Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AllanShore

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » onsdag, 27. feb, 2013 21:00

Tror bare vi skal lade den ligge her, for vi er tydeligvis uenige og så er det en komplet latterlig diskussion.
Fan af Manchester United

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 34

Indlæg af jensemand » onsdag, 27. feb, 2013 21:11

hmm det her bliver vel en af de eneste gange man kommer til at heppe på chelsea mod underdogs i fa cuppen men de skal sku helst videre hvis vi skal bevare håbet om EL ved en 6. plads ! kom så Torres for gamle dages skyld !
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » onsdag, 27. feb, 2013 23:10

Sådan FC Bayern...en treble tak:))

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » onsdag, 27. feb, 2013 23:20

henrik1 skrev:Sådan FC Bayern...en treble tak:))
De skal nok få den denne sæson, med den træner. Håber dope hovedet får sin sag for næste sæson........Og det gør han da han skal træde i stedet for Heynckes, tror pep hopper på dope igen, da han ikke når Heync til hælene, og fyres i vanære....Og håber det, kan ikke snuppe den manipulerende na*.
Verden er smask fuld af hyklere....

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » onsdag, 27. feb, 2013 23:32

Thommo skrev:
De skal nok få den denne sæson, med den træner. Håber dope hovedet får sin sag for næste sæson........Og det gør han da han skal træde i stedet for Heynckes, tror pep hopper på dope igen, da han ikke når Heync til hælene, og fyres i vanære....Og håber det, kan ikke snuppe den manipulerende na*.
Ja, de kunne bestemt have fundet en bedre træner. Men sådan blev det ikke denne omgang. Håber bare ikke han begynder at sælge ud af de erfarne kræfter som han gjorde i Barca (omend det indrømmet gik meget godt der).

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 28. feb, 2013 01:19

henrik1 skrev:
Thommo skrev:
Ja, de kunne bestemt have fundet en bedre træner. Men sådan blev det ikke denne omgang. Håber bare ikke han begynder at sælge ud af de erfarne kræfter som han gjorde i Barca (omend det indrømmet gik meget godt der).
Kunne godt have ønsket mig at Pep have valgt et hold med lidt mere udfordring. Hvem ved i virkeligheden hvor god en træner han er? Han overtog vel i grunden et Barcalona-mandskab, som allerede var kørt i stilling til dominans, og gør nu det samme med et Bayern-mandskab.

Jovist, titlerne taler selvfølgelig sit sprog, men mener virkelig stadig han skal bevise noget. Der er sgu mere charme over at gøre som Shanks f.eks. eller, av av, Ferguson i nyere tid.

Jeg tror ikke jeg bliver over imponeret af Pep, før vi ser ham påtage sig ansvaret for et mindre succesfuldt mandskab. At man så kan spørge sig selv, hvorfor i alverden han dog skulle det, er jo en anden snak. ;)

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 28. feb, 2013 02:53

RedRedRed skrev:
Kunne godt have ønsket mig at Pep have valgt et hold med lidt mere udfordring.
Præcist dette har jeg nævnt før, manden er udråbt til guru, men har intet vist....Udover at videreføre vedens bedste hold, til at forblive sådan, ikke en bedrift når man har lutter verdensklasse på holdet. Men spændende bliver det da, for tror på de får modgang næste sæson, og gætter på han er fyret inden 18 måneder, eller om ikke andet ENORMT presset, og hold mig gerne op på det. Jeg finder dette citat frem om 6-18 måneder om det så går skidt eller som den nuværende træner har gjort.

Fatter stadig ikke man ikke beholder den nuværende, det er ren idioti! Men en fordel for "mine" hold, så burde vel ikke klage, og det gør jeg heller ikke.....Undrer mig bare
Verden er smask fuld af hyklere....

Pollpot

Indlæg af Pollpot » torsdag, 28. feb, 2013 07:02

Thommo skrev:
RedRedRed skrev:
Kunne godt have ønsket mig at Pep have valgt et hold med lidt mere udfordring.
Præcist dette har jeg nævnt før, manden er udråbt til guru, men har intet vist....Udover at videreføre vedens bedste hold, til at forblive sådan, ikke en bedrift når man har lutter verdensklasse på holdet. Men spændende bliver det da, for tror på de får modgang næste sæson, og gætter på han er fyret inden 18 måneder, eller om ikke andet ENORMT presset, og hold mig gerne op på det. Jeg finder dette citat frem om 6-18 måneder om det så går skidt eller som den nuværende træner har gjort.

Fatter stadig ikke man ikke beholder den nuværende, det er ren idioti! Men en fordel for "mine" hold, så burde vel ikke klage, og det gør jeg heller ikke.....Undrer mig bare
Ja for Real Madrid vandt en hel masse i perioden 2003-2007 til trods for de havde måske verdens stærkeste hold spiller for spiller. Sarkasme kan være brugt. Det burde jo være let at være manager så?

Manchester City har vel nok også den stærkeste trup i PL, men de vinder ikke ligaen og er ude af CL, - det burde jo være "let" at være Manici med din argumentation om at når man har verdensklasse spillere, som er det at være træner let som en leg.

Der er flere faktorer end spillernes individuelle kvaliteter som spiller ind. Guardiola vandt alt i den periode han var i Barcelona, han formåede at holde spillerne sultne efter sejer, tiltrods for de fleste i truppen havde vundet alt, hvad der kan vindes. Det er ikke enhver som kan.

Jeg er fuldkommen enig i at det virker underligt man ansætter Pep Guardiola når man allerede har en succesfuld træner, men at sige Guardiola intet har vist er fuldkommen uhørt.

