Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Robbie_God_Fowler

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 26. nov, 2011 19:39

Jeg skal da lige love for, at Ferguson har fået skruet rundsaverne på armene godt fast, for han saver da både Pardew, linjedommer og tidligere dommere ned :lol: .

"Everyone, including the referee, was astounded. He was put in a terrible position. Why can't the referee overrule it when he is only eight yards away?" Ferguson told Sky Sports.

"The problem is that the referees are full-time and the linesmen are not, and whether he ever gets a game again, the assistant referee, is not for me to decide but it was an absolutely shocking decision.

"It costs you. Two years ago when the linesman gave the offside goal against Chelsea it cost us the league, so hopefully we're not saying that at the end of May."

"Listening to Alan Pardew's interview and he said he thought they were the better team in the first half, I don't know what game he was at,"

"They made one chance in the match but in the first half Chicharito had four one-on-ones in the first half and on another day he takes two or three

Det er ved at blive en farce med Ferguson og disse pinlige interviews efter kampen. Om end sådanne interviews for mit vedkommende kun kan frembringe latter, så skader det i den grad sporten, at en mand gang på gang får lov til at ytre sig så negativt om modstandere, dommere m.m. Samtidig ligger han indirekte et pres på de dommere, som i fremtiden skal dømme United. Ferguson er en fremragende træner set på de meritter han har opnået, men hans konstante brok og psykologiske spil når tingene ikke går hans vej trækker i den grad ned i karakterbogen.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 26. nov, 2011 19:54

Robbie_God_Fowler skrev:
Det er ved at blive en farce med Ferguson og disse pinlige interviews efter kampen. Om end sådanne interviews for mit vedkommende kun kan frembringe latter, så skader det i den grad sporten, at en mand gang på gang får lov til at ytre sig så negativt om modstandere, dommere m.m. Samtidig ligger han indirekte et pres på de dommere, som i fremtiden skal dømme United. Ferguson er en fremragende træner set på de meritter han har opnået, men hans konstante brok og psykologiske spil når tingene ikke går hans vej trækker i den grad ned i karakterbogen.
Ikke desto mindre, falder (danske)studieværter i svime over ham, inkluderet pressemøderne.

Iflg danske værter er han gud, og kan IKKE gøre noget galt. Misundelse er en grim ting, og indrømmer scums succes piner mig, men misunder godt nok ikke den undskyldning af en manager.

Han er en skamplet for fodbolden når det gælder at gøre reklame for fodbold. Han hjælper vel i sidste ende scum med sine udtalelser. Men ynkeligt for den neutrale, eller ikke-scum-fan, det er det :!:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 26. nov, 2011 19:57

Taget Fergusons evige klynkeri og hans "hele-verden-er-imod-mig" attitude in mente, så forstår jeg bedre, hvorfra majoriteten af United fans har deres nærmest ligeså skabagtige, lille-pige opførsel fra. Dermed ikke sagt, jeg finder dem mindre patetiske af den grund. Overhovedet ikke.
Skål..! :alcohol:
Senest rettet af JudgeArdaStudge lørdag, 26. nov, 2011 20:00, rettet i alt 2 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 26. nov, 2011 19:58

Haha. Så får han en bøde, men OT og Man. Utd. forbliver ligeså ubehagelige så snart, det ikke går deres vej.

Arsenal er bagud på et mål skabt af et fremragende løb af Riise.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 26. nov, 2011 20:02

Fullham spiller aldeles fremragende. Selvfølgelig er det også på en billig baggrund, da Arsenal i dag spiller som en pose nødder, men jeg synes Martin Jol har fået stablet et homogent trup sammen, som spiller fint pasningsbold og ser ud til at være en fasttømret enhed.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 26. nov, 2011 20:09

Ja, Ruiz og Dembele er gode boldspillere, og Kasami, der lige er blevet skiftet ind, var vist på et tidspunkt rygtet til LFC.

EDIT: han har været på lån i LFC som ungdomsspiller.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 26. nov, 2011 21:21

Så lige Rios straffespark igen. Altså der er ikke straffe, men ligesom da han kluntet snitter Adam i kampen mod LFC, så skal Rio sådan set bare tackle med venstrebenet for at få sin tackling til at fremstå langt renere. Det er akavet, at han skal tackle med højrebenet hver gang, og det kan give et forkert indtryk af tacklingen.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » lørdag, 26. nov, 2011 21:36

Man vidste jo at Alex Ferguson ville tordne imod alt og alle, hvis de ikke fik sejren. Herre gud, vi har alle været der. Alle hold bliver snydt, men på den lange bane udligner det sig stort set altid. Jeg har aldrig været tilhænger af at kalde Man Utd heldige. Hvis de får flere tvivlsomme kendelser med sig end de fleste, så er det fordi de opsøger dem.

Men jeg synes dog det ville klæde Ferguson at udvise lidt mere respekt overfor modstandere, dommere og spillet. Dommerfejl sker, men Man Utd havde altså 30 minutter (inklusiv tillægstid) til at score et 2-1 mål. Det burde være muligt hjemme mod et hold som Newcastle, hvis man vil vinde det engelske mesterskab.

Jeg kan godt forstå retorikken, men det burde ikke høre hjemme nogen steder. Selvfølgelig frarøver dommerne dem to point, men når man er i Fergusons position bør man sætte et andet eksempel. Dette er bl.a. grunden til at fans holdninger til dommere er så groteske, som det er tilfældet (mig selv inklusiv i kampens hede). Det er dårlig stil.

Når det kommer til Arsenals præstation, så må man bare erkende at de har mistet en del klasse. De har stadig Robin van Persie, men generelt mangler man de sidste 10% i alt hvad man foretager sig. Jeg tror, baseret på deres sæsonstart, at Arsenal går glip af top4. Men meget kan nå at ske endnu, hvor bl.a. januar transfervinduet er svært at vurdere.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 26. nov, 2011 21:47

Alonso skrev: Dette er bl.a. grunden til at fans holdninger til dommere er så groteske, som det er tilfældet (mig selv inklusiv i kampens hede). Det er dårlig stil.
Og vel sagtens grunden til en dommer i Tyskland i sidste uge snittede puls åren. Det har da ihvertfald som minimum været medvirkende. Hvis det stod til mig gav enhver dommerkritik fra manager og spiller minimum 5-7 dages karantæne. Der vil unægtelig være en hård indkøringsperiode for klubberne, med mange karantæner. Men efter en tid lærte de det nok.

Og fatter egentlig ikke dommerne ikke lærer af Collina, dræber øjn, og hvis ikke det hjælper, så gult og i sidste fald rødt. Kort og godt. Manden i sort er dommer, jury og bøddel. Det glemmer de alle som en,dommer, spillere og manager. Men gode gamle skallede Collina vidste fandme hvor skabet stod....Og viste det også, inde på banen!!!

Hvis jeg var dommer ville jeg helt sikkert køre Collina stilen, eller trække mig. Det er den eneste stil der dur, over for de forkælede mange millionærer=fakta
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » lørdag, 26. nov, 2011 22:24

Alonso skrev: (...)
Jeg kan godt forstå retorikken, men det burde ikke høre hjemme nogen steder. Selvfølgelig frarøver dommerne dem to point.
(...)
Det kan der vel godt stå på bundlinjen. Men der kan også stå at dommeren lader man utd forblive 11 spillere på banen, efter den vanvittige aktion fra Rooney, der retmæssigt skulle have kostet et direkte rødt kort. Ikke bare en gang sparker han ud efter Coloccini men han skal da lige have et par spark mere, når nu han alligevel fravristede Rooney bolden og lå ned.

http://tv2sport.dk/partner/ekstrabladet/player/89754

Der er altså spillet 24 minutter, Newcastle har teten i kampen, og kan spille 11 mod 10 i over en time. Se det da at frarøve Newcastle en kæmpemæssig fordel og frarøve Newcastle for 2 point.

EDIT: Har lige set Pepe's sparkeri mod Getafe i 2009, da Pepe gik helt amok.
http://www.youtube.com/watch?v=KvfNIjyhae0

Rooneys minder ufattelig meget om den handling Pepe foretager.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » lørdag, 26. nov, 2011 22:59

Ferguson er helt sikkert en stor manager, men han er også - og har altid været - et meget lille menneske.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 26. nov, 2011 23:12

Sagt af Ferguson i 2008: "We were talking the other week about introducing respect to the referee at grass-roots level and I think it's absolutely correct. The haranguing of referees is ridiculous. It's not right."

AllanShore

Indlæg af AllanShore » lørdag, 26. nov, 2011 23:44

Fribytter skrev:Så lige Rios straffespark igen. Altså der er ikke straffe, men ligesom da han kluntet snitter Adam i kampen mod LFC, så skal Rio sådan set bare tackle med venstrebenet for at få sin tackling til at fremstå langt renere. Det er akavet, at han skal tackle med højrebenet hver gang, og det kan give et forkert indtryk af tacklingen.
Tror aldrig jeg har set Ferdinand bruge sit venstreben til at tackle. Det sker i hvert fald meget sjældent, men det er bare hans måde at spille på, og det burde han som sådan ikke tænke nærmere over når han spiller fordi det sikkert vil kunne sætte ham i nogle dumme situationer når han ikke er vant til at bruge det i tacklinger. Det burde i det hele taget ikke være et argument for at det kan give dommeren en mulighed for at dømme.

Og så synes jeg egentlig også Jacob Laursens kommentar i studiet efter kampen er meget rammende: "Det må være frustrerende som forsvarsspiller at lave en perfekt tackling for så derefter se linjedommeren stå og signalere at der er straffe"

@ Hekkem

Rooney og Pepe's situationer kan overhovedet ikke sammenlignes. Bolden er ude af rækkevidde for Pepe og han går direkte efter manden.
Rooney rammer bolden med sit første spark mens det andet spark kommer til at se så meget mere voldsomt ud fordi Colocini lige når at få den sparket væk.
Det sagt, så er jeg da nok tilbøjelig til at mene, at den godt kunne blive takseret med et gult kort pga. hensynsløst spil, men det er da kun folk med en personlig vendeta mod Rooney der ser den der som et direkte rødt.
Desuden er Rooney også selv klar over, at han var lidt for hensynsløs i sin agere hvorfor han giver Colocini hånden direkte efter fløjtet.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 26. nov, 2011 23:54

@ Allan

Jamen der var heller ikke straffe. Det er bare underligt, at en forsvarsspiller på et så højt niveau skal tackle med højrebenet. Og det burde ikke have haft indflydelse på dommeren, og det er heller ikke sikkert, at det har haft det. Det ser bare mærkeligt ud.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » søndag, 27. nov, 2011 00:04

AllanShore skrev: @ Hekkem

Rooney og Pepe's situationer kan overhovedet ikke sammenlignes. Bolden er ude af rækkevidde for Pepe og han går direkte efter manden.
Rooney rammer bolden med sit første spark mens det andet spark kommer til at se så meget mere voldsomt ud fordi Colocini lige når at få den sparket væk.
Det sagt, så er jeg da nok tilbøjelig til at mene, at den godt kunne blive takseret med et gult kort pga. hensynsløst spil, men det er da kun folk med en personlig vendeta mod Rooney der ser den der som et direkte rødt.
Desuden er Rooney også selv klar over, at han var lidt for hensynsløs i sin agere hvorfor han giver Colocini hånden direkte efter fløjtet.
Har ikke nogen personlig vandeta mod Rooney. Gider du lige.

Den er til rødt, og eneste grund til Rooney giver Coloccini hånden, er for ikke at modtage et rødt kort, som han burde have haft, hvis dommeren havde været sin opgave voksen. Rooney kan sagtens se at Coloccinis ben er i vejen for bolden, men alligevel vælger han at sparke til Coloccini med fuldt overlæg. Derfor skal der gives rødt.

Ben Arfa gør sin og Newcastles sag værre, da han afleder opmærksomheden på Rooneys spark på Coloccini.

Ved godt Pepe's var en jernblødning, men jeg siger blot Rooney's minder om den. Det er ikke at episoderne er de samme.

De der ikke kan se at den er til rødt, må være Rooney sympatisører.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar