Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JTN » søndag, 20. jan, 2013 14:55

Selv her to år efter kan jeg stadig undre mig over, hvor dårlig Torres er blevet. Nogle gange spekulerer jeg over, om han overhovedet var så god for os eller han bare passede perfekt ind i systemet med en Gerrard i topform til at fodre ham, selvom tallene selvfølgelig taler deres eget sprog. Ja, han er blevet langsommere, men det virker bare også som om teknikken, afslutningsevnen og den generelle spilforståelse halter gevaldigt.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 20. jan, 2013 14:59

JTN skrev:Selv her to år efter kan jeg stadig undre mig over, hvor dårlig Torres er blevet. Nogle gange spekulerer jeg over, om han overhovedet var så god for os eller han bare passede perfekt ind i systemet med en Gerrard i topform til at fodre ham, selvom tallene selvfølgelig taler deres eget sprog. Ja, han er blevet langsommere, men det virker bare også som om teknikken, afslutningsevnen og den generelle spilforståelse halter gevaldigt.
Synes da han er startet ok idag?
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 20. jan, 2013 15:00

Sådan som Arsenal spiller idag, forventer jeg som minimum 1 point i næste kamp.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » søndag, 20. jan, 2013 15:02

LFC-Aaby skrev:Sådan som Arsenal spiller idag, forventer jeg som minimum 1 point i næste kamp.
Der er stor forskel på Liverpool og Chelsea, så Arsenal kommer til at spille bedre mod os. Desuden så kommer kampen til at foregå på Emirates, desværre. Det har nok også noget at skulle have sagt. :/

Men ellers er jeg enig. Forventer og (nok mere) håber på et point.
Scouser by heart.

Siden 2009.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 20. jan, 2013 15:07

ScouserTommy skrev:
AJ skrev:Nejnej ikke i januar. Men hvis Arsenal kommer i CL anser jeg det ikke for urealistisk. Arsenal er en større klub end Dortmund. Det mener jeg ligger helt fast. Og så ville lønchecken med sikkerhed også være større cf. Walcotts nye kontrakt.
Det vil jeg så til gengæld tillade mig at betvivle.
Hvorfor? Dortmund har vundet de sidste to tyske mesterskaber (nutidigt parameter) og CL i 1997 (historisk parameter). Derudover har de et større stadion (strukturelt parameter).
På alle andre punkter vil jeg mene Arsenal overgår Dortmund. Flere CL-deltagelser i træk, og deraf stor erfaring med europæiske kampe, nyt moderne stadion, mange fans worldwide, høje lønninger (i forhold til i Dortmund), placering i London, flere store spillere gennem tiden osv.

Hvis nogen for to-tre år siden havde kaldt Dortmund større end Arsenal ville man have grinet sin røv i laser. Og så meget mener jeg ikke, at så få år kan ændre på. Specielt ikke når Arsenal vandt gruppen foran dem i i sidste CL, mens Dortmund blev nummer fire.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » søndag, 20. jan, 2013 15:08

Joseph Barton ‏@Joey7Barton

Arsenal haven't been the same since John Jensen left...

What a curly haired genius he was...

:mrgreen:
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 20. jan, 2013 15:11

LFC-Aaby skrev:
JTN skrev:Selv her to år efter kan jeg stadig undre mig over, hvor dårlig Torres er blevet. Nogle gange spekulerer jeg over, om han overhovedet var så god for os eller han bare passede perfekt ind i systemet med en Gerrard i topform til at fodre ham, selvom tallene selvfølgelig taler deres eget sprog. Ja, han er blevet langsommere, men det virker bare også som om teknikken, afslutningsevnen og den generelle spilforståelse halter gevaldigt.
Kikker man på de nøgne tal, så er der ingen tvivl om, at han havde sin prime time på Anfield:

2001-2007 Atlético Madrid 214 (92)
2007-2011 Liverpool F.C. 102 (81)
2011- Chelsea F.C. 57 (28)

Helt uhørt målsnit hos os, og så trækker det sidste års tid endda snittet nedad; det er egentlig ikke helt skidt hvad angår hans CFC-tid, det svarer nogenlunde til det han præsterede hos Atletico. Jeg er klar over at andre ting end lige målsnittet også har betydning, men helt enig i, at han er milevidt fra at være den spiller, vi kendte i hans bedste Anfield tid. Det er nok ingen helt urimelig antagelse, at hans telepatiske forståelse med MBE gjorde ham bedre/mere effektiv end han reelt er/var.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 20. jan, 2013 15:14

Aarde skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Hvorfor skal Faxe ALTID kommentere Arsenals kampe. Steve Bould here we come!

Flot mål af Mata, men elendig opdækning af Sagna.
Gad vide om en six-pack er nok til 90 minutter?...
Spiller du "Faxe-Dong" eller tænker du på Faxe's forbrug under kampen? :alcohol:
Hørte for i øvrigt "Montecarlo" på P3 forleden, hvor de havde fat i SBS og alle deres lorteprogrammer - men med PL dækningen som undtagelse, idet "spritstive Faxe og hans mærkelige udtale" fik en del ord med på vejen.
Senest rettet af Cynwal søndag, 20. jan, 2013 15:16, rettet i alt 1 gang.
Vi SMADRER det PIShold !

