Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 23. maj, 2011 19:30

Til gengæld har Adam også været skyld i en del mål mod Blackburn.
Sinama P skrev:Jeg vil vove den påstand, at Blackpool for længst var rykket ned uden Adam på holdet. Det var bestemt et godt gamble fra Blackpool at beholde ham i januar.
Det kan godt være. Men forskellen er ens eller sagt på en anden måde; resultat er det samme.

Hvis jeg var Halloway, så vil jeg have solgt og styrket deres elendige forsvar. Det er det helt til grin, så mange mål der er gået ind på dem. Deres handling vidner om alt andet end professionalisme. Fodbold er en forretning, og hvis du kan få forrentet din investering 20 gange, så skal man slå til!!! Men det gjorde Halloway ikke, og det må han så betale prisen for nu. Man må håbe at de har lært lektien til næste gang.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » mandag, 23. maj, 2011 20:52

Så et salg af Adam i januar kunne simpelthen have forhindret nedrykning? Mon ikke Blackpool var rykket ned lige meget hvad...
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 23. maj, 2011 20:57

Fribytter skrev:Så et salg af Adam i januar kunne simpelthen have forhindret nedrykning? Mon ikke Blackpool var rykket ned lige meget hvad...
Jeg ved ikke om spørgsmålet er til mig. Men mit svar er NEJ! Men de kunne have tjent store penge på et salg af ham i januar. Nu er de røget ned, og Adam har 1 år tilbage af kontrakten. Dårlig forretning for Blackpool.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » mandag, 23. maj, 2011 21:09

Det er sgu et svært regnestykke, når det ikke i sig selv er et mål for en fodboldklub at tjene penge. Ville Blackpool have skullet betale en merpris i januar, fordi de var en PL-klub, der kæmpede for overlevelse? Vil det være billigere for Blackpool at købe spillere nu, da andre klubber ved, at de ikke har PL-indtægter (i samme omfang) og ikke kæmper for at sikre PL-indtægter? Hvad ville differencen have været på et salg i januar kontra et salg nu?
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 23. maj, 2011 21:17

Som jeg skrev tidligere, hvis man kan få forrentet sin investering ca. 20 gange, så er det om at slå til. Svært ja, men hvis man ikke tænker fodbold som en forretning, så er man i den forkerte branche. Det er jo også først nu efter FSG's overtagelse at LFC er begyndte at tænke fodbold som en global forretning. Efter at have set man u dominerer i 20 år, så skal du først vinde udenfor banen, før du kan vinde kampen. Jeg mener at Blackpool havde mere at vinde, ved at sælge ham i januar. Men det er altid en afvejning af mange faktorer.

Sinama P
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Sinama P » mandag, 23. maj, 2011 23:38

Hr. Drejer skrev:Til gengæld har Adam også været skyld i en del mål mod Blackburn.
Sinama P skrev:Jeg vil vove den påstand, at Blackpool for længst var rykket ned uden Adam på holdet. Det var bestemt et godt gamble fra Blackpool at beholde ham i januar.
Det kan godt være. Men forskellen er ens eller sagt på en anden måde; resultat er det samme.

Hvis jeg var Halloway, så vil jeg have solgt og styrket deres elendige forsvar. Det er det helt til grin, så mange mål der er gået ind på dem. Deres handling vidner om alt andet end professionalisme. Fodbold er en forretning, og hvis du kan få forrentet din investering 20 gange, så skal man slå til!!! Men det gjorde Halloway ikke, og det må han så betale prisen for nu. Man må håbe at de har lært lektien til næste gang.
Jeg er dybt uenig. Hvilket signal ville det ikke sende til træneren, de øvrige spillere, fans og potentielle nyindkøb, hvis man solgte sin største stjerne og eneste spiller på et højt Premier League-niveau? Blackpool var i den bedste række for første gang i 39 år, med mulighed for at overleve, hvilket på forhånd var helt uventet. Det ville være en kæmpe falliterklæring at skille sig af med Adam. Desuden har jeg svært ved at se, hvilke stærke forsvarsspillere de skulle kunne lokke til klubben i januar, som ville kunne redde dem fra deres defensive vanskeligheder. Hvem ville gide skifte til ligaens dårligste forsvar i en ufashionabel nordengelsk klub, der lige havde solgt deres eneste stjerne?

