Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Re: Dagens Kampe

Indlæg af tue69 » mandag, 21. maj, 2012 10:41

Jeg frygter virkeligt, at FCN's formodede deltagelse i CL'en kommer til at tangere Herfølges CL-tur og Danmarks slutrunde i 2000 som noget af det pinligste dansk fodbold har præsteret nogensinde. Men jeg vil meget, meget gerne se den frygt blive gjort til skamme.

Dermed ikke sagt, at FCN ikke har fortjent mesterskabet, for det har de da så sandeligt. Det er bare et, i europæiske sammenhænge, uprøvet hold, som pludseligt skal bide skeer med nogle af de allerstørste, som er blevet endnu stærkere de sidste par år.

Men spændende bliver det!
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » mandag, 21. maj, 2012 11:00

tue69 skrev:Jeg frygter virkeligt, at FCN's formodede deltagelse i CL'en kommer til at tangere Herfølges CL-tur og Danmarks slutrunde i 2000 som noget af det pinligste dansk fodbold har præsteret nogensinde. Men jeg vil meget, meget gerne se den frygt blive gjort til skamme.

Dermed ikke sagt, at FCN ikke har fortjent mesterskabet, for det har de da så sandeligt. Det er bare et, i europæiske sammenhænge, uprøvet hold, som pludseligt skal bide skeer med nogle af de allerstørste, som er blevet endnu stærkere de sidste par år.

De har vel trods alt noget erfaring fra deres Europa League stint sidste år? Hvilket, så vidt jeg husker, inkluderer en ret flot kamp mod Sporting Lissabon. Så noget erfaring har de trods alt i modsætning til Herfølge dengang i 2000.

Det mest ærgerlige er selvfølgelig, at de mister Bjelland. Det kan godt vise sig at være afgørende imø.

Jeg håber på FCN. Jeg kan ikke få mig selv til at holde med FCK.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N

Indlæg af Mambo » mandag, 21. maj, 2012 11:01

tue69 skrev:Jeg frygter virkeligt, at FCN's formodede deltagelse i CL'en kommer til at tangere Herfølges CL-tur og Danmarks slutrunde i 2000 som noget af det pinligste dansk fodbold har præsteret nogensinde. Men jeg vil meget, meget gerne se den frygt blive gjort til skamme.

Jeg glæder mig nu til at se FCNs unge hold og deres koncept mod de bedste i Europa, selvom der selvfølgelig er en stor risiko for at de bliver ydmyget. Det bliver spændende og imø mere interessant end at følge FCK.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » mandag, 21. maj, 2012 11:05

Jeg er helt enig - det kan blive en pinlig affære, men omvendt kan de med en "heldig" gruppe måske overraske...FCK kan jo også FuCK´e op, hvis de spiller som de gør for tiden.... I hvert fald klæder det dansk fodbold at FCK ikke har patent på mesterskabet.

Tænk hvad alle de tv-penge kunne gøre for FCN....og så får jeg sgu lidt gåsehud over tanken om FCN vs Barcelona/Real/Manu/City etc på Farum stadion :D

Brugeravatar
tue69

Indlæg af tue69 » mandag, 21. maj, 2012 11:29

Jeg må hellere lige rette mig selv, så det ikke lyder som om at jeg er for negativ på FCN's vegne, for det er ikke tilfældet. Ja, FCN har noget erfaring fra EL, men der er bare en massiv forskel derfra og til CL. Når det så er sagt, så er jeg ingenlunde sikker på, at FCK's erfaring fra tidligere CL-præstationer er nok, til at bære holdet. De står trods alt som et noget dårligere hold, end fra den gang, hvor det klarede sig videre fra gruppespillet.

Min frygt beror således alene på, at FCN bliver ramt af ærefrygt, når de pludseligt befinder sig i CL's fornemste selskab. Men at det skulle være ensbetydende med, at de gør det værre end et andet dansk hold i samme situation, det mener jeg nu ikke. Men sikke en mulighed for holdet både set ud fra spillernes, klubbens og et økonomisk synspunkt. Det må alt andet lige give et solidt fundament.

Med andre ord, jeg håber på det bedste og frygter det værste. Lidt ligesom at se de røde spille denne sæson. Men det er dejligt forfriskende, at der er kamp om det danske mesterskab i år! Der har været lidt for skotske tilstande over ligaen de forgangne par sæsoner, og det gavner ingen andre end FCK.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 21. maj, 2012 11:30

Mambo skrev:Jeg glæder mig nu til at se FCNs unge hold og deres koncept mod de bedste i Europa, selvom der selvfølgelig er en stor risiko for at de bliver ydmyget. Det bliver spændende og imø mere interessant end at følge FCK.
Hvis man ser på de hold de stillede med i går, så var FCK kun to år ældre i snit end FCN.

FCN: Hansen 27 år, Kildentoft 27, Okore 20, Bjelland 24, Parkhurst 28, Adu 22, Stokholm 36, Christensen 26, Mikkelsen 26, Lorentzen 27, Lawan 25

Gennemsnitsalder: 26.18 år

FCK: Wiland 31, Jacobsen 33, Ottesen 28, Sigurdsson 26, Bengtsson 24, Bolaños 28, Claudemir 24, Kristensen 29, Vingaard 27, Santín 31, N'Doye 27

Gennemsnitsalder: 28 år

FCK var uden Oviedo på 22 år og Delaney på 21. FCN var uden Mtiliga på 31 år og Beckmann på 29. Med andre ord mener jeg ikke FCN har et specielt meget yngre hold end FCK.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 21. maj, 2012 11:31

tue69 skrev:Men sikke en mulighed for holdet både set ud fra spillernes, klubbens og et økonomisk synspunkt. Det må alt andet lige give et solidt fundament.
Ja, det er jo siden hen gået rigtig godt for AaB ;)

Brugeravatar
tue69

Indlæg af tue69 » mandag, 21. maj, 2012 11:42

AJ skrev:
tue69 skrev:Men sikke en mulighed for holdet både set ud fra spillernes, klubbens og et økonomisk synspunkt. Det må alt andet lige give et solidt fundament.
Ha ha - ja man må sige, at AaB virkeligt fik udnyttet det :) Det kan være man skulle kalde det en økonomisk trussel istedet?

mortenbak

Indlæg af mortenbak » mandag, 21. maj, 2012 11:49

Er det ikke 150 mio eller noget i den stil ?

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » mandag, 21. maj, 2012 12:05

tue69 skrev:
AJ skrev:
Ha ha - ja man må sige, at AaB virkeligt fik udnyttet det :) Det kan være man skulle kalde det en økonomisk trussel istedet?
Det er sjovt at se AaB skifter ud på alle områder i løbet af de sidste 15 år - pånær der hvor de virkelig trænger. Jeg tror ikke på at AaB kan blive noget ved musikken igen - før de er sluppet af med Lynge.

(Lidt ala BIF og Per B).
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
Pongolle
Alder: 36

Indlæg af Pongolle » mandag, 21. maj, 2012 14:46

Tir na Noc i Århus kogte fuldstændig da Drogba scorede på det afgørende straffe. Øl i massevis blev kastet op i luften.

Havde noget Roskilde reunion hele weekenden, så havde også drukket ret tæt op til finalen, og 15 min inde i kampen, skrålede jeg hele "Fuck Of Chelsea FC" sangen igennem. Det faldt ikke i god jord hos de rigtig mange Chelsea fans :dance: , blev lige pludselig en meget upopulær herre, men sjovt var det sku :D
Billede

Brugeravatar
tue69

Indlæg af tue69 » tirsdag, 22. maj, 2012 11:49

Fik iøvrigt set Randers igår, af mangel på bedre bold på TV.

Lur mig om ikke vi her snakker et hold, som i den grad skal handle i sommerpausen. I al fald hvis de skal have nogen forhåbninger om, ikke at blive sendt ud af Superligaen næste år.

Kønt var det godt nok ikke.

Brugeravatar
TobyLfc

Indlæg af TobyLfc » onsdag, 23. maj, 2012 19:56

Nogle der har et gratis stream på Nordsjælland kampen?
Billede
"YNWA"

Brugeravatar
Rasmus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » onsdag, 23. maj, 2012 20:53

If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N

Indlæg af Mambo » onsdag, 23. maj, 2012 21:25

mig_der skrev:
tue69 skrev:
AJ skrev:
Det er sjovt at se AaB skifter ud på alle områder i løbet af de sidste 15 år - pånær der hvor de virkelig trænger. Jeg tror ikke på at AaB kan blive noget ved musikken igen - før de er sluppet af med Lynge.

(Lidt ala BIF og Per B).
Nu er alle AaB-koncernens fejlslagne forretningsideer jo ikke Lynges skyld. Synes derimod at Lynge gør et fint stykke arbejde.

Besvar