Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
Smånyheder fra fodboldens verden
Ja, det er så en spørgsmål om definition - jeg ved ikke, om jeg kategoriserer Würtz som en af de bedste i Superligaen, men han er da bestemt ingen dårlig spiller.
Og nu når er kritikken rettet mod det nuværende FCK-hold må jeg formode, at det er de nuværende spillere, man langer ud efter. Og hvis man mener, at Amartey kan erstattes af en spille fra Superligaen, så tager man helt og aldeles fejl. Jeg ved godt, at ingen har sagt det.
Grindheim var ikke et Ståle-køb, så det kan da umuligt lægges ham til last - og nu gik diskussionen netop på Ståle. Jeg synes stadig, det er en malplaceret kritik - selvom Ståle ikke er fejlfri. Langt fra.
Og nu når er kritikken rettet mod det nuværende FCK-hold må jeg formode, at det er de nuværende spillere, man langer ud efter. Og hvis man mener, at Amartey kan erstattes af en spille fra Superligaen, så tager man helt og aldeles fejl. Jeg ved godt, at ingen har sagt det.
Grindheim var ikke et Ståle-køb, så det kan da umuligt lægges ham til last - og nu gik diskussionen netop på Ståle. Jeg synes stadig, det er en malplaceret kritik - selvom Ståle ikke er fejlfri. Langt fra.
Liverpool Football Klopp
- ThunderZtorm
- Geografisk sted: Haderslev
- Alder: 46
- Kontakt:
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Det kommer jo lidt an på hvad man mener. Nej, han er ikke en klassespiller på globalt niveau, men manden skal jo ses i Superligaperspektiv, og der har han jo trods alt været en mesterskabsvindende profil i mange år.Emmy skrev:At man muligvis er en af de bedre centrale midtbanespillere i den danske Superliga gør så absolut ikke en til en klassespiller.
Hvad angår Würtz så må vi vel blot agree to disagree. Jeg synes klart, at han er en klassespiller målt på Superliga niveau.AndreasN skrev:Ja, det er så en spørgsmål om definition - jeg ved ikke, om jeg kategoriserer Würtz som en af de bedste i Superligaen, men han er da bestemt ingen dårlig spiller.
Derudover tvivler jeg på, at Thommos svada var møntet på en spiller som Amartey, som jo ganske rigtigt er en fantastisk spændende spiller, der har taget Superligaen med storm.
My bad hvad angår Grinheim. Det ændrer dog, som jeg ser det, ikke på, at FCK over de seneste 6-7 sæsoner (inkl. dem med Ståle ved roret) ikke har forvaltet deres transferbudgetter specielt godt.
Aghrr, næsten lidt ærgerlig over den CL-lodtrækning. Jeg havde håbet på at Barcelona og Bayern var kommet i hver sin semifinale. Jeg anser som ganske, ganske svage favoritter grundet at de har hjemmebane i den sidste kamp, men det bliver i hvert fald en kamp, jeg glæder mig afsindigt meget til at se! I den anden kamp, så fornemmer jeg at Juventus er lidt undervurderet. Det tror jeg bestemt ikke man skal. Jeg har set en del italiensk fodbold i årets fodboldsæson og jeg fornemmer klart at niveauet er støt stigende generelt set. Juventus har et knivskarpt kollektiv med gode individualister. Hmm, real er nok svag favorit på papiret, men jeg tipper at juve vinder på trods af at de starter hjemme.
I EL tror jeg at Napoli og Sevilla mødes i finalen og jeg har Sevilla som klart favorit til at gentage triumfen fra sidste år.
I EL tror jeg at Napoli og Sevilla mødes i finalen og jeg har Sevilla som klart favorit til at gentage triumfen fra sidste år.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
@Redmaniac
Jeg tror, vi er stort set enige. Jeg er personligt også voldsomt utilfreds over mange af de indkøb, vi har foretaget over de seneste sæsoner - men der har altså også været virkelig gode, så jeg hælder alligevel til, at det med Ståle ved roret generelt set har været godt. Især at bringe gennemsnitsalderen langt ned og inddrage klubbens egne talenter har jo været en kæmpe succes.
Jeg synes, den kritik der blev lagt ud med fra Thommo langt mere burde have være placeret hos den tidligere ledelse end ved Ståle. Rigtig nok har ledelsen fejlet stort, men det ser, for mig at se, rigtig positivt ud efterhånden. Hvad Ståle angår, så har han, som sagt, sine fejl, men generelt set en rigtig dygtig træner, der lige nu styrer FCK i en helt rigtig retning. Det er min personlige overbevisning.
Jeg tror, vi er stort set enige. Jeg er personligt også voldsomt utilfreds over mange af de indkøb, vi har foretaget over de seneste sæsoner - men der har altså også været virkelig gode, så jeg hælder alligevel til, at det med Ståle ved roret generelt set har været godt. Især at bringe gennemsnitsalderen langt ned og inddrage klubbens egne talenter har jo været en kæmpe succes.
Jeg synes, den kritik der blev lagt ud med fra Thommo langt mere burde have være placeret hos den tidligere ledelse end ved Ståle. Rigtig nok har ledelsen fejlet stort, men det ser, for mig at se, rigtig positivt ud efterhånden. Hvad Ståle angår, så har han, som sagt, sine fejl, men generelt set en rigtig dygtig træner, der lige nu styrer FCK i en helt rigtig retning. Det er min personlige overbevisning.
Liverpool Football Klopp
1/8 dels betyder noget, men at han har undgået at vinde DM så mange gange på så kort tid er "godt" klaret, med sådan et budget. Når jeg ser snak om ham i tv tænker jeg,"Kejserens nye klæder", han fremstilles som kejser og uundværlig for FCK. jeg fatter ikke at de(journalisterne) ikke angriber ham som rovdyr, som han underpræsterer for 2. år i træk. Det Cornelius kostede, kan man købe Hobro, AAB, RFC,SIF,EFB, Sønderjyske, FCV´s nuværende hold tilsammen....Og have MANGE penge på kontoen, er min påstand, uden dog at have regnet ret meget på det. Gætter dog på saldoen ville være 10-12 mill.Det synes jeg siger en del om hvordan der underpræsteres i FCK, og såmænd i den grad og BIFPakken skrev: En række danske mesterskaber og deltagelse i flere Champions League gruppespil, hvor han endda en af gangene formåede at føre holdet til en 1/8 finale, må da betyde lidt.
Verden er smask fuld af hyklere....
Så du mener der vil være 12 mio tilovers efter at have købt de ca 150-175 spillere der er på kontrakt i de klubber du nævner EFTER Cornelius er betalt?Thommo skrev:1/8 dels betyder noget, men at han har undgået at vinde DM så mange gange på så kort tid er "godt" klaret, med sådan et budget. Når jeg ser snak om ham i tv tænker jeg,"Kejserens nye klæder", han fremstilles som kejser og uundværlig for FCK. jeg fatter ikke at de(journalisterne) ikke angriber ham som rovdyr, som han underpræsterer for 2. år i træk. Det Cornelius kostede, kan man købe Hobro, AAB, RFC,SIF,EFB, Sønderjyske, FCV´s nuværende hold tilsammen....Og have MANGE penge på kontoen, er min påstand, uden dog at have regnet ret meget på det. Gætter dog på saldoen ville være 10-12 mill.Det synes jeg siger en del om hvordan der underpræsteres i FCK, og såmænd i den grad og BIFPakken skrev: En række danske mesterskaber og deltagelse i flere Champions League gruppespil, hvor han endda en af gangene formåede at føre holdet til en 1/8 finale, må da betyde lidt.
Du bliver simpelthen nød til at holde lidt igen med de bajere!
"We're not racist, we only hate the mancs"
- ThunderZtorm
- Geografisk sted: Haderslev
- Alder: 46
- Kontakt:
SønderjyskEs trup har kostet, i transferbeløb, sådan ca 4-5 millioner. Det er endda en smule højt sat, faktisk. Hobros har været endnu billigere.Emmy skrev:Så du mener der vil være 12 mio tilovers efter at have købt de ca 150-175 spillere der er på kontrakt i de klubber du nævner EFTER Cornelius er betalt?Thommo skrev:1/8 dels betyder noget, men at han har undgået at vinde DM så mange gange på så kort tid er "godt" klaret, med sådan et budget. Når jeg ser snak om ham i tv tænker jeg,"Kejserens nye klæder", han fremstilles som kejser og uundværlig for FCK. jeg fatter ikke at de(journalisterne) ikke angriber ham som rovdyr, som han underpræsterer for 2. år i træk. Det Cornelius kostede, kan man købe Hobro, AAB, RFC,SIF,EFB, Sønderjyske, FCV´s nuværende hold tilsammen....Og have MANGE penge på kontoen, er min påstand, uden dog at have regnet ret meget på det. Gætter dog på saldoen ville være 10-12 mill.Det synes jeg siger en del om hvordan der underpræsteres i FCK, og såmænd i den grad og BIFPakken skrev: En række danske mesterskaber og deltagelse i flere Champions League gruppespil, hvor han endda en af gangene formåede at føre holdet til en 1/8 finale, må da betyde lidt.
Du bliver simpelthen nød til at holde lidt igen med de bajere!
Hvad var det Cornelius kostede da de købte ham tilbage? 30 mil?
Jeg er på linje med AndreasN, når det gælder kritikken af Ståle. Den virker malplaceret. Hvis man kigger på hans første FCK tid taler meritterne egentlig for sig selv, og udover titlerne skal man huske på at det var ham, der startede FCKs europæiske gennembrud, der i dag gør at det nærmest bliver taget for givet, at de spiller i et europæisk gruppespil. Det var der trænere før ham der havde forsøgt i FCK uden held - også med penge i ryggen.
I virkeligheden har FCK i nogle år nu lidt af at det fantastiske hold, der toppede i 2010/2011 med Wiland, Pospech, Zanka, Antonsson, Wendt, Bolanos, Kvist, Claudemir, Vingaard, Grønkjær og N'Doye slet ikke blev erstattet ordentligt efterfølgende og ikke løbende var blevet klargjort på den udrensning, der utvivlsomt ville ske pga. deres store succes. Udover Ståle smuttede Pospech, Antonsson, Wendt, Kvist og Grønkjær alle i 2011, mens Zanka var skadet sæsonen efter og blev solgt i 2012 med N'Doye. Wiland, Bolanos og Claudemir har efterfølgende ikke været i nærheden af det niveau, mens Vingaard heller aldrig kom sig over skaden.
Det falder delvist tilbage på Ståle, som skulle have forberedt holdet bedre på en ny tid. Johnny Thomsen, Sölvi, Hoiveld, Oviedo/Bengtsson, Bergvold og hvem han ellers havde kørt i stilling som afløsere havde de fleste ikke niveuaet. I det hele taget havde Ståle dog meldt ud lang tid før, at han ville smutte fra FCK, så jeg synes som skrevet kun delvist at han kan klandres. Det er til gengæld den næste tids handler som Diouf, Abdellaoue, Grindheim mv. som gør rigtigt ondt, og som pga. stor udskiftning i truppen har gjort, at holdet aldrig rigtig har fundet rytmen siden. Og her var Ståle uden indflydelse.
Jeg synes ikke, at Ståle kan klandres for ikke at vinde mesterskabet sidste sæson. Holdet lå nærmest til nedrykning da han overtog og selvom de hentede FCM, så ville det ikke være forventet at de ville kunne nå at vinde mesterskabet. I år burde man kunne forvente mere, på trods af den store udskiftning, men ledelsen har så valgt at være tålmodige med Ståle og give ham tid med de mange nye spillere. Jeg tror, at det er en klog beslutning og havde set frem til foråret, som nu desværre får et lidt negativt præg med langtidsskaderne til Cornelius, Toutouh og senest Amankwaa ligesom det havde været rart om Bashkim kunne være spillet ind på holdet nu. Det er ærgeligt at de ikke får en god forårssæson, således at de kan starte næste sæson med selvtillid og i god form.
Tillykke i øvrigt til FCM med mesterskabet. Selv om jeg altid håber på at FCK vinder mesterskabet, så er det på sin vis forfriskende at se at både FCN, AaB og nu FCM har haft succes med at køre et koncept over en periode og blevet belønnet med et mesterskab.
I virkeligheden har FCK i nogle år nu lidt af at det fantastiske hold, der toppede i 2010/2011 med Wiland, Pospech, Zanka, Antonsson, Wendt, Bolanos, Kvist, Claudemir, Vingaard, Grønkjær og N'Doye slet ikke blev erstattet ordentligt efterfølgende og ikke løbende var blevet klargjort på den udrensning, der utvivlsomt ville ske pga. deres store succes. Udover Ståle smuttede Pospech, Antonsson, Wendt, Kvist og Grønkjær alle i 2011, mens Zanka var skadet sæsonen efter og blev solgt i 2012 med N'Doye. Wiland, Bolanos og Claudemir har efterfølgende ikke været i nærheden af det niveau, mens Vingaard heller aldrig kom sig over skaden.
Det falder delvist tilbage på Ståle, som skulle have forberedt holdet bedre på en ny tid. Johnny Thomsen, Sölvi, Hoiveld, Oviedo/Bengtsson, Bergvold og hvem han ellers havde kørt i stilling som afløsere havde de fleste ikke niveuaet. I det hele taget havde Ståle dog meldt ud lang tid før, at han ville smutte fra FCK, så jeg synes som skrevet kun delvist at han kan klandres. Det er til gengæld den næste tids handler som Diouf, Abdellaoue, Grindheim mv. som gør rigtigt ondt, og som pga. stor udskiftning i truppen har gjort, at holdet aldrig rigtig har fundet rytmen siden. Og her var Ståle uden indflydelse.
Jeg synes ikke, at Ståle kan klandres for ikke at vinde mesterskabet sidste sæson. Holdet lå nærmest til nedrykning da han overtog og selvom de hentede FCM, så ville det ikke være forventet at de ville kunne nå at vinde mesterskabet. I år burde man kunne forvente mere, på trods af den store udskiftning, men ledelsen har så valgt at være tålmodige med Ståle og give ham tid med de mange nye spillere. Jeg tror, at det er en klog beslutning og havde set frem til foråret, som nu desværre får et lidt negativt præg med langtidsskaderne til Cornelius, Toutouh og senest Amankwaa ligesom det havde været rart om Bashkim kunne være spillet ind på holdet nu. Det er ærgeligt at de ikke får en god forårssæson, således at de kan starte næste sæson med selvtillid og i god form.
Tillykke i øvrigt til FCM med mesterskabet. Selv om jeg altid håber på at FCK vinder mesterskabet, så er det på sin vis forfriskende at se at både FCN, AaB og nu FCM har haft succes med at køre et koncept over en periode og blevet belønnet med et mesterskab.
RFC truppen består af en transfer sum på omtrent 2 mill, SE 4-5 mill iflg TZ AAB 5, SIF 1 mill EFB 4, Hobro 2, FCV 1.Emmy skrev:[
Så du mener der vil være 12 mio tilovers efter at have købt de ca 150-175 spillere der er på kontrakt i de klubber du nævner EFTER Cornelius er betalt?
!
Muligt med lidt afvigelser både + og - emmy, kom frisk min dreng
Hold igen med bajere og hash emmy
Verden er smask fuld af hyklere....
Du kan da ikke købe samtlige spillere i Randers FC for 2 mio! Eller hele AaB's hold for 5 mio. Osv osv. Dit regnestykke holder ikke, ganske simpel matematik.Thommo skrev:RFC truppen består af en transfer sum på omtrent 2 mill, SE 4-5 mill iflg TZ AAB 5, SIF 1 mill EFB 4, Hobro 2, FCV 1.Emmy skrev:[
Så du mener der vil være 12 mio tilovers efter at have købt de ca 150-175 spillere der er på kontrakt i de klubber du nævner EFTER Cornelius er betalt?
!
Muligt med lidt afvigelser både + og - emmy, kom frisk min dreng
Hold igen med bajere og hash emmy
Arh, nu er jeg med, Emmy. Jeg tror, at Thommo mente, at Cornelius kostede FCK mere, end de andre hold tilsammen havde kostet at købe. Men de andre holds spillere ville selvfølgelig blive solgt for mere nu. Det har du helt ret i.
Det er ikke utænkeligt at det var det han mente, det er aldrig rigtig til at vide. Men det var ihvertfald ikke det han fik formuleret i det oprindelige indlæg.
Hvis rygterne taler sandt, så får de to Madrid-klubber to vinduers karantæne ligesom Barcelona. De får i øvrigt straffen af samme grunde og de vil ligeledes sikkert anke dommen, hvilket gør at de i dette her vindue vil købet meget kraftigt ind. Det vil formentlig sætte en støtte lavine i gang på markedet.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
AC Milan med et ambitiøst nyt stadion-projekt. Jeg må indrømme, at jeg umiddelbart er solgt på deres idé. Det ser fedt og intimt ud, og skal åbenbart ligge ret centralt.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ns-5599516
Men jeg kan godt forstå, hvis områdets beboere er imod idéen. Nogle grupper af fodboldfans kan til tider finde på at splitte en bydel ad. Så hvis jeg var lokal, så var jeg nok også imod idéen.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ns-5599516
Men jeg kan godt forstå, hvis områdets beboere er imod idéen. Nogle grupper af fodboldfans kan til tider finde på at splitte en bydel ad. Så hvis jeg var lokal, så var jeg nok også imod idéen.
Kloppite