Udskyld mig men "Tåbe mand"
Jeg kan ikke fordrage SCUM. Jeg skændes konstant med dem jeg kender som er SCUMfans, vi sender hinanden med nedladende sms'er, og kører hinanden helt fuldstændig op.
Senest. En af mine venner som er politimand, skal have en søn i juni, jeg har købt en Liverpool sparkedragt til drengen. Så ved jeg tilgengæld at der kommer et eller andet igen. En ting oplever jeg dog, der er dyb respekt omkring Liverpool i bund og grund fra sucm's vennerne, og specielt når vi taler om de 96 omkomne. Så klapper de bare hælene sammen lige som alle gør når de går forbi mindepladerne ved Anfield, ligesom jeg gør når de fortæller om den tragiske flyulykke Scum havde.
Barcelona er den klub i verden jeg beundre mest for der flotte fodboldspil overhovedet. Det er top top topfodbold. Men sådan et hold taber også nogle gange. (i øvrigt tror jeg Pep stopper efter kampen i dag).
Liverpool FC er og bliver min klub, og jeg har sådan set været medlem i den, i 36 år.
I påskeferien havde jeg fornøjelsen af at se en kamp på Camp Nou, det er sgu godt nok stort. Det er totalt anderledes end på Anfield, som er nr. 1.
På Camp Nou kommer mange familier med kurv med mad og drikkevarer og nyder turen, som en skovtur. Ingen kontrol ved indgangene. Det er meget anderledes. Mange familier går sammen om nogle sæsonkort og fordeler kampene mellem sig, vi sad blandt sæsonkortholdere, det var en stor og anderledes oplevelse.
Ved Anfield, er det mere kompakt og der er en anden stemning med sang og råb og optakt til kampene. Det er ubeskriveligt fedt, og så har vi verdens bedste og flotteste fodboldsang.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.