Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » fredag, 18. jan, 2013 09:43

Victor Valdez forlader FC Barcelona i sommeren 2014, når hans kontrakt udløber?

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera- ... ca-fremtid
arcelonas førstemålmand Victor Valdes er færdig hos FC Barcelona senest ved kontraktudløb i 2014. Det oplyser spillerens agenter.

Siden 2003 har Victor Valdes stået fast for FC Barcelonas førstehold, men den 31-årige målmænd er færdig hos catalanerne senest når kalenderen når juni 2014. Her udløber spanierens kontrakt nemlig, og den har han ikke tænkt sig at forlænge.

- Victor Valdes' agenter har på et møde i eftermiddag informeret Barcelona om spillerens definitive beslutning om ikke at forlænge kontrakten, oplyser spillerens agenter i en pressemeddelelse.

Dermed kan spekulationer om Valdes' fremtid begynde. Rygterne har svirret omkring et skifte til Premier League, men også Pep Guardiolas nye klub Bayern München kan komme på tale.

Valdes har spillet 483 førsteholdskampe for FC Barcelona. Han har vundet 19 titler, blandt andet tre Champions League-titler og fem spanske mesterskaber.
Troede godt nok Victor Valdez var Barcelona for evigt.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

mawope

Indlæg af mawope » fredag, 18. jan, 2013 10:25

Arsenal-profil: Gerrard er mit forbillede
Jeg misunder Arsenal for at have ham (Wilshere). Han har godt nok et fantastisk touch og er generelt en meget elegant fodboldspiller. I ham og Cazorla har de to dygtige og kreative playmakers. Så bare en skam de har så håbløse afsluttere som Walcott og Giroud til at færdiggøre det fine arbejde (:

http://www.bold.dk/nyt/Arsenal-profil-G ... forbillede

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » fredag, 18. jan, 2013 16:45

Tror Victor Valdes lugter guld i Paris Saint Germain. Ellers kan jeg ikke se hvorfor han vælger at stoppe. Men respekt for at han ville prøve noget andet istedet for at bare satse på trygheden. Han skylder vel heller ikke Barcelona mere.

Guardiola til Bayern er spændende. Jeg har selv stærke sympatier for Bayern, mens jeg er lidt i tvivl om Guardiola. Man skal nok have en ret stærk mentalitet og være meget disciplinet for at træne Bayern. Det er jo også kun Hitzfeldt og Heynkess der har passet godt ind i klubben. Troede Guardiola ville havne i England, men der var nok ikke udsigt til at drukmåsen stopper i ManU til sommer.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 18. jan, 2013 18:36

Jeg tror Guardiola har valgt Bayern af to årsager:

1) Bayern er til trods for Dortmunds seneste to sæsoner ret suveræne i tysk fodbold. Sandsynligheden for at Guardiola kan videreføre sin succes er i mine øjne langt større i Bayern end i Chelsea, Manchester United og Manchester City. Jeg ser Guardiola som konfliktsky og til trods for, at der heller ikke er plads til mange svipsere i Bayern, så er risikoen for at disse svipsere opstår ikke så store, som i PL, hvor konkurrencen er langt hårdere.

2) Alex Ferguson går ikke på pension i nærmeste fremtid. I forlængelse af ovenstående ville Manchester United være den klub, som ville give Guardiola mest arbejdsro i forhold til Chelsea og Manchester City. Igen jeg anser Guardiola for konfliktsky og en post i Chelsea eller Manchester City ville kunne medføre meget uro, hvis resultaterne ikke flaskede sig - specielt med det (i mine øjne) overvurderede prædikat, som Guardiola render rundt med.

Af de to ovenstående scenarier ser jeg årsag 1 som værende det mest sandsynlige. Jeg tror vitterligt, at Guardiola er bange for at fejle, som vi har set det med Frank Rijkaard. Med de gudsbenåede fodboldspillere som Barcelona har haft i truppen i de seneste 7-8 år, så tildeles prædikatet verdensklassetræner i mine øjne lidt for hurtigt. Dermed ikke sagt, at Guardiola ikke er dygtig, men han når i mine øjne ikke Ferguson og Mourinho til sokkeholderne (endnu).

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » fredag, 18. jan, 2013 20:10

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg tror vitterligt, at Guardiola er bange for at fejle,
Helt enig, synes det er kyllinge agtigt at tiltræde i BM. Han viste at han kunne vinde titler med verdens bedste hold, og hvad så? Og det er ikke jantelov, bare en tvivl om hans kvaliteter. Har tidligere ønsket ham til LFC under roy hodgson regimet, men foretrækker BR klart, foran Pep. Villanova er meget bedre end Pep, set ud fra det vigtigste, nemlig pointene. Jeg gætter på Pep er fyret inden sæsonen i næste sæson, går på hæld ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

AllanShore

Indlæg af AllanShore » fredag, 18. jan, 2013 20:43

Kyllingagtigt at tage til Bayern? Det er altså en klub, der ret ofte skifter træner, og som er under det måske største pres overhovedet for at præstere.

