Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » lørdag, 18. feb, 2012 19:10

Næ, der skal vi vist tilbage til før "min tid". 2004 (Houlliers sidste sæson) var nok det nærmeste, men der var vi med i Uefa Cup'en indtil 1/8-finalerne. Vi tabte til Marseille hvor bl.a. Drogba scorede.

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » lørdag, 18. feb, 2012 19:12

Arsenal får flere problemer med skader i denne her sæson, at de snart går af 4-pladsen. Liverpool og Newcastle hænger dem i nakken, og Arsenal har utrolig mange svagheder! Deres forsvar, midtbane - samt Van Persie er vel den eneste der kan afgøre Arsenals sæson.
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 18. feb, 2012 19:21

Men Arsenal kan stadig ende med at snige fjerdepladsen hjem, hvilket giver en massiv fordel. Og det er så her, at man kan undre sig over, at CL-pladser i sig selv er blevet en miniturnering. Førhen ville CL-kvalifikationen komme i stand ved, at man kæmpede om ligatitlen, men nu kan det bedre betale sig set fra e økonomisk perspektiv at slutte som nummer fire uden en titel, end som nummer, men fem med et EL-, et CC- og et FA Cup-trofæ... Måske man virkelig skulle forsøge at udligne den økonomiske forskel mellem EL og CL noget mere.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

mawope

Indlæg af mawope » lørdag, 18. feb, 2012 19:54

God pointe vedr. CL, Fribytter. Der er ét eller andet galt i, at f.eks. vi prioriterer 4. pladsen over de hjemlige, traditionsfyldte cups et år, hvor vi ikke er i nærheden af PL-titlen. Og da vi var med i kampen om PL og CL hvert år, havde vi jo en næsten arrogant holdning til Carling Cup'en ('Mickey Mouse Cup'). Man kan roligt snakke om en skarp optrukket linje mellem det gode og det dårlige selskab.

Mht. AVB og Chelsea så er der jo selvfølgelig det aspekt, som Morten Bruun nævnte det i optakten til dagens kamp, at Abramovich lige nu er i en retssag, hvor han bliver sagsøgt for milliarder. Måske han derfor er lidt tilbageholdende over for at skulle betale 260 millioner igen for en ny træner. AVB påstår jo også, at han har ejerens opbakning i hans projekt. Måske Abramovich er nødt til at tro på det, som tingene er lige nu?

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » lørdag, 18. feb, 2012 20:02

mawope skrev:God pointe vedr. CL, Fribytter. Der er ét eller andet galt i, at f.eks. vi prioriterer 4. pladsen over de hjemlige, traditionsfyldte cups et år, hvor vi ikke er i nærheden af PL-titlen. Og da vi var med i kampen om PL og CL hvert år, havde vi jo en næsten arrogant holdning til Carling Cup'en ('Mickey Mouse Cup'). Man kan roligt snakke om en skarp optrukket linje mellem det gode og det dårlige selskab.
Nu er det kun os (danske?) fans der har det sådan. Kenny har jo tydeligvis prioriteret begge turneringer rigtig højt. Jeg synes nu også at have læst fra fans der synes pokalerne er vigtigere end 4. pladsen. Det forstår jeg så ikke, grundet de økonomiske some Fribytter nævner, men også prestigen der forbindes med deltagelsen i CL, hvilket gør det nemmere at lokke bedre spillere til.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 18. feb, 2012 20:06

Sessegnon er virkelig en dygtig spiller. Han er dynamisk, teknisk dygtig, har overblik, er kropstærk og god i mand mod mand situationer. Jeg mener "kun" han kostede Sunderland 50 millioner kroner, hvilket hvis det er rigtigt i mine øjne så er et fantastisk køb.

Arsenal virker fuldstændig groggy. De spiller utrolig langsomt, og specielt inde på den centrale midtbane har Ramsey og Arteta været helt væk.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 18. feb, 2012 20:18

@ Mawope

Jeg vidste ikke det med Romans økonomi, men det er måske også en del af forklaring på opbakningen til AVB.

@ Robbie

Ja, det er lidt sjovt med Arteta. Han blev jo betragtet som en undervurderet spiller før skiftet, og Arsenal blev af flere omgange sat i forbindelse med ham. Han var vist også på tale i Barca. Men efter skiftet til Arsenal så har han ikke for alvor imponeret. Men uden tvivl et fund for de £2 mio. som EFC i sin tid gav. Jeg har det bare lidt på samme måde med Sessegnon. Han spiller ofte rigtig godt, men ville han ikke blot blive en Arteta, hvis han skiftede? Altså en halvgod spiller, der dog ikke for alvor gør en forskel for et tophold?
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » søndag, 19. feb, 2012 09:41

Når vi om 5 år ser tilbage, så vil vi være fløjtende ligeglade med om vi blev nummer 4 og endte i fx kvartfinalen i CL. Det kan vi ikke bruge til noget som helst.

Det som tæller er pokaler i skabet, og her kan man ikke tillade sig at vægte FA og LC for lavt.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » søndag, 19. feb, 2012 09:42

Rasmus skrev: Og så har han også den uheldige egenskab, at han stort set altid bliver skadet, lige når han er ved at finde sin topform. Der går sjældent mange måneder mellem hans skadespauser. Forbandet synd, for han er en klassespiller, når det kører for ham.
Det er rigtigt. Ligeså snart han er helt oppe i omdrejninger og spiller som en verdenklassespiller, så får han en slem skade, og er så ude i længere tid. Men han indeholder alt hvad en klassespiller skal indeholde. Husker han terroriserede Real Madrid på Bernabeu får et par år siden.

Som det er nu, så tror jeg han kan hentes relativt billigt, og få gang i hans egen karriere igen ved et skifte til Liverpool. Win-Win for begge parter.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » søndag, 19. feb, 2012 09:43

AJ skrev:Næ, der skal vi vist tilbage til før "min tid". 2004 (Houlliers sidste sæson) var nok det nærmeste, men der var vi med i Uefa Cup'en indtil 1/8-finalerne. Vi tabte til Marseille hvor bl.a. Drogba scorede.
Var det ikke også efter den kamp el-hadji diouf festede med Marsielle spillerne?
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » søndag, 19. feb, 2012 11:46

Fribytter skrev:@ Robbie

(...) Jeg har det bare lidt på samme måde med Sessegnon. Han spiller ofte rigtig godt, men ville han ikke blot blive en Arteta, hvis han skiftede? Altså en halvgod spiller, der dog ikke for alvor gør en forskel for et tophold?
Sessegnon var raget uklar med manageren i PSG, hvorfor han havde siddet en del på bænken, da Sunderland købte ham (derfor den relativt billige pris, vil jeg tro). Sæsonen inden havde han været en af de større åbenbaringer i fransk fodbold. Talentet tror jeg er indiskutabelt, men han er vist lidt af et problembarn.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Brando
Alder: 53

Indlæg af Brando » søndag, 19. feb, 2012 13:23

Hold da magle hvor er jeg træt af at se de "nye" røde kort der bliver uddelt. Senest for 2 minutter siden til Stokes Rory Delap i kampen mod Crawley.
"Med ét ord kan man kalde det dårlig forberedelse", Jørgen Leth

SeanJohn

Indlæg af SeanJohn » søndag, 19. feb, 2012 13:42

Brando skrev:Hold da magle hvor er jeg træt af at se de "nye" røde kort der bliver uddelt. Senest for 2 minutter siden til Stokes Rory Delap i kampen mod Crawley.
Helt enig.

Håber virkelig de tager det op til debat når sæsonen slutter.

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » søndag, 19. feb, 2012 20:25

Flemming skrev:Når vi om 5 år ser tilbage, så vil vi være fløjtende ligeglade med om vi blev nummer 4 og endte i fx kvartfinalen i CL. Det kan vi ikke bruge til noget som helst.

Det som tæller er pokaler i skabet, og her kan man ikke tillade sig at vægte FA og LC for lavt.
Det er jeg faktisk totalt uenig i. Jeg tænker da stadig tilbage på vores mange fantastiske kampe i CL (Inter, Real Madrid og flere gange Chelsea), og kan huske hvor spændende det var, og hvordan man så frem til det flere dage i forvejen. Der var altså noget over de European Nights.

Jeg ville vægte en CL-kvartfinale højere end en Carling Cup titel.

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Skovdal » søndag, 19. feb, 2012 20:39

AJ skrev:
Flemming skrev:Når vi om 5 år ser tilbage, så vil vi være fløjtende ligeglade med om vi blev nummer 4 og endte i fx kvartfinalen i CL. Det kan vi ikke bruge til noget som helst.

Det er jeg faktisk totalt uenig i. Jeg tænker da stadig tilbage på vores mange fantastiske kampe i CL (Inter, Real Madrid og flere gange Chelsea), og kan huske hvor spændende det var, og hvordan man så frem til det flere dage i forvejen. Der var altså noget over de European Nights.

Jeg ville vægte en CL-kvartfinale højere end en Carling Cup titel.
Ja, der synes jeg godt nok også du sejler, Flemming.

Det kommer i øvrigt også til at betyde meget for kvaliteten af de spillere vi kan hente, når vi igen spiller i CL.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Besvar