Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Erode

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Erode » søndag, 24. nov, 2013 21:17

Erode skrev:
AndreasN skrev:I såfald er det fuldkommen LATTERLIGT, hvis vi ikke køre på for at få en karantæne til Mirallas. En tackling, der i min verden burde koste 5 dage i skyggen.
Dejligt med en god potion retfærdighedssans!

bortset fra Liverpool vil være de eneste der ikke nyder godt af det, Everton møder: Stoke, Man U, Arsenal, Fullham og Mirallas må da gerne være med til at tage point fra ManU og Arsenal (forudsat vi ser disse hold som større konkurrenter end Everton)

... jeg har i øvrigt altid drømt om at den ene karantænedag ved et rødt kort blev gemt til det omvendte opgør.

Altså at spilleren eksempelvis afsoner 2 dage umiddelbart efter forseelsen og 1 dag når han møder det hold han blev udvist i mod.

Der ville være noget at holde styr på, og med klubskifter osv. er det sikkert umuligt.

Jeg har bare altid hadet når en spiller i '87 minut trækker en nødbremse fordi hans hold er foran, så kommer holdet kun til selv at få gavn af straffen i 3 minutter.

erode
2 personer har nu kommenteret minimale brudstykker af min tekst...

Ja jeg mener det jeg skriver, hvert et ord.
Dejligt du vil have retfærdighed - Liverpool kommer desværre ikke til at nyde godt af det - det ville vi have gjort hvis han var udvist i kampen!

Ja præcis som jeg skriver
Der ville være noget at holde styr på, og med klubskifter osv. er det sikkert umuligt.
Herunder også op/nedrykninger.

Erode

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 24. nov, 2013 21:19

Aquilani4 skrev:Man må bare sige at penge = Success. Specielt i en liga som den danske.

Det må gøre lidt ondt for Biffere, det er jo de har kritiseret FCK for: At købe sig til triumfer.

Det nye Dortmund :roll:
Uddyb lige det med Dortmund?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » søndag, 24. nov, 2013 21:24

Det er ikke en hemmelig, at man som FCK'er altid har lagt øre til brøndbyernes evige sang om, at vi har købt os til dit og dat. Det er lidt komisk - for at sige det mildt - når man udelukkende står her, fordi man har købt sig til det. For andres penge vel og mærke.

Dobbeltmorale og selvhøjtidelighed har altid været et kendt fænomen på vestegnen.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » søndag, 24. nov, 2013 21:25

"Uddyb lige det med Dortmund"

Er det ikke det tilhængerne og ledelsen snakkede om? At de ville være Dortmund, mens FCK var Bayern: Den "onde" monopol som købte alle spillere.
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 24. nov, 2013 21:29

Aquilani4 skrev:"Uddyb lige det med Dortmund"

Er det ikke det tilhængerne og ledelsen snakkede om? At de ville være Dortmund, mens FCK var Bayern: Den "onde" monopol som købte alle spillere.
Altså bif ville det nye Dortmund med egne talenter? Det eneste den pis klub har tilfælles med Dortmund er trøje farven..
"We're not racist, we only hate the mancs"

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » søndag, 24. nov, 2013 21:34

Aquilani4 skrev:Man må bare sige at penge = Success. Specielt i en liga som den danske.

Det må gøre lidt ondt for Biffere, det er jo de har kritiseret FCK for: At købe sig til triumfer.

Det nye Dortmund :roll:
Holst, Dumic, Durmisi, Thygesen, Kahlenberg, Hjulsager, Phiri er alle helt eller delvist skolet i Brøndby, Dumic og Phiri som de 2 på grænsen. 7 ud af 14 mulige spillere på banen, det er vel meget godt? Jeg tvivler på at særlig mange andre hold end Barca kan matche det. Hradecky, Szymanowski og Hasani har alle en alder hvor Brøndby håber på et videresalg på et tidspunkt, hvor Albrechtsen, Khalid, Antipas og Ørnen nok ikke bliver solgt videre med væsentlig profit. Mon ikke den sparede samlede pris på Holst, Dumic, Durmisi, Hjulsager og Phiri dækker lønnen til Hradecky, Thyge, Kalle og Khalid som blev hentet på fri transfer og prisen på Szymanowski, Hasani og så videre.

Endnu engang må jeg fremhæve din totale mangel på konstruktive bidrag på et forum. I guder hvor er det en idiotisk kommentar. Iøvrigt har flere af os Brøndbyfans herinde haft en langt mere konstruktiv konstruktion med AndreasN som jeg er sikker på du kan finde ved at gå igennem et par tråde. Det kunne være du lærte noget.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » søndag, 24. nov, 2013 21:35

Emmy skrev:
Aquilani4 skrev:"Uddyb lige det med Dortmund"

Altså bif ville det nye Dortmund med egne talenter? Det eneste den pis klub har tilfælles med Dortmund er trøje farven..
Jeg tror at Aquilani4 mener det sarkastisk. Brøndby udtalte, at de ville være det nye Dortmund, altså med egne talenter, men de gjorde det modsatte. De blev Bayern, som de ellers mente var FCK's rolle.

Jeg er dog ikke nødvendigvis enig.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » søndag, 24. nov, 2013 21:45

Lad os nu vær ærlige.

Grunden til Brøndby's success har været Bouhlarouz, Szymanowski, Albrechtsen, Antipas

Jeg ved godt at Kahlenberg er fra Hvidovre, men han er jo stadig KØBT i Wolfsburg.

Hvis BIF vinder mesterskabet engang, så orker jeg ikke at hører på danske sportsjournalister med "Fra-randen-af-konkurs-til-CL", som om det var en romantisk historie. Chelsea og Man City var også på randen af konkurs inden de fik en Sugar Daddy.
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
AndreasN

Indlæg af AndreasN » søndag, 24. nov, 2013 21:48

sjampen skrev:Holst, Dumic, Durmisi, Thygesen, Kahlenberg, Hjulsager, Phirier alle helt eller delvist skolet i Brøndby, Dumic og Phiri som de 2 på grænsen. 7 ud af 14 mulige spillere på banen, det er vel meget godt? Jeg tvivler på at særlig mange andre hold end Barca kan matche det. Hradecky, Szymanowski og Hasani har alle en alder hvor Brøndby håber på et videresalg på et tidspunkt, hvor Albrechtsen, Khalid, Antipas og Ørnen nok ikke bliver solgt videre med væsentlig profit. Mon ikke den sparede samlede pris på Holst, Dumic, Durmisi, Hjulsager og Phiri dækker lønnen til Hradecky, Thyge, Kalle og Khalid som blev hentet på fri transfer og prisen på Szymanowski, Hasani og så videre.

Endnu engang må jeg fremhæve din totale mangel på konstruktive bidrag på et forum. I guder hvor er det en idiotisk kommentar. Iøvrigt har flere af os Brøndbyfans herinde haft en langt mere konstruktiv konstruktion med AndreasN som jeg er sikker på du kan finde ved at gå igennem et par tråde. Det kunne være du lærte noget.
What?

Dumic kom til brøndby i 2010, Thygesen i 2011 og Phiri i 2013. At sige de er skolet i brøndby er da helt hen i vejret. Faktum er, at brøndby skal være glade for, at andre gad betale for klubbens eksistens og senere hen gad investere i spillertruppen - en spillertrup man ikke ville have haft en chance for, hvis det ikke var fordi, at andre - og endda en tidligere FCK-mand - synes, at man skulle poste penge i den klub.

Aquilani4 har for en gangs skyld en pointe.
Liverpool Football Klopp

andreas92

Indlæg af andreas92 » søndag, 24. nov, 2013 22:14

AndreasN skrev:
sjampen skrev:Holst, Dumic, Durmisi, Thygesen, Kahlenberg, Hjulsager, Phirier alle helt eller delvist skolet i Brøndby, Dumic og Phiri som de 2 på grænsen. 7 ud af 14 mulige spillere på banen, det er vel meget godt? Jeg tvivler på at særlig mange andre hold end Barca kan matche det. Hradecky, Szymanowski og Hasani har alle en alder hvor Brøndby håber på et videresalg på et tidspunkt, hvor Albrechtsen, Khalid, Antipas og Ørnen nok ikke bliver solgt videre med væsentlig profit. Mon ikke den sparede samlede pris på Holst, Dumic, Durmisi, Hjulsager og Phiri dækker lønnen til Hradecky, Thyge, Kalle og Khalid som blev hentet på fri transfer og prisen på Szymanowski, Hasani og så videre.

What?

Dumic kom til brøndby i 2010, Thygesen i 2011 og Phiri i 2013. At sige de er skolet i brøndby er da helt hen i vejret. Faktum er, at brøndby skal være glade for, at andre gad betale for klubbens eksistens og senere hen gad investere i spillertruppen - en spillertrup man ikke ville have haft en chance for, hvis det ikke var fordi, at andre - og endda en tidligere FCK-mand - synes, at man skulle poste penge i den klub.

Dumic og Phiri har jo begge spillet ungdomsbold i brøndby, så selvfølgelig kan man sige ad de er blevet skolet i vores ungdomsafdeling.
Jeg syntes at kritikken mod Brøndby ledelsen er underlig, for de meldte jo netop fra starten af ud, at de unge spillere skulle have nogen erfarne spillere at læne sig op ad og vi kan jo se det virker.
Og de har aldrig sagt det kun var bifs egne talenter som de ville bruge, men også andre talenter som skulle hentes ind udefra (Nørgaard, Zohore, muligvis Phiri) præcis det samme som Dortmund gjorde dengang de byggede deres system op.

sjampen

Indlæg af sjampen » søndag, 24. nov, 2013 22:17

AndreasN skrev:Dumic kom til brøndby i 2010, Thygesen i 2011 og Phiri i 2013. At sige de er skolet i brøndby er da helt hen i vejret. Faktum er, at brøndby skal være glade for, at andre gad betale for klubbens eksistens og senere hen gad investere i spillertruppen - en spillertrup man ikke ville have haft en chance for, hvis det ikke var fordi, at andre - og endda en tidligere FCK-mand - synes, at man skulle poste penge i den klub.

Mikkel Thygesen var ungdomsspiller i Brøndby, hvad snakker du om? Senere blev han så sorteret fra og endte i Frem tror jeg det var, hvorefter han skiftede til FCM lidt efter han fyldte 20, blev efterfølgende så solgt til Gladbach, kom tilbage til FCM og så skiftede til BIF på en fri transfer, men han er vokset op bl.a. i Brøndbys ungdomsafdeling fuldt ud ligesom Kahlenberg, Kamper, Zimling osv.
Jeg nævnte også fra start at Dumic og Phiri var de tvivlsomme, men faktum er at de begge blev hentede som ungdomsspillere til det vi vidst kalder vores A-Talent eller A+ trup.

Andre betaler klubbens eksistens? Du mener ligesom Nordea holder FCK i live eller for dens sags skyld som vi tidligere har set med AGF eller ser nu med Aab og FCM som begge har fuldt ud ligeså tvivlsomme økonomiske grundlag som Brøndby havde. Ja, der er nogle rigmænd som har investeret i Brøndby som forretning fordi de fik mulighed for at lave en god handel for hvad man kan argumentere for er Danmarks største sportsbrand. Det ser vi allerede frugterne af nu, hvor man igen har fået gennemsnitsfanen til at tro på projektet igen og nu så småt er ved at få vores tilskuerantal tilbage hvor det hører til.
Iøvrigt sprang du vidst lige let hen over at klubbens fans var en af hovedinvestorene, så meget at de formåede at give deres mand flest stemmer ved den efterfølgende generalforsamling.

Hvor er det du mener vi er ligesom FCK? Vi købte spillere ja, men vi sagde ved gud også farvel til mange, inklusiv løntunge Rommedahl, Goodson og Jan K, samt selvfølgelig Stryger. Selvfølgelig blev der købt spillere, vi reddede røven i sidste spillerunde, det er vel ikke overraskende at truppen skulle forstærkes. Igen, Holst, Durmisi, Da Silva, Hjulsager har alle spillet en god del kampe i år, hvor mange spillere som har været på banen for FCK har i selv lavet? Delaney og Toutoh er vel de eneste, med Remmer, Busk og Amankwaa i hvad jeg vil kalde meget begrænsede roller. Durmisi er fast starter ligesom Delaney, Holst og Hjulsager har begge startet en del kampe og er nu ganske vidst blevet skubbet på bænken, men ifølge transfermarkt har Holst stadig spillet flere minutter end Toutouh som vel ellers havde fortjent at få chancen efter en rigtig god sæson i Esbjerg? Hjulsager har spillet omtrent ligeså meget som Toutouh.
Hvornår har Brøndby haft afviklet arrangementer som ødelægger græstæppet og gør at man ikke kan afholde en pokalkamp imod rivalen? Indtil videre har det i "det nye Brøndby" handlet om 1 ting og det er fodbold. Det er der hvor PSEs firmahold adskiller sig fra en ægte fodboldklub.
Imod moderne fodbold.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 24. nov, 2013 22:22

Erode skrev:
AndreasN skrev:I såfald er det fuldkommen LATTERLIGT, hvis vi ikke køre på for at få en karantæne til Mirallas. En tackling, der i min verden burde koste 5 dage i skyggen.
Dejligt med en god potion retfærdighedssans!

bortset fra Liverpool vil være de eneste der ikke nyder godt af det, Everton møder: Stoke, Man U, Arsenal, Fullham og Mirallas må da gerne være med til at tage point fra ManU og Arsenal (forudsat vi ser disse hold som større konkurrenter end Everton)

... jeg har i øvrigt altid drømt om at den ene karantænedag ved et rødt kort blev gemt til det omvendte opgør.

Altså at spilleren eksempelvis afsoner 2 dage umiddelbart efter forseelsen og 1 dag når han møder det hold han blev udvist i mod.

Jeg har bare altid hadet når en spiller i '87 minut trækker en nødbremse fordi hans hold er foran, så kommer holdet kun til selv at få gavn af straffen i 3 minutter.

erode
Ja det ville være svært at holde styr på - men hvad fanden skal de ellers bruge deres tid på. Og så er det vist heller ikke så svært at holde rede i - der bliver jo ikke uddelt røde kort på stribe.

Jeg synes din drøm er god :) og den ville være meget retfærdig imo.

Brugeravatar
AndreasN

Indlæg af AndreasN » søndag, 24. nov, 2013 22:38

Hold nu op, sjampen. Det er svært at tage seriøst, at du mener, Thygesen kan kaldes et produkt af brøndby. Det samme med Dumic og Phiri. Faktum er, at man han købt sig tilbage til successen for andres penge.

Du vælger også med det samme at dreje fokusset væk fra brøndby ved at nævne FCK, AGF og FCM. Hovedpointen i alt det her er jo ikke, at det er noget galt med det, der er sket i brøndby - set fra mit synspunkt. Pointen er, at man nu hylder alt det, man har forsøgt at nedgøre FCK i alle de år. Det er da klart, at gennemsnitsfanen tror på projektet, når udefrakommende har postet så mange penge i et projekt, der i bund og grund ikke adskiller sig særlig meget fra klubber som Monaco, Man. City og PSG.

Selvfølgelig har fans investeret en del - blandt andet ved at gå tiggergang landet over i et forsøg på at få folk til skyde penge i klubben. Og så stemmer man selvfølgelig sin egen mand ind - alt andet havde da været underligt.

brøndby adskiller sig da ikke en skid fra FCK. Man vil så gerne have, at man skal være en gammel, stolt og traditionsrig fodboldklub, men I er fra 1964 for guds skyld. Det er ikke gammelt. I er derimod hele Danmarks flagskib, der indførte moderne fodbold i Danmark gennem en fusionering med andre fodboldklubber. Og nu er det vigtigt, at du fanger pointen: Jeg siger dermed ikke, at det ikke er det samme i FCK. Jeg er vokset op med FCK som klub, og det er min klub - ikke B1903 og KB, så jeg gider mig ikke forholde mig til FCK som fusion. I øvrigt havde FCK eksisteret i fem år, før PSE kom til.

Mht. udviklingen af spillere i FCK, så er hele ungdomssystemet forholdsvis nyt, men jeg synes da allerede, at man ser store resultater. William Kvist, Cornelius og Delaney er glimrende eksempler på spillere, der har/går en stor karriere i møde. Den næste generation er ekstrem lovende - se bare på u/19-holdet, der spiller lige op med Real Madrid, Juventus og Galatasaray i ungdommens Champions League. Remmer, Amankwaa, Busk, Wohlgemuth og Mads Aaquist er allere spillere, der har været inde omkring førsteholdet, som står på spring, mens Toutouh er igang med sit helt store gennembrud. Kampens spiller i dag og masser minutter i Champions League vidner om et kæmpe talent. Og nå, så render et rendyrket FCK-talent rent på vestegnen og spiller fandango nu.

Så kan man sagtens argumentere for, at brøndby har flere talenter inde omkring førsteholdet, men her peger pilen blot på manglende kvalitet hos de øvrige i truppen. Lur mig, om man ikke fortsætter med de store handler til januar.
Liverpool Football Klopp

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » søndag, 24. nov, 2013 23:28

Toutouh er vel hentet i Hvidovre?

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 24. nov, 2013 23:48

AndreasN skrev: William Kvist, Cornelius og Delaney (...) Remmer, Amankwaa, Busk, Wohlgemuth og Mads Aaquist (...) Toutouh
Kvist = Kom til KB som drengespiller fra Thorsager/Rønde IF.
Cornelius = Oprindelig Fremad Amager
Delaney, Busk, Wolgemuth, Aaquist = "ægte" FCK/KB.
Christopher Remmer = Kom til FCK fra Hvidovre i 2009, som 16-årig.
Danny Amankwaa = Kom til fra Brønshøj i 2008/2009
Youssef Toutoh = spillede førsteholdsfodbold i Hvidovre og kommer oprindeligt fra B93.

Blot for at signalere at man nemt kan dreje den og sige at FCKs store "talenter" ligeså har rødder i andre klubber. I sidste ende er det jo sådan de store klubber gør, både FCK og BIF, og i sidste ende tæller de vel ret beset som "egen avl" hvis de er 16 eller yngre når de skifter til klubben.

Besvar