Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarhus » onsdag, 02. mar, 2011 10:47

Fellaini ude resten af sæsonen - ifølge bold.dk: http://www.bold.dk/nyt/Fellainis-saeson-er-forbi

Selvom man ikke skal se det positive i, at andre bliver langtidsskadede, så kan jeg nu alligevel ikke undgå at blive lidt glad for at Fellaini sæson er ovre. Jeg synes, han er alt, alt for voldsom i sine indgreb, og PL bliver helt sikkert et par ikke-skadede spillere rigere resten af sæsonen nu.

Brugeravatar
Arturo Bandini
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 35

Indlæg af Arturo Bandini » mandag, 07. mar, 2011 10:05

Billede
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » fredag, 11. mar, 2011 00:19

Jeg fatter åbenbart ikke fransk humor, er det skide sjovt. Synes egentlig det er i orden med karantæne, han spilder trods alt andre folks tid.
Skal siges jeg er arig, bitter og muggen i tiden, så ser ikke objektivt på tingene, og specielt ikke franskmænd ;)

En fransk klubpræsident er idømt seks måneders karantæne efter at have forsøgt at byde på Lionel Messi.
FC Borne er en mindre fransk klub i de lavere regionale rækker, men nu har klubpræsident Cedric Enjolras fået sin klub frem i rampelyset.

For nylig afgav han et bud på selveste Lionel Messi, men det synes de bestemt ikke var sjovt i det franske fodboldforbund.

- Når mindre klubber vil byde på en spiller, skal vi udfylde en formular på internettet. For sjov tastede jeg Lionel Messis navn, fødselsdato og nuværende klub ind i systemet og sendte anmodningen af sted til ligaen, som vidersendte til fodboldforbundet.

- I fodboldforbundet var de chokerede over min joke og nægtede pure at sende det videre til det spanske forbund. Nu har jeg fået karantæne i et halvt år for at ville tage fusen på mine venner, forklarer Enjolras ifølge The Guardian om det kuriøse stunt.

I det franske fodboldforbund er der rigtig nok langt til smil, idet en talsmand tørt udtaler:

- Vi kan ikke acceptere sådan en opførsel. Måske var det blot en joke, men vi forholder os udelukkende til fakta.

Enjolras slipper med at afsone tre måneder af sin straf. Resten er gjort betinget.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » fredag, 11. mar, 2011 00:57

Jeg synes omvendt det er latterligt, at man som lille klub åbenbart ikke må byde på de spillere, man gerne vil. Self. kan der komme misbrug osv. Men hvornår vil det franske forbund sende forespørgslen til Barcelona? Er det først når Lyon eller Marseille byder? Hvad så, hvis de efter Frankrigs forbunds mening, ikke byder nok? Bliver det så heller ikke sendt afsted?

Latterligt imo.
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » tirsdag, 22. mar, 2011 01:56

Hvorfor der lige fokuseres på det er scholes der får den bøde, aner jeg ikke, da det åbenbart er 10 gule der giver bøden, men uanset hvad viser de(fa koruptions anstalten) igen igen igen igen igen hvor snot dumme de er. Jeg gætter på scholes og co griner hånligt af den bøde, det ville jeg ihverfald gøre. Hvis det evt var 1-1,5 mill£ istedet for kunne jeg se lidt fornuft i det.

Paul Scholes tjener angiveligt 50 millioner kroner om året. Nu bliver han straffet af det engelske fodboldforbund.

Scholes fik således et gult kort i weekendens FA Cup-kamp mod Arsenal, og det var det tiende gule kort i sæsonen.

Det betyder, at Scholes får to kampes karantæne og dermed misser kampene mod Bolton 19. marts og West Ham 2. april.

Udover karantænen får Scholes tildelt en bøde på det svimlende beløb af 15 pund eller 129 kroner, som det svarer til i dansk målestok.

Det er det engelske disciplinærudvalg, der ifølge Nettavisen har en regel om, at der skal betales 15 pund og afsones to karantænedage af alle, der har ti gule kort før anden søndag i april.

http://onside.dk/nyheder/premier-league ... 129-kroner

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » tirsdag, 22. mar, 2011 14:16

JP Skriver:

Platini genvalgt som Uefa-præsident (Offentliggjort 22.03.11 kl. 13:54)

"Den nuværende præsident Michel Platini skal sidde på Uefas præsidentembede endnu fire år.
Uefas præsident, den tidligere franske landsholdsstjerne Michel Platini, skal være præsident frem til 2015. Det står fast efter tirsdagens udvikling på Uefas kongress.

Dermed kan det europæiske fodboldsamfund se frem til endnu fire år med en præsident, som har været meget aktiv i sin måde at kommentere på sporten.

Tidligere har han talt meget kraftigt imod de enorme summer, der bruges på at købe spillere, ligesom han har været med til at indføre regler for, at en del af holdets spillere skal have fået deres fodboldopdragelse i deres nuværende klub.

Mest kendt er han dog nok for, at han som præsident for Uefa er gået i spidsen for kampen mod fejlkendelser i målfelterne ved at placere ekstra dommere på baglinjen, som skal hjælpe dommeren med at dømme korrekt i feltet.

http://spn.dk/fodbold/intfodbold/article2377436.ece

Jubiii - så har England og i særdeleshed Liverpool 4 års kampe mere at se frem til.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
henry
Geografisk sted: Odense
Alder: 37

Indlæg af henry » torsdag, 24. mar, 2011 16:32

Jeg fratager hermed AGF titlen som galehuset og overrækker den til.....

Manchester United risk antagonising fans even further by suing anti-Glazer supporter

Manchester United have risked straining relations with discontented fans still further by taking the extraordinary step of suing one supporter over action he took to oppose the Glazer family’s ownership of the Old Trafford club.

Billede

By Jonathan Russell 11:00PM GMT 23 Mar 2011

Lawyers acting on behalf of the Premier League leaders have filed a writ at the High Court accusing Thomas McKenna of damaging United’s business by posting the names and addresses of 400 of its corporate clients on the internet.

United’s case states that Mr McKenna, of Greater Manchester, published the list in a campaign to stop companies renewing their membership in an attempt to put pressure on the unpopular Glazers, who took over at Old Trafford in 2005, to sell their stakes in the club.

Despite a high-profile inquiry by United, revealed by Telegraph Sport last year, the club admitted in the High Court writ that they had not identified who supplied Mr McKenna with his information.

However they are pursuing 44-year-old Mr McKenna for “losses and damages” they claim the club suffered as a result of its client information appearing on the website wewantglazerout.com, the public face of anti-Glazer group United Supporters for Change.

The writ also details that Mr McKenna was arrested by Greater Manchester Police in August last year in connection with the incident. Data relating to Manchester United’s client list was allegedly found in his possession. Telegraph Sport understands the police are not pursuing their enquiries.
Related Articles

However, it is not certain what United can achieve through their court action as it can be difficult to value the type of information that was leaked and therefore calculate what damage was caused. There is no value set on how much the club expects to recover if its claim is successful.

Johnno Spence, a sports marketing expert at JSC Sports, said: “It is hard to see how you can put a value on information a researcher could pick up by spending a Saturday afternoon at Old Trafford. If this information was worth hundreds of pounds I would be surprised. There is no great secret about who buys corporate boxes.”

Despite this, United are asking the courts to order an “enquiry as to the damages (including additional statutory damages) for infringement of its database”, as well as requesting that Mr McKenna deliver up or destroy all the related information he has in his possession. The club are also asking for an injunction preventing him from repeating his actions.

In April last year, the website wewantglazerout.com published the list of 400 United corporate clients. The move came as a separate body, a group of bankers collectively known as the Red Knights, was trying to put together a bid to buy the club.

A press release published on the website together with the list claimed: “With the assistance of senior employees of MUFC who oppose the Glazer family’s asset stripping of our club, we are today publishing an edited list of the more than 400 companies which have hospitality facilities at the club.”

United denied the information could have come from a senior executive, but admitted they had not identified the source of the leak.

Though United are currently leading the Premier League and seem set to clinch a record 19th title, the Glazers continue to endure fervent opposition from a significant portion of supporters and the suggestion that the club are suing one fan for publishing information on the internet is unlikely to bolster the owners’ popularity.

Red Football Joint Venture, the holding company through which the Glazer family own United, announced earlier this week that it had made a £108.9 million loss for the year ended June 30, 2010.

That figure included an £83 million loan from the club itself - revealed in October last year – as well as more than £30 million in interest fees for a PIK loan, paid off last year.

That such losses should be possible despite season-ticket prices increasing some 42 per cent since the family bought the club continues to raise doubts over United’s long-term viability. Fans are concerned the club may yet need to sell more playing assets to balance the books after both Cristiano Ronaldo and Carlos Tévez left Old Trafford in 2009.

David Gill, the club’s chief executive – who opposed the Glazer takeover, suggesting that the vast debts the family’s bid would incur were “the road to ruin” – has denied that selling players, including Wayne Rooney, would ever be necessary.

