Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
SeanJohn

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af SeanJohn » torsdag, 27. sep, 2012 20:06

Pede skrev:Jeg finder det glædeligt at Terry overhovedet bliver straffet. Jeg var forberedt på han slap helt uden om, så 4 spilledage er ikke så tosset.
Der var vel ingen der havde troet på han fik en dom svarende til den Suarez fik? Det jo en tidligere engelsk landsholdsanfører vi har med at gøre, for pokker. Sådanne spillere bliver behandlet efter helt andre paragraffer ved FA, end diverse ligegyldige sydamerikanere.
*

Helt enig. Et eller andet sted var det forventeligt at Terry slipper med 4 dage... Men for satan hvor er det langt ude! FA må fandme til at tage sig sammen!

Det giver INGEN mening og det er fandme så lavt, jeg bliver fandme sur over sådanne noget pis.

Kan vi ikke søge om optagelse i La liga?

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 27. sep, 2012 20:14

Fribytter skrev:
agger skrev:
Callesen skrev:Der stod på Twitter at det er fordi Suarez er dømt for at have brugt negrito 3 gange. Hvor Terry kun har sagt det én gang.
Men hvis det er den simple grund burde karantænen og bøden(hvad fik Suarez i bøde egentlig) vel kun være 1/3, selvom det med karantæne dage ikke ville være nemt, men i så fald brude det ikke være halvdelen.
Suarez er blevet dømt for at have sagt "negro" adskillige gange - ikke blot tre gange. Der var dog også formildende omstændigheder i udmålingen af straffen. FA har forklaret, hvordan de kom frem til straffen. Nu må vi så vente på begrundelsen for Terry-dommen, før vi kan foretage en egentlig sammenligning.
Korrekt, at det er den indtil videre tåbelige begrundelse for forskelsbehandlingen. Terry har indrømmet at sige f****** black c*** en enkelt gang. Suarez har indrømmet at sige negro (uden at være i nogen som helst form for nedsættende kontekst) en enkelt gang. Ingen forskel der, bortset fra beviserne i Terry's tilfælde.

I Suarez var der så den twist, at FA havde Evra, der påstod at Suarez havde sagt negro 10 gange, hvilket en gennemgang af videomateriale viste ikke kunne være tilfældet - så meget talte de dårligt sammen. Derfor besluttede FA uden et eneste konkret bevis, at der måtte være tale om 7 gange.

Selve beregningen af strafudmåling er nu blevet gjort så idiotisk kompliceret, at det danske skattevæsen ville have været stolt af uigennemsigtigheden. På den måde kvæler man sunde argumenter om uretfærdighed. Det eneste man kan konstatere er, at i FA-regi er det en skærpende omstændighed, hvis panelet intet kan bevise, da dette udstiller deres agenda og inkompetence.

Tillykke til Terry.
Kloppite

SeanJohn

Indlæg af SeanJohn » torsdag, 27. sep, 2012 22:07

Stærke udmeldinger fra Barton.

Meget kan man sige om ham, men nogen gange rammer manden altså plet ;)

https://twitter.com/Joey7Barton

"4 games? A years worth of investigation, a four day FA hearing and only a 4 game ban? Suarez got 8 didn't he? WTF's going on... "

" Well I think that proves a lot. What an absolute farce. 12 games for violent conduct and only 4 for that. FA should be embarrassed #shambles "

" Ah well at least it's over and the people involved can move on with their careers. I was expecting at least a public execution after a year "

" 12 games!!! By the FA's perverse reckoning, I'd of got less of a ban for racially abusing the Man City players than tickling them as I did. "

Ja, som han selv skriver WTF is going on with the FA

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 28. sep, 2012 00:19

Jeg tror, det er en god idé, hvis man lige forsøger at holde nogle ting adskilte. Hvis man i det hele taget mener, at Suarez ikke er skyldig, så er det jo ikke strafudmålingen, man skal brokke sig over, men derimod at der overhovet kom en straf.

Det, Suarez er dømt for, er at have ytret sig racistisk adskillige gange, og i strafudmålingen lægges der netop vægt på, at Suarez har ytret sig racistisk adskillige gange og ikke blot en gang. Terry kan kun dømmes for at have ytret sig racistisk én gang. Det tør jeg godt konkludere uden at have læst begrundelsen. Altså lader det til, at FA er konsistent i strafudmålingen, hvorfor det ikke burde føre til kritik.

Jeg har skrevet det før, men LFC håndterede Suarez sagen ekstremt dårligt juridisk. Kuyts og Comollis vidneudsagn kom til at støtte Evras version fremfor Suarez'. Altså serverede LFC selv grundlaget for en dom på et sølvfad for FA. Det, jeg så overhovedet ikke forstår, er, hvordan FA kom frem til, at Suarez skulle have ytret sig racistisk mere end en gang. Imø. burde Suarez have fået en straf svarende til Terrys set ud fra beviserne.

Det, man så overordnet kan stille spørgsmålstegn ved, er, om racismeanklager skal behandles, som FA behandler dem pt., eller om man eks. skal operere med en større bevisbyrde ved så alvorlige anklager.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Martin VP
Geografisk sted: Helsingør

Indlæg af Martin VP » fredag, 28. sep, 2012 09:01

Som jeg skrev i Suarez tråden, så er det da en 'positiv' overraskelse, at Terry overhovedet lbiver dømt. Men strafudmålingen giver ingen mening. Hvis Luis er dømt for at have sagt 'negrito' 7 gange og Terry er dømt for at have sagt 'black cunt' én gang, betyder det så at det koster 1,143 spilledage pr gang man siger 'negrito', mens det koster 4 spilledage pr gang, man siger 'black cunt'?
Det er ren FA-logik :wall:
I like my sugar sweet

Chris R.

Indlæg af Chris R. » fredag, 28. sep, 2012 09:42

En lille opsummering på hvad Terry har gået og lavet de sidste 10 år. http://www.telegraph.co.uk/sport/pictur ... me=2203796
Herlig fyr, yderst sympatisk i alt hvad han foretager sig...

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 28. sep, 2012 10:30

MartinVP, hvorfor læser du ikke FA's forklaring af strafudmålingen? Den har været tilgængelig i over et halvt år nu. I øvrigt har Suarez indrømmet at have sagt "negro".
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Martin VP

Indlæg af Martin VP » fredag, 28. sep, 2012 10:33

Chris R. skrev:En lille opsummering på hvad Terry har gået og lavet de sidste 10 år. http://www.telegraph.co.uk/sport/pictur ... me=2203796
Herlig fyr, yderst sympatisk i alt hvad han foretager sig...
Good, honest English pro :clap:
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Martin VP

Indlæg af Martin VP » fredag, 28. sep, 2012 10:45

Fribytter skrev:MartinVP, hvorfor læser du ikke FA's forklaring af strafudmålingen? Den har været tilgængelig i over et halvt år nu. I øvrigt har Suarez indrømmet at have sagt "negro".
Blandt andet fordi, jeg har andre ting at lave. Men jeg kan da godt se din præmis om, at man skal være inde i det stof, man udtaler sig om. På den anden side ville det være ret så begrænset, hvad de fleste mennesker ville kunne udtale sig om, hvis det var en betingelse at ens viden om den pågældende ting skulle være komplet. Jeg synes, jeg er nok inde i denne sag til at udtale mig på et fan-forum.
Og så stoler jeg jo blandt andet på din gengivelse ovenover, hvor du fremfører, at Suarez er dømt for at ytre sig racistisk flere gange, mens Terry kun er dømt for det samme én gang. Altså en dobbelt straf, hvis man siger noget flere gange i forhold til hvis man kun siger det én gang. Det synes jeg stadig ikke giver specielt meget mening.
I modsætning til dig, kan jeg se. Men man kan altså godt have andre meninger end dig. Det kunne være, du skulle lade være med at være så kategorisk i dine udmeldinger hele tiden, det er derfor du så ofte clasher med Alex B, for han er lige sådan. Et lille 'jeg mener' eller 'jeg synes' kan gøre underværker.
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 28. sep, 2012 11:53

Vi taler om en rapport. Ikke om samtlige domme i FA-regi svarende til Suarez' dom. Jeg forstår i øvrigt ikke, hvorfor det skal til at handle om at have lov til at have en mening, når det tydeligvis handler om fakta. Eks. er alt skriveriet om "negrito" noget, pressen har fundet på. Suarez er dømt for at have sagt "fordi du er sort" - i den sproglige kontekst kan "negrito" aldrig optræde, kun "negro". Hvis diskussionen om rimeligheden i Terry-dommen først skal forbi, hvad Suarez egentlig har indrømmet at have sagt, så er der jo lang vej, førend man kan foretage en saglig sammenligning. Ligeledes er der ikke bare tale om en dobbelt straf - der var også formildende omstændigheder i spil. Hvis Suarez gentagende gange har overtrådt den samme regel, så virker det da rimelig logisk at dømme Suarez for at have overtrådt den samme regel flere gange, og LFC har jo accepteret FA's regler - ellers kunne holdet jo ikke spille i FA's turneringer. Hvis man endelig skulle stille det op som et simpelt regnestykke, så har Suarez overtrådt FA's regler otte gange. Otte gange fire giver 32.

Og så er jeg kategorisk her, fordi det langt hen af vejen handler om fakta og holde ting adskilte. Ellers har jeg for vane at svare brugere i den tone, de selv lægger for dagen - selvfølgelig til en vis grænse. Jeg kunne da sikkert godt undgå nogle "clashes", men igen så er det jo langt fra alle indlæg, jeg svarer på. Ligesom de fleste mennesker så er der nogle ting, jeg går mere op i end andre, og jeg debatterer ikke for at undgå clashes - men heller ikke for at skabe dem.

Brugeravatar
Martin VP

Indlæg af Martin VP » fredag, 28. sep, 2012 13:21

Hvordan man tolker og udregner straf ud fra en dom, er da alt andet end faktuelt. Det kan godt være, man kan mene, selve dommen bygger på facts (hvilket også sagtens kan bestrides, men her kan jeg godt se, hvad du mener). Men selve strafudmålingen er alt andet end faktuel. Jeg tvivler på, at der står i en eller anden FA-bekendtgørelse, at brug af ordet 'negro' giver x antal dages karantæne, og at eventuelle gentagelser straffes med yderligere x dages karantæne. Hvorimod brug af ordet 'black cunt' straffes med x dages karantæne, osv. Derudover kan der jo også være formildende omstændigheder, som du også selv var inde på. Det går jeg ud fra, du kan se?
Ellers mener jeg stadig ikke, det giver mening at straffe Suarez ekstra hårdt, fordi han har sagt det samme ord gentagne gange, i samme situation. Det var noget andet, hvis han havde gjort det igen ugen efter. Når folk bliver dømt for vold, er det jo heller ikke fordi man efterfølgende bliver dømt efter antallet af knytnæveslag, men snarere efter hvor hårdt man har slået, eller om man fx også har sparket. I den forbindelse ville jeg faktisk mene, at det er værre at kalde folk for 'black cunt' end for 'negro' eller 'negrito'. Det sidste er så bare min mening - ikke et faktum.
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 28. sep, 2012 13:41

Den regel, som Suarez har overtrådt, kan man slå op i FA's regelsæt, og der er nogle retningslinjer for, hvordan en straf skal udformes. Og så er det ikke selve ordet "negro", Suarez er blevet dømt for at bruge, men Suarez' særlige brug af det. Om det er værre at kalde en mørk person "a fucking black cunt" eller at sige til en mørk person, at man sparkede vedkommende ned pga. vedkommendes hudfarve, ved jeg ikke. Jeg tror ikke, man så præcist kan afgøre, hvad der er mest racistisk. Hvor mange gange, Suarez rent faktisk har overtrådt den pågældende regel, er jo også det, jeg sætter spørgsmålstegn ved, men ud fra det forløb, som FA mener, er det mest sandsynlige, så bliver det mere racistisk, jo mere Suarez taler nedsættende om Evras hudfarve. Ligesom det bliver mere voldeligt jo længere tid, en person får bank, hvis det endelig skal sammenlignes med vold.

Brugeravatar
Ynwa-23
Geografisk sted: Anfield Road, Liverpool, Merseyside L4 0TH
Alder: 33

Indlæg af Ynwa-23 » fredag, 28. sep, 2012 13:54

SeanJohn skrev:Stærke udmeldinger fra Barton.

"4 games? A years worth of investigation, a four day FA hearing and only a 4 game ban? Suarez got 8 didn't he? WTF's going on... "

" Well I think that proves a lot. What an absolute farce. 12 games for violent conduct and only 4 for that. FA should be embarrassed #shambles "

" Ah well at least it's over and the people involved can move on with their careers. I was expecting at least a public execution after a year "

" 12 games!!! By the FA's perverse reckoning, I'd of got less of a ban for racially abusing the Man City players than tickling them as I did. "

Mange finder ham en anelse stupid... nu skal det ikke være nogen hemmelighed jeg er pjattet med ham.. men altså han har jo en pointe ?
Neymar is the Justin Bieber of football. Brilliant on the old You Tube. Cat piss in reality.

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » fredag, 28. sep, 2012 14:01

Ynwa-23 skrev:
SeanJohn skrev:Stærke udmeldinger fra Barton.

Mange finder ham en anelse stupid... nu skal det ikke være nogen hemmelighed jeg er pjattet med ham.. men altså han har jo en pointe ?
Og kun gud må vide hvorfor. WTF ..

Han siger jo bare alt det vi andre går og siger, eneste forskel er at han er en mere offentlig person.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 28. sep, 2012 14:22

Fribytter skrev:Jeg tror, det er en god idé, hvis man lige forsøger at holde nogle ting adskilte. Hvis man i det hele taget mener, at Suarez ikke er skyldig, så er det jo ikke strafudmålingen, man skal brokke sig over, men derimod at der overhovet kom en straf.

Det, Suarez er dømt for, er at have ytret sig racistisk adskillige gange, og i strafudmålingen lægges der netop vægt på, at Suarez har ytret sig racistisk adskillige gange og ikke blot en gang. Terry kan kun dømmes for at have ytret sig racistisk én gang. Det tør jeg godt konkludere uden at have læst begrundelsen. Altså lader det til, at FA er konsistent i strafudmålingen, hvorfor det ikke burde føre til kritik.

Jeg har skrevet det før, men LFC håndterede Suarez sagen ekstremt dårligt juridisk. Kuyts og Comollis vidneudsagn kom til at støtte Evras version fremfor Suarez'. Altså serverede LFC selv grundlaget for en dom på et sølvfad for FA. Det, jeg så overhovedet ikke forstår, er, hvordan FA kom frem til, at Suarez skulle have ytret sig racistisk mere end en gang. Imø. burde Suarez have fået en straf svarende til Terrys set ud fra beviserne.

Det, man så overordnet kan stille spørgsmålstegn ved, er, om racismeanklager skal behandles, som FA behandler dem pt., eller om man eks. skal operere med en større bevisbyrde ved så alvorlige anklager.
Bliver nødt til at starte med det markerede, da det er en af de utallige gigantiske brølere i FA's dom over Suarez. De tillægger Comoli's fortolkning af spansk (han kender ikke til sydamerikans spansk) ubetinget troværdighed. De tillægger Kuyt's dobbeloversætning fra sydamerikansk til engelsk ubetinget troværdighed. Samtidig med at denne yderst tvivlsomme del af Kuyt og Comoli's vidneudsagn anses for at være ekstremt troværdigt, så anses resten for at være farvet og decideret løgn. Med andre ord kunne der have været to ord, som FA kunne bruge imod Suarez, og så ville de to ord være blevet taget ud af konteksten og have talt som endegyldigt bevis.

Når det er sagt, så er jeg fuldkommen uenig i, at man ikke kan brokke sig over strafudmålingen, selvom man anser Suarez for 100% uskyldig, som jeg. Strafudmålingen i Terry's sag er jo gjort til en kombination af bøde og karantæne, mens strafudmålingen i Suarez' tilfælde kun drejede sig om karantænedage. Pludselig skal man til at kigge på hvor mange pund en karantænedag er værd, hvis man skal have et sammenligningsgrundlag. Samtidig skal man til at vurdere hvor meget hvert strafbare ord skal koste i karantæne eller bøde. Det er da idioti-kompleksitet, som givetvis er indført for at kunne lade Terry (og dermed også Chelsea) slippe med en kortere karantæne. I hvert fald åbner uigennemsigtigheden op for inkonsistens i strafudmålingen, hvilket jeg også synes straffen bærer meget tydelig præg af.

I øvrigt burde reelle beviser vel være en skærpende omstændighed og ikke formildende.
Senest rettet af texy fredag, 28. sep, 2012 14:25, rettet i alt 1 gang.
Kloppite

Besvar