Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rasmus » mandag, 09. maj, 2011 08:47

mig_der skrev:
Allan skrev:Jeg er mest spændt på at se om det 19. mesterskab får dem til at slippe af med deres mindreværdskomplekser. Og stopper med at synge Liverpool sange, til samtlige af deres kampe...
Og om vi så kan stoppe med at kommentere deres mindreværdskomplekser hele tiden og fremover kigge mere på egen klub.
Ikke mindst, ja.

Jeg synes simpelthen den er så pinlig den kommentar - "kom tilbage når i har 19" (eller 18 som det også var i mange år). Det har jo desværre altid været et spørgsmål om tid. I det mindste er vi da fri for at høre på den nu. Det er en fornægtelse af realiteterne, som altså er, at de ikke har lavet andet end vinde siden starten af 90'erne, mens Liverpool har brugt det meste af tiden på det præcist modsatte.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Allan

Indlæg af Allan » mandag, 09. maj, 2011 09:12

Rasmus skrev:
mig_der skrev:
Allan skrev:Jeg er mest spændt på at se om det 19. mesterskab får dem til at slippe af med deres mindreværdskomplekser. Og stopper med at synge Liverpool sange, til samtlige af deres kampe...
Og om vi så kan stoppe med at kommentere deres mindreværdskomplekser hele tiden og fremover kigge mere på egen klub.
Ikke mindst, ja.

Jeg synes simpelthen den er så pinlig den kommentar - "kom tilbage når i har 19" (eller 18 som det også var i mange år). Det har jo desværre altid været et spørgsmål om tid. I det mindste er vi da fri for at høre på den nu. Det er en fornægtelse af realiteterne, som altså er, at de ikke har lavet andet end vinde siden starten af 90'erne, mens Liverpool har brugt det meste af tiden på det præcist modsatte.
Nu er jeg ret grøn mht ture til Anfield, har kun været der 7 gange, så skal ikke sidde her og kloge mig på hvad normen er. Men ingen af de gange har jeg hørt anti- Man U sange (har nemlig ikke set en Liverpool -Man U kamp live). Hvorimod jeg har hørt anti Liverpool sange mens Man U har spillet med diverse tilfældige modstandere - ved f.eks de blev sunget på Aab stadion (fik jeg i hvert fald fortalt af personer som var der). Det skal dog siges at jeg kun har hørt disse på TV.

I forbindelse med dette indlæg, fik jeg lige den ide at sammenligne to engelske fora, RAWK og så noget der hedder Redcafe som faktisk ligner RAWK. På Redcafes første side fandt jeg følgende tråde (Som jeg dog ikke helt ved hvad indeholder, da de rager mig en høstblomst, dette eksperiment er kun udført for at sammenligne) :

RAWK goes into Meltdown 2010/2011
Where's the Liverpool fans gone?
Babel, Twitter and the FA...
FAO Liverpool FC & the supporters

Mens jeg på RAWK ikke fandt en eneste overskrift som var Man U relateret.

Så noget tyder altså på at de er en anelse mere obssesed med modstanderen end vi er. Det er i hvert fald mine erfaringer...

EDIT: Faldt lige over denne her:

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... bsite.html?

Hvilket egentlig meget godt illustrerer den pointe jeg forsøger at få frem. At når de stadig tager sig den ulejlighed at lave Liverpool relaterede tshirts til en CL finale mellem Barcelona og dem selv, så er der sku noget i vejen...
Senest rettet af Allan mandag, 09. maj, 2011 11:06, rettet i alt 1 gang.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 09. maj, 2011 09:17

Jeg ser intet problem i at de har nr. 19. Det er jo ikke noget der er sket i denne sæson. Det skete allerede tilbage i 1990'erne, hvor de udnyttede klubbens potentiale, mens Liverpool FC stadig blev styret som det var en hjørnekiosk på Vesterbro. De byggede nyt stadion og tjente flere penge, og hele tiden opgraderede grundlaget for at tjene penge, hvilket gjorde at var i stand til at købe bedre spillere end os. Vi var i en dyb Tornerose søvn, som vi først nu er på vej ud af.

Vi er nu begyndt at brande vores logo. Vores markedsføringsindtægter eksploderer i disse år, vi har en strategi, vores akademi kører bedre end længe set, vi har King Kenny, som er super til man-managemnt. Der sker mange positive ting i klubben.

