Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
mawope

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mawope » onsdag, 18. apr, 2012 21:49

Jeg må åbenbart være en af de få herinde der stadig kan imponeres af Barcelona's småspil omkring og på den sidste tredjedel af banen. Kunne vi da bare adoptere lidt af det i vores angrebsspil.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 18. apr, 2012 21:53

mawope skrev:Jeg må åbenbart være en af de få herinde der stadig kan imponeres af Barcelona's småspil omkring og på den sidste tredjedel af banen. Kunne vi da bare adoptere lidt af det i vores angrebsspil.
Jeg er i så fald også en de få. Jeg synes det er fantastisk at de især Lionel Messi med hans lave tyngdepunkt og trippende småskridt. Det er helt tydeligt at forsvarsspillerne næsten ikke tør røre ham, de er rædselsslagne for at lave straffespark.

Det er en fornøjelse at se Barca spille, når det triller for dem.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Hyppia
Geografisk sted: Immingham, northeast of lincolnshire, Uk
Alder: 54

Indlæg af Hyppia » onsdag, 18. apr, 2012 21:55

det er simpelhen flot fodbold :clap: :clap: :clap:

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 18. apr, 2012 22:01

Hyppia skrev:det er simpelhen flot fodbold :clap: :clap: :clap:
Og der kom så lige Laudrup-afleveringen. Ærgerligt at det var Alexis og ikke Ebbe Sand der stod derinde... ;)
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » onsdag, 18. apr, 2012 22:10

Jeg synes sgu Chelsea gør det meget godt. Det er vel også det perfekte vejr et engelsk hold kunne møde Barca i. Regnvejr og råkoldt.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Hyppia
Geografisk sted: Immingham, northeast of lincolnshire, Uk
Alder: 54

Indlæg af Hyppia » onsdag, 18. apr, 2012 22:12

Droggi ta da hjem til afrika eller hvor du kommer fra

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 18. apr, 2012 22:13

Hyppia skrev:Droggi ta da hjem til afrika eller hvor du kommer fra
Tror nu osse du ville pive hvis du blev ramt lige der... :o
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 18. apr, 2012 22:22

Surf skrev:Jeg synes sgu Chelsea gør det meget godt. Det er vel også det perfekte vejr et engelsk hold kunne møde Barca i. Regnvejr og råkoldt.
Effektivt har det været - men det er godt nok en uambitiøs tilgang, de har til kampen. Og Barca har jo dybest set skabt chancer nok til at de burde være foran, så jeg ved egentlig ikke, hvor gode jeg synes, Chelsea har været.

Jeg havde trods alt forventet, at det ville blive en mere lige kamp. Det er jo rent tyveri, hvis ikke Barca får et mål med hjem.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 18. apr, 2012 22:29

Aarde skrev:
Surf skrev:Jeg synes sgu Chelsea gør det meget godt. Det er vel også det perfekte vejr et engelsk hold kunne møde Barca i. Regnvejr og råkoldt.
Effektivt har det været - men det er godt nok en uambitiøs tilgang, de har til kampen. Og Barca har jo dybest set skabt chancer nok til at de burde være foran, så jeg ved egentlig ikke, hvor gode jeg synes, Chelsea har været.

Jeg havde trods alt forventet, at det ville blive en mere lige kamp. Det er jo rent tyveri, hvis ikke Barca får et mål med hjem.
Chelsea står utrolig godt taktisk. De spiller Barca lige som de skal spilles - tæt sammenhæng mellem kæderne og undgå at åbne op centralt på banen, og så lever de på deres kontraangreb. At det så ikke er kønt at se på offensivt kan vi hurtige blive enige om :) , men defensivt har Chelsea spillet en super kamp.

