Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 27. feb, 2013 10:51

thefugle skrev:Han er god, men der er mange bedre og der er os mange som nok kommer foran ham i rækken til Ballon.

Det eneste jeg prøvede at nedtone fra en start, var din vilde entusiasme og tanker om at han kunne kandidere til ballon.
Hvem mener du har været bedre i 2013?

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 27. feb, 2013 10:56

Ballon D'or går stort set aldrig til en forsvarsspiller. Specielt ikke i et ikke-slutrunde år.
Senest rettet af Hekkem onsdag, 27. feb, 2013 11:00, rettet i alt 1 gang.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Pongolle
Alder: 36

Indlæg af Pongolle » onsdag, 27. feb, 2013 10:58

Her kan man da tale om en to-fods-tackiling...
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 927764.ece
Billede

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 27. feb, 2013 10:59

Så lad mig omformulere mit oprindelige indlæg, hvis det er der misforståelsen ligger:

"Varane er da et monster. Fortsætter han sådan her, så burde han da være en kandidat till Ballon d'Or 2013."

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Skovdal » onsdag, 27. feb, 2013 11:17

Pongolle skrev:Her kan man da tale om en to-fods-tackiling...
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 927764.ece

Den mand skulle aldrig ha' lov til at spille fodbold igen, fy for satan!
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

thefugle

Indlæg af thefugle » onsdag, 27. feb, 2013 11:53

AJ skrev:
thefugle skrev:Han er god, men der er mange bedre og der er os mange som nok kommer foran ham i rækken til Ballon.

Det eneste jeg prøvede at nedtone fra en start, var din vilde entusiasme og tanker om at han kunne kandidere til ballon.
Hvem mener du har været bedre i 2013?
Skal jeg bare nævne én?
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 27. feb, 2013 12:25

AJ skrev:Den viser da også, at der ikke var situationer hvor Varane havde problemer med ham.

Medmindre du da tror, at disse situationer bevidst er udeladt? Det ville være en besynderlig måde at fremstille en god kamp fra Van Persie på.
Du starter med at sige, at Varane lukkede Van Persie ned som næsten ikke set før. Det synes jeg slet ikke han gjorde. Van Persie spillede en rigtig god kamp og var involveret i næsten alle angreb. Det vidner ikke om at han har været i lommen på Varane, som dog spillede en fin kamp. Men jeg synes ikke det var i den kamp han imponerede mig mest. Det har været i opgørene mod Barcelona.
Fan af Manchester United

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 27. feb, 2013 12:51

Hvis Real Madrid anvendte mandsopdækning, hvor Varane skulle dække Van Persie, og han stadig var kommet frem til de samme aktioner, så ville du have ret. Men sådan var det jo ikke. Van Persie kom ikke forbi Varane i den kamp. Det er da sjældent set. Hvem synes du da har været ligeså god til at lukke Van Persie ned det seneste års tid? Ikke som hold, men en individuel spiller.

Jeg har desuden ikke skrevet, at han var dårligere i Barcelona kampene end i Man Utd kampen, så jeg ved ikke hvad du vil med den kommentar.

thefugle

Indlæg af thefugle » onsdag, 27. feb, 2013 13:21

Nå nu når du ikke siger noget nævner jeg da selv bare en så må du selv sige hvis du vil have flere

Gareth Bale. Han har været meget god i dette år, en klasse for sig.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » onsdag, 27. feb, 2013 13:27

thefugle skrev:Nå nu når du ikke siger noget nævner jeg da selv bare en så må du selv sige hvis du vil have flere

Gareth Bale. Han har været meget god i dette år, en klasse for sig.
Der er først Oscar uddeling igen i 2014!
Vi SMADRER det PIShold !

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 27. feb, 2013 13:29

Bale er også et godt bud må man sige. Forhåbentlig er han ikke at finde i PL efter sommerferien.

Det bliver spændende at se hvordan han præsterer i forårets store kampe. Hans dårligste kamp i år, har efter min mening været mod Man Utd.

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » onsdag, 27. feb, 2013 13:52

AJ skrev:Hvis Real Madrid anvendte mandsopdækning, hvor Varane skulle dække Van Persie, og han stadig var kommet frem til de samme aktioner, så ville du have ret. Men sådan var det jo ikke. Van Persie kom ikke forbi Varane i den kamp. Det er da sjældent set. Hvem synes du da har været ligeså god til at lukke Van Persie ned det seneste års tid? Ikke som hold, men en individuel spiller.
Jeg synes nu Agger havde virkelig godt styr på ham under EM. Men der spillede Holland selvfølgelig heller ikke særlig godt.

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 27. feb, 2013 13:57

Stephan Andersen stod forrygende i den kamp. Derfor vandt vi. Også Van Persie kom frem til chancer så vidt jeg husker, men jeg kan ikke specifikt huske om Agger var involveret i de situationer. Kun det berømte spark i hovedet :P

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 27. feb, 2013 15:41

AJ skrev:Hvis Real Madrid anvendte mandsopdækning, hvor Varane skulle dække Van Persie, og han stadig var kommet frem til de samme aktioner, så ville du have ret. Men sådan var det jo ikke. Van Persie kom ikke forbi Varane i den kamp. Det er da sjældent set. Hvem synes du da har været ligeså god til at lukke Van Persie ned det seneste års tid? Ikke som hold, men en individuel spiller.

Jeg har desuden ikke skrevet, at han var dårligere i Barcelona kampene end i Man Utd kampen, så jeg ved ikke hvad du vil med den kommentar.
Van Persie er ikke en spiller, der kommer forbi sin modstander som Ronaldo, Messi o.l. Han modtager bolden og skaber plads for sine holdkammerater eller også sørger han selv for at placere sig i en så favorabel position som muligt. Så jeg synes ikke at man kan snakke om, at han blev lukket ned for. Hvordan ville han ellers have være ophav for to kæmpechancer og kreatør for endnu to meget store chancer og dertilhørende spil, der gav United tid til at puste ud når han fik taget bolden til sig og fik holdt bolden i egne rækker.

Og jeg ved heller ikke hvad du vil med den sidste kommentar, for jeg har heller aldrig påstået, at du har sagt, at Varane spillede dårligere i kampene mod Barcelona sammenlignet med United-kampen.
Fan af Manchester United

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 27. feb, 2013 19:29

AllanShore skrev:Så jeg synes ikke at man kan snakke om, at han blev lukket ned for. Hvordan ville han ellers have være ophav for to kæmpechancer og kreatør for endnu to meget store chancer og dertilhørende spil, der gav United tid til at puste ud når han fik taget bolden til sig og fik holdt bolden i egne rækker.
Jeg siger ikke, at han blev lukket ned af Real Madrid. Jeg siger han blev lukket ned af Varane. Alle de aktioner hvor det lykkes ham at skabe plads - for sig selv eller en holdkammerat - er det i umiddelbar duel med Ramos, Alonso, Khedira eller flere på en gang.

Besvar