Jeg ved at jeg støtter verdens bedste klub, og i de mange år, jeg har støttet Liverpool FC har jeg lært én ting, og det er at Liverpool FC aldrig overgir sig. Vi kommer altid tilbage!

Nu er det dem der byttet, og vi er rovdyret. Lad os se om de holder sig foran os, så længe som vi holdte os foran dem. Jeg tvivler!

YNWA

Allan

Indlæg af Allan » mandag, 09. maj, 2011 09:41

Hr. Drejer skrev:Jeg ser intet problem i at de har nr. 19. Det er jo ikke noget der er sket i denne sæson. Det skete allerede tilbage i 1990'erne, hvor de udnyttede klubbens potentiale, mens Liverpool FC stadig blev styret som det var en hjørnekiosk på Vesterbro. De byggede nyt stadion og tjente flere penge, og hele tiden opgraderede grundlaget for at tjene penge, hvilket gjorde at var i stand til at købe bedre spillere end os. Vi var i en dyb Tornerose søvn, som vi først nu er på vej ud af.

Vi er nu begyndt at brande vores logo. Vores markedsføringsindtægter eksploderer i disse år, vi har en strategi, vores akademi kører bedre end længe set, vi har King Kenny, som er super til man-managemnt. Der sker mange positive ting i klubben.

Jeg ved at jeg støtter verdens bedste klub, og i de mange år, jeg har støttet Liverpool FC har jeg lært én ting, og det er at Liverpool FC aldrig overgir sig. Vi kommer altid tilbage!

Nu er det dem der byttet, og vi er rovdyret. Lad os se om de holder sig foran os, så længe som vi holdte os foran dem. Jeg tvivler!

YNWA
Fuldstændig enig, gik faktisk længe og spekulerede over hvordan jeg ville have det med at blive overhalet, og er nok lidt overrasket over at det faktisk slet ikke generer mig. Dette tror jeg til gengæld skyldes den gevaldige optur jeg har fået af King Kenny og FSG.

dphreak
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 41

Indlæg af dphreak » mandag, 09. maj, 2011 18:55

Rasmus skrev:
mig_der skrev:
Ikke mindst, ja.
Hvad er der galt med at være spændt på om det far man u fans til at ændre attitude og holde op med at synge upassende sange? Det ville da være uendeligt positivt. Jeg håber de slipper af med af med deres komplekser og holder op med at synge liverpool sange. Der er intet negativt i det citerede (Allan), så hvorfor svare på den måde? Kommentarer om dumme udtalelser fra liverpool fans osv. er i forhold til det citerede irrelevant.

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » mandag, 09. maj, 2011 19:16

Der er helt åbenlyst tåber i begge lejre. Og så er der dem der "bare" laver sjov med det hele på en drillende måde. Vi har jo lavet flere fantastiske bannere, bl.a. i Istanbul med klare referencer til både Man U og Neverton. Der var den med "Can you count to 5?" og den med "For those of you watching in Blue and White, this is what a European Cup looks like".
Jeg har kun været på Anfield 2 gange og har ikke hørt anti-mancs sange. Der er uheldige og tåbelige klip på bl.a. Youtube omkring München, men indrømmet - det lader til at være en besættelse de har i Manchester, desværre.
Nu er jeg lige hjemkommet fra Liverpool og bl.a. i fanzinet Well Red og (mener jeg) i bogen Liverpool FC Family Tree er der historien om Sir Matt Busby og hans tid i Liverpool, og hvordan vores ledelse ikke gav ham en ordentlig og værdig afsked efter han fik tilbudt managerposten i Man U. Ikke mange er tilsyneladende klar over Matt Busby's store engangement i LFC og ej heller er de klar over, at han havde en særdeles afgørende finger med i spillet der bragte selveste Billy Liddell til LFC. Busby var, i hvert fald på et tidligt stadie i hans lange liv særdeles positiv i sin omtale af Kopites. Så vidt huskes spillede han i LFC fra 1939 til 1950. Det endte altså med at de fik Busby, vi fik Shankly. Det var nu nok godt nok for begge klubber.
Rivalisering er godt. Stupiditeterne kunne vi godt være foruden.
De får, som Hr. Drejer skriver, nu nr. 19 (sandsynligvis) fordi de har fulgt med udviklingen og vi allerede i starten af 1990'erne fortsatte med at drive vores forretning som en hjørnekiosk. De var smarte, fornuftige og fremadsynede. Vi var naive og ikke kompetente nok til at følge udviklingen.
Men fremtiden, den er jeg stensikker på tilhører LFC. Der er så mange gode tegn det seneste halvår - og vi kommer altid igen. Altid.
Up The RedMen... we go again!

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 09. maj, 2011 22:41

Kan godt være, at jeg bare taler for mig selv, men mit forhold til Liverpool som United-fan er et rent love-hate relationsship. 08/09-sæsonen var en af de fedeste at vinde, netop fordi Liverpool gav os så meget modstand, og at det ikke var Chelsea, der, efter min mening, langt fra er en klub med samme historie og med samme passion som Liverpool, United og til dels også Arsenal.
Derfor bander jeg også pengenes indtog i fodboldverdenen, så vi nu også skal døjes med City. Nuvel, det gør det bare sjovere at vinde kampene mod dem, men de er hvor de er i dag alene pga. af penge og ingen af deres spillere er nogle der udviser klubfølelse.

Men bottomline er; jeg foretrækker by far Liverpool og Arsenal som de største konkurrenter pga. historien mellem de to klubber, og fordi de ikke er blevet hjulpet på vej til tops pga. en saltvandsindindsprøjtning fra varmere himmelstrøg. Det er to klubber med meget mere klasse og klubånd og de bevarer stadig de gamle dyder der plejede at kendetegne engelsk fodbold.

Men det var så også nok rosende ord til jer Scousebastards :twisted:
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » mandag, 09. maj, 2011 23:05

[quote="Allan"][/quote]

Det kan du have helt ret i, Allan. At Manchester United-tilhængere fremstår idiotisk bekræfter imidlertid blot mine fordomme, og det er som bekendt ikke det værste, man kan blive udsat for. Værre er det af samme grund, når Liverpool-fans teer sig tåbeligt. Det er desillusionerende. Det var egentlig mest der, jeg ville hen.

Er ham der Justin Bieber overhovedet gammel nok til at være arrogant? Og hvad pokker har han i det hele taget med noget som helst at gøre? 'Scousebastards' er bare så dumt så dumt på et Liverpool-forum. Hvorfor overhovedet bruge tid på resten med sådan en afslutningssalut til at devaluere det hele?
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 09. maj, 2011 23:13

NotArrogantJustinBieber skrev:Kan godt være, at jeg bare taler for mig selv, men mit forhold til Liverpool som United-fan er et rent love-hate relationsship. 08/09-sæsonen var en af de fedeste at vinde, netop fordi Liverpool gav os så meget modstand, og at det ikke var Chelsea, der, efter min mening, langt fra er en klub med samme historie og med samme passion som Liverpool, United og til dels også Arsenal.
Derfor bander jeg også pengenes indtog i fodboldverdenen, så vi nu også skal døjes med City. Nuvel, det gør det bare sjovere at vinde kampene mod dem, men de er hvor de er i dag alene pga. af penge og ingen af deres spillere er nogle der udviser klubfølelse.

Men bottomline er; jeg foretrækker by far Liverpool og Arsenal som de største konkurrenter pga. historien mellem de to klubber, og fordi de ikke er blevet hjulpet på vej til tops pga. en saltvandsindindsprøjtning fra varmere himmelstrøg. Det er to klubber med meget mere klasse og klubånd og de bevarer stadig de gamle dyder der plejede at kendetegne engelsk fodbold.

Er du stolt af det her så?

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... bsite.html?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » mandag, 09. maj, 2011 23:40

At en dansk Man. Utd.-fan kalder danske LFC-fans for scousebastards, kan ikke hidse mig op. Jeg har meget svært ved at tage sådan noget personligt af ret åbenlyse grunde.

Og er desuden helt enig i Man. Utd.-Biebers indlæg. CFC og Man. City er ligegyldige og kedelige, og derfor holder jeg klart med dem fremfor Arsenal og Man. Utd. i toppen af PL, når nu LFC ikke kan gøre sig gældende. Ok, CFC kunne godt irritere mig dengang under Mourinho, og selvom jeg stadig ikke bryder mig om en del af deres spillere, så er hadet dog aftaget ret hurtigt efter, at Mourinho smuttede.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Allan

Indlæg af Allan » mandag, 09. maj, 2011 23:51

Rasmus skrev:
Allan skrev:
Det kan du have helt ret i, Allan. At Manchester United-tilhængere fremstår idiotisk bekræfter imidlertid blot mine fordomme, og det er som bekendt ikke det værste, man kan blive udsat for. Værre er det af samme grund, når Liverpool-fans teer sig tåbeligt. Det er desillusionerende. Det var egentlig mest der, jeg ville hen.

Er ham der Justin Bieber overhovedet gammel nok til at være arrogant? Og hvad pokker har han i det hele taget med noget som helst at gøre? 'Scousebastards' er bare så dumt så dumt på et Liverpool-forum. Hvorfor overhovedet bruge tid på resten med sådan en afslutningssalut til at devaluere det hele?
Bifalder absolut heller ikke de Liverpool fans som synker til deres niveau med primært München sangen. Men min opfattelse er at dem der synger den ynkelige sang er efterhånden blevet en meget lille og meget upopulær gruppe, også blandt Liverpool fans.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 10. maj, 2011 01:03

Jeg tror nu blot, at vores nytilkomne meddebattør med det uheldige tilhørsforhold smed en venlig spøg på falderebet med sin "Scousebastards"-kommentar. Der er intet i resten af hans indlæg, der indikerer andet, end at han kommer med venligt og sagligt sind for give hans syn på vores (også for ham meget relevante) diskussion.
Som Jan har skrevet så sent som et par indlæg højere oppe i tråden: "Der er helt åbenlyst tåber i begge lejre. Og så er der dem der "bare" laver sjov med det hele på en drillende måde." Der kan ikke herske megen tvivl om, at vores besøgende hører til i den sidste lejr - så lad os nu tage en ;) / :twisted: bemærkning for hvad den er, også når den kommer fra en rival, og så i øvrigt lade være med på helt usaglig og unfair vis at stille ham til regnskab for, hvad tåberne fra hans fanfraktion render og laver af upassende merchandise ovre i det engelske.

dphreak
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 41

Indlæg af dphreak » tirsdag, 10. maj, 2011 07:57

Aarde skrev:Jeg tror nu blot, at vores nytilkomne meddebattør med det uheldige tilhørsforhold smed en venlig spøg på falderebet med sin "Scousebastards"-kommentar. Der er intet i resten af hans indlæg, der indikerer andet, end at han kommer med venligt og sagligt sind for give hans syn på vores (også for ham meget relevante) diskussion.
Som Jan har skrevet så sent som et par indlæg højere oppe i tråden: "Der er helt åbenlyst tåber i begge lejre. Og så er der dem der "bare" laver sjov med det hele på en drillende måde." Der kan ikke herske megen tvivl om, at vores besøgende hører til i den sidste lejr - så lad os nu tage en ;) / :twisted: bemærkning for hvad den er, også når den kommer fra en rival, og så i øvrigt lade være med på helt usaglig og unfair vis at stille ham til regnskab for, hvad tåberne fra hans fanfraktion render og laver af upassende merchandise ovre i det engelske.
Vel talt

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 50
Kontakt:

Indlæg af Mugge » tirsdag, 10. maj, 2011 09:35

NotArrogantJustinBieber skrev:Kan godt være, at jeg bare taler for mig selv, men mit forhold til Liverpool som United-fan er et rent love-hate relationsship. 08/09-sæsonen var en af de fedeste at vinde, netop fordi Liverpool gav os så meget modstand, og at det ikke var Chelsea, der, efter min mening, langt fra er en klub med samme historie og med samme passion som Liverpool, United og til dels også Arsenal.

Når man er "United" fan, holder man så med Sheffield United (1889), Newcastle United (1892), Scunthorpe United (1899), Torquay United (1899), West Ham United (1900), Manchester United (1902), Carlisle United (1903), Southend United , 1906), Leeds United (1919), Hereford United (1924), Rotherham United (1925), Peterborough United (1934), Colchester United (1937), Cambridge United (1951), Oxford United (1956), Hartlepool United (1977), F.C. United of Manchester (2005) eller Hayes & Yeading United (2007)???

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 10. maj, 2011 10:23

Tro mig, jeg synes også den patenttagen på betegnelsen United er irriterende. Men har vi ikke snart kogt nok suppe på den?

Det ender jo bare med, at folk stiller spørgsmålstegn ved om om vi snakker om Liverpool fra England eller om dem fra Uruguay.

Besvar