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » torsdag, 28. feb, 2013 08:18

@ Pollpot

:army7:

Det udlægges tit som om Guardiola ingenting har gjort. Det passer jo slet ikke. Han overtog et hold, der sluttede 10 point efter Villarreal og yderligere 8 point efter Real Madrid, som var klart bedre på det tidspunkt, og også havde vundet mesterskabet året før.
I første transfervindue blev følgende skiftet ud:
Zambrotta
Thuram
Oleguer
Edmilson
Deco
Ronaldinho
Ezquerro

Desuden kom følgende til:
Pinto
Daniel Alves
Pique
Cáceres
Keith
Hleb

Egentlig ville han også have skildt sig af med Eto'o, men det kunne første lade sig gøre året efter. I øvrigt blev Busquets og Pedro rykket med op i førsteholdstruppen.
Alt dette alene i første transfervindue er ikke hvad jeg forbinder med bare at overtage et allerede dominerende hold. Så langt fra endda.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 28. feb, 2013 08:28

Alle og enhver kan træne Barcelona. Bare spørg deres fans hvor lidt de savner Guardiola.
Fan af Manchester United

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 28. feb, 2013 09:54

Guardiola overtog trods alt et hold med spillere som Valdés, Xavi, Iniesta, Puyol, Messi, Eto'o, Bojan, Henry, Abidal, Yaya Touré, Márquez. Det var rygraden på holdet i 2008. Et super stærkt hold, hvor alle spillere var toneangivende på både klub- og landshold.

Ja, Guardiola overtog et hold der havnede 10 point efter Villareal og 12 efter Real Madrid, men det var jo netop DERFOR at Rijkard fik sparket: Fordi det var uacceptabelt at han ikke fik mere ud af den trup. Potentialet var der!

Rijkard gør det faktisk fint. Hans første sæson vinder Rafas Valencia med 5 point til Barca, derefter havner de på 1., 1., 2. (med samme pointantal som vinderen, Real Madrid), 3. Dertil skal lægges at Barca vandt Champions League i 2006. Herefter kommer Guardiola til, og han får tre 1. pladser og en enkelt 2. plads. Men rygraden på holdet, er skabt af Rijkard. Men de modnes som hold, under Guardiola.

Jeg tror Rodgers vil have været ovenud lykkelig for at overtage en trup med de spillere. Sammenlignet med vores egen manager, så har han jo et kæmpe bjerg at bestige, i forhold til hvad Guardiola havde i 2008.

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 28. feb, 2013 10:13

De sluttede 18 point efter Real Madrid.

Rygraden på Rijkaard-holdet var: Valdes - Zambrotta, Puyol, Milito, Abidal - Yaya, Xavi, Iniesta - Messi, Eto'o, Henry. Dertil kommer de "reserver" jeg nævnte før.

Alves og Pique blev købt til at gå direkte ind på holdet, mens Busquets langsomt slog Yaya Touré af. Senere - relativt hurtigt - blev også Eto'o og Henry sluset ud, og erstattet af bl.a. Pedro. Jeg mener på ingen måde man bare kan sige han overtog efter Rijkaard. Ja, materialet var da bedre end andre steder, men om andre kunne have kopieret det ved vi jo intet om. Det er i hvert fald svært at forestille sig nogen gøre det bedre.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 28. feb, 2013 10:46

Ja, da havnede 18 point efter Real Madrid. Men det var jo netop derfor Rijkard fik sparket. Jeg glemte Zambrotta. Men Marquez var bestemt også en del af rygraden dengang. Fra 2003-2010 spillede han 163 kampe for Barca, og han var ikke fast under Guardiola.

Men det fritager jo ikke Guardiola fra at han overtog et meget stærkt hold. Et hold som allerede dengang var et klassemandskab. Han gjorde det godt. Men måske finder vi ud af sandheden om Guardiola, når han overtager i Bayern - som jo også igen er et utroligt stærkt hold, og vinder mesterskabet med flere længder, og har også en god chance for at vinde CL. Måske Guardiola kan lide de nemme opgaver ;)

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 28. feb, 2013 11:57

Jeg tror I undervurderer den opgave det er at holde spillerne sultne når man allerede har vundet alt.

Men hvis det er så nemt i Bayern hvorfor har de så ikke vundet noget de sidste par år? Fordi de har haft en konkurrent i Dortmund. Ligesom Barcelona har i Real Madrid. Det kan selvfølgelig være netop Real Madrid var blevet mætte efter de to mesterskaber i rap inden Guardiola kom til, men det forklarer ikke hvordan Barcelona kunne vinde tre gange i træk.

Jeg ville være enig hvis Guardiola var skiftet til Celtic, hvor der ingen konkurrence er, men selv her ville man stadig kunne mål ham på om præstationerne i Europa kunne forbedres. Bayern har ikke vundet CL siden 2001, så hvis vi nu siger at Guardiola vinder turneringen med dem i første forsøg, så synes jeg det ville være vel letkøbt at sige det ikke var nogen særlig præstation.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 28. feb, 2013 12:32

Både Barca og Bayern er store klubber, som sjældent havner udenfor top 3 i deres respektive ligaer. Eller sagt på en anden måde: begge klubber ligger historisk set i top 2 i deres lande. Begge klubber er kapital stærke - i hvert fald på det tidspunkt, som Guardiola overtager. Rygterne går da også på at han får £240 M. til atkøbe ind for i Bayern. Det må siges at være et godt grundlag til at bygge videre på et hold, der for nærværende ligger hele 17 point foran nr. 2 i ligaen.

Både Barca 2008 og Bayern 2013 er to meget nemme opgaver - uanset hvordan du vender og drejer det. Det er altså ikke verdens vanskeligste opgave, Guardiola står overfor til sommer.

Besvar