Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
IanRush

Re: Dagens Kampe

Indlæg af IanRush » fredag, 16. mar, 2012 10:17

dphreak skrev: Jeg håber at City render med pokalen for:
Det kunne være den bedste You Tube video EVER, hvis bare ikke fjolset nævnte München.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 16. mar, 2012 10:43

Den eneste måde man kan finde frem til hvilken liga der er stærkest, er ved at holdene spiller mod hinanden. Og jeg kan blot konstatere at La Ligas nr. 7 vandt over Premier Leagues nr. 1. Og de vandt enddag begge kampe.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 16. mar, 2012 11:08

Eller man kan gøre (som du altid plæderer for) det at bruge sine øjne og konstatere at de engelske hold er bedre end de spanske.

Dit argument holder jo ikke. Så kan man ligeså godt sige Chelsea er nummer 5 i England, og Valencia nummer 3 i Spanien, men Chelsea vandt uden problemer over Valencia i gruppespillet. Ifølge din tankegang beviser det, at de engelske er bedre end de spanske.

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 37

Indlæg af Guffi182 » fredag, 16. mar, 2012 11:53

At sige at Stoke er bedre en Valencia, Bilbao, Malaga for den sags skyld i er min mening latterlig. Everton ville da heller ikke være i nærhenden af top 6 i spanien.

Jeg har også altid ment PL var klart stærkest, men er jeg langt fra sikker på længere. Niveauet i PL er faldende, og mange af midterholdene i PL spiller efterhånden noget dårlig bold.
ik.
Det en utroligt svært ting af sammenligne, men premier leagues dominans i Europa er ved være slut.
Billede

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 16. mar, 2012 12:31

Det er selvfølgelig en vanskelig sammenligning. Den eneste måde man kan måle hvilken liga der er bedst, er ved at se på hvordan holdene gør det overfor hinanden, eller måske ved at se hvordan de gør det i Champions League, som jo regnes for den bedste tværnationale liga.

Men jeg er enig i at PL ikke længere er så stærk som tidligere. Niveuaet i Premier League er den ringeste i mange år (og det gør det endnu mere bekymrende at vi gør det så dårligt i ligaen). Grunden til dette udsagn er dels at se på, hvordan holdene gør det i CL. Og som en der følger PL tæt, så er det mine klare fornemmelse at niveauet generelt er faldende.

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 16. mar, 2012 12:35

Nu kom Stoke jo så sidst af dem jeg nævnte...

Men hvis vi tager dem hold for hold efter hvordan de ligger nu (kunne være én måde at sammenligne på):

1: Man Utd < R. Madrid
2: Man City < Barcelona
3: Tottenham > Valencia
4: Arsenal > Malaga
5: Chelsea > Levante
6: Newcastle > Osasuna
7: Liverpool > Athletic
8: Sunderland < Atletico Madrid *
9: Everton > Espanyol
10: Fulham > Rayo Vallecano
11: Swansea > Sociedad
12: Norwich < Sevilla
13: Stoke > Getafe
14: WBA > Mallorca
15: Aston Villa > Betis
16: Blackburn > Granada
17: Bolton < Villarreal
18: QPR > Racing
19: Wolves = Sporting Gijón
20: Wigan > Zaragoza

* er jeg endda i tvivl om.

Jeg synes forskellen er tydelig.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 16. mar, 2012 12:39

AJ:

Men hvordan måler du? hvorfor er hold x bedre end hold y? Er det spillermaterialet, de seneste fem ligakamp eller kampe generelt, er det antal point, eller blot mavefornemmelse. Din sammenligning er ren tankespind.

Du kan kun lave en direkte sammenligne ved at de spiller mod hinanden.

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 16. mar, 2012 12:56

Hvis holdene skulle spille mod hinanden 10 gange så ville det bedste hold vinde flest. Og det er selvfølgelig ud fra hvad jeg tror. Jeg synes dog ikke det er rent tankespind. Normalt er det da forholdsvis let at udpege hvilket hold der er bedre end det andet. I mange af tilfældene har det ene hold bare bedre spillere end det andet.

At sammenligne deres indbyrdes kampe kan ikke bruges til meget pga. vekselvirkningen (jf. Man Utd-Athletic vs. Chelsea-Valencia).

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » fredag, 16. mar, 2012 12:57

Hr. Drejer skrev:AJ:

Men hvordan måler du? hvorfor er hold x bedre end hold y? Er det spillermaterialet, de seneste fem ligakamp eller kampe generelt, er det antal point, eller blot mavefornemmelse. Din sammenligning er ren tankespind.

Du kan kun lave en direkte sammenligne ved at de spiller mod hinanden.
Men den vil jo være ligeså lidt retvisende, som AJ's "tankespind". Eksempelvis kunne Apoel Nicosia slå Lyon ud af Champions League over to kampe, men der er jo ikke nogen, der tror på, at de over en sæson i den franske liga, ville spille sig ligeså højt op i tabellen, som Lyon har for vane at gøre det. FCK's uafgjorte resultat mod Barca er et andet eksempel. Vores CL triumf i '05 et tredje.

Et holds præstationer i europæisk sammenhæng siger ikke nødvendigvis noget, om deres niveau over 38 kampe i en ligasæson.

EDIT: AJ beat me to it - igen...

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 16. mar, 2012 16:46

AJ skrev:Nu kom Stoke jo så sidst af dem jeg nævnte...

Men hvis vi tager dem hold for hold efter hvordan de ligger nu (kunne være én måde at sammenligne på):

1: Man Utd < R. Madrid
2: Man City < Barcelona
3: Tottenham > Valencia
4: Arsenal > Malaga
5: Chelsea > Levante
6: Newcastle > Osasuna
7: Liverpool > Athletic
8: Sunderland < Atletico Madrid *
9: Everton > Espanyol
10: Fulham > Rayo Vallecano
11: Swansea > Sociedad
12: Norwich < Sevilla
13: Stoke > Getafe
14: WBA > Mallorca
15: Aston Villa > Betis
16: Blackburn > Granada
17: Bolton < Villarreal
18: QPR > Racing
19: Wolves = Sporting Gijón
20: Wigan > Zaragoza

* er jeg endda i tvivl om.

Jeg synes forskellen er tydelig.
3,9,10 og 11 er jeg bestemt ikke enig i. Resten ser forholdsvis plausibelt ud. Og jeg tror faktisk at La Liga er stærkere end PL lige nu, selvom der bliver investeret massivt i PL og midterholdene forstærker sig enormt. Der bruges bare alt for store summer på middelmådighed helt generelt set i PL.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 16. mar, 2012 17:27

11 skulle måske have været et lighedstegn, og jeg var også i tvivl om 3. Hælder dog stadig til at Tottenham er stærkere end Valencia.

Men 9 og især 10 må du gerne forklare. Fulham er da klasser over Rayo Vallecano. Fulham spiller faktisk en forrygende gang fodbold imo.

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus

Indlæg af DaBonks » lørdag, 17. mar, 2012 17:05

Nogen der har et link til dagens Superligaopgør?
Billede

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Guffi182 » lørdag, 17. mar, 2012 19:17

hvad er det sket i Tottenham - Bolton kampen?
Billede

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » lørdag, 17. mar, 2012 19:21

Tilsyneladende en meget grim skade. Jeg så ikke situationen, men spillerne så meget påvirkede ud.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » lørdag, 17. mar, 2012 19:23

Fabrice Muamba er nok i livsfare.

Besvar