Man skal også huske på, at et par af Chelseas bærende kræfter har set deres bedste dage, hvorfor de ikke helt har den pondus der skal til for at spille lige op med Barca, som det var tilfældet for 3 år siden.
Senest rettet af Robbie_God_Fowler onsdag, 18. apr, 2012 22:30, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » onsdag, 18. apr, 2012 22:29

Aarde skrev:Effektivt har det været - men det er godt nok en uambitiøs tilgang, de har til kampen. Og Barca har jo dybest set skabt chancer nok til at de burde være foran, så jeg ved egentlig ikke, hvor gode jeg synes, Chelsea har været.

Jeg vil nu ikke mene at uambitiøs er det rette ord. Mere destruktiv måske. Der er da ingen tvivl om, at Chelsea spiller på deres chance (eller hvad de mener, er deres chance); Effektivitet og ellers en stærk defensiv opbygning med så lidt plads som muligt mellem kæderne.

Hvis de blå skulle have en chance i dag, måtte de ikke give Barca noget som helst plads. Skulle Chelsea have spillet mere offensivt, havde netop det været konsekvensen.

Men du har da ret i, at Barca har haft chancerne. Vil dog samtidig sige, at Chelsea har formået at presse Barcaspillerne i mange af de afgørende øjeblikke. Det er ikke mange helt blanke chancer de har haft - har de overhoved haft nogen?

Heriosk indsats af Chelsea, og de har faktisk vundet min respekt (træk Drogba fra) efter aftenens affære. Dejlig fight.

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 18. apr, 2012 22:30

Aarde skrev:

Nogen der ved hvornår de spiller returkampe? Kan vi være så heldige at det er i ugen op til FA finalen, så vi måske kan lukrere en smule på at Chelsea har måttet investere alle ressourcer i en hård kamp på Camp Nou?

edit: Nå, det skal vi så ikke regne med :( Returkamp allerede næste uge.
Senest rettet af Sledgehammer onsdag, 18. apr, 2012 22:38, rettet i alt 1 gang.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 18. apr, 2012 22:32

Surf skrev:
Aarde skrev:Effektivt har det været - men det er godt nok en uambitiøs tilgang, de har til kampen. Og Barca har jo dybest set skabt chancer nok til at de burde være foran, så jeg ved egentlig ikke, hvor gode jeg synes, Chelsea har været.

Jeg vil nu ikke mene at uambitiøs er det rette ord. Mere destruktiv måske. Der er da ingen tvivl om, at Chelsea spiller på deres chance (eller hvad de mener, er deres chance); Effektivitet og ellers en stærk defensiv opbygning med så lidt plads som muligt mellem kæderne.

Hvis de blå skulle have en chance i dag, måtte de ikke give Barca noget som helst plads. Skulle Chelsea have spillet mere offensivt, havde netop det været konsekvensen.

Men du har da ret i, at Barca har haft chancerne. Vil dog samtidig sige, at Chelsea har formået at presse Barcaspillerne i mange af de afgørende øjeblikke. Det er ikke mange helt blanke chancer de har haft - har de overhoved haft nogen?

Heriosk indsats af Chelsea, og de har faktisk vundet min respekt (træk Drogba fra) efter aftenens affære. Dejlig fight.
Alexis på overliggeren og samme spiller helt fri på Cesc´s Laudrup-aflevering; i min bog var det helt klare chancer, så store som man nu får dem i en CL-semifinale.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » onsdag, 18. apr, 2012 22:33

Varierende sangarsenal de har på Stamford Bibliotek..
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » onsdag, 18. apr, 2012 22:34

jørgen lk skrev:Varierende sangarsenal de har på Stamford Bibliotek..
Det er forfærdeligt at høre på. Det er på niveau med vuvuzelaen.

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » onsdag, 18. apr, 2012 22:34

ScouserTommy skrev:
Surf skrev:

Alexis på overliggeren og samme spiller helt fri på Cesc´s Laudrup-aflevering; i min bog var det helt klare chancer, så store som man nu får dem i en CL-semifinale.
Fair. Har også set kampen lidt on-off, så ikke Alexis på overlæggeren. Men jeg synes nu Alexis blev presset i afslutningsøjeblikket på lobbet fra Fabre.

Besvar