Nu vi er ved det, så synes jeg faktisk Blackpool har gjort det yderst snedigt. De har vidst, at alle odds for overlevelse ville være imod dem. De er ikke gået ud og investeret i dyre udenlandske wildcards, derimod en rutineret PL-spiller som Marlon Harewood og i januar en sulten Jason Puncheon, som virkelig har villet vise sit værd. De har fået branded klubben som et godt sted at være med en optimistisk teamspirit og positiv tilgang til tingene, hvilket kan være med til at gøre den mere attraktiv fremover. De er rykket ned, fordi de ganske enkelt er niveauer under alle andre hold i ligaen, men jeg tror alligevel de færreste fortryder ikke at have solgt Charlie Adam i januar.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » mandag, 23. maj, 2011 23:56

Det ville vel reelt være dybt uansvarligt at have solgt C Adam i vinters, da de lå til at overleve i PL, nedrykning koster da laaaaangt mere end hvad de kunne få for Adam, og han ville jo være en god hjælp til overlevelse i foråret, at de så rykker ned alligevel er beklageligt.

Mener det koster 300-400 mill kroner at rykke ned hvis ikke jeg husker forkert.
Verden er smask fuld af hyklere....

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 24. maj, 2011 00:53

Hr. Drejer skrev:Som jeg skrev tidligere, hvis man kan få forrentet sin investering ca. 20 gange, så er det om at slå til. Svært ja, men hvis man ikke tænker fodbold som en forretning, så er man i den forkerte branche. Det er jo også først nu efter FSG's overtagelse at LFC er begyndte at tænke fodbold som en global forretning. Efter at have set man u dominerer i 20 år, så skal du først vinde udenfor banen, før du kan vinde kampen. Jeg mener at Blackpool havde mere at vinde, ved at sælge ham i januar. Men det er altid en afvejning af mange faktorer.
Jeg synes, det markerede er en noget snævertsynet anskuelse - hvorfor har Sinama P og Thommo egentlig forklaret rigtigt fint i de sidste par indlæg. Du skriver også selv til sidst i indlægget (lidt i modstrid med det markerede postulat), at en beslutning som den med Adam kræver en opvejning af mange faktorer - hvilket jo netop understreger, at man da netop ikke partout skal slå til ved et tilbud på en spiller, alene fordi afkastet i forhold til spillerens købspris mangedobles.

MarkLiverpool

Indlæg af MarkLiverpool » tirsdag, 24. maj, 2011 21:58

Greb mig i at se Man united kampen i 5 min, hvad fanden sker der ?

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 24. maj, 2011 22:22

MarkLiverpool skrev:Greb mig i at se Man united kampen i 5 min, hvad fanden sker der ?
Hjemvendte legender + Bebe. Da et must-see!
Fan af Manchester United

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 25. maj, 2011 22:52

Herligt - så endte aftenen naturligvis med at udvikle sig på den tæt på værst mulige måde for AaB. Det var da godt nok mere end almindeligt trist at stå på Aalborg Stadion nede med 2-1 og se bolsjestriberne brænde den ene kæmpechance efter den anden for samtidig af speakeren at blive mindet om, at både Lyngby og Esbjerg tager sejre, samt at Randers også får et point.
Nu har Lyngby på hjemmebane i sidste runde et OB-hold, der efter dagens overbevisende sejr over FCK har sikret sig sølvet og ikke længere har noget at spille for, mens AaB på udebane har et revanchelystent FCK-mandskab, der gerne vil slutte sæsonen godt af foran hjemmepublikummet i Parken. Samtidig mødes Randers og Esbjerg; en kamp, man kunne håbe Esbjerg tager, da de næppe tager AaB på målscore, men som Randers sikkert går hen og vinder.

