Med risiko for at lyde som Harvey, så er det totalt irrelevant, når historiebøgerne skrives. Det er jo ikke kunstskøjteløb, hvor der uddeles stilkarakterer etc. Fortjent/ufortjent er netop en del af charmen ved fodbold, og heldigvis for det. For det er én af faktorerne, som gør at fodboldkampe ikke kan forudsiges. Fodbold ville miste meget af sin charme, hvis sejren altid gik til det hold, som fortjente det mest / spillede kønnest.LarsU skrev:Sejren var jo ikke fortjent, ........
Dagens Kampe
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Re: Dagens Kampe
Vi SMADRER det PIShold !
Meget fint researcharbejde, AJ.
Bare lige som en lille sidebemærkning og fodnote så sprang dette lidt i øjnene.
Til hele Rafa-snakken er jeg meget enig i disse ord fra Fribytter.
Bare lige som en lille sidebemærkning og fodnote så sprang dette lidt i øjnene.
Al snakken om Barcelona som forbillede ved ansættelsen er vist skredet lidt i svinget. Ikke at jeg misbilliger det. I mine øjne har vi været bedre, når vi spillede mere direkte. Især i starten af sæsonen blev det noget omstændeligt og langsomt. Men Rodgers snakkede utroligt meget om boldbesidelse ved ankomsten til klubben, og her ved udgangen af sæsonen er det åbenbart en parameter i stilstand.AJ skrev:2012-13: 55.2 (Rodgers)
2011-12: 55.5 (Kenny)
Til hele Rafa-snakken er jeg meget enig i disse ord fra Fribytter.
Fribytter skrev:Jeg mener ikke, at CFC's trup i en sæson, hvor man også gerne vil gøre det godt i cup-turneringer, berettiger til en pointhøst på over 80 point. Særligt ikke når man skifter træner midtvejs. Truppen er meget uhomogen, og for mange af de defensive spillere er i spil til mere end en position, og derudover mangler de en klasseangriber.
Måske du skulle melde dig ind i DJØF såLarsU skrev:Åh ja, statistikker. Dem ved jeg aldrig, hvad jeg skal sige til...

"Anybody who plays for me should be a bad loser."
-
Tro mig, 90 % af alle DJØF'ere hader statistik.Surf skrev:Måske du skulle melde dig ind i DJØF såLarsU skrev:Åh ja, statistikker. Dem ved jeg aldrig, hvad jeg skal sige til...
Fan af Manchester United
Jeg tror dig ikke. Der hvor jeg læser er de fleste DJØF'ere, og ikke så få synes faktisk at statistik er spændende.AllanShore skrev:Tro mig, 90 % af alle DJØF'ere hader statistik.Surf skrev:Måske du skulle melde dig ind i DJØF såLarsU skrev:Åh ja, statistikker. Dem ved jeg aldrig, hvad jeg skal sige til...
Der dummede Jesper Hansen sig i Nordsjællands mål. Desværre for Brøndby blev chancen ikke udnyttet.
Horsens fører 1-0 hos SønderjyskE. Et mål til Nordsjælland, og Brøndby er endegyldigt ude af Superligaen
Horsens fører 1-0 hos SønderjyskE. Et mål til Nordsjælland, og Brøndby er endegyldigt ude af Superligaen

Nu kan jeg ikke helt finde ud af, om det der skal forstås lettere nedladende, men hvis det skal, skal vi så ikke prøve at undgå det, når vi nu ellers har kunnet holde en forholdsvis sober og respektfuld tone, på trods af vores uenighed.AJ skrev:Du skal forholde dig til det på den vis, at det viser hvor meget vi har haft bolden. Så simpelt er det.
...
Ja, jeg har nogle problemer med statistikker. Først og fremmest fordi jeg ikke kan argumentere imod dem! Men også fordi de aldrig rigtig får mig overbevist. Som humanist har jeg nok et problem med at sætte for meget på grafer, tabeller, modeller og statistikker. Og samtidig har jeg hørt så mange Detektor-programmer, at jeg er kommet til at nære en (u)sund skepsis over for dem, da de meget sjældent fortæller hele historien. Der var en gang en bruger på RAWK (kan ikke lige finde ham igen), som havde et slogan, der hed noget i stil med "Oh Christ, not another stat, man, just watch the fucking game!". Og selvom det er lidt for brutalt formuleret for min smag, så kan jeg dog godt genkende følelsen. For mig er der sådan lidt isbjerg over dem, hvor de (statistikkerne) kun viser en større eller mindre brøkdel af hele sandheden.
Men derfor er det bestemt en interessant statistik, du har fundet frem. Og jeg ku' faktisk godt tænke mig, om den kunne gå et par år længere tilbage, for jeg kunne godt tænke mig at se tallene for Houlliers tid som manager. Findes de et sted?
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"
Det var bestemt ikke nedladende ment. Det var mere for at understrege, at der netop ikke skulle lægges mere i tallene end nødvendigt.LarsU skrev:...
Jeg kan desværre ikke finde nogle tal fra før 2004. Men ja, det ville være interessant, at se hvor meget vi havde bolden under Houllier. Mit gæt er, at det var mindre end under de managers, vi siden har haft.
Senest rettet af AJ torsdag, 16. maj, 2013 20:02, rettet i alt 1 gang.
Ja det flasker sig for Brøndby lige nu! Dejligt!Pongolle skrev:Tyder på Horsens skal slå Brøndby i sidste kamp, for at overleve.
Det er faktisk flot! Han virker også mere fit end set længeHarvey skrev:Og så lige et PS til vores gamle ven Torres, som jeg tror har skrevet sig ind i historiebøgerne med sejren i aftes. Mener aldrig at der nogensinde før har været en spiller der på samme tid er regerende verdens-, europa-, CL-og Europa-League mester!!!!!! Enestående præstation af Torres, som oveni købet i aftes viste at han er ved at være tilbage ved fordoms styrke.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Mugge?Aquilani4 skrev:Hold da kæft en c*nt ham Vibe.
Så i hans fald? C*nt.
-
Brøndby har Danmarks mest imponerende publikum, på godt og ondt. Idag ser vi dem fra deres gode side.
Man ærgrer sig gevaldigt over at sidste kamp ikke spilles i Brøndby. Men hvis holdet kommer med samme kvalitet og engagement i Horsens, så får vi også resultatet.Robbie_God_Fowler skrev:Brøndby har Danmarks mest imponerende publikum, på godt og ondt. Idag ser vi dem fra deres gode side.
Hvor er Lebohang Phiri bare god. Det er potentiale til en international karriere. Små hurtige fødder, arbejdsomhed, pasningssikkerhed, gode placeringer og så lagde han en forrygende stikning til Rommedahl for lidt tid siden. Mere af det, tak.