Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Harvey

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Harvey » tirsdag, 01. maj, 2012 12:24

SeanJohn skrev:FANTASTISK CITY!

Føj jeg håber de tager mesterskabet - kan slet ikke begribe hvordan lfc supportere kan holde med utd i kampen om mesterskabet.
Nej SeanJohn, det har jeg godt nok osse svært ved at forstå, specielt fordi Alex F lige siden har tiltrådte sit embede i United, har talt om Liverpool som fjende nummer 1!!! Han meldte ud at det var hans mål at overhale Liverpool hvad mesterskaber og CL-trofæer angik og meget af hans retorik i årene der er gået, har været rettet mod vores klub. Så jeg må godt nok indrømme at jeg har svært ved at se hvordan man som Liverpool-supporter kan holde med United mod nogen som helst. Jegb hader Bayern München, men jeg holdt da så sandelig med dem i finalen i 99 og da de for nogle år siden slog United ud af CL i kvartfinalen så vidt jeg husker. Jeg holder med ALLE hold der spiller United og selv hvis Al Qiada havde et fodboldhold, ville jeg holde med dem mod United og det mener jeg.

Og nej, det er ikke fordi at de har vundet en masse i de sidste mange år, for det er der sku så mange andre der har og det skal de ha lov til. Nej, det er deres managers evindelige snakken ned til vores klub der har skabt det had jeg føler. Godt krydret med en masse spiller-fj..... gennem årene, som Ronaldo, Schmeichel, Neville-brødrene, Nani, Evra, Ferdinand, Rooney den t.... og mange mange andre.... United står for mig som den mest arrogante, usportslige, selvfede, selvretfærdige og usympatiske klub på denne jord og jeg skider i bukserne af grin hvis City tager mesterskabet...simpelthen...I am going to shit in my pants out of pure joy and laughter......men intet er afgjort endnu kære venner...INTET!!!!

Punktum.
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » tirsdag, 01. maj, 2012 13:24

Mjah, ville jo gerne sige at jeg er helt enig med Aarde ud fra et tradition kontra pludselig økonomisk frihed-perspektiv, men kan simpelthen ikke få mig selv til at holde med United. Pest eller kolera, ja, men valget falder på City. Kan dog sagtens se det fra Aardes synspunkt, jeg kan bare meget lidt lide United, de er trods alt rivalen, og den helt store af slagsen. Føler mig dog ikke mere som Liverpool fan af den grund.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 01. maj, 2012 14:03

Jeg er enig med Aarde i to ting, og uenig med ham i én ting.
Ja, Man Utd og deres spillere bliver generelt undervurderet meget herinde. Phil Jones er et kæmpetalent, og jeg ville have været lykkelig hvis han havde valgt os. Det gjorde han så ikke, hvorfor han selvfølgelig er en sær snegl, men det gør ikke hans spillemæssige kvaliteter dårligere. Ligeledes er de Gea en fremragende målmand, og så er han kun 21 år. Lur mig om han om et par år eller fem ikke er verdens bedste på sin position. Også bedre end Joe Hart.
Derudover er jeg enig i, at Man City vækker meget lidt begejstring hos mig, og havde de været i mesterskabskamp med Arsenal eller Chelsea (ja, selv Chelsea), ville jeg ikke have 'holdt med' dem. Der er ikke meget spas ved (stort set) udelukkende at købe sig til tingene, idet man kan få næsten hvem man vil have. Selv Rooney skulle jo have været tæt på at skifte til dem i fjor!
Men jeg kan ikke holde med Man Utd, så hvis Man City er kolera, så vælger jeg kolera. Jeg morede mig meget over kampen i går, og specielt resultatet. Forhåbentlig kan vi (dvs. alle undtagen Aarde :D ) snart glæde os over konsekvenserne.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 01. maj, 2012 15:46

:| ( :lol: )

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 37

Indlæg af Guffi182 » tirsdag, 01. maj, 2012 16:54

Hodgson 4 år :lol:
Billede

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 01. maj, 2012 18:26

Guffi182 skrev:Hodgson 4 år :lol:
Al mulig grund til at lykønske Fergie Association med den signing... :aliboronz5:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 01. maj, 2012 18:33

Bliver lige nødt til at spørge: Hvorfor så meget had til det engelske landshold herinde? Det er trods alt spillere fra den liga, hvor der bliver praktiseret det fodbold i faldt for og hvor også Liverpool spiller.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 01. maj, 2012 18:54

AllanShore skrev:Bliver lige nødt til at spørge: Hvorfor så meget had til det engelske landshold herinde? Det er trods alt spillere fra den liga, hvor der bliver praktiseret det fodbold i faldt for og hvor også Liverpool spiller.
Had er et stærkt udtryk. Men hvordan men end betegner det, så er det ikke rettet mod landsholdet som sådan, men mod FA. Ikke mindst pga dets håndtering af Suarez-sagen. Uden at jeg ønsker den debat genoplivet.

Hvorfor mener du i øvrrigt at det er at "hade" FA at lykønske dem med signingen af Woy? Mener du ikke at han er god nok til jobbet? ;)
Senest rettet af Sledgehammer tirsdag, 01. maj, 2012 19:01, rettet i alt 1 gang.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 01. maj, 2012 19:01

ScouserTommy skrev:
AllanShore skrev:Bliver lige nødt til at spørge: Hvorfor så meget had til det engelske landshold herinde? Det er trods alt spillere fra den liga, hvor der bliver praktiseret det fodbold i faldt for og hvor også Liverpool spiller.
Ikke til landsholdet. Til FA. Ikke mindst pga dets håndtering af Suarez-sagen. Uden at jeg ønsker den debat genoplivet.
Men udover at de lige blandede sig i Terry-sagen, så er det da begrænset hvor stort et aftryk de sætter hos landsholdet.
Fan af Manchester United

Aarde

Indlæg af Aarde » tirsdag, 01. maj, 2012 19:07

@AllanShore

Personligt hader jeg ingenlunde landsholdet. Det er altid det hold (udover Danmark og fra for nyligt også Uruguay), jeg holder med til slutrunder. Og jeg tror egentlig, at mange herinde har det på samme måde. Derfor er det da også helt logisk, at vi udtrykker vores harme over FA's evige og deprimerende håbløse inkompetence, for så længe de bliver ved med at jokke rundt i den efterhånden ret smattede spinat, der er det engelske landshold, vil den næppe stå på andet end flere skuffelser fra landsholdet over de næste mange år.

Den hånligt leende tone tror jeg primært er et tegn på en slags apati. Det er det i hvert fald for mit vedkommende.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 01. maj, 2012 19:42

Ja okay. For mig personligt, så er det bare ikke FA's skyld at de altid skuffer. Gang på gang skriver de engelske medier dem op til at være med i favoritfeltet, når faktum er, at spillertruppen næsten aldrig har været til det. Hvem husker ikke den såkaldte "gyldne generation" i 2006, der var som skrevet ind i himlen, men som alligevel aldrig endte med at imponere overhovedet.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
John Barnes
Geografisk sted: København

Indlæg af John Barnes » tirsdag, 01. maj, 2012 20:43

Med hensyn til gårsdagens mesterskabs kamp er jeg personligt godt tilfreds med, at det var City som der vandt. Jeg ser hundrede gange hellere, at det er City som står med pokalen sidst på sæsonen istedet for United. Grundet det faktum, at jeg aldrig har ku li United har jeg altid haft en vis sympati med City, dog mest dengang de ikke havde de mange penge. Ja man kan vel næsten sige, at hvis mit hjerte ikke var faldet for vores elskede Liverpool FC i sin tid, så var jeg måske blevet fan af de lyseblå, who knows?

Men måden som City er blevet bedre på de sidste par år er jeg ikke stor fan af. Jeg er lidt en fodbold romantiker så derfor kan jeg godt li de gamle dyder uden alt for mange penge involveret. At man ikke bare smider 300 millioner kroner efter hver eneste spiller og giver dem alt for høje lønninger, ser jeg hellere at man laver nogle af sine spillere selv og ellers holder pengene på et fornuftigt niveau. Men det er nu engang udviklingen i fodboldverdenen i dag og vi skal os huske på hvordan vi selv ville reagere hvis en stinkende rig araber overtog vores klub og købte ind i samme grad som City, så stoppede vi jo heller ikke med, at holde med Liverpool. Det samme med City fansene, de kan jo ikke gøre noget ved at klubben har fået alle de penge, det eneste de kan blive ved med at gøre, og som de iøvrigt altid har gjort godt, det er at støtte op omkring holdet.
Billede

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » onsdag, 02. maj, 2012 09:40

John Barnes skrev:(...) At man ikke bare smider 300 millioner kroner efter hver eneste spiller og giver dem alt for høje lønninger, ser jeg hellere at man laver nogle af sine spillere selv og ellers holder pengene på et fornuftigt niveau. Men det er nu engang udviklingen i fodboldverdenen i dag og vi skal os huske på hvordan vi selv ville reagere hvis en stinkende rig araber overtog vores klub og købte ind i samme grad som City, så stoppede vi jo heller ikke med, at holde med Liverpool.
Andy Carroll 35m
Stewart Downing 20m
Charlie Adam 8.3m
Jordan Henderson 16m

Og så fremdeles.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Aarde

Indlæg af Aarde » onsdag, 02. maj, 2012 10:43

Rasmus skrev:
John Barnes skrev:(...) At man ikke bare smider 300 millioner kroner efter hver eneste spiller og giver dem alt for høje lønninger, ser jeg hellere at man laver nogle af sine spillere selv og ellers holder pengene på et fornuftigt niveau. Men det er nu engang udviklingen i fodboldverdenen i dag og vi skal os huske på hvordan vi selv ville reagere hvis en stinkende rig araber overtog vores klub og købte ind i samme grad som City, så stoppede vi jo heller ikke med, at holde med Liverpool.
Andy Carroll 35m
Stewart Downing 20m
Charlie Adam 8.3m
Jordan Henderson 16m

Og så fremdeles.
Siden Manchester City kom på rigmandshænder:

Liverpool's net spend 07/08: £40m (højeste net spend nogensinde)
Manchester City's net spend 07/08: £39m

Liverpool's net spend 08/09: £6m
Manchester City's net spend 08/09: £118m (højheste net spend nogensinde)

Liverpool's net spend 09/10: £-8m
Manchester City's net spend 09/10: £99m

Liverpool's net spend 10/11: £-5m
Manchester City's net spend 10/11: £117m

Liverpool's net spend 11/12: £35,5m
Manchester City's net spend 11/12: £48m

... og så fremdeles. ( ;) ) Deres lønbudget kontra vores vil jeg slet ikke begynde på. Men jeg vil godt garantere, at det kun yderligere vil understrege min pointe.

Men jeg kan nu sagtens følge dig; transfer- og lønpengene bliver generelt større blandt de ambitiøse klubber, og det kan ikke udelukkes, at vi er nødt til at hoppe over i samme grøft, som ManC for at nå vores mål. Der er dog endnu ikke argumentation for, at vi allerede har taget springet, som du ellers prøver at insinuere.
Senest rettet af Aarde onsdag, 02. maj, 2012 17:26, rettet i alt 1 gang.

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » onsdag, 02. maj, 2012 16:22

Aarde skrev: Liverpool's net spend 07/08: £40m
Liverpool's net spend 11/12: £35,5m (højeste net spend nogensinde)
:?

Besvar