Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 08. dec, 2012 16:46

Hekkem skrev:mr. ferguson lægger atter pres på dommerne

http://www.espn.co.uk/football/sport/story/182912.html
mr. ferguson Ferguson has questioned the number of penalties awarded to his rivals over the past 12 months, drawing a hostile reply from his counterpart Roberto Mancini ahead of the Manchester derby.

Ferguson's jibe was aimed at the amount of spot-kicks City have been given since the start of the 2010-11 season, though his figures actually reflect the past three seasons. During this time City's penalty rate numbers 21 in total, 20 of which have come on home soil.

Indeed, Mancini's men have had penalties in their last three matches, and Ferguson is hoping Sunday's referee Martin Atkinson does not add to that tally.

"The number of penalty kicks they get, 21 in the last year or something like that," said Ferguson.

"If we got that number of penalty kicks there'd be an inquiry in the House of Commons. There'd be a protest."

Mancini, though, pointed out that United have been awarded the same number of penalties in exactly the same time period. The Italian believes the comments were simply created by Ferguson to add to tensions ahead of the derby.

"I think four or five times in the last 10 games [last season] and then [Ferguson] didn't say anything, but this can happen.

"Fergie is clever for this. I think in the last 15 years there have been some penalties for them. Not a lot, but two or three in the last 15 years," he joked.

Mancini also responded to Ferguson's criticism by suggesting Ashley Young won penalties for United with dives against QPR and Aston Villa in consecutive games last season.

"I remember very well last year. When Young was swimming in the ... " he said, gesturing like a swimmer diving into the water.
Read more at http://soccernet.espn.go.com/news/story ... P6lM5sT.99
Pinligt at man mangler så meget realitets sans

Men fakts er anderledes.
Billede
Føj for den lede, jeg troede egentlig ikke at portvinstuden KUNNE blive klammere, men det kunne han altså... :shock:

Godt at Mancini ikke lader sig kyse. Håber man kan sige det samme om mr. Atkinson, men frygter at han forstår et vink med en vognstang.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » torsdag, 13. dec, 2012 09:10

http://www.youtube.com/watch?v=Dw1ksgEN ... r_embedded Av........ :wall:
Ligner lidt han gør det bevidst..
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 13. dec, 2012 09:25

YNWA! skrev:http://www.youtube.com/watch?v=Dw1ksgEN ... r_embedded Av........ :wall:
Man kan sætte Youtube klip ind direkte herinde i stedet for et link til Youtube.

Man skal bare tage det der står efter = tegnet indtil &feature, og skrive [ youtube]den korte streng her(i dette eksempel Dw1ksgENMIs) [ /youtube]

Således
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
YNWA!

Indlæg af YNWA! » torsdag, 13. dec, 2012 09:33

Hekkem skrev:
YNWA! skrev:http://www.youtube.com/watch?v=Dw1ksgEN ... r_embedded Av........ :wall:
Man kan sætte Youtube klip ind direkte herinde i stedet for et link til Youtube.

Man skal bare tage det der står efter = tegnet indtil &feature, og skrive [ youtube]den korte streng her(i dette eksempel Dw1ksgENMIs) [ /youtube]

Således
Okay tak for hjælpen :)
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 13. dec, 2012 10:24

Som jeg ser det er det da bare rent uheld at ham Celta Vigo spilleren render ind i hans ben.
Fan af Manchester United

Søren B
Geografisk sted: Odense C
Alder: 43

Indlæg af Søren B » torsdag, 13. dec, 2012 13:37

AllanShore skrev:Som jeg ser det er det da bare rent uheld at ham Celta Vigo spilleren render ind i hans ben.
Nu ved jeg ikke om jeg er dårlig til at opfange sarkasme, så jeg bliver nødt til at spørge: Mener du det seriøst?
Når man tager Pepe's tidligere udfald med i betragtning, hvordan kan du så serøst mene at det her er hændeligt?
Derudover er det altså også tydeligt udfra videoen, at det er med fuld overlæg at han sparker ham!
Selv mit skæg er rødt!

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » torsdag, 13. dec, 2012 13:47

Søren B skrev:
AllanShore skrev:Som jeg ser det er det da bare rent uheld at ham Celta Vigo spilleren render ind i hans ben.
Nu ved jeg ikke om jeg er dårlig til at opfange sarkasme, så jeg bliver nødt til at spørge: Mener du det seriøst?
Når man tager Pepe's tidligere udfald med i betragtning, hvordan kan du så serøst mene at det her er hændeligt?
Derudover er det altså også tydeligt udfra videoen, at det er med fuld overlæg at han sparker ham!
Jeg synes nu det ser ud som om, at han i ærgerlse vil sparke bolden bagud, hvorefter han er uheldig med at ramme Celta Vigo spilleren. Sådan ville jeg i al fald vurdere det for stort set samtlige andre fodboldspillere.

Men så er det, som du korrekt skriver, jo så Pepe, og ja, man ved aldrig med ham.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 13. dec, 2012 14:27

Søren B skrev:
Jeg er skam ikke sarkastisk, men lige umiddelbart synes jeg mere det ligner et uheld at han i frustration prøver at sparke bolden væk og i samme omfang rammer modstanderen. Læg også lige mærke til at Real er bagud med 15 min. tilbage.
Og derudover, så synes jeg ikke man altid skal lade Pepe's til tider blakkede ry gå i vejen for at se objektivt på det. Tit bliver han stort set med det samme dømt som synderen og beskyldt for diverse ting.

Men hvis det er fuldt overlagt, så må man næsten give ham cadeau for at lave det mest gennemtænkte sviner. Han kigger slet ikke bagud og bruger samtidig bolden som et slør for hans forseelse. I så fald ville det være lige til NCIS.

Nå ja, det andet link virker ikke mere, så her er et nyt

Fan af Manchester United

Brugeravatar
Ma Captain

Indlæg af Ma Captain » torsdag, 13. dec, 2012 14:45

Jeg så kampen live, og flere gentagelser, og for mig er det et klokkeklart uheld. Pepe rammer bolden og gik ikke efter manden. Både linjevogter og dommeren kunne se det hele, så hvis han gik efter manden så havde han nok fået det røde kort.
There is only one Captain...... Ma Captain!!

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » torsdag, 13. dec, 2012 16:58

Ja, hvordan man seriøst kan mene, at han går bevidst efter at ramme modstanderen, er mig helt uforståeligt. Han vil lave et 'smart' bagud-spark, som desværre mislykkes på det groveste. Men det er altså ikke med vilje, han sparker ham i skridtet.

Men selvom det ikke er med vilje, er han stadig en af de mest usympatiske fodboldspillere i lang tid.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » fredag, 14. dec, 2012 01:27

Man mangler næsten at se de 10-15 sekunder inden det sker.
Det giver oftest et bedre indblik i sådan nogle uheld/svinestreger. Fordi man viser 5 sekunder af et klip der reelt set varer 20-25 sekunder får man tit et forkert billede af situationen.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » fredag, 14. dec, 2012 09:33

Callesen skrev:Man mangler næsten at se de 10-15 sekunder inden det sker.
Det giver oftest et bedre indblik i sådan nogle uheld/svinestreger. Fordi man viser 5 sekunder af et klip der reelt set varer 20-25 sekunder får man tit et forkert billede af situationen.
Men så kan man jo vælge at stole på Ma C.:
Ma Captain skrev:Jeg så kampen live, og flere gentagelser, og for mig er det et klokkeklart uheld. Pepe rammer bolden og gik ikke efter manden. Både linjevogter og dommeren kunne se det hele, så hvis han gik efter manden så havde han nok fået det røde kort.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 19. dec, 2012 14:01

God bedring til Barcelona manager Tito Vilanova.
Håber han kommer sig hurtigt

http://www.bold.dk/nyt/Barcelona-traener-ramt-af-kraeft
Barcelonas cheftræner Tito Vilanova er ifølge spanske medier igen blevet ramt af kræft. Barcelona ventes at komme med en meddelelse om kort tid.

Tito Vilanova, der i sommer tog over for Pep Guardiola som Barcelona-træner, har tidligere været ramt af kræft. Han har været gennem operationer, og var blevet erklæret rask efter den alvorlige sygdom.

Nu er Vilanova imidlertid igen ramt af kræft, skriver samtlige store spanske medier. Hvor alvorlig hans tilstand er, er endnu uvist.

Den spanske journalist Guillem Balague, der følger Barcelona tæt, skriver på Twitter, at Barcelona kommer med yderligere informationer i løbet af dagen.

Indtil videre har Barcelona dog aflyst den julemiddag for pressen, som var arrangeret til senere i dag
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » torsdag, 20. dec, 2012 11:51

Jeg tror dårligt mine egne øjne og ører. Men scum fik for en gangs skyld ikke den nemmeste CL lodtrækning. Jeg er i chok.

Brugeravatar
YNWA!

Indlæg af YNWA! » torsdag, 20. dec, 2012 11:53

Pede skrev:Jeg tror dårligt mine egne øjne og ører. Men scum fik for en gangs skyld ikke den nemmeste CL lodtrækning. Jeg er i chok.

Glæder mig til at se dem få tæsk af Madrid!

Besvar