Jeg kan sagtens forstå hans valg. Bayern er i gang med at få stablet et relativt godt hold sammen, der består af en god blanding af unge og rutinerede kræfter. Derudover har de vist også et rimelig stabilt ungdomsprogram, hvilket også har været et af hans kriterier, da han skulle vælge klub.

Og det er bare selve fodboldklubben. Hele brandet Bayern München er et af de største i verden inden for sportsverdenen, og er vist kun overgået af United, Barca og Real på indkomstsiden. Det giver ham altså mulighed for på årsbasis at tilføje 1-2 klassespillere + tilhæng.

Men det jeg glæder mig mest til at se, er hvordan han vil have dem til at spille. I Barcelona havde han selv ved sit arbejde i ungdomsafdelingen været med til at implementere den famøse tiki taka, som alle nutildags åbenbart også vil spille, men i Bayern er det jo langt fra sikkert, at de er gearet til at spille den slags fodbold. Og spørgsmålet er, om det overhovedet er lige så effektivt i Bundesligaen. Bayern, omend deres spillere er af høj kvalitet, spiller meget mere direkte, i og med at man har typer som Robben, Müller, Ribery, Gomez mm., der ikke ligefrem er af samme natur, som de spillere han havde i Barca. Og for at gå helt til bagerste geled, så er Neuers teknik sammenligne med Valdez' niveauer under, og han blev netop ofte brugt meget i deres opspil.
Så hans helt store udfordring bliver for mig at se, om han kan få det maksimale ud af Bayerns trup i et spillesystem, som han ikke er særlig bekendt med.
Men han skal nok klare det, for efter hvad jeg har læst mig til, så skulle han være en arbejdsnarkoman uden lige. Og når han så endelig har lært en anden spillestil en tiki taka, kan han jo passende føre den videre med sig til United (selvom jeg foretrækker Mourinho) ;)
Fan af Manchester United

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 18. jan, 2013 20:45

I øvrigt mærkeligt, at Southampton har valgt at fyre træneren. Southampton ligger tre point over stregen og har på det seneste klaret sig ganske fornuftigt, hvor de har taget point fra Arsenal og Chelsea.

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » fredag, 18. jan, 2013 20:52

AllanShore skrev:Kyllingagtigt at tage til Bayern? Det er altså en klub, der ret ofte skifter træner, og som er under det måske største pres overhovedet for at præstere. )
ALT er serveret på ikke bare et sølvfad, men et fad af guld og diamanter.....Igen. Som i Barca, Er udvikling ikke spændende, for Pep. Schalke eksempelvis, ville være et "modigt" valg, Barca og Dortmund ikke noget der beviser han kan træne. Barca og Dortmund skal være i top 3, og de ender, vel groft sagt ;) , i top 3 selv uden træner.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » fredag, 18. jan, 2013 20:59

Selvfølgelig får han nogle gode spillere, men det er stadig en kæmpe kvalitet i sig selv at være i stand til lede et hold med så mange stjerner. Det er der jo mange, som ikke har kunnet magte, jf. bl.a. Chelsea og Real. Jeg er ikke i tvivl om, at topklubber, når de skal have ny træner, går meget op i om de kan holde styr på truppen. Og hvorfor skulle han tage til en meget mindre klub som Schalke når samtlige klubber i verden nærmest står med en kontrakt til ham?

Men jeg kan da godt se, at Guardiola måske er blevet født under en heldig måne, eller hvad der nu skal til...
Fan af Manchester United

Brugeravatar
agger

Indlæg af agger » fredag, 18. jan, 2013 21:35

Robbie_God_Fowler skrev:I øvrigt mærkeligt, at Southampton har valgt at fyre træneren. Southampton ligger tre point over stregen og har på det seneste klaret sig ganske fornuftigt, hvor de har taget point fra Arsenal og Chelsea.
Backstabbing.UK. Sådan vil jeg beskrive det, uden at have nogen videre indsigt i hvad der egentlig er foregået. Det skulle være sket i starten af sæsonen, hvor de lå under stregen. Ikke nu hvor de vist er ubesejret i 12 kampe. Nigel Adkins har været en god mand for klubben der har ført dem op fra League One, som jeg har forstået det. Der må næsten have været noget internt bag, for formkurven sagde ikke nedrykning.
"The Liverpool philosophy is simple, and is based on total belief. Maybe that has been the key to Liverpools consistency. We were taught to go out there, play our own game and fear no one."

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » fredag, 18. jan, 2013 21:48

Skift Dortmund ud med Bayern M i indlægget lidt oppe. Men havde i hovedet at inkludere at Dortmund også var et vattet valg, og det kom så lidt med i teksten.

Pep har ikke bevist han kan noget som helst, i krisetider. Så fatter ikke denne falden på halen over ham. Og dog.... krisetider var der lidt af i sidste sæson, en pokal titel er vel ikke godt nok med den trup, jamen så stikker han jo bare af, han bliver ikke og fighter. Villanova har i den grad genrejst Barcelona, men kreditten lader vente på sig. Og er ikke anti eller for Barcelona, er Atletico Madrid sympatisør.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » fredag, 18. jan, 2013 22:12

Da Guardiola overtog Barcelona var de i det forgangne år blevet sat godt på plads i ligaen af Real Madrid og endte kun på en 3. plads i ligaen med sølle 67 point. Holdet var i ubalance og spillere, som Ronaldinho og Deco, der ellers var faste inventarer på det hold, blev sendt videre, da han ikke mente, at de var gode længere at have i truppen.
Sæsonen efter vinder de overlegent ligaen med 87 point og sætter United godt og grundigt på plads i Champions League finalen. Og det var jo sådan set kun begyndelsen på et af de bedste hold, der nu nogensinde har været. For mig at se er Guardiola årsagen til at spillere som Messi, Iniesta, Xavi, Pique mm. er blevet de spillere, som de er i dag.
Han har vel sagtens fået det maksimale ud af dem i hans tid i Barcelona. Noget jeg tvivler på ret mange andre ville kunnet gøre, selvom du jo får til at lyde som enhver med en træneruddannelse ville gå hen og vinde 14 titler på 4 sæsoner.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » fredag, 18. jan, 2013 22:31

AllanShore skrev:Da Guardiola overtog Barcelona var de i det forgangne år blevet sat godt på plads i ligaen af Real Madrid og endte kun på en 3. plads i ligaen med sølle 67 point.
Okay det kan jeg så ikke huske, men han vendte et voldsomt underpræsterende hold, til at gøre det der forventes. Et er sikkert(for mig) han er ikke den store gambler, og frygter at tabe ved ikke at tage et mesterhold. Der er altid pres i toppen, men han skal faktisk ikke udvikle BM, bare få dem til at holde niveauet. Schalke, Tottenham, Arsenal, LFC var valg der ville vise han har et minimum af nosser. BM, man u, man city, PSG og lignende viser ikke en dyt. igen, groft sagt. For ved godt hemmingsen og undertegnede nok ikke ligefrem vandt CL med nævnte hold....Men overdrivelse fremmer.....Og må ikke skrive sort/hvidt mere idet det støder enkelt(e) personer, som jeg forestår det. Derfor skriver jeg overdrivelse fremmer forståelsen.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » fredag, 18. jan, 2013 22:43

Det er lidt søgt at kalde det for et underpræsterende hold for at få sin pointe igennem. Det var jo ikke små ændringer han lavede. Der kom en del udskiftninger i spillertruppen samtidig med at han begyndte at indføre det Barcelonaspil, der kendetegnede dem under hans periode. Det var ikke den samme stil, som Rijkaard havde praktiseret. Så vidt jeg husker var den meget mere direkte og der blev under hans tid heller ikke arbejdet synderligt meget med det (irriterende) genpres, som de har kørt med siden Guardiola kom til. Han tog spillestilen, som han selv havde implementeret i ungdomsrækkerne, med op til sig i 1. holdstruppen.

Derudover, så har vi åbenbart forskellige syn på hvad det vil sige at have nosser i fodboldverdenen. Det at han påtager sig tjansen i Bayern gør, at han stort set kun skal skuffe. Han skal vinde Bundesligaen samtidig med at gøre det godt i pokalturneringen og ikke mindst Champions League, som de nok er begyndt at drømme lidt om i München efter at have endt som den tabende side i to finaler inden for tre år. Hvis han havde valgt en mindre klub, så ville han ikke have de samme høje krav til sig, og det ville jeg nærmere se som en måde at gemme sig lidt på. Der ville mindre succes sagtens kunne forsvares.
Desuden kan jeg ikke se hvorfor en træner, der har bevist, at han kan håndtere presset i en topklub, skal tage et skridt ned af karrierestigen for at overbevise den almene fodboldfan, om at han ikke bare har levet højt på de spillere han havde i Barcelona.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » fredag, 18. jan, 2013 23:13

AllanShore skrev:Det er lidt søgt at kalde det for et underpræsterende hold for at få sin pointe igennem.Derudover, så har vi åbenbart forskellige syn på hvad det vil sige at have nosser i fodboldverdenen
Er det søgt? med det Barca hold? Og ja vi i den grad, er uenige i hvad det vil sige at have nosser som træner. Hvis ikke holdet underpræsterer, vinder Bayern M vel mesterskabet.... eller Dortmund, så succes kriteriet er at gøre sit job, som det forventes, ikke mere. Og der er en konkurrent som i Spanien med RM, tankevækkende. Gætter på Celtic bliver hans næste job, efter BM.

Besvar