Det lugter irriterende meget af en gentagelse af AGF's slutspurtsfiasko fra sidste år - det skal sgu nok gå galt...

IanRush

Indlæg af IanRush » lørdag, 28. maj, 2011 09:52

Skyd mig, hæng mig, nik mig 10 springskaller....jeg holder med United (eller rettere: jeg afskyr Barcelona mindre end United)....
http://www.youtube.com/watch?v=bfZ7dUBzTGY

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » lørdag, 28. maj, 2011 10:29

IanRush skrev:Skyd mig, hæng mig, nik mig 10 springskaller....jeg holder med United (eller rettere: jeg afskyr Barcelona mindre end United)....
Man kunne lave sådan en video for nærmest alle klubber. De fleste scener i videoen er dommerfejl. Man utd er sgu ikke bedre, man kan lave en video på samme længde med bare Nani og Ronaldo dives og krydre den lidt med nogle Rooney svinestreger.
Senest rettet af Nicoen lørdag, 28. maj, 2011 13:34, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 28. maj, 2011 10:31

IanRush skrev:Skyd mig, hæng mig, nik mig 10 springskaller....
Arrrhh - det er vist at gå over stregen med afstraffelser, men du har fortjent et rap i måsen for at skrive noget totalt volapyk:
IanRush skrev:jeg holder med United (eller rettere: jeg afskyr Barcelona mindre end United)....
Mon ikke du mener, at du afskyr Barcelona MERE end Man U?
Vi SMADRER det PIShold !

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » lørdag, 28. maj, 2011 10:37

IanRush skrev:Skyd mig, hæng mig, nik mig 10 springskaller....jeg holder med United (eller rettere: jeg afskyr Barcelona mindre end United)....
Udskyld mig men "Tåbe mand" :gunfire: :gunfire: :gunfire: :gunfire:

Jeg kan ikke fordrage SCUM. Jeg skændes konstant med dem jeg kender som er SCUMfans, vi sender hinanden med nedladende sms'er, og kører hinanden helt fuldstændig op.
Senest. En af mine venner som er politimand, skal have en søn i juni, jeg har købt en Liverpool sparkedragt til drengen. Så ved jeg tilgengæld at der kommer et eller andet igen. En ting oplever jeg dog, der er dyb respekt omkring Liverpool i bund og grund fra sucm's vennerne, og specielt når vi taler om de 96 omkomne. Så klapper de bare hælene sammen lige som alle gør når de går forbi mindepladerne ved Anfield, ligesom jeg gør når de fortæller om den tragiske flyulykke Scum havde.

Barcelona er den klub i verden jeg beundre mest for der flotte fodboldspil overhovedet. Det er top top topfodbold. Men sådan et hold taber også nogle gange. (i øvrigt tror jeg Pep stopper efter kampen i dag).

Liverpool FC er og bliver min klub, og jeg har sådan set været medlem i den, i 36 år.

I påskeferien havde jeg fornøjelsen af at se en kamp på Camp Nou, det er sgu godt nok stort. Det er totalt anderledes end på Anfield, som er nr. 1.
På Camp Nou kommer mange familier med kurv med mad og drikkevarer og nyder turen, som en skovtur. Ingen kontrol ved indgangene. Det er meget anderledes. Mange familier går sammen om nogle sæsonkort og fordeler kampene mellem sig, vi sad blandt sæsonkortholdere, det var en stor og anderledes oplevelse.

Ved Anfield, er det mere kompakt og der er en anden stemning med sang og råb og optakt til kampene. Det er ubeskriveligt fedt, og så har vi verdens bedste og flotteste fodboldsang.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Besvar