg tror begge vi deler håbet om et konkurrencedygtigt Brøndby, da det bringer det bedste frem i både Brøndby og FCK. Som FCK fan må du da også have holdt af de indbyrdes kampe om mesterskabet, selvom det ikke altid gik som man håbede. Det var sjovt.
Lad mig sidst tilføje at jeg er glad for den måde FCK er begyndt at lukke egne talenter ind i varmen. Det gør det nemmere for mig at finde sympatien frem, når jeres hold skal ud på europæiske togter.
Meget fed paralel diskussion qua vi er i samme båd mht vores forhold til scum, men i hver sin båd mht vores andedam
Det er jeg godt klar over, Alonso, og jeg hader da også man. utd. for det, men nu er jeg født i København og vokset op med at se fodbold i Parken - mit tilhørsforhold til Liverpool kom som noget helt specielt for mange år siden, men den ene del af mit fodboldliv handler om FCK - den anden handler om Liverpool. Det er to forskellige liv.
Og den med plastik er simpelthen for søgt. Nok er vi en fusion, men en klub som brøndby burde være de sidste til at snakke om moderne fodbold.
Jeg forstår da også udemærket godt, at man fejrer overlevelsen, men som sagt morer det mig, at der er så stor forskel på os. Jeg ville savne vores derbies (som i nær fik ødelagt for good), men jeg ville elske at se brøndby synke så dybt, at de end ikke var at finde i ligaen, og den skulle da også lige synkes, at i havde scoret i sidste minut, før jeg festede videre i dag.
Så jo, jeg forstår godt, hvorfor i fester, men det er samtidigt utrolig komisk at være vidne til.
Og den med plastik er simpelthen for søgt. Nok er vi en fusion, men en klub som brøndby burde være de sidste til at snakke om moderne fodbold.
Jeg forstår da også udemærket godt, at man fejrer overlevelsen, men som sagt morer det mig, at der er så stor forskel på os. Jeg ville savne vores derbies (som i nær fik ødelagt for good), men jeg ville elske at se brøndby synke så dybt, at de end ikke var at finde i ligaen, og den skulle da også lige synkes, at i havde scoret i sidste minut, før jeg festede videre i dag.
Så jo, jeg forstår godt, hvorfor i fester, men det er samtidigt utrolig komisk at være vidne til.
Liverpool Football Klopp
"I" er en meget generel betegnelse (og i hvert fald bred og direkte nok til at antyde, at Alonso er omfattet af den), så jeg synes, du skal passe på dit sprogbrug her. Alle Brøndbyfans skal vel ikke ligge til last for et fåtals idioti? Præcis som vi fornuftige Liverpool-fans ikke vil sættes i bås med de tosser, der stod bag optøjerne på Heysel eller dem, der synger smædesange om München-ofrene.AndreasN skrev:Jeg ville savne vores derbies (som i nær fik ødelagt for good)
Jeg synes i det hele taget, at det er en skam, at landets bedste fans (for det er i mit hoved indiskutabelt, at Brøndbys fans er netop det) skal trækkes med så dårligt et ry som de gør, fordi en klar minoritet ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Man skal passe på med at generalisere i sådanne tilfælde og i stedet huske på, at langt størstedelen af Brøndbys fans uge efter uge er med til at skabe atmosfære af international standard, hvor end, de kommer (hvilket er mere end man kan sige om ligaens øvrige klubber, måske AGF og FCK fraregnet). Det er vigtigt at skelne mellem, hvem der skal fordømmes, og hvem der skal hyldes, i stedet for blot at skære alle over én kam.
Og så finder jeg i øvrigt din nedladende kommentar angående Brøndbys fribilletter ganske morsom - for det er jo ikke ligefrem fordi Brøndby har problemer med at få tilskuere ind til deres kampe (de har ligaens næsthøjeste gennemsnit på den front). At de gerne vil gøre godt bedre for at give deres hold maksimal støtte i deres nok vigtigste sæsonafslutning nogensinde, kan jeg virkelig ikke se skulle være en falliterklæring.
Afslutningsvis skal det lige siges, at jeg ingenlunde er Brøndby-fan (jeg følger i det hele taget kun dansk fodbold sporadisk), så det er ikke syn gennem blå-gule briller, der ligger til grund for det ovenstående.
Jeg bruger "i", fordi jeg betragter klubben (inkl. fans) som en helhed. Det er ingenlunde for at beskylde Alonso - eller andre - for at være skyld i urolighederne, men ganske enkelt, fordi Alonso gennem hans tilhørsforhold er del af den helhed. Ligesom vi i København lige har vundet mesterskabet.
Og nej, jeg er ikke enig i, at brøndby har de bedste fans. Er det fordi, de har den største volume på hjemmebane? Hvis du kigger på, hvordan vi FCK-fans har præsteret på udebane i denne sæson, så er det i den grad international klasse. Og så er det et utroligt forvrænget syn, at det er en "lille" gruppe. Det irriterer mig grænseløst. Det var 250+ mand, der stod foran vores afsnit og spillede op, og vi snakker altså grupper, der samlet tæller et sted mellem 100-150 mand, der går ind for balladen - og her snakker jeg rigtig ballade som slåskampe, hærværk osv.. Ikke romerlys. Det er desværre sådan, at man i lille forskrækkede Danmark er voldsomt skræmte af pyroteknik, og det er somregelt folk, der aldrig kommer til kampene eller politikkere, der er de store modstandere. Men brøndby har gode fans. De klart bedste i Danmark sammen med vores, men det er decideret usandt, at det er mindre gruppe, der laver ballade.
Det er som sådan heller ikke for at håne brøndby, når jeg stikker til deres fribilletter, men mere en påmindelse om, at man udelukkende skabte den atmosfære, fordi folk var kommet gratis til kampen. Man kan tælle på én hånd, hvor mange kampe halvdelen af stadion havde set på stadion før denne.
Og nej, jeg er ikke enig i, at brøndby har de bedste fans. Er det fordi, de har den største volume på hjemmebane? Hvis du kigger på, hvordan vi FCK-fans har præsteret på udebane i denne sæson, så er det i den grad international klasse. Og så er det et utroligt forvrænget syn, at det er en "lille" gruppe. Det irriterer mig grænseløst. Det var 250+ mand, der stod foran vores afsnit og spillede op, og vi snakker altså grupper, der samlet tæller et sted mellem 100-150 mand, der går ind for balladen - og her snakker jeg rigtig ballade som slåskampe, hærværk osv.. Ikke romerlys. Det er desværre sådan, at man i lille forskrækkede Danmark er voldsomt skræmte af pyroteknik, og det er somregelt folk, der aldrig kommer til kampene eller politikkere, der er de store modstandere. Men brøndby har gode fans. De klart bedste i Danmark sammen med vores, men det er decideret usandt, at det er mindre gruppe, der laver ballade.
Det er som sådan heller ikke for at håne brøndby, når jeg stikker til deres fribilletter, men mere en påmindelse om, at man udelukkende skabte den atmosfære, fordi folk var kommet gratis til kampen. Man kan tælle på én hånd, hvor mange kampe halvdelen af stadion havde set på stadion før denne.
Liverpool Football Klopp
Jeg har tidligere kastet mig ind i debatten omkring kvaliteten af fansene, men det vil jeg ikke gøre denne gang. I stedet vil jeg sige at jeg er meget stolt af mine medfans præstation på lægterne både imod FC Nordsjælland og Horsens (egentlig i store dele af sæsonen, men disse to kampe har været exceptionelt gode). Hvis du føler det samme omkring dine medfans, AndreasN, så er jeg glad på dine vegne.
Jeg tror egentlig ikke vi er særlig uenige om hvad god fankultur er - og at det indebærer alverdens stemningsbærende elementer, herunder romerlys. Det farver tribunerne, ligesom hoppekulturen giver liv og sangene giver lyd. Det er fantastisk.
Men der vil altid være nogle der ikke kan håndtere romerlys, der er en slags fyrværkeri. Og ligesom det er tilfældet nytårsaften, så har fyrværkeri og alkohol aldrig været en god kombination. Det kan gøre det problematisk. Der kan forhåbentlig findes gode og positive løsninger på disse udfordringer.
Lad os lægge drillerierne på hylden (og her accepterer og indrømmer jeg at have været med til dem) og i stedet bruge tiden på at diskutere hvordan både Brøndby og FCK kommer styrket ud af pausen til deres respektive udfordringer. Jeg håber inderligt FCK holder på Andreas Cornelius, men er ikke sikker på at den nuværende ledelse i klubben forstår hvilken nytte dette kan have for FCK's og Cornelius' værdi.
Jeg tror egentlig ikke vi er særlig uenige om hvad god fankultur er - og at det indebærer alverdens stemningsbærende elementer, herunder romerlys. Det farver tribunerne, ligesom hoppekulturen giver liv og sangene giver lyd. Det er fantastisk.
Men der vil altid være nogle der ikke kan håndtere romerlys, der er en slags fyrværkeri. Og ligesom det er tilfældet nytårsaften, så har fyrværkeri og alkohol aldrig været en god kombination. Det kan gøre det problematisk. Der kan forhåbentlig findes gode og positive løsninger på disse udfordringer.
Lad os lægge drillerierne på hylden (og her accepterer og indrømmer jeg at have været med til dem) og i stedet bruge tiden på at diskutere hvordan både Brøndby og FCK kommer styrket ud af pausen til deres respektive udfordringer. Jeg håber inderligt FCK holder på Andreas Cornelius, men er ikke sikker på at den nuværende ledelse i klubben forstår hvilken nytte dette kan have for FCK's og Cornelius' værdi.
-
Hvem har egentlig hans post i FCK? CV eller hvad?AllanShore skrev:Vi skal have Don Ø tilbage.
Savner også Don Ø i den kedelige anonyme liga, uden skyggen af stikke-ud-spillere. Jeg fatter ikke at spillere er mere kedelige end resten af befokningen, Nicki bille og Bendtner er de to eneste, jeg kan komme i tanke om med lidt "kant" Bille er så som så, men lidt er der dog.
Kan man sige Agger har lidt, på den enormt tørre måde...Ved det sgu ikke rigtigt. Fischer har også kant, men er ikke helt"der" endnu.
Kom uden for landets grænser, men pyt

Verden er smask fuld af hyklere....
John Dueholm er bestyrelsesformand på PS&E, Anders Hørsholt er administrerende direktør (de kalder det så koncerndirektør). Det er de poster Flemming Østergaard har haft varetaget. Men der er næppe nogen af dem der har Don Ø's tilstedeværelse.
Ved ikke om det er godt eller skidt. I sidste ende røg magten jo af hans hænder, fordi han forvaltede den dårligt.
Ved ikke om det er godt eller skidt. I sidste ende røg magten jo af hans hænder, fordi han forvaltede den dårligt.
Alligevel formår vi at sende tæt på 10.000 til Horsens for en nedrykningskamp som du mener er "under" dig endda med viden om at de ikke engang kunne komme på stadion og se kampen, imens i ikke kunne fylde 3000 til mesterskabskamp imod rivalen, på trods af rejsen fra København til Brøndby er noget kortere.AndreasN skrev: Det er som sådan heller ikke for at håne brøndby, når jeg stikker til deres fribilletter, men mere en påmindelse om, at man udelukkende skabte den atmosfære, fordi folk var kommet gratis til kampen. Man kan tælle på én hånd, hvor mange kampe halvdelen af stadion havde set på stadion før denne.
Iøvrigt var der til kampen mod FCN ikke fribilletter, men derimod gratis adgang hvis man mødte i gult. Hvis jeg skulle gætte var det en kalkuleret beslutning bygget på opbakning(selvfølgelig), men også et øget salg af hjemmebanetrøjer inden vi skal have ny sponsor/nye trøje, samt at øge interressen i lokalområdet. Jeg tvivler på at der er blevet hevet folk ind i fra en stor omegn fordi der var gratis adgang til en torsdagskamp. Der er det jo at FCK har en kæmpe styrke i deres beliggenhed hvor beboelsen er "sparsom" omkring Brøndby Stadion til sammenligning.
Imod moderne fodbold.