Mr McKenna declined to comment. A spokesman for Manchester United said: “We take data security very seriously therefore we saw this as something important to pursue. We believe this was an attack on private property and significant personal distress.”

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... orter.html
Billede

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 34

Indlæg af DaBonks » torsdag, 24. mar, 2011 20:40

Wow, keep alienating your fan base. :roll:
Billede

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 28. mar, 2011 14:53

Thommo skrev:Hvorfor der lige fokuseres på det er scholes der får den bøde, aner jeg ikke, da det åbenbart er 10 gule der giver bøden, men uanset hvad viser de(fa koruptions anstalten) igen igen igen igen igen hvor snot dumme de er. Jeg gætter på scholes og co griner hånligt af den bøde, det ville jeg ihverfald gøre. Hvis det evt var 1-1,5 mill£ istedet for kunne jeg se lidt fornuft i det.

Paul Scholes tjener angiveligt 50 millioner kroner om året. Nu bliver han straffet af det engelske fodboldforbund.

Scholes fik således et gult kort i weekendens FA Cup-kamp mod Arsenal, og det var det tiende gule kort i sæsonen.

Det betyder, at Scholes får to kampes karantæne og dermed misser kampene mod Bolton 19. marts og West Ham 2. april.

Udover karantænen får Scholes tildelt en bøde på det svimlende beløb af 15 pund eller 129 kroner, som det svarer til i dansk målestok.

Det er det engelske disciplinærudvalg, der ifølge Nettavisen har en regel om, at der skal betales 15 pund og afsones to karantænedage af alle, der har ti gule kort før anden søndag i april.

http://onside.dk/nyheder/premier-league ... 129-kroner
Karantænen kan jeg forstå, men hvorfor dælen skal man overhovedet have en bøde? At den er så er af så latterlig en størrelse, er en anden sag. Skal man så også ha' en plet på straffeattesten, hvis man har fået mere end to røde kort i en sæson? Latterligt.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » onsdag, 30. mar, 2011 23:58

Jeg nægter simpelthen at tro RM, går i så små sko. Men kan da tage fejl, og i så fald er det jo ren børnehave niveau.

Gennem sæsonen har publikum på Bernabéu inden kampene kunnet lytte til tonerne af sidste sommers ørehænger "Waka Waka", hvor den spanske popsild Shakira lægger stemme til, men den fornøjelse er nu fortid for fansene i den spanske kongeklub.

I dag meddeler den spanske avis AS, at Real Madrid har valgt, at man fremover ikke vil spille musik af Shakira, da det er kommet frem, at hun privat danner par med FC Barcelonas forsvarsspiller Gerard Piqué.

I januar offentliggjorde Gerard Piqué på sin Facebook-profil, at han og Shakira var blevet kærester.

http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... kira-musik

Brugeravatar
SørenK
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 32

Indlæg af SørenK » mandag, 04. apr, 2011 14:39

http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... erpool-fan
:love3:

Jeg kan ikke beskrive, hvor lykkelig jeg ville blive, hvis det utænkelige sker at han pludselig får lyst til at vende tilbage!

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » mandag, 04. apr, 2011 17:59

SørenK skrev:http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... erpool-fan

Jeg kan ikke beskrive, hvor lykkelig jeg ville blive, hvis det utænkelige sker at han pludselig får lyst til at vende tilbage!
:clap: :clap:

Xabi vil til enhver tid være velkommen i Liverpool. Det er de færreste jeg har så stor respekt for, på trods af de forlod Liverpool. Smicer (her var det klubben der sagde farvel, og ikke Smicer selv) og Hamann er to andre.
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Guffi182 » mandag, 04. apr, 2011 18:12

Badooo skrev:
SørenK skrev:http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... erpool-fan

:clap: :clap:

Xabi vil til enhver tid være velkommen i Liverpool. Det er de færreste jeg har så stor respekt for, på trods af de forlod Liverpool. Smicer (her var det klubben der sagde farvel, og ikke Smicer selv) og Hamann er to andre.
Og straks tænker jeg på Sami.. puha hvor savner jeg Sami!
Billede

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Guffi182 » mandag, 04. apr, 2011 19:36

2 dages karentæne til Rooney for at råbe fuck.... Serriøst? Tag jer nu sammen FA
Billede

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » mandag, 04. apr, 2011 19:43

Guffi182 skrev:2 dages karentæne til Rooney for at råbe fuck.... Serriøst? Tag jer nu sammen FA
Sikke en joke. Der bliver da råbt langt værre ting på banen hver weekend.

Besvar