Marky
Geografisk sted: Søborg
Alder: 37

Indlæg af Marky » søndag, 20. jan, 2013 15:15

Viktor Fischer imponerer mig mere og mere! Kynisk afslutter og god teknisk, lige sådan en type vi mangler på det danske landshold:-)

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 20. jan, 2013 15:16

AJ skrev:
ScouserTommy skrev:
AJ skrev:Nejnej ikke i januar. Men hvis Arsenal kommer i CL anser jeg det ikke for urealistisk. Arsenal er en større klub end Dortmund. Det mener jeg ligger helt fast. Og så ville lønchecken med sikkerhed også være større cf. Walcotts nye kontrakt.
Det vil jeg så til gengæld tillade mig at betvivle.
Hvorfor? Dortmund har vundet de sidste to tyske mesterskaber (nutidigt parameter) og CL i 1997 (historisk parameter). Derudover har de et større stadion (strukturelt parameter).
På alle andre punkter vil jeg mene Arsenal overgår Dortmund. Flere CL-deltagelser i træk, og deraf stor erfaring med europæiske kampe, nyt moderne stadion, mange fans worldwide, høje lønninger (i forhold til i Dortmund), placering i London, flere store spillere gennem tiden osv.

Hvis nogen for to-tre år siden havde kaldt Dortmund større end Arsenal ville man have grinet sin røv i laser. Og så meget mener jeg ikke, at så få år kan ændre på. Specielt ikke når Arsenal vandt gruppen foran dem i i sidste CL, mens Dortmund blev nummer fire.
Dortmund spiller for ca 80000 tilskuere hver gang hjemme, og de har imo fremadrettet bedre udsigter end Arsenal for at forlænge rækken af CL-deltagelser. Hvad angår antal fans worldwide, så er det muligt at Arsenal p.t. har flere, men Dortmund spiller i disse år en uhyre attraktiv omgang bold, så hvis de - hvad jeg tror - får held med at komme i CL på fast basis, så vil antallet af fans givetvis øges.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » søndag, 20. jan, 2013 15:18

Cynwal skrev:
Aarde skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Hvorfor skal Faxe ALTID kommentere Arsenals kampe. Steve Bould here we come!

Flot mål af Mata, men elendig opdækning af Sagna.
Gad vide om en six-pack er nok til 90 minutter?...
Spiller du "Faxe-Dong" eller tænker du på Faxe's forbrug under kampen? :alcohol:
Hørte for i øvrigt "Montecarlo" på P3 forleden, hvor de havde fat i SBS og alle deres lorteprogrammer - men med PL dækningen som undtagelse, idet "spritstive Faxe og hans mærkelige udtale" fik en del ord med på vejen.
Uanset hvad tror jeg godt, jeg kender svaret på mit spørgsmål :mrgreen:

Og så var der "Steve Bould" - SKÅL!

AJ

Indlæg af AJ » søndag, 20. jan, 2013 15:20

@ Scouser Tommy

Det med stadionet nævnte jeg.

Det andet er ikke et argument. FCK har også større CL chance end Arsenal.

Det med "projektet" er fair nok, men også lidt diffust og noget man ikke rigtigt kan afgøre. Hvem siger fx at Arsenal med bla Szczesny, Gibbs, Wilshere og Chamberlain ikke har et projekt?

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » søndag, 20. jan, 2013 15:23

LFC-Aaby skrev:
Det var også mere en generel betragtning, selvom dagens kamp egentlig er meget symptomatisk for hans deroute. Han bliver tidligt i kampen spillet fri i venstreside og laver fuldstændig uprovokeret et indlæg, der sejler over baglinien på den anden side af mål, selvom tre medspillere kan rammes. Han får henimod slutning af anden halvleg en bold serveret 7-10 meter fra mål, som han ikke formår at udnytte. Derudover har han foretaget en del løb uden nogen farlig effekt til følge. Det opsummerer hans halvleg i mine øjne.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

AJ

Indlæg af AJ » søndag, 20. jan, 2013 15:25

Fischer bør jo være stensikker i start 11eren på landsholdet. Jeg tror ham og Nicolai Jørgensen kunne blive giftige sammen.

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 20. jan, 2013 15:29

AJ skrev:@ Scouser Tommy

Det med stadionet nævnte jeg.

Det andet er ikke et argument. FCK har også større CL chance end Arsenal.

Det med "projektet" er fair nok, men også lidt diffust og noget man ikke rigtigt kan afgøre. Hvem siger fx at Arsenal med bla Szczesny, Gibbs, Wilshere og Chamberlain ikke har et projekt?
Med al respekt for FCK, så er de, CL eller ej, slet ikke i samme liga som hverken Arsenal eller Dortmund, og i min krystalkugle kommer de det heller aldrig. Dertil er vi simpelthen en for lille (fodbold)nation. Men vi er vel enige om, at for "rigtige" storklubber, så er CL altafgørende for i længden at bevare denne status? Det er jo bl.a. derfor, at vi i LFC p.t. hænger med rumpetten en smule i vandskorpen og kæmper med alt hvad vi har for at nå den der magiske 4. plads.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar