Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » mandag, 23. apr, 2012 11:29

Callesen skrev:http://www.caughtoffside.com/2012/04/22 ... -dominate/
Van Persie årest spiller og Kyle Walker årets talent.
Årets hold i PL ifølge spillerne selv.

Goalkeeper:
Joe Hart (Manchester City)

Defenders:
Vincent Kompany (Manchester City)
Fabricio Coloccini (Newcastle United)
Kyle Walker (Tottenham Hotspur)
Leighton Baines (Everton)

Midfielders:
Scott Parker (Tottenham Hotspur)
Yaya Toure (Manchester City)
Gareth Bale (Tottenham Hotspur)
David Silva (Manchester City)

Forwards:
Wayne Rooney (Manchester United)
Robin Van Persie (Arsenal)
Et sådan indlæg kan, for mig, ikke gå ubemærket hen. Selvom jeg nu langt hellere vi debattere sådanne kåringer når vi kommer til årets hold i Europa.

Jeg har flest noteringer gennem sæson på disse:
Men målmandsposten er en kamp mellem Tim Krul og Joe Hart. Michael Vorm er også en kandidat, hvor også David de Gea presser sig på.

På højre back er der en der er langt foran de andre. Og det er ikke Kyle Walker men derimod Micah Richards.

Venstre back har jeg ligeledes en der er foran de andre. Det er Laighton Baines der har distanceret de mere faste gennem de seneste håndfuld sæsoner i Ashley Cole og modbydeligheden fra man utd på den side af forsvaret.

Det centrale forsvar er der en håndfuld der skiller sig ud. Thomas Vermaelen, Vincent Kompany, Joleon Lescott, Martin Skrtel, Jonny Evans og Yones Kaboul som kandiderer til årets hold.

På den centrale midtbane har jeg fleste noter ud for Frank Lampard, Danny Murphy, Scot Parker, Luka Modric, Lucas, Yaya Toure, Ramires, Cabaye og Ismael Tiote

Højre kanten kan indtages af Theo Walcott eller Antonio Valencia, hvor Nathan Dyer er en svag outsider sammen med James Milner.

Venstre kanten kan bestå af Gareth Bale, Junior Houilett eller Ashley Young.

På den offensive midtbane er jeg ikke i tvivl. Her har David Silva været alle andre overlegen, men alligevel har Clint Dempsey, Juan Mata og Stephane Sessegnong også fået end del noter.

I angrebet har det været Robin Van Persie, der har været sæsonens helt store oplevelse. Kun Aguero, Wayne Rooney, Daniel Sturridge, Demba Ba og Emmanuel Adebayor er på tale til en plads ved siden af hollænderen. En outsider findes der i Blackburns Yakubu Aiyegbeni. Papiss Cisse har gjort det fremragende, men blev hentet i januar og derfor ikke et valg til sæsonens hold.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » mandag, 23. apr, 2012 12:59

Glæder mig til sæsonafslutning, Hekkem! :)
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » mandag, 23. apr, 2012 13:06

Rasmus skrev:Glæder mig til sæsonafslutning, Hekkem! :)
Det gør jeg også. Ved du hvornår i planlægger at få gennemgået jeres sæsons hold?

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 23. apr, 2012 13:44

Jeg havde smidt Walker og Rooney af til fordel for Richards og Aguero. Resten kan jeg ikke rigtig indvende noget imod.
Jo måske Hoilett som årets unge spiller, såfrem den kan uddeles til en ikke-engelsk spiller.

Det var et forholdsvist forudsigeligt PFA team of the year, selvom der nok vil være indvendinger mod valget af Coloccini, men på den anden side fortjener Newcastle vidst også én eller to på årets hold.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 23. apr, 2012 15:10

Synes egentlig det er meget godt ramt det hold der er valgt. Alle kan selvfølgelig ikke altid blive enige, bl.a. pga. tilhørsforhold, men synes også jeg lige ville komme med mine tanker.

Målmand: Synes egentlig ikke der har været nogle stand-out performere i år. Joe Hart ville nok også være mit valg fordi han har stået bundsolidt igennem hele sæsonen, men han har omvendt også nydt godt af, at Citys forsvar og centrale midtbane har været gode til at lukke ned for modstanderne.
Ellers taler alle andre om Tim Krul. Jeg synes egentlig slet ikke han er noget at råbe hurra for. Ellers har Brad Friedl vel egentlig også gjort det fint over en hel sæson, men har har dog ikke lavet nogle deciderede udslagsgivne redninger, som Hart f.eks. har for vane.
Og så kan det godt være, at jeg er for rød i stellet, men bedømt kun ud fra forårets præstationer, så skulle De Gea også ind i overvejelserne.

Forsvar: Midterforsvaret er nok også den konstellation jeg ville være kommet frem med, selvom der har omvendt også været en del gode performere dernede i år i bl.a. Skertl, Evans, Kaboul.
Højrebacken kunne også være gået til Micah Richards, men jeg er ligesom den engelske presse, også ret vild med Walker. Baines er næsten selvskrevet på venstrebacken, og det er næsten spændende at se hvor lang tid Cole kan holde landsholdspladsen sikker.

Midtbane: Personligt ville jeg have foretrukket Carrick frem for Parker, men det kan godt være det bareer mig der er lidt forelsket i ham, for han for stort set ingen anerkendelse for sine præstationer i den her sæson, og jeg synes næsten det er latterligt, at han end ikke har været i tankerne til det engelske landshold.
De tre andre pladser vil jeg ikke rigtigt kunne røre ved - det skulle så lige være at erstatte Bale med Valencia, men han har bare været for meget skadet til at kunne blive taget med i bedømmelsen.

Angreb: 27 og 26 mål hver. End of discussion.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » mandag, 23. apr, 2012 15:22

Bale og Valencia spiller ikke i samme side, derfor kan man ikke bytte Bale ud med Valencia. Valencia har ikke spillet i venstre side en eneste gang - fra start - i løbet af sæsonen. Bale har været placeret til højre 3 gange.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 23. apr, 2012 16:38

Jeg sad faktisk for nylig og overvejede mit eget bud på årets hold i PL, da det er den liga jeg følger (klart) mest.

Målmand: Synes ikke nogen har været konstant imponerende, men Hart har ikke kostet sit hold noget gennem sæsonen hvorfor han må løbe med pladsen. Ja, I andre har jo nævnt dem. De Gea, Krul og Vorm var de primære konkurrenter.

Højre back: Jeg er enig med spillerne om Kyle Walker. Hans hurtighed er imponerende at overvære. Taktisk kan han vel blive bedre, men synes ikke Richards eller andre har været ham overlegen samlet set.

Midterforsvar: Mange gode kandidater. Jeg havde Evans på, der (sammen med Rio Ferdinand) siden 1-6 mod Man City har været imponerende, selvom man ikke må skrive det herinde. Så kom Everton kampen i går ;) Jeg vil se hvordan de sidste tre kampe går før jeg beslutter mig.
Den anden bliver vores eget monster Skrtel, men der har som sagt været mange gode.

Venstre back: Assou-Ekotto. Jeg har Baines som nr. 2. Det er ikke backsenes skyld at Tottenham er i krise.

Central midt: Evigt undervurderede Carrick har været forrygende. Ligeledes har Scholes, men en halvsæson er ikke nok, hvilket selvfølgelig også gælder Lucas. Modric og Parker er gået i stå, hvilket nok skyldes Redknapps notorisk manglende evne til at planlægge en sæson. Derfor bliver det Yaya Touré (ham er jeg fan af) og Carrick.

Kanterne: Jeg synes det ser tyndt ud her. Mata startede godt, men er faldet igennem på det seneste. Walcott synes jeg slet ikke har holdt noget der ligner et godt niveau. Bale er heller ikke den samme spiller i foråret. Valencia kandiderer til pladsen, men jeg synes han har spillet for lidt. Det bliver enten ham eller Hoilett i højre side. Sturridge var ellers god i højre side under Villas-Boas, men ar ikke været fast mand under Di Matteo.
Det bliver nok alligevel Bale i venstre side.

Angreb: Rooney hængende, van Persie up front. Rooney er imo bedre end Silva, og har (næsten) hele tiden været det.

Dvs.:

......................Hart
Walker....Skrtel.....(Evans).....Assou-Ekotto
.............Carrick.....Y.Touré
(Valencia)......Rooney.............Bale
..................van Persie

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » tirsdag, 24. apr, 2012 00:14

Hekkem skrev:
Rasmus skrev:Glæder mig til sæsonafslutning, Hekkem! :)
Det gør jeg også. Ved du hvornår i planlægger at få gennemgået jeres sæsons hold?
Jep. Søndag d. 27. maj går det løs.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 24. apr, 2012 08:03

Rasmus skrev: Jep. Søndag d. 27. maj går det løs.
Kanon. Så er der lige en månedstid endnu. Der er også en del afgørende kampe tilbage af sæsonen, hvor pokaler kan afgøres, og spillerpræstationer stadig kan influere på udmålingen af årets / sæsonens hold.

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » tirsdag, 24. apr, 2012 21:24

Hold kæft hvor er han bare en af de største idioter i professionel fodbold. Dejligt at se den tosse bliver smidt ud.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » tirsdag, 24. apr, 2012 21:26

Så er grundlaget lagt for at Chelsea kan blive smidt ud af CL på røv og albuer.

Ret ærgeligt, for jeg havde gerne set dem i finalen frem for Barca.

Brugeravatar
Henrik
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 41

Indlæg af Henrik » tirsdag, 24. apr, 2012 21:28

Kæft det er urutineret af Terry. Der er ingen grund til at han gør det og dommeren skal selvfølgelig give rødt
Næste år!

Brugeravatar
Brando
Alder: 53

Indlæg af Brando » tirsdag, 24. apr, 2012 21:29

Nicoen skrev:Hold kæft hvor er han bare en af de største idioter i professionel fodbold. Dejligt at se den tosse bliver smidt ud.
Præcis. Han ER simpelthen ikke meget klogere end en dybfrossen kylling. Det er SÅ dumt gjort det der. Men på en eller anden måde er man ikke synderligt overrasket. Han laver så mange af de små svinestreger.
"Med ét ord kan man kalde det dårlig forberedelse", Jørgen Leth

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » tirsdag, 24. apr, 2012 21:30

Husker en episode, da Liverpool spillede mod Chelsea for nogle år tilbage ( Da Torres stadig var i rødt) Efter en forseelse sidder han halvvejs oppe, og Terry der kommer løbende, vælger at hoppe hen og ham, men vælger altså at lade sit ene ben hænge, så hans knæ rammer Torres i hovedet. Fuldt bevidst og en regulær svinestreg. Siden dengang har jeg hadet ham, og derfor fryder det mig at han bliver smidt ud for sådan noget lort.

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » tirsdag, 24. apr, 2012 21:31

Så blev det vist tid til at skifte kanal...

Besvar