Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Aarde
Geografisk sted: København Ø

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarde » onsdag, 20. aug, 2014 14:03

Barcelona kan stadig tage sagen videre til CAS - hvilket man må forvente, at de gør. Så det er stadig meningsløst at snakke om konsekvenserne af deres transferban.

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » onsdag, 20. aug, 2014 14:03

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Cuadrado vil meget gerne til Barca, og Man U har ifølge flere rygter smidt et bud på £32 M. Med Barcas transferstop, så havner han sikkert hos man u.
Med mindre stoppet først træder i kraft i januar. I så fald, så kan det godt være, at Barca køber lidt ekstra ind denne sommer.

Hvad mon i øvrigt EU siger til en sådan dom? Hindrer det ikke arbejdskraftens frie bevægelighed, hvis en spiller ikke må skifte fra Barca til en anden klub? Han er da på en aller anden måde stavnsbundet til klubben i 12 måneder?
Det er først fra januar og Barcelona har allerede bebudet at de vil anke til CAS. Og så længe de gør det, sker der ingenting.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » onsdag, 20. aug, 2014 18:46

Jeg synes det er tankevækkende, hvordan United ikke kan hente de store stjerner selvom de tilbyder ufattelig mange penge.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ed-4077755

Både Reus og nu også Müller har afvist dem på trods af vanvittige tilbud. Havde faktisk troet, at de stadig ville have en eller anden for for tiltrækningskraft. Men det lader det ikke til, når ikke engang penge kan gøre det for dem. Bliver spændende at se, hvordan de kommer til at klare sig, når nu deres quick fix med superstjerner ikke kan lade sig gøre. :music:

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » onsdag, 20. aug, 2014 18:54

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Cuadrado vil meget gerne til Barca, og Man U har ifølge flere rygter smidt et bud på £32 M. Med Barcas transferstop, så havner han sikkert hos man u.
Med mindre stoppet først træder i kraft i januar. I så fald, så kan det godt være, at Barca køber lidt ekstra ind denne sommer.

Hvad mon i øvrigt EU siger til en sådan dom? Hindrer det ikke arbejdskraftens frie bevægelighed, hvis en spiller ikke må skifte fra Barca til en anden klub? Han er da på en aller anden måde stavnsbundet til klubben i 12 måneder?
Hvis jeg forstår dig rigtigt, så vil jeg påstå, at det argument ulovliggør alle professionelle kontrakter i fodbold. Man stavnsbinder jo i princippet spillere til klubben i det antal år, som spilleren skriver under på og kan i princippet nægte spilleren at forlade klubben indtil den er gennenmført.
Når vi i Danmark udviser udlændinge for at have forbrudt sig mod vores regler her i landet, forhindre vi så også den fri bevægelighed? Jeg tror ikke, man kan tage den aftale så bogstaveligt, som du gør. Eller rettere sagt forstå den på den måde. :)

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » onsdag, 20. aug, 2014 19:25

OBI-WAN skrev:
texy skrev:

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så vil jeg påstå, at det argument ulovliggør alle professionelle kontrakter i fodbold. Man stavnsbinder jo i princippet spillere til klubben i det antal år, som spilleren skriver under på og kan i princippet nægte spilleren at forlade klubben indtil den er gennenmført.
Når vi i Danmark udviser udlændinge for at have forbrudt sig mod vores regler her i landet, forhindre vi så også den fri bevægelighed? Jeg tror ikke, man kan tage den aftale så bogstaveligt, som du gør. Eller rettere sagt forstå den på den måde. :)
Lidt pærer og bananer for mig. Kriminelle handlinger har typisk en begrænsende effekt på dine rettigheder. Så den ser jeg lige bort fra.

Du har til gengæld fuldstændig ret i din kommentar i forhold til kontrakter. Så i realiteten er det blot dårlige nyheder for eventuelle marginalspillere i Barca med mere end et år tilbage af deres kontrakt. Føler dog lidt, at straffen af den årsag rammer lidt forkert, da den kan ende med at også gå ud over spillere, som ikke har haft nogen indflydelse på eller involvering i Barca's ageren.
Kloppite

kaisedet

Indlæg af kaisedet » onsdag, 20. aug, 2014 19:53

texy skrev:
OBI-WAN skrev:
texy skrev:

Lidt pærer og bananer for mig. Kriminelle handlinger har typisk en begrænsende effekt på dine rettigheder. Så den ser jeg lige bort fra.

Du har til gengæld fuldstændig ret i din kommentar i forhold til kontrakter. Så i realiteten er det blot dårlige nyheder for eventuelle marginalspillere i Barca med mere end et år tilbage af deres kontrakt. Føler dog lidt, at straffen af den årsag rammer lidt forkert, da den kan ende med at også gå ud over spillere, som ikke har haft nogen indflydelse på eller involvering i Barca's ageren.
Så vidt jeg har forstået det må de stadig gerne gerne sælge spillere så jeg tror ikke det bliver ikke et problem. Hvis jeg tager fejl kan jeg godt se det bliver et problem hvis nogen udløser spillernes frikøbsklausuler.

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » onsdag, 20. aug, 2014 19:55

Alle sanktioner, der måtte ramme Barca, rammer vel på en eller anden måde spillerne. Sådan vil det altid være. Jeg synes det er rimeligt nok, at det er på transferområdet man rammer dem, når det er netop der de har forbrudt sig. En bøde var bare blevet betalt, og det vil være en skam, hvis det skulle danne præcedens set i lyset af de formuer de store klubber har i dag. Og selve sagen er da også så omfattende, at de ikke skal kunne betale sig fra sig. De har allerede fået lang snor i form af latterlig langsom sagsbehandling, som sjovt nok blive færdiggjort netop som de har overstået transfervinduet.
Det er ihvertfald langsomt set i lyset af den tid de var om at behandle Suarez' ankesag.

Mon ikke det stadig er muligt for dem at annullere allerede lavede aftaler og på dem måde slippe marginalspillerne ud af bagdøren?

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » onsdag, 20. aug, 2014 20:33

http://www.bold.dk/nyt/officielt-rojo-p ... s-i-united
Manchester United har offentliggjort, at de har hentet den argentinske landsholdsspiller Marcos Rojo for omkring 190 millioner kroner og udstyret ham med en femårig kontrakt.

Marcos Rojo og Sporting Lissabon har bekræftet det, men nu er Manchester United også på banen med en officiel udmelding.

Den engelske storklub har købt den argentinske forsvarsspiller Marcos Rojo for omtrent 190 millioner kroner og udstyret ham med en femårig kontrakt.

Manchester United-træner Louis van Gaal er begejstret for signingen.

- Marcos er en dygtig forsvarsspiller. Han har spillet på højeste niveau og kan både spille centralt og i venstresiden i forsvaret. Han er en vigtig tilføjelse til truppen, siger van Gaal til klubbens hjemmeside.

I handlen har United sendt Nani den anden vej på en etårig lejeaftale.
Vildt nok lige at bruge tæt på 50 mio. pund på to venstrebacks i et transfervindue. Også selvom Rojo kan spille centralt. Det lugter langt væk af desperation.

Rojo vil højest sandsynligvis klare det OK som venstreback i LvG's system. Så vidt jeg husker fra VM, var han temmelig stærk offensivt, men spillede hasarderet defensivt, som jo følger af at være så offensiv indstillet. Så han er vel efterhånden en klassisk back.
Scouser by heart.

Siden 2009.

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » onsdag, 20. aug, 2014 21:15

@TomViolence
Eftersom United allered har brugt knap 300 mio. på Shaw tror jeg nu nærmere han er tiltænkt en central rolle. Det ville da også være mærkeligt, at de brugt så mange penge (450m) på at dække venstre back når nu der er så mange steder på banen de kan sætte ind.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 20. aug, 2014 21:19

TomViolence skrev:http://www.bold.dk/nyt/officielt-rojo-p ... s-i-united
Manchester United har offentliggjort, at de har hentet den argentinske landsholdsspiller Marcos Rojo for omkring 190 millioner kroner og udstyret ham med en femårig kontrakt.

Marcos Rojo og Sporting Lissabon har bekræftet det, men nu er Manchester United også på banen med en officiel udmelding.

Den engelske storklub har købt den argentinske forsvarsspiller Marcos Rojo for omtrent 190 millioner kroner og udstyret ham med en femårig kontrakt.

Manchester United-træner Louis van Gaal er begejstret for signingen.

- Marcos er en dygtig forsvarsspiller. Han har spillet på højeste niveau og kan både spille centralt og i venstresiden i forsvaret. Han er en vigtig tilføjelse til truppen, siger van Gaal til klubbens hjemmeside.

I handlen har United sendt Nani den anden vej på en etårig lejeaftale.
Vildt nok lige at bruge tæt på 50 mio. pund på to venstrebacks i et transfervindue. Også selvom Rojo kan spille centralt. Det lugter langt væk af desperation.

Rojo vil højest sandsynligvis klare det OK som venstreback i LvG's system. Så vidt jeg husker fra VM, var han temmelig stærk offensivt, men spillede hasarderet defensivt, som jo følger af at være så offensiv indstillet. Så han er vel efterhånden en klassisk back.
Jeg kan ikke helt genkende ovenstående beskrivelse af Rojo.

Sabella stillede til WM meget defensivt op med en 4 back kæde, hvor Rojo og Zabaletta's primære opgave var at forsvare, hvorfor de ikke bidrog til meget af det offensive spil. Rojo bidrog til en meget solid defensiv, men var oftest kun en trussel på dødbolde, hvor han fik lov at gå med frem. Baseret på WM er Rojo ikke en klassisk wingback. Dertil er han for langsom og stor i sine bevægelser. Jeg ser mere hans forcer ligge i duelspillet, hvor han kan bruge sin fysik.

Jeg tror Van Gaal primært ser Rojo indgå som den venstre forsvarer i en 3-5-2, og ellers som gardering for Shaw. Baseret på WM virker Rojo som en solid spiller, men til 190 millioner + Nani's løn (45 millioner?) virker det godt nok dyrt.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » onsdag, 20. aug, 2014 22:50

Er imponeret af rojo men ikke af hans valg af arbejdsgiver.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » onsdag, 20. aug, 2014 23:07

United er desperate. Næsten 200 mil + navne modsatte vej på lån, hvor United i øvrigt betaler hans høje løn. Det er jo fuldstændig vanvittigt.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » onsdag, 20. aug, 2014 23:12

Er der ikke en der lige smider et link til det med prisen på Rojo? :D

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » onsdag, 20. aug, 2014 23:26

OBI-WAN skrev:Er der ikke en der lige smider et link til det med prisen på Rojo? :D
Du kan selv finde det på de store sites som Sky Sports, BBC, etc.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » torsdag, 21. aug, 2014 10:16

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... rdiff.html

Malky Mackay skulle udover at have udtalt sig sexistisk, racistisk og homofobisk om diverse spillere, agenter og klubansatte også have stjålet penge fra Cardiff i ledtog med daværende sportsdirektør Ian Moody. Det skulle være årsagen til, at Palace stoppede ansættelsen af Mackay i ellevte time. Den her sag må komme til at trække store overskrifter de næste par dage. Ja, Daily Fail er måske ikke den mest pålidelige kilde, men det virker til, at der var noget om snakken, siden de har offentliggjort så grove anklager. Senest har to tidligere spillere været ude og bekræfte Malkys racistiske tendenser på twitter.

Nu må vi se, hvad der er op og ned, men det ser unægtelig ikke godt ud for Malky. I sin tid ytrede Rodgers, som mange andre, sin støtte til Malky: http://www.bbc.com/sport/0/football/25444400. Rollerne var også helt klare på daværende tidspunkt, hvor Tan var skurken og Malky offeret.

Nu skal Tan bare få de blå trøjer tilbage, så kan han blive helten ;)
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Besvar