Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 07. jan, 2014 22:51

Tre gange 1-2 til moyes og co. En sjov vane. Hvornår har de sidst tabt tre kampe i streg?
Er det exit moyes hvis de taber i weekenden?
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 07. jan, 2014 22:52

:clap: :clap: :clap: :clap:

Det er snart ligeså fedt at se Scum kampe som at se os selv....

Nøøj hvor jeg elsker at se dem tabe og tude og wanke....hvor fanden kom de 5 mins fergie time fra ???

Pænt lækker tirsdag :D

thefugle

Indlæg af thefugle » tirsdag, 07. jan, 2014 23:00

Mysjkin skrev:Tre gange 1-2 til moyes og co. En sjov vane. Hvornår har de sidst tabt tre kampe i streg?
Er det exit moyes hvis de taber i weekenden?
Sidst var i 2001 :clap: :clap: :clap:

Moyes er bare som sendt fra himlen!
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Hareskoven
Alder: 54

Indlæg af LarsB » tirsdag, 07. jan, 2014 23:04

Mysjkin skrev:Tre gange 1-2 til moyes og co. En sjov vane. Hvornår har de sidst tabt tre kampe i streg?
Det kan jeg se de øffer om på det danske scum forum. I 2001 tabte de 3 i træk, men først efter de var blevet mestre. I betydende kampe skal vi åbenbart tilbage til 96/97.
Der findes 3 slags mennesker; dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 08. jan, 2014 07:41

United-holdet er i en sørgelig forfatning, og sørgelig skal ikke forstås på den måde at jeg går rundt med sørgebind!

Jeg kommer til at tænke på to ting: Den ene handler om en diskussion der ligger lidt langt tilbage, hvor vi i et eller andet forum diskuterede van Persie-handlen. Man kan vel godt begynde at hive de argumenter frem igen, hvor det blev påstået at handlen skulle vurderes efter nogen tid, når man kunne se om mandens notoriske skadesproblemer kunnes holdes på afstand..

Den anden ting handler om en spændende diskussion vi havde efter Fergusons afgang, hvor det blev diskuteret om vinderkultur var personbåret eller om det var noget der eksisterede i miljøet/instituitionen? Man kan jo godt påstå, at en del af Uniteds vinderkultur VAR Ferguson og ikke klubben United. Omvendt så er grundlaget for argumentet lidt tyndt, idet at man på den anden side også tydeligt kan se, at Ferguson malkede det sidste ud af truppen og at den stod og står overfor nogle markante udskiftninger...
Hvis man skal dreje diskusionen hen på os, så kan man imø tydeligt se at Rodgers er meget bevidst om at skabe vinderkultur og den kultur er den givetvis også centreret omkring ham som person, vil jeg mene.
Hvad mener I?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » onsdag, 08. jan, 2014 07:46

Vinder-kultur i en organisation er typisk bygget op omkring en enkelt eller ganske få personer, som er ildsjæle og fanebærere, for at få resten med. Med den foreløbige udvikling med Mr. Moyes, er vinderkulturen i hvert fald ikke blevet blevet udviklet, og det ligner mere og mere en mental tilstand og udstråling på banen i retning af et midter- / bundhold. Nu får dommeren så også lige skylden (én gang til) for nederlaget til Sunderland: http://www.bt.dk/fodbold/david-moyes-ef ... faerdeligt
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » onsdag, 08. jan, 2014 08:40

Jeg tror et eller andet sted at Moyes' største fejl var at fyre hele Fergies team og hyre hans egne i stedet.

.. Ikke at jeg klager, mine Man Utd venner er så vidunderligt stille for tiden.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 08. jan, 2014 08:58

ThunderZtorm skrev:Jeg tror et eller andet sted at Moyes' største fejl var at fyre hele Fergies team og hyre hans egne i stedet.
Enig. Han skulle have gemt det kort i ærmet. Så kunne han sige: "nå ok, det fungerer ikke, så hiver jeg mine egne folk ind". Nu er han bare til grin, hvis han fyrer staben, da han jo selv har udpeget den.

Og så fattede jeg heller ikke Fellaini-købet. Det skal blive spændende at se, hvor lang snor Moyes får.

mawope

Indlæg af mawope » onsdag, 08. jan, 2014 09:22

Med vores egen træners udtalelser oven på City-kampen i baghovedet er disse udtalelser fra Moyes efter gårdsdagens nederlag så ikke også en FA-undersøgelse værdig?
"It looks as if we're having to play them as well as the opposition at the moment.

"It's really terrible, it really is, we're actually beginning to laugh at them.

"We just need to keep going, we didn't do an awful lot wrong. We conceded a terrible first goal from the free-kick, but it was never a free-kick, it was our free-kick.

"I thought the referee was going to blow in our direction. I couldn't believe he gave a free-kick for that Jonny Evans challenge on Fletcher in the air, it was just a terrible decision.

"We've got an opposition to play and sometimes we've got other people to play at the moment."
Han kalder jo kendelserne både grinagtige og forfærdelige.

http://www1.skysports.com/football/news ... and-defeat

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 08. jan, 2014 09:47

mawope skrev:Med vores egen træners udtalelser oven på City-kampen i baghovedet er disse udtalelser fra Moyes efter gårdsdagens nederlag så ikke også en FA-undersøgelse værdig?
"It looks as if we're having to play them as well as the opposition at the moment.

"It's really terrible, it really is, we're actually beginning to laugh at them.

"We just need to keep going, we didn't do an awful lot wrong. We conceded a terrible first goal from the free-kick, but it was never a free-kick, it was our free-kick.

"I thought the referee was going to blow in our direction. I couldn't believe he gave a free-kick for that Jonny Evans challenge on Fletcher in the air, it was just a terrible decision.

"We've got an opposition to play and sometimes we've got other people to play at the moment."
Han kalder jo kendelserne både grinagtige og forfærdelige.

http://www1.skysports.com/football/news ... and-defeat
Ja - men i modsætning til BR, så kommer han ikke med påstande om, at dommerne har en forudindtaget/partisk holdning til kampen - grundet klubstilhørsforhold / geografi el. lign. Det gjorde BR derimod, da han udtalte, at han undrede sig over, at en dommer fra Upper-Manchester området (Bolton) kan dømme Manchester kampe.

...med mindre selvfølgelig, at FA læser Moyes' udtalelse derhen, at antyder der er et generelt dommerkomplot imod ManUre.
Vi SMADRER det PIShold !

mawope

Indlæg af mawope » onsdag, 08. jan, 2014 10:11

Cynwal skrev: Ja - men i modsætning til BR, så kommer han ikke med påstande om, at dommerne har en forudindtaget/partisk holdning til kampen - grundet klubstilhørsforhold / geografi el. lign. Det gjorde BR derimod, da han udtalte, at han undrede sig over, at en dommer fra Upper-Manchester området (Bolton) kan dømme Manchester kampe.

...med mindre selvfølgelig, at FA læser Moyes' udtalelse derhen, at antyder der er et generelt dommerkomplot imod ManUre.
Nu står der ikke noget i FA-regelsættet om, at påstande om at have en partisk holdning skal komme sammen med begrundelser om klubtilhørsforhold. At hævde dommeren er partisk er jo nok i sig selv til at give en straf. Og det må man altså sige, Moyes insinuerer ret kraftigt med: "It looks as if we're having to play them as well as the opposition at the moment" og hans nedladende gennemgang af frisparkshændelsen. I FA's regelsæt står der:
Comments which are improper, which bring the game into disrepute, which are threatening,
abusive, indecent or insulting.

Comments about match officials which imply bias, attack the officials’ integrity or which are
personally offensive in nature
Det må man da sige, at han gør?

http://www.thefa.com/~/media/files/thef ... lines.ashx

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 08. jan, 2014 10:14

ThunderZtorm skrev:... Fergies team ....
Jeg er godt klar over, at diplomati aldrig har været Joey Bartons spidskompetance, men jeg skal da love for, at fløjlhandskerne er taget af i de udtalelser, Joey Barton har lagt på Twitter:
http://plbold.dk/barton-tilsviner-ferguson/
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 08. jan, 2014 10:26

mawope skrev:
Comments which are improper, which bring the game into disrepute, which are threatening,
abusive, indecent or insulting.

Comments about match officials which imply bias, attack the officials’ integrity or which are
personally offensive in nature
Det må man da sige, at han gør?

http://www.thefa.com/~/media/files/thef ... lines.ashx
Det er -som jeg prøvede at udtrykke med nedenstående - i sidste ende et spørgsmål om fortolkning af gråzoner, hvorimod BR med omtalen af dommerens geografiske tilhørsforhold direkte insinuerer, at han den vej rundt er forudindtaget. Et andet eksempel er den gang, hvor Mr. Double Standards fik karantæne, da han udtalte, at en dommer var blevet overvægtig og var i for dårlig form til at dømme PL. Han blev dømt på at komme med fornærmende udtalelser. Som Moyes udtaler sig, ligger det i en gråzone mellem, om det er dommernes generelle niveau han kommenterer på, eller om det er en stribe af fejlkendelser i de enkelte situationer. Enhver manager kan jo uden at få karantæne udtale eks.: "Jeg mener dommeren opfattede (den og den) situation forkert"
I nedenstående burde jeg måske have tilføjet "eller generel inkompetance" efter dommerkomplot.
Cynwal skrev:...med mindre selvfølgelig, at FA læser Moyes' udtalelse derhen, at antyder der er et generelt dommerkomplot imod ManUre.
Vi SMADRER det PIShold !

mawope

Indlæg af mawope » onsdag, 08. jan, 2014 10:53

Cynwal skrev: Det er -som jeg prøvede at udtrykke med nedenstående - i sidste ende et spørgsmål om fortolkning af gråzoner, hvorimod BR med omtalen af dommerens geografiske tilhørsforhold direkte insinuerer, at han den vej rundt er forudindtaget. Et andet eksempel er den gang, hvor Mr. Double Standards fik karantæne, da han udtalte, at en dommer var blevet overvægtig og var i for dårlig form til at dømme PL. Han blev dømt på at komme med fornærmende udtalelser. Som Moyes udtaler sig, ligger det i en gråzone mellem, om det er dommernes generelle niveau han kommenterer på, eller om det er en stribe af fejlkendelser i de enkelte situationer. Enhver manager kan jo uden at få karantæne udtale eks.: "Jeg mener dommeren opfattede (den og den) situation forkert"
I nedenstående burde jeg måske have tilføjet "eller generel inkompetance" efter dommerkomplot.
Moyes beskriver jo ret udførligt en episode og kalder det en "forfærdelig beslutning" af dommeren. Han konstaterer ikke blot, at han er uenig. Og to gange nævner han, at de ikke kun skal spille imod modstanderholdet men også dommerstanden "at the moment" (dermed en kritik der rækker ud over den ene kamp). Han beskriver ligeledes, at de jo er slået over i en nærmest apatisk latter over disse episoder, hvilket vel klart indikerer at han mener, de er én eller anden form for offer for dommerens kendelser, altså dermed implicit fejlkendelser (at være 'partisk').

Erode

Indlæg af Erode » onsdag, 08. jan, 2014 11:07

For retfærdighedens skyld kunne man da godt ønske Moyes bliver straffet for de udtalelser.
Men for Liverpools skyld håber jeg (som sædvanligt) Man U går fri for reprimander.

... Det går nemlig pisse godt, for Liverpool, når Moyes 'leder' holdet fra sidelinjen!!!

:lol: :